کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

نتایج اولیه کنکور سراسری 1400

کانال تلگرام تحصیلی     

هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور طبق یک تقویم و روال ثابتی اقدام به برگزاری کنکور سراسری می نماید. پس از اینکه داوطلبان در کنکور سراسری شرکت کردند، سازمان سنجش با توجه به عملکرد هر داوطلب، برای آن ها کارنامه ای را منتشر می کند. کارنامه های منتشر شده از طریق سایت سازمان سنجش دارای اطلاعات بسیار مهمی برای ادامه مسیر و در واقع مرحله انتخاب رشته می باشد. به همین منظور در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور 1400 ارائه کرده ایم تا داوطلبان به کمک آن بتوانند از نتیجه عملکرد خود مطلع گردند.

 

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 | نحوه مشاهده

نتایج اولیه کنکور سراسری، طبق سال های گذشته و در شرایط عادی در نیمه های مرداد ماه اعلام می شود اما در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و در واقع بهم ریختن تقویم این آزمون، نتایج اولیه در مهرماه منتشر شد.

پیش بینی می شود که نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 در اوایل مرداد ماه منتشر شود و داوطلبان بتوانند نتایج خود را دریافت و مطابق با آن ها انتخاب رشته کنند.

تاکنون زمان دقیق اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 از سوی سازمان سنجش اعلام نشده است، اما به محض دریافت اخبار جدید در این راجع، این مقاله نیز بروزرسانی خواهد شد.

 

نتایج اولیه کنکور سراسری 1400

تقریبا پس از گذشت یک بازه زمانی یک ماهه از برگزاری کنکور سراسری، نتایج اولیه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” منتشر می گردد. از آنجایی که کنکور سراسری برای داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه برگزار می شود، نتایج اولیه نیز برای تمامی داوطلبان به صورت یکپارچه از طریق سایت این سازمان منتشر می شود.

بنابراین تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در مرحله انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد را دارند، ابتدا باید نتایج اولیه خود را که در قالب کارنامه منتشر می شود را دریافت کنند و سپس چنانچه طبق این کارنامه مجاز به ورود به مرحله انتخاب رشته بودند، اقدامات لازم را انجام دهند.

 

کارنامه اولیه داوطلبان شامل چه اطلاعاتی است؟

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، داوطلبان طبق اطلاعاتی که در کارنامه دریافتی آن ها از سایت سازمان سنجش آنوزش کشور منتشر می شود، می توانند انتخاب رشته کنند. کارنامه های دریافتی شامل اطلاعات مهمی از جمله موارد زیر می باشد:

  • اطلاعات فردی
  • اطلاعات تحصیلی 
  • میزان درصد دروس داوطلب
  • رتبه در زیرگروه های، گروه امتحانی داوطلب
  • تراز و نمره علمی
  • وضعیت مجاز بودن برای شرکت در انتخاب رشته کنکور 1400 در تمامی دوره ها 
  • کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد

بنابراین چنانچه داوطلبی طبق کارنامه خود مجاز به انتخاب رشته باشد، می تواند دفترچه های مربوطه را دریافت کند و الویت های خود را انتخاب و در فرم انتخاب رشته خود درج نماید.

 

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری 1400

داوطلبانی که قصد دریافت نتایج اولیه و کارنامه های خود را دارند، می توانند طبق مراحل زیر پیش بروند و نتایج خود را رویت نمایند.

  • مرحله اول: تمام داوطلبان بایستی برای دریافت نتایج اولیه خود، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند.
  • مرحله دوم: از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنند.

سراسری

  • مرحله سوم: برای رویت نتیجه اولیه و در واقع کارنامه بایستی که بر روی لینک  فعال ” کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری 1400 ” کلیک کنند.

این لینک در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش فعال خواهد شد.

  • مرحله چهارم: در این مرحله صفحه جدیدی برای متقاضیان ایجاد می شود که شامل سه کادر برای ورود اطلاعات مختلف است. داوطلبان می توانند از طریق هر کدام از کادرها اطلاعات خود را وارد کرده و نتایج را دریافت نمایند. این سه روش به شرح موارد زیر است:

 

روش های جست و جو کارنامه | نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری 1400

  1. روش اول: برای رویت کارنامه از طریق روش اول، نیاز به اطلاعاتی شامل شماره شناسنامه، سال تولد و شماره داوطلبی می باشد، پس از وارد کردن این اطلاعات ،عبارت امنیتی را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” جستوجو ” کلیک نمایید.
  2. روش دوم: برای رویت کارنامه از طریق روش دوم، نیاز به اطلاعاتی شامل شماره پرونده، کد رهگیری 16 رقمی ثبت نام و شماره شناسنامه می باشد. پس از وارد کردن این اطلاعات، عبارت امنیتی را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” جست و جو ” کلیک نمایید.
  3. روش سوم: برای رویت کارنامه از طریق روش سوم، نیاز به اطلاعاتی شامل شماره پرونده، شماره شناسنامه و شماره سریال شناسنامه می باشد. پس از وارد کردن این اطلاعات، عبارت امنیتی را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” جستوجو ” کلیک نمایید.

به محض اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400، مطالب این مقاله بروزرسانی شده و راهنمای تصویری نیز به مطالب فوق اضافه خواهد شد.

 

توجه

چنانچه اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده باشید، می توانید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به بازیابی اطلاعات خود اقدام نمایید.

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور 1400

شما داوطلبان عزیز پس از اینکه کارنامه اولیه خود را طبق مراحل فوق دریافت کردید، بایستی تمامی بند های آن را به دقت بررسی و تحلیل نمایید تا بتوانید فرم انتخاب رشته خود را بدرستی بچینید و در نهایت موفق به کسب نتیجه قبولی گردید.

برای انتخاب رشته استفاده از آخرین رتبه های قبولی سال های گذشته که مشابه رتبه شما باشد بسیار می تواند کمک کننده باشد، اما باید حتما توجه داشته باشید که در قبولی یک داوطلب در یک کد رشته محل بایستی فاکتور های دیگری همچون ظرفیت پذیرش هر رشته، رتبه داوطلب در هر زیرگروه، پذیرش های بومی، ناحیه ای و قطبی و … نیز در نظر گرفته شود.

بنابراین بهتر است یک مشاور باتجربه در زمینه انتخاب رشته به شما کمک کند تا فرم انتخاب رشته شما کاملا مطابق با خواسته تان باشد. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل می توانند به شما کمک کنند تا بهترین نتیحه را برای خود رقم بزنید، برای دریافت مشاوره از طریق شماره مندرج در انتهای مقاله با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 منتشر خواهد شد؟

سازمان سنجش آموزش کشور تاریخ دقیقی برای اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 مشخص نکرده است. پیش بینی مش شود این نتایج طبق رویه سال های گذشته در اوایل مرداد ماه منتشر می شود.

آیا نتایج اولیه به صورت یکپارچه دانشگاه های سراسری و آزاد منتشر می گردد؟

بله، نتایج اولیه برای دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه منتشر می گردد که داوطلبان می توانند برای ادامه مسیر و فرآیند انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری و آزاد از این کارنامه بهره ببرند.

شرکت کنندگان در کنکور سراسری از چه طریقی می توانند نتایج خود را رویت کنند؟

شرکت کنندگان در کنکور سراسری می توانند با استفاده از نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری، نتایج خود را دریافت نمایند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره