سایر موضوعات

جذب سرباز هیات علمی

کانال تلگرام تحصیلی     

جذب سرباز هیات علمی هر ساله توسط دانشگاه های وزارت علوم و وزارت بهداشت انجام می شود. ستاد کل نیروهای مسلح سهمیه مشخصی برای پذیرش این امریه را مشخص کرده و دانشگاه ها با توجه به نیاز خود جذب نیرو را انجام می دهند. این امریه در جهت استفاده از دانش و تخصص دانش آموختگان برای فعالیت در حوزه های پژوهشی و آموزشی استفاده می شود. متقاضیان برای ثبت نام این امریه باید شرایط لازم را داشته باشند. در این مطلب به بررسی کامل جزییات جذب سرباز هیات علمی پرداخته شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

جذب سرباز هیات علمی

دانشگاه هایی که زیر نظر وزارت بهداشت، علوم و تحقیقات و فناوری هستند، در عر سال برای جذب هیات علمی خود اقدام می نمایند. به طور معمول افراد کمی هستند که پس از اتمام تحصیلات خود هنوز مشمول سربازی باشند اما این افراد می توانند به عنوان سرباز هیات علمی جذب شوند. 

ستاد نیروهای مسلح هر ساله سهمیه مشخصی را برای وزارت بهداشت و علوم تعیین می کند و این دانشگاه ها می توانند با توجه به نیاز خود سرباز برای هیات علمی پذیرش کنند. افرادی که می توانند از این سهمیه استفاده کنند، فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد، دکتری، تخصص بالینی و فوق تخصص هستند. 

فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی تخصصی در صورت کسب دانش نامه تخصصی شان می توانند در دانشکده های دندان پزشکی با عنوان هیات علمی جذب شوند و از این طریق دوره تعهد خود را هم تمام کنند. 

در واقع هدف جذب سرباز هیات علمی این است که به جای اینکه این افراد در مراکز نظامی خدمت کنند، می توانند سربازی خود را در محیط های دانشگاهی بگذارنند که با مدرک تحصیلی آنان نیز متناسب باشد و بتوانند بیشترین استفاده را از دانش خود داشته باشند. 

 

ثبت نام اعضای هیات علمی علوم پزشکی به آموزش نظامی

سپاه پاسداران اطلاعیه ای منتشر کرده است که در آن درج شده که با توجه به ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون نحوه تامین اعضای هیات علمی مورد نیاز دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، از ۲ تیر ماه ۱۴۰۳، آموزش نظامی اعضای هیات علمی شروع می شود. 

در صورتی که با عضویت برای جذب سرباز هیات علمی موافقت شده باشد، باید به منظور اعزام برای آموزش رزم مقدماتی تا تاریخ ۲ تیر ماه ساعت ۱۰ صبح به آدرس تهران، کیلومتر ۲۵ اتوبان تهران کرج، جنب پارک جهان نما، مرکز آموزش شهید مدرس سپاه مراجعه کرده و خود را معرفی نمایند. 

جذب سرباز هیات علمی

 

زمان جذب سرباز هیات علمی

همه دانشگاه ها برای جذب هیات علمی ابتدا بررسی های لازم را انجام داده و سپس اطلاعات خود را به مرکز امور هیات علمی دانشگاه ارسال می کنند. بعد از آن ستاد نیروهای مسلح با توجه به سهمیه اعلام شده نیروهای انسانی مورد نیاز برای سرباز هبات علمی را پذیرش می نماید. 

دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت چندین سال است که برای جذب هیات علمی خود از سربازان امریه استفاده می نمایند. مشمولانی که شرایط لازم برای جذب سرباز هیات علمی را دارند، می توانند در زمان تعیین شده ثبت نام خود را انجام دهند و در صورت پذیرش در هیات علمی مشغول به فعالیت شوند. 

سال گذشته ثبت نام امریه هیات علمی در آبان و آذر ماه انجام شد و انتظار می رود که در سال جدید نیز ثبت نام در همین بازه زمانی انجام شود. هنوز زمان دقیق ثبت نام جذب سرباز هیات علمی مشخص نشده است. به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی خواهد شد. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 کانال اخبار تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

شرایط جذب سرباز هیات علمی

در زمان ثبت نام سرباز هیات علمی، فراخوانی منتشر شده و در آن تمامی جزییات ثبت نام شامل شرایط حذب سرباز هیات علمی مشخص می شود. متقاضیان می توانند این دستورالعمل را مطالعه کرده و در صورت دارا بودن تمامی شرایط برای ثبت نام اقدام نمایند.

با توجه به فراخوان های منتشر شده در سال های قبل می توان شرایط کلی جذب سرباز هیال علمی را مشخص کرد. متقاضیان برای ثبت نام نهایی باید منتظر فراخوان های جدید مربوط به سال جاری باشند اما با این حال اطلاع از شرایط ثبت نام سال های گذشته اطلاعات مفیدی را در اختیار آنان قرار می دهد. انتظار می رود که شرایط ثبت نام در سال جاری تغییرات زیادی نداشته باشد. شرایط جذب سرباز هیات علمی به شرح موارد زیر می باشد. 

شرایط ثبت نام

👈 پذیرش سرباز هیات علمی تنها از بین متقاضیان فارغ التحصیل مقاطع تخصصی، فوق تخصصی، فلوشیپ و دکتری تخصصی ph.D انجام می شود. سایر متقاضیان امکان نام نویسی برای جذب این امریه را نخواهند داشت. 

‌👈 طول مدت سربازی هیات علمی علوم پزشکی 48 ماه است  و متقاضیان باید برای انجام وظایف خود در این مدت تعهد بدهند. 

👈 اعزام نیرو به ترتیب اولویت از مناطق کمتر توسعه یافته، مناطق محروم و مناطق مرزی می باشد. 

‌👈 مشمولان نباید غیبت سربازی داشته باشند. 

👈 فراغت از تحصیل و ثبت در سایت دانش آموختگان، پذیرش در آزمون بورد، داشتن دانشگامه و مهلت یکساله پس از فراغت از دیگر شرایط منع پذیرش سرباز هیات علمی می باشد. 

‌👈 مشمولان متقاضی باید تمامی اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام را تکمیل کرده و مدارک خود شامل مدارک هویتی، مدارک تحصیلی، مدرک پایان طرح نیروی انسانی و مدارک مربوط به فعالیت های علمی خود را نیز در سامانه بارگزاری نمایند. 

👈 پذیرفته شدگان سرباز هیات علمی در استخدام دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بوده و باید حقوق یکسان با سایرین دریافت کرده و از مزایای آن نیز استفاده نمایند. 

‌👈 امکان خروج از کشور پس از استخدام سرباز هیات علومی وجود ندارد. (به جز در مواردی که سازمان مرکزی خروج فرد را تایید کرده باشد. فرد برای خروج از کشور باید مدارکی شامل معرفی نامه از محل خدمت، تاییدیه گذراندن آموزش نظامی ، وثیقه در محل خدمت و اعلام زمان رفت و برگشت را ارائه دهد.)

👈 پذیرفته شدگان وظیفه دارند که 72 ساعت بعد از شروع کار به صورت انفرادی گذارش خود را ارائه دهند. 

 

سامانه جذب سرباز هیئت علمی

مشمولان واجد شرایط می توانند پس از اطلاع از جزییات ثبت نام به سامانه مربوطه دانشگاه های وزارت علوم و یا وزارت بهداشت مراجعه کرده و نام نویسی خود را انجام دهند. سایت ثبت نام سرباز هیات علمی دانشگاه های وزارت علوم و وزارت بهداشت متفاوت است و متقاضیان باید به سایت های متفاوتی برای نام نویسی مراجعه کنند. 

ثبت نام متقاضیان هیات علمی وزارت علوم از طریق سامانه amriye.msrt.ir انجام می شود. متقاضیان  می توانند با مراجعه به این سایت در زمان تعیین شده و بارگزاری تمامی اطلاعات و مدارک خود، نام نویسی شان را تکمیل نمایند.

در مورد ثبت نام و جذب سرباز هیات علمی وزارت بهداشت هنوز اطلاعات دقیقی منتشر شده و سامانه ثبت نام آن مشخص نشده است. مشمولان می توانند برای کسب اطلاع بیشتر فراخوان های مناشر شده در سامانه jazb.aac.behdasht.gov.ir را مطالعه نمایند. به محض مشخص شدن سایت ثبت نام سرباز هیات علمی وزارت بهداشت این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

 

نحوه جذب سرباز هیات علمی

تمامی مشمولانی که واجد شرایط جذب سرباز هیات علمی بر اساس فراخوان های منتشر شده هستند، می توانند در زمان تعیین شده به سامانه های مربوطه مراجعه کرده و ضمن تکمیل اطلاعات خود، مدارک شان را نیز بارگزاری نمایند. 

متقاضیان هیات علمی وزارت علوم باید به سایت amriye.msrt.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند. سایت ثبت نام متقاضیان هیات علمی وزارت بهداشت نیز هنوز مشخص نشده است. در هر دو دانشگاه ثبت نام به صورت اینترنتی می باشد و مشمولان نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت. توصیه می شود که قبل از ثبت نام تمامی مدارک را به صورت اسکن شده آماده کنید تا در زمان بارگزاری مدارک با مشکلی مواجه نشوید. 

پس از ثبت نام اینترنتی، شرایط و مدارک متقاضیان توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد. داوطلبان واجد شرایط برای مصاحبه تخصصی دعوت خواهند شد و در صورت کسب موفقیت در این مرحله می توانند برای هیات علمی استخدام شوند. برای کسب اطلاع بیشتر از مصاحبه سرباز هیات علمی می توانید با کارشناسان مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

رشته های مورد نیاز برای جذب سرباز هیات علمی

دانشگاه های علوم پزشکی برای تامین نیروی مورد نیاز خود از مشمولان واجدین شرایط سرباز هیات هلمی پذیرش می کنند. دانش آموخته های رشته های پزشکی در مقاطع مشخص می توانند برای جذب سرباز هیات علمی اقدام نمایند. 

دانشگاه های مختلف با توجه به سهمیه ای که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح در اختیارشون قرار داده شده است، می توانند نیروهای مورد نظر خود را برای هیات علمی استخدام نمایند. مقاطع مجاز برای سرباز هیات علمی کارشناسی ارشد، دکتری، تخصص بالینی و فوق تخصص می باشد. 

همچنین جذب سرباز هیات علمی تنها از بین دانش آموخته های رشته ای خاصی انجام می شود و مشمولانی که در این رشته ها تحصیل نکرده باشند امکان پذیرش نخواهند داشت. لیست رشته های جذب سرباز هیت علمی با توجه به فراخوان های سال های گذشته به شرح موارد زیر می باشد. 

بیوتکنولوژی دارویی اپیدمیولوژی پزشکی
ایمنی شناسی پزشکی باکتری شناسی پزشکی
بیوتکنولوزی پزشکی ژنتیک پزشکی
آموزش بهداشت و ارتقا سلامت انفورماتیک پزشکی
ویروس شناسی پزشکی

 

مشاوره سرباز هیات علمی

مشمولین رشته های پزشکی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد، دکتری، تخصص بالینی و فوق تخصص می توانند در صورت داشتن شرایط لازم برای ثبت نام سرباز هیات علمی اقدام کرده و دوره سربازی خود را در مراکز آموزشی بگذارنند. در شرایط خاص این مشمولین می توانند طرح خود را نیز در دوره به اتمام برسانند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه جذب سرباز هیات علمی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه جذب سرباز هیات علمی می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. جذب سرباز هیات علمی چه زمانی آغاز می شود؟

    زمان ثبت نام سرباز هیات علمی وزارت علوم و وزارت بهداشت متفاوت می باشد که در متن مقاله به طور کامل هر یک توضیح داده شده است. 

  2. شرایط جذب سرباز هیات علمی چیست؟

    از شرایط لازم برای ثبت نام هیات علمی می توان به دانش آموختگی مقاطع ارشد تا فوق تخصص و تحصیل در رشته های مورد نیاز اشاره کرد. به سایر شرایط در متن مقاله پرداخته شده است. 

  3. آیا دانش آموختگان رشته های غیر پزشکی نیز می توانند جذب هیات علمی شوند؟

    خیر بر اساس شرایط مندرج در فراخوان های سرباز هیات علمی، تنها دانش آموختگان برخی از رشته های پزشکی مجاز به ثبت نام می باشند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره