کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد وزارت بهداشت

راهنمای جامع تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 | زمان

کانال تلگرام تحصیلی     

داوطلبان رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، پس از شرکت در آزمون، کارنامه های خود را رویت می کنند و پس از آن کسانی که مجاز به انتخاب رشته هستند وارد فرآیند انتخاب رشته می شوند. پس از اعلام نتایج نهایی افرادی که از نتیجه خود راضی نیستند برای امتحان شانس خود به سراغ تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت می روند. در ادامه این مطلب قصد داریم به موضوع تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت بپردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه راهنمای جامع تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

تکمیل ظرفیت ارشد بهداشت | داوطلبین مجاز

پس از مشخص شدن نتایج نهایی شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت برخی ظرفیت ها خالی می ماند که مرکز سنجش آموزش پزشکی برای پر کردن این ظرفیت ها فرصتی دوباره در قالب انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد در اختیار داوطلبان قرار می دهد تا از این راه هم ظرفیت ها را تکمیل کند و هم داوطلبان ناکام را به هدف برساند.

دسته بندی داوطلبان

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت پس از اعلام نتایج نهایی در سه دسته تقسیم بندی می‌شوند.
دسته اول : این داوطلبان از نتیجه انتخاب رشته خود راضی هستند چراکه به دقت و با اطمینان فرم انتخاب رشته را پرکرده اند حال در یکی از الویت هایشان پذیرفته شده اند و در همان رشته بصورت اینترنتی و حضوری در دانشگاه مربوطه ثبت نام می‌کنند و ادامه تحصیل می‌دهند.

دسته دوم : این داوطلبان از نتیجه ی انتخاب رشته خود راضی نیستند چراکه به دقت و با اطمینان فرم انتخاب رشته را پرنکرده اند.  حال در یکی از الویت هایشان پذیرفته شده اند که تمایل چندانی به ثبت نام در آن کد رشته محل ندارند .این دسته می توانند شانس خود را مجدد در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت امتحان کنند اما باید توجه داشته باشند اینبار با دقت این کار را انجام دهند چرا که در صورت پذیرفته شدن در کد رشته محلی در تکمیل ظرفیت قبولی قبلی آن ها حذف شده و باید در رشته ی قبولی جدید در تکمیل ظرفیت ثبت نام کنند.

دسته سوم : این افراد به دلایل مختلفی از جمله پایین بودن نمره کل و شاید هم انتخاب رشته ناآگاهانه در هیچ کد رشته محلی پذیرفته نشده اند که می توانند در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شانس خود را تخمین بزنند.

زمان تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99

در سال گذشته یعنی سال 98 با توجه به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در زمان مقرر یعنی اواخر تیرماه و دنباله رو آن اعلام نتایج در اواخر شهریور، تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نیز در 14 مهرماه آغاز و تا 16 مهرماه ادامه داشت.

در سال 99 به دلیل شیوع ویروس کرونا زمان برگزاری آزمون طبق اطلاعیه ای که مرکز سنجش آموزش پزشکی در سایت مربوطه زده است به تعویق افتاده و در تاریخ 23 و 24 مرداد ماه سال 99 برگزار خواهد شد بنابراین اطلاعات دقیق و مشخصی از زمان تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت در دست نیست اما پیش بینی می‌شود با توجه به اعلام نتایج نهایی 99 در نیمه اول مهرماه، تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 نیز در آبان ماه انجام شود.

توجه داشته باشید به محض انتشار اطلاعیه ای از مرکز سنجش آموزش پزشکی در این راستا مطلب بروز رسانی خواهد شد.

نحوه انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت 

تمامی داوطلبان که در جلسه حضور داشته‌اند می‌توانند در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت کنند. داوطلبان برای شرکت در تکمیل ظرفیت، قبل از هر اقدامی ابتدا باید دفترچه ای با عنوان ” دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 ” که از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر‌ می‌شود را دانلود نمایند و تمامی کد رشته محل های موجود در آن که می توانند انتخاب کنند و مرتبط با مدرک قبلی آن هاست را استخراج کنند و به دقت بررسی کنند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند در تکمیل ظرفیت، کد رشته ها در دوره های روزانه، شهریه پرداز و آزاد وجود دارد و اگر کد رشته ای را در دوره ی روزانه انتخاب کنند و بعدا در آن کد رشته محل در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، پذیرفته شوند اما اقدام به ثبت نام نکنند از آزمون سال بعد محروم ی شوند پس دقت در انتخاب رشته بسیار حائز اهمییت می باشد.

راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت کافی است داوطلبان طبق مراحل زیر پیش بروند.

مرحله اول : وارد سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی اینترنتی ” sanjeshp.ir “شوید.

مرحله دوم : از داخل گزینه های سمت راست سایت گزینه ” کارشناسی ارشد”  و سپس گزینه ” ارشد ”  را انتخاب کنید.

مرحله سوم : در صفحه ی پیش رو بر روی عبارت ” انتخاب رشته محل ها /ویرایش انتخاب ها _ تکمیل ظرفیت ” کلیک کنید تا وارد صفحه ی انتخاب رشته تکمیل ظرفیت شوید.

مرحله چهارم : در صفحه ی جدید ، مجددا بر روی عبارت ” انتخاب رشته محل ها / ویرایش انتخاب ها _ تکمیل ظرفیت ” کلیک کنید و با وارد کردن”  کد رهگیری ثبت نام ”  وارد فرم انتخاب رشته شوید. سپس الویت هایتان را که قبلا بر روی کاغذی نوشته بودید به دقت در فرم انتخاب رشته اینترنتی وارد کنید.

برای کلیک بر روی گزینه ی ” ثبت نهایی ” عجله نکنید و چندین‌ بار الویت‌هایتان را به دقت چک کنید و در صورتی که نیاز به حذف یا جا به جایی اولویت هایتان بود از گزینه های حذف و یا جا به جایی استفاده نمایید در نهایت کد رهگیری انتخاب رشته را دریافت کنید و اگر مایل بودید از آن پرینت بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راهنمای جامع تکمیل ظرفیت بهداشت 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره