انتخاب رشته دانشگاه آزادکنکور سراسری

واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

کانال تلگرام تحصیلی     

واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد در سال های گذشته راه اندازی شده است و رشته های زیادی نیز در این واحد ارائه می شود. دانشجویان می توانند با پرداخت شهریه در این واحد تحصیل کرده و پس از شرکت در امتحانات مجازی فارغ التحصیل شوند. اعتبار مدرک واحد الکترو نیکی تفاوتی با مدرک واحدهای عادی ندارد. دانشجویان برای ثبت نام در این واحد باید از جزییات مربوط به آن اطلاع داشته و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد از سال 1384 اقدام به راه اندازی واحد الکترونیکی کرده است که از طریق پذیرش در این واحد دانشجویان می توانند به صورت مجازی در کلاس های درس شرکت کرده و ادامه تحصیل دهند.

واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد این امکان را برای دانشجویان شاغل و یا دانشجویانی که به دلیل مسافت طولانی امکان حضور در کلاس های درس را ندارند، این امکان را فراهم کرده تا بتوانند به راحتی به ادامه تحصیل بپردازند. واحد الکترو نیکی به دو صورت با آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو پذیرش می کند. 

در واحد مجازی دانشجویان به صورت صوتی و تصویری با اساتید خود در ارتباط هستند و می توانند با کیفیت با از خدمت آموزشی استفاده نمایند. تمامی مراحل ثبت نام دانشگاه تا شرکت در امتحانات در این واحد به صورت اینترنتی انجام می شود. واحد الکترونیکی آزاد نیز مانند واحدهای عادی شهریه پرداز می باشد و دانشجویان برای تحصیل در هر ترم باید شهریه خود را پرداخت نمایند. 

واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

 

شرایط تحصیل در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

کلاس های درس در واحد الکترونیکی آزاد در ۱۶ جلسه در هر ترم برگزار می شود. دانشجویان باید امکانات لازم برای حضور در کلاس درس به صورت اینترنتی را داشته باشند. در این کلاس ها ارتباط به صورت صوتی و تصویری است و در نتیجه تمامی تعاملات کلاس های حضوری در این کلاس ها نیز انجام می شود. دانشجویان باید اینترنت و لب تاب برای حضور در کلاس را در اختیار داشته و در زمان تعیین شده در کلاس درس آنلاین شوند.

دانشجویانی که به صورت با آزمون قصد پذیرش دارند، باید در زمان انتخاب رشته کد رشته محل های مربوط به واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد را انتخاب نمایند. پذیرش بدون کنکور این واحد نیز بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود و دانشجویان با معدل بالا شانس بیشتری برای پذیرش خواهند داشت. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

اعتبار مدرک واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

واحد الکترونیکی دانشگاه‌آزاد مورد تایید وزارت علوم است و در نتیجه فارغ التحصیلان می توانند بدون هیچ مشکلی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و یا استخدام در ارگان ها و مراکز مختلف از آن استفاده نمایند. 

به طور کلی می توان گفت که اعتبار واحد مجازی دانشگاه آزاد با اعتبار مدرک واحدهای عادی تفاوتی ندارد و دانشجویانی که رزومه تحصیلی و علمی قوی داشته باشند، با داشتن مدرک این واحد می توانند بدون مشکل برای مراحل بعدی اقدام نمایند. 

 

رشته های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

در حال حاضر در واحد الکترونیکی دانشگاه‌آزاد رشته های متعددی ارائه می شود و داوطلبان می توانند برای تحصیل در رشته های مختلفی در این واحد ثبت نام نمایند. برخی از رشته های ارائه شده در واحد الکترو نیکی به شرح موارد زیر هستند. 

مهندسی کامپیوتر علوم تربیتی
تاریخ اقتصاد
آموزش زبان انگلیسی حسابداری
زبان و ادبیات انگلیسی علوم ارتباطات اجتماعی
‌زبان و ادبیات عربی زبان فرانسه
زبان و ادبیات آلمانی مدیریت بازرگانی
مدیریت امور گمرکی مردم شناسی
مشاوره مدیریت بیمه مدیریت کسب و کارهای کوچک
مدیریت صنعتی مدیریت مالی
روانشناسی علوم سیاسی
زبان و ادبیات فارسی مترجمی زبان فرانسه
روابط عمومی روزنامه نگاری
تاریخ و تمدن ملل اسلامی جامعه شناسی
مددکاری اجتماعی مدیریت دولتی

 

ثبت نام واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

داوطلبانی که قصد نام نویسی در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد را دارند، باید در زمان تعیین شده اقدامات لازم برای ثبت نام خود را انجام دهند. ثبت نام واحد مجازی همزمان با ثبت نام سایر واحدهای دانشگاه آزاد می باشد. 

معمولا در اوخر مرداد ماه زمان ثبت نام ترم مهر ماه اعلام می کردد. برای ثبت نام در ترم بهمن واحد الکترونیکی نیز داوطلبان می توانند از دی ماه شروع به نام نویسی نمایند. ثبت نام این واحد به صورت کامل در سایت دانشگاه آزاد انجام می شود و دانشجویان برای اطلاع از جزییات ثبت نام باید اطلاعیه های منتشر شده در این سامانه را مطالعه نمایند. در صورت بروز مشکل در روند ثبت نام می توانید با مشاوران دانتل کو مشورت نمایید. 

 

مشاوره دانشگاه آزاد

دانشجویانی که زمان و امکانات کافی برای حضوری در کلاس های درس عادی را ندارند، می توانند در کلاس های واحد الکترونیکی آزاد تحصیل نمایند.دواحد الکترو نیکی نیز شهریه پرداز است و معمولا بین هزینه این واحد با واحدهای عادی تفاوتی وجود ندارد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دانشگاه آزاد می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. آیا امتحانات در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد نیز به صورت مجازی است؟

    بله تمامی مراحل از ثبت نام تا شرکت در امتحانات در این واحد به صورت مجازی می باشد. 

  2. آیا امکان پذیرش بدون آزمون در واحد مجازی آزاد وجود دارد؟

    بله این واحد به صورت با آزمون و بدون آزمون دانشجو پذیرش می کند؟

  3. شهریه واحد مجازی دانشگاه آزاد چه قدر است؟

    میزان شهریه واحد الکترونیکی تفاوت زیادی با واحد عادی این دانشگاه ندارد.  

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره