سایر موضوعاتسایر آزمون ها

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) | معرفی کامل + شرایط ثبت نام و مزایا

کانال تلگرام تحصیلی     

داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند برای تحصیل و ورود به آجا می توانند در آزمون ارتش جمهوری اسلامی ایران شرکت نمایند و برای موفقیت در مراحل آزمون مربوطه لازم است داوطلبان از تمامی مراحل پذیرش دانشجو در این دانشگاه آگاهی داشته باشند. در ادامه این مطب قصد داریم به معرفی کامل دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) بپردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

معرفی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر که بیشتر با نام دانشگاه امام خمینی در بین داوطلبان و علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های دانشگاه‌های نیروی دریایی ارتش شناخته شده است با هدف تربیت نیروی مورد نیاز یگان‌های دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، در سال 1360 به طور رسمی به فعالیت خود را آغاز و اقدام به پذیرش دانشجو کرد.

دانشگاه علوم دریایی، همانند سایر دانشگاه‌های زیر نظر ارتش به صورت نیمه متمرکز دانشجو می‌پذیرد و پس از برگزاری آزمون، داوطلبان دعوت به مصاحبه خواهند شد.

داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در نیروی زمینی و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، می‌توانند به مطالب ” دانشگاه هوایی علوم و فنون شهید ستاری | معرفی کامل ” و ” دانشگاه افسری امام علی (ع) | معرفی کامل ” که پیش تر از طریق سایت دانتل منتشر شده مراجعه کنند.

دانشکده‌ها و رشته‌های ارائه شده در دانشگاه 

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی هم‌اکنون با شش دانشکده به فعالیت خود در قالب دروس آموزشی و نظامی ادامه می‌دهد. این دانشکده‌ها به همراه رشته‌ها و گرایش‌های ارائه شده در آنها به شرح جدول زیر می‌باشند.

دانشکده گرایش رشته های ارائه شده
دانشکده تخصصی عرشه و فرماندهی کشتی ناوبری نظامی، ناوبری تجاری
دانشکده تفنگدار دریایی _
دانشکده مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی مهندسی برق، الکترونیک، مخابرات دریایی
دانشکده مهندسی مکانیک _
دانشکده مدیریت و کمیسر دریایی _
دانشکده دانشکده علوم پایه گروه‌های آموزشی فیزیک، زبان انگلیسی، ریاضی و علوم انسانی

شرایط لازم برای ثبت نام

داوطلبان پیش از ثبت نام در آزمون ورودی ارتش جمهوری اسلامی ایران، باید دفترچه ثبت نام نیروی دریایی ارتش را بررسی کنند تا تمامی شرایط عمومی و اختصاصی قید شده در دفترچه ثبت نام را برای ورود به این دانشگاه داشته باشند.

شرایط عمومی

داوطلبان برای ورود به دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در اولین شرط باید به دین مبین اسلام اعتقاد داشته باشند و در گام بعدی به ولایت فقیه، انقلاب اسلامی و آرمانهای آن، نظام جمهوری اسلامی پایند بوده و آمادگی فداکاری در راه آن را داشته باشند؛ همینطور داشتن تابعیت ایرانی نیز از شرایط پذیرش دانشجو در این دانشگاه است.

دانشجویان دانشگاه امام خمینی بنا بر نیاز رشته و شغل آینده‌شان باید آمادگی انجام ماموریت در هر نقطه از کشور را داشته باشند همینطور از سلامت روانی و جسمی مناسبی نیز برخوردار باشند.

داوطلبان باید قبل از شرکت در آزمون خوب فکر کنند و سپس انتخاب کنند چرا که در صورتی بخواهند استعفا دهند و یا در صورت اخراج باید دو برابر هزینه‌های دوره های آموزشی را بپردازند.

شرط سن نیز از شرایط رایج برای ورود به دانشگاه‌های ارتش می باشد بدین صورت که در هنگام ورود به دانشگاه دارای حداقل 16 سال و حداکثر 22 سال باشند.

قد داوطلبان در هنگام ورود به دانشگاه باید حداقل 165 و میزان بینایی آنها  8/10 باشد.

شرایط اختصاصی

داوطلبان برای ورود به دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر باید در همان ابتدا تعهد خدمتی برابر ضوابط قوانین ارتش به نیرویی دریایی ارتش بدهند و تحصیل شبانه روزی را بپذیرند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند در صورتی که دانشجوی انصرافی از دانشگاه قبلی خود هستند، در صورت داشتن شرایط پذیرش، می‌توانند در آزمون این دانشگاه ثبت نام کنند به شرطی که معافیت پزشکی، اضافه خدمت سنواتی، تعهد خدمتی یا استخدامی به مراکز دولتی و یا بخش خصوصی نداشته باشند، چراکه در صورت داشتن هر یک از این موارد حق شرکت در آزمون ورودی ارتش را نخواهند داشت.

در آخر نیز شرط معدل برای ورود به دانشگاه امام خمینی بدین شرح است که داوطلبان باید دارای حداقل معدل کل 14 و معدل کتبی حداقل 10 در رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم، حداقل معدل 14 در سال دوم متوسطه برای داوطلبان در حال تحصیل نظام تحصیلی جدید و حداقل معدل کل 15 باشند.

نحوه ورود به دانشگاه علوم دریایی امام خمینی

داوطلبان برای اطلاع از جزئیات و شرایط ورود به دانشگاه علوم دریایی امام خمینی باید به سایت ارتش جمهوری اسلامی به نشانی ” aja.ir ” مراجعه کند و دفترچه ثبت نام آزمون ورودی آجا را دانلود کرده و کامل مطالعه نمایند.

داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم هستند در صورتی که تمامی شرایط قید شد در دفترچه را داشته باشند، می‌توانند در زمان تعیین شده، همراه با مدارک لازم برای ثبت نام به محل گزینش و استخدام نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنند.

در مرحله اول داوطلبان در یک آزمون کتبی شرکت خواهند کرد و سپس کسانی که بتوانند حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند دعوت به مصاحبه می شوند.

مصاحبه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی

داوطلبان پس از شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی، در صورتی که حد نصاب نمره قبولی برای ورود به دانشگاه علوم دریایی را کسب کنند از طریق تماس تلفنی توسط کارشناسان این دانشگاه دعوت به مصاحبه می‌شوند.

مصاحبه این دانشگاه در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول گزینش، تست ورزشی و معاینات پزشکی انجام می‌شود و افراد پذیرفته شده در انتهای فرآیند گزینش کارت پایش سلامت دریافت می‌کنند.

در مرحله دوم گزینش نیز برخی سوالات عقیدتی سیاسی، روانشناسی، اطلاعات عمومی، احکام و … پرسیده می‌شود. پذیرفته شدگان این مرحله در واقع پذیرفته شدگان نهایی خواهند بود.

مزایای تحصیل در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی یکی از دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که پس از پذیرش داوطلبان، امتیازات ویژه ای را برایشان درنظر می‌گیرد.

دانشجویان پس از ورود به دانشگاه، از همان ماه اول به صورت ماهانه مبلغی را بعنوان حقوق دانشجویی و کمک هزینه تحصیل دریافت می‌کنند. دانشجویان این دانشگاه از تحصیل شبانه روزی برخوردارند و در تمام مدت تحصیل خود از پوشاک، غذا و خوابگاه رایگان می توانند استفاده کنند.

از دیگر مزیت‌های پذیرش در دانشگاه علوم دریایی، می‌توان به خدماتی که برای فارغ التحصيلان رشته‌های این دانشگاه ارائه می‌شود، اشاره کرد. خدماتی شامل کارت اعتباری حکمت، بيمه خدمات درمانی و بيمه عمر برای خود و عائله تحت تكفل و ساير خدمات رفاهی که برای فارغ التحصیلان در نظر گرفته شده است.

برای دریافت مشاوره در زمینه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫10 دیدگاه ها

  1. با سلام
    خواستم بدونم آیا میتوان در هر چهار منطقه نیروی دریایی آموزش دوره های S.B.S را گذراند؟ یا فقط در مرکز آموزش منجیل میتوان دوره های S.B.S را گذراند؟
    ممنون

    1. سلام، روز بخیر
      این دوره در مرکز آموزش منجیل برگزار میشه و اطلاعاتی در مورد اینکه مکان دیگه ای هم این دوره رو برگزار میکنه در اختیار نداریم

  2. سلام خسته نباشید رشته تحصیلی من برق ساختمان شاخه کار دانش هست پدرم درصد جانبازی دارد میخواستم بدونم در آزمون های ارتش. میتوانم ثبت نام کنم یا نه؟؟

  3. من از طریق کنکور انتخاب رشته کردم و دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر قبول شدم از سایت سنجش دیدم میخواستم بدونم بعدش باید چیکار کنم زنگ میزنن. برای مصاحبه یا خودمون باید بریم بعدش میخواستم بدون چقدر زمان برای انجام مصاحبه هست و جواب مصاحبه کی داد. میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره