تحصیل در خارجسایر موضوعات

تحصیل در اتریش

کانال تلگرام تحصیلی     

تحصیل در اتریش گزینه عالی برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را دارند. اتریش کشوری پیشرفته با سیستم آموزشی قدرتمند است که امکانات بسیار زیادی نیز برای تحصیل و ادامه زندگی دارد.  دانشجویان در حال تحصیل در این کشور از امکانات دانشجویی مختلف برخوردار بوده و می توانند به کار دانشجویی نیز بپردازند. در صورت داشتن شرایط لازم می توان پس از پایان تحصیل اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کرد. در این مطلب به بررسی کامل جزییات مربوط به تحصیل در اتریش پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

تحصیل در اتریش

کشور اتریش یکی از کشورهای توسعه یافته است که امکانات رفاهی متعددی برای زندگی داشته و از سیستم آموزشی قدرتمندی نیز برخوردار می باشد. در اتریش امکان تحصیل در مدارس و دانشگاه ها برای مهاجران امکان پذیر می باشد. تحصیل در مقاطع مختلف در کشور اتریش به صورت زیر می باشد. 

تحصیل در اتریش در مدارس

در مدارس بین المللی برنامه های درسی با زبان های مختلفی مثل انگلیسی، روسی، سوئدی و پرتغالی ارائه می شود. دانش آموزان می توانند در زمینه های مختلف مثل کامپیوتر، هنر و غیره به تحصیل بپردازند. اولویت تحصیل در مدارس بین المللی به ترتیب به فرزندان مقام های بین المللی، فرزندان والدین در حال فعالیت در بخش تجارت بین الملل و دانش آموزانی که در مدارس انگلیسی زبان تحصیل کرده اند می باشد. 

 

تحصیل در مقطع کارشناسی

برای تحصیل در مقطع کارشناسی یاد مدرک دیپلم و مدرک زبان آلمانی داشته باشید. در مقطع کارشناسی اکثر رشته ها به زبان آلمانی ارائه می شود و پذیرش با زبان انگلیسی بسیار سخت می باشد. برای تحصیل در اتریش در برخی از دانشگاه ها لازم به شرکت در آزمون ورودی نیز می باشد. 

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و تحصیل در اتریش نسبتا راحت تر است چراکه دوره های آموزشی این مقطع اکثرا به زبان انگلیسی هستند و داوطلبان با مدرک آیلتس حداقل ۶.۵ و یا تافل حداقل ۸۷ می توانند شانس پذیرش در دانشگاه را داشته باشند. همچنین با مدرک زبان آلمانی سطح B2 نیز می توان در این مقطع پذیرش شد. 

شرط تحصیل در اتریش در مقطع ارشد این است که علاوه بر داشتن مدرک زبان، مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته های مرتبط نیز داشته باشید و امتیاز شما در طول حداقل ۶ ترم تحصیل کارشناسی، حداقل ۱۸۰ باشد. تحصیل در مقطع ارشد در اتریش در حدود ۱ تا ۲ سال به طول می انجامد. 

 

تحصیل در مقطع دکتری

در این مقطع می توان به زبان انگلیسی و یا آلمانی در دانشگاه پذیرش شد و به تحصیل در اتریش پرداخت. علاوه بر داشتن مدرک زبان باید مدرک فارغ التحصیلی از مقطع ارشد با امتیاز حداقل ۱۲۰ را داشته باشید. رشته فارغ التحصیلی مقطع ارشد باید با رشته مورد نظر در مقطع دکتری مرتبط باشند. رساله دکتری در دانشگاه های اتریش در حدود ۳ سال به طول می انجامد. 

تحصیل در اتریش

 

مزایای تحصیل در اتریش

افرادی که در کشور اتریش تحصیل می کنند، از مزایایی بهره مند خواهند شد. اطلاع از مزایایا تحصیل در اتریش در هنگام تصمیم گیری برای مهاجرت تحصیلی می تواند بسیار کمک کننده باشد. برخی از مهم ترین این مزایا به شرح موارد زیر هستند. 

✅ بالا بودن کیفیت سیستم آموزشی در اتریش

‌✅ هزینه های ارزان تر نسبت به سایر کشورهای اروپایی

✅ محیط بین المللی دانشگاه های اتریش

‌✅ دسترسی به امکانات مختلف و امکان تحقیق و پژوهش

✅ موقعیت جغرافیایی مناسب

‌✅ خدمات متعدد دانشجویی

✅ فرصت برای یادگیری زبان های جدید

‌✅ امکان اشتغال پس از فارغ التحصیلی

 

شرایط تحصیل در اتریش

اولین شرط برای تحصیل در کشور اتریش و دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور داشتن دیپلم است که معادل آن نیز مدرک آزمون Matura اتریش می باشد. اگر این آزمون در کشور مبدا ارائه نشده باشد، فرد باید مدرک مرتبط داشته باشد. 

همچنین افراد باید به زبان آلمانی نیز تسلط نسبی داشته باشند و و آن را در هنگام درخواست پذیرش ارائه دهند. حداقل مدرک مورد نیاز برای زبان آلمانی سطح B2 می باشد. در صورت لزوم ممکن است دانشگاه آزمونی برای سنجش وضعیت زبان شما برگزار کند. در صورتی که دوره های آموزشی به زبان انگلیسی در این کشور برگزار شود، با داشتن مدرک آیلتس حداقل ۶.۵ نیز می توان برای پذیرش اقدام کرد. 

دیگر شرط پذیرش در دانشگاه و تحصیل در اتریش نیز داشتن پایسورت معتبر است. داوطلبان باید تمامی مدارک خود را به درستی ترجمه کرده و برای دانشگاه ارسال کنند تا دانشگاه نیز پس از بررسی شرایط در صورت امکان نامه پذیرش را ارسال کند. 

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیل در اتریش

در هنگام دریافت ویزای تحصیلی کشور اتریش، لازم است مدارکی را به طور کامل آماده کرده و آن را به سفارت تحویل دهید. در صورتی که هرگونه نقصی در مدارک وجود داشته باشد، درخواست شما برای دریافت ویزا ریجکت خواهد شد. مهم ترین مدارک برای دریافت ویزای تحصیل در اتریش به شرح موارد زیر می باشد. 

👈 نامه پذیرش از دانشگاه

‌👈 پاسپورت معتبر

👈 عکس پاسپورتی

‌👈 مدارک هویتی، تحصیلی و گواهی عدم سوسابقه به صورت ترجمه شده

👈 مدارک مربوط به داشتن محل اقامت در اتریش و بیمه دانشجویی

‌👈 نامه بانک برای اثبات تمکن مالی

👈 مدارک مربوط به درخواست ویزا به صورت تکمیل شده

‌👈 فیش واریز هزینه های ویزا

 

مراحل دریافت ویزای تحصیلی اتریش

برای دریافت ویزای تحصیل در اتریش، داوطلبان باید مراحلی را طی نمایند تا نامه پذیرش از دانشگاه و سپس ویزای تحصیلی خود را دریافت نمایند. عدم اطلاع از مراحل دریافت ویزا منجر به اتلاف وقت و در نهایت ریجکت ویزا خواهد شد. مراحل دریافت ویزا به شرح زیر هستند. 

‌‌👈 دانشگاه های اتریش را به صورت دقیق بررسی کرده و مشخص کنید که کدام دانشگاه ها با توجه به شرایط شما برای درخواست پذیرش مناسب تر هستند. 

‌👈 پس از پیدا کردن دانشگاه مورد نظر خود تمامی جزییات مربوط به پذیرش مثل هزینه، مدارک، شرایط و غیره را بررسی نمایید. 

‌‌👈 مدارک خود را به طور کامل آماده کرده و برای دانشگاه ارسال کنید. 

‌👈 منتظر پاسخ دانشگاه بمانید. پس از مدتی پاسخی برای شما ارسال می شود که در صورت داشتن شرایط لازم، نامه موافقت برای پذیرش خواهد بود. 

‌‌👈 با به همراه داشتن مدارک خود به سفارت مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل دهید. 

‌👈 مدتی پس از ارائه مدارک و مصاحبه سفارت، ویزای تحصیل در اتریش شما صادر خواهد شد. 

نکته: آمادگی برای مصاحبه سفارت از اهمیت زیادی برخوردار است پس توصیه می شود که قبل از آن با مشاوران و متخصصان این حوزه در مجموعه دانتل کو مشورت نمایید تا تمامی نکات را در اختیار شما قرار دهند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

دانشگاه های برتر اتریش

برای تحصیل در اتریش در ابتدا باید بهترین دانشگاه های این کشور را شناسایی کرده و سپس با توجه به شرایط خود برای این دانشگاه ها درخواست پذیرش ارسال نمایید. اتریش دانشگاه های زیادی دارد که بسیاری از آن ها قدمت زیاد و اعتبار بسیار بالایی دارند. برخی از دانشگاه های برتر اتریش به شرح موارد زیر هستند. 

دانشگاه وین دانشگاه صنعتی وین
دانشگاه صنعتی گراتس دانشگاه اینسبروک
دانشگاه یوهانسن کپلر لینز دانشگاه کلاگنفورت
دانشگاه کارل فرانتس گراتس دانشگاه سالزبورگ

 

هزینه تحصیل در اتریش

در اتریش دانشگاه ها در دو دسته دانگاه های دولتی و خصوصی در حال فعالیت هستند. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در هر دو دانشگاه باید شهریه پرداخت کنند هرچند که هزینه تحصیل در اتریش در دانشگاه های دولتی کمتر می باشد. 

به طور کلی برای تحصیل در دانشگاه ها دولتی باید در هر ترم در حدود 800 یورو و برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی در هر ترم در حدود 1700 تا 1900 یورو پرداخت نمایید. دانشجویان بین المللی با دریافت بورسیه های تحصیلی مختلف می توانند با هزینه بسیار کمتر و یا حتی به صورت رایگان در این کشور تحصیل نمایند. در صورتی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی را دارید، می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

تحصیل رایگان در اتریش

بسیاری از متقاضیان تحصیل در اتریش بر این باورند که با تحصیل در دانشگاه های دولتی می توانند به صورت رایگان ادامه تحصیل دهند. اما تصور اشتباهی است چراکه دانشجویان ایرانی مشمول تحصیل رایگان در این کشور نمی شوند. تنها دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند به صورت رایگان به تحصیل در دانشگاه های دولتی بپردازند. 

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در تمامی دانشگاه ها باید شهریه پرداخت کنند. اما همانطور که گفته شد در صورت دریافت بورسیه های تحصیلی دانشگاهی مختلف می توان هزینه های تحصیل را تا حد بسیار زیادی کاهش داد. 

 

کار حین تحصیل در اتریش

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای کار حین تحصیل باید مجوز دریافت نمایند. این مجموز باید توسز کارفرما و تا قبل از شروع کار گرفته شود. دانشجویان بین المللی در تمامی مقاطع تحصیلی می توانند تا 20 ساعت در هفته به کار بپردازند. 

در صورتی که کار شما در زمینه علوم و تحقیقات بوده و یا به صورت خوداشتغالی باشد و یا همچنین در کارهایی که استخدام کاملا انجام نشده است و پرداخت مالیات و بیمه به عهده خودتان باشد، نیازی به دریافت مجوز ندارید و می توانید بدون محدودیت به کار بپردازید. نکته بسیار مهم در مورد کار حین تحصیل در اتریش این است که کار هیچ لطمه ای نباید به تحصیل وارد کند و در غیر این صورت ویزا تحصیلی شما لغو شده و دیپورت خواهید شد. 

 

دریافت اقامت دائم از طریق تحصیل در اتریش

اکثر افرادی که به کشور اتریش مهاجرت تحصیلی می کنند، تصمیم به ماندن در همان کشور می گیرند. این در حالیست که با داشتن ویزای تحصیل در اتریش نمی توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد و در واقع پس از پایان تحصیل دانشجو موظف به برگشت به کشور خود می باشد. 

اما با این حال با اقدام برای دریافت کارت قرمز سفید قرمز می توانید شانس خود را برای اقامت دائم این کشور امتحان کنید. بر این اساس به دانشجو 12 ماه فرصت داده می شود تا کاری برای خود پیدا کند. با پیدا کردن کار و پرداخت مالیات برای مدت حداقل 5 سال می توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد. 

 

مشاوره مهاجرت تحصیلی

برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش، متقاضیان بایستی ابتدا نامه پذیرش از دانشگاه دریافت کرده و سپس برای دریافت ویزا اقدام نمایند. در هنگام دریافت ویزای تحصیلی بسیار مهم است که مدارک شما به طور کامل آماده باشد و مراحل دریافت ویزا را نیز به درستی انجام دهید. در غیر این صورت امکان ریجکت ویزا وجود دارد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تحصیل در اتریش برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تحصیل در اتریش می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. برای دریافت ویزای تحصیل در اتریش چه باید کرد؟

    در متن مقاله به طور کامل در مورد مراحل دریافت ویزای تحصیلی اتریش صحبت شده است.

  2. آیا امکان تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی وجود دارد؟

    بله در مقاطع ارشد و دکتری دوره های آموزشی زیادی به زبان انگلیسی ارائه می شود. پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه های اتریش به زبان انگلیسی سخت تر است چراکه اکثر دوره ها به زبان آلمانی ارائه می شوند. 

  3. آیا امکان تحصیل رایگان در اتریش وجود دارد؟

    خیر تنها با دریافت بورسیه های تحصیلی می تواند هزینه های تحصیل را تا حدی کاهش داد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره