انتخاب رشته دانشگاه آزادکنکور سراسری

اگر دانشگاه آزاد قبول شوم و نروم

کانال تلگرام تحصیلی     

اگر دانشگاه آزاد قبول شوم و نروم چه خواهد شد؟ این یکی از سوالات بسیار مهم داوطلبانی است که در این دانشگاه پذیرفته شده اند اما قصد ثبت نام در دانشگاه را ندارند. دانشگاه آزاد محرومیتی برای دانشجویان در نظر نگرفته است و در صورت عدم قبت نام در دانشگاه می توانند بدون هیچ مشکلی از تحصیل منصرف شده و برای کنکور سال آینده آماده شوند. البته این تصمیم جزییات دیگری نیز دارد که اطلاع از آن ها برای داوظلبان الزامی می باشد. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یا با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

اگر دانشگاه آزاد قبول شوم و نروم

هر ساله تعداد بسیار زیادی از داوطلبان کنکور سراسری، کدرشته محل های مربوط به دانشگاه  آزاد را در فرم انتخاب رشته خود وارد می کنند و موفق به قبولی در این دانشگاه نیز می شوند. با این حال ممکن است برخی از دانشجویان پس از قبولی در دانشگاه آزاد به دلایل مختلفی مثل مسافت زیاد، عدم علاقه به رشته قبولی، هزینه بالا و غیره از تحصیل در این دانشگاه منصرف شوند.

در این شرایط این سوال برای داوطلبان به وجود می آید که اگر دانشگاه آزاد قبول شوم و نروم چه خواهد شد و اینکه آیا محرومیت یا جریمه ای شامل حال آنان خواهد شد یا خیر. در پاسخ باید گفت که اگر دانشجو پس از پذیرش برای ثبت نام در دانشگاه اقدامی نکند، هیچ محرومیتی نداشته و می تواند بدون پرداخت جریمه، سال آینده در کنکور سراسری شرکت کند یا در دیگر دوره های بدون آزمون نام نویسی نماید. 

 

اگر دانشگاه آزاد قبول شوم و نروم | انصراف از دانشگاه آزاد

اگر دانشجو پس از قبولی در دانشگاه ثبت نام کند، اما از ادامه تحصیل منصرف شود، به عنوان دانشجوی انصرافی شناخته شده و باید مراحل انصراف از تحصیل را طی کند. اگر دانشجو بدون داشتن دلیل موجه برای مدت زیادی در دانشگاه حاضر نشود نیز دانشجوی انصرافی محسوب می شود. در صورت داشتن دلیل موجه و اطلاع به دانشگاه می تواند از مرخصی تحصیلی استفاده کند. 

دانشجویانی که دارای مشکلات مربوط به خدمت سربازی هستند، از طرف دانشگاه فرصتی دریافت می کنند تا این مشکل را برطرف کرده و به ادامه تحصیل بپردازند.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

جریمه انصراف از دانشگاه

در پاسخ به سوال اگر دانشگاه آزاد قبول شوم و نروم چه خواهد شد باید گفت اگر ثبت نام خود را انجام داده باشید، مشمول پرداخت جریمه خواهید شد. در صورتی که دانشجو قصد انصراف از تحصیل در دانشگاه آزاد را داشته باشد، باید جریمه انصراف را پرداخت کند. جریمه انصراف در برگیرنده شهریه ثابت ترم های باقی مانده می باشد.

دانشجویان ترم اول برای انصراف باید نصف هزینه را پرداخت نمایند. لازم به ذکر است که اگر دانشجو تا سه ماه آینده به تحصیل در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد مشغول شود، دیگر مشمول پرداخت جریمه نخواهد بود و می تواند به راحتی در دانشگاه مورد نظر خود ادامه تحصیل دهد. 

 

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد

یکی از مهم ترین دلایل عدم تمایل به تحصیل در رشته قبولی، انتخاب رشته نادرست می باشد. دانشجویان باید در ابتدا انتخاب رشته صحیحی انجام دهند تا پس از قبولی با چالش ها و نگرانی های مربوط به محرومیت و جریمه انصراف از تحصیل مواجه نشوند. از سوی دیگر انصراف از تحصیل نیز چالش هایی به همراه دارد که بهتر است دانشجویان قبل از هر اقدامی از تمامی این موارد به طور کامل اطلاع داشته باشند تا پس از ثبت درخواست خود دچار پشیمانی نشوند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه اگر دانشگاه آزاد قبول شوم و نروم برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انصراف از دانشگاه آزاد می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. اگر دانشگاه آزاد قبول شوم و نروم چه خواهد شد؟

    اگر در دانشگاه ثبت نام نکنید دچار محرومیت یا جریمه ای نخواهید شد و می توانید در کنکور سال آینده شرکت کنید. 

  2. در صورتی در دانشگاه آزاد ثبت نام کنم اما از تحصیل منصرف شوم چه باید کرد؟

    در این صورت به عنوان دانشجوی انصرافی شناخته شده و باید جریمه انصراف خود را پرداخت کنید. 

  3. ‌در صورت پشیمانی از انصراف از تحصیل در دانشگاه آزاد چه باید کرد؟

    چنانچه تا سه ماه بعد درخواست انصراف از تصمیم خود پشمیان شوید، می توانید درخواست خود را لغو کنید اما در این غیر این صورت دیگر امکان لغو انصراف وجود ندارد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره