کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد وزارت بهداشت

زمان و مهلت تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99

کانال تلگرام تحصیلی     

داوطلبان رشته های علوم پزشکی مقطع کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، که در انتخاب رشته این آزمون ناکام ماندند، یعنی نتوانستند انتخاب رشته کنند و یا پس از انتخاب رشته در هیچ کد رشته محلی پذیرفته نشدند می توانند برای امتحان کردن شانس خود و قبولی در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت مربوطه شرکت نمایند. در ادامه این مطلب ضمن پرداختن به موضوع تکمیل ظرفیت ارشد بهداشت به زمان و مهلت ثبت نام آن خواهیم پرداخت.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان و مهلت تکمیل ظرفیت ارشد بهداشت 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

داوطلبان آزمون کارشناسی وزارت بهداشت در سال 98 آرامش و طیف خیال راحت تری برای شرکت در آزمون داشتند و توانستند در زمان تعیین شده یعنی در تیرماه در جلسه آزمون مربوطه حضور داشته باشند و پس از آن در زمان های مقرر کارنامه اولیه و نتایج نهایی یا همان نتایج انتخاب رشته خود را دریافت کنند و کسانی که به هر دلیل از نتیجه انتخاب رشته خود راضی نبودند وارد فرآیند تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شدند.

در سال 99 با شیوع ویروس منحوس کرونا، زندگی ما انسان ها از تمامی جنبه ها تحت تاثیر قرار گرفته است که تعویق آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت بخشی از آن است.
مرکز سنجش آموزش پزشکی هر ساله با انتشار جدول زمان بندی آزمون ها،  تمامی موارد آزمون مثل تاریخ ثبت نام، تاریخ برگزاری، تاریخ اعلام نتایج اولیه، تاریخ اعلام نتایج نهایی و همینطور تاریخ اعلام زمان تکمیل ظرفیت و نتایج آن را ارائه می‌کرد.

برای سال 99 تنها زمان برگزاری آزمون یعنی 23 و 24 مرداد ماه مشخص شده و اطلاعات دقیقی از زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در اختیار نداریم اما طبق پیش بینی کارشناسان مرکز دانتل با اعلام نتایج نهایی در نیمه اول مهرماه، تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 نیز در آبان ماه انجام خواهد شد.
داوطلبان توجه داشته باشید برای این مطلب به محض اعلام تاریخ دقیق بروز رسانی می شود و شما می توانید برای اطلاع از زمان دقیق اعلام تکمیل ظرفیت با مشاوران مرکز مشاوره ی تحصیلی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

مهلت تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

در سال گذشته با برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در زمان مقرر، تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در 14 مهر ماه سال 98 شروع و تا 16 مهرماه سال 98 ادامه داشت.

در سال 99 نیز پیش بینی می شود با اعلام زمان تکمیل ظرفیت رشته های علوم پزشکی مقطع کارشناسی ارشد، مهلت انتخاب رشته به مدت سه تا چهار روز باشد. داوطلبان در این مهلت باید دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را دریافت کرده و کد رشته محل های موردنظر خود را در دوره های روزانه، شهریه پرداز و آزاد استخراج کنند و نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد | مشاوره تلفنی

مرحله انتخاب رشته حساس ترین مرحله ی یک آزمون است بخصوص برای کسانی که به دلایلی همچون انتخاب رشته نادرست و یا مشاوره از افراد ناآگاه در وضعیتی قرار دارند که از انتخاب رشته اصلی نتیجه نگرفته اند و حال می خواهند در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه های وزارت بهداشت شرکت نمایند.

دلایلی برای اهمیت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

دلیل اول : اولین دلیل محکم مبنی بر ضرورت آگاهی در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، محدود بودن ظرفیت دانشگاه ها در تکمیل ظرفیت و همینطور وجود داوطلبان زیادی برای این انتخاب رشته است و کسی می تواند در آن موفق شود که احاطه کامل بر موضوع داشته باشد.

دلیل دوم : داوطلبانی که بخواهند فقط برای پرکردن فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، کد رشته محلی را در دوره ی روزانه انتخاب کنند اما علاقه ی چندانی بدان نداشته باشند اگر در آن کد رشته محل قبول شوند و اقدام به ثبت نام نکنند سال بعد از شرکت در آزمون مربوطه محروم خواهند شد پس در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت باید تمامی جوانب یک کد رشته محل سنجیده شود.

دلیل سوم : پس از قبولی در یک کد رشته محل کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی به هیچ عنوان امکان جابه جایی، انتقالی و تغییر رشته وجود ندارد پس انتخاب ها باید با اطمینان در فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت قرار داده شود.

دلیل چهارم : برخی داوطلبان در یک کد رشته محل پذیرفته شده اند اما اقدام به انتخاب رشته برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت نیز می کنند که در صورت قبولی کد رشته محلی در تکمیل ظرفیت، قبولی اول آن ها لغو می‌شود پس باید در این مورد هم داوطلبان دقت کنند انتخاب بهتری انجام دهند و نه اینکه شرایط را به شرایط بد تغییر دهند.

مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت

با وجود همه این دلایل بهترین راه، همراهی یک مشاور با تجربه در این زمینه با داوطلبان است تا داوطلب نسبت به هر قدم خود اطمینان داشته باشد و برای نتیجه بهتر تلاش کند.
با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و برای کم کردن هزینه رفت و آمد و … می توان برای این کار از مشاوره تلفنی بهره برد. مشاوران مرکز مشاوره ی تحصیلی دانتل از شروع ثبت نام آزمون تا پایان ثبت نام شما در دانشگاه همراهیتان می‌کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان و مهلت تکمیل ظرفیت ارشد بهداشت 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره