کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

کنکور خارج از کشور ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

کنکور خارج از کشور امکانی است که برای داوطلبان خارج از کشور و اتباع غیر ایرانی در نظر گرفته شده است. این داوطلبان می توانند همزمان با شروع ثبت نام کنکور سراسری به سایت سنجش مراجعه کرده و نام نویسی خود را انجام دهند. اتباع غیر ایرانی در هنگام ثبت نام کنکور و انتخاب رشته محدودیت هایی دارند که باید به آن ها توجه کنند. در این مطلب به بررسی کامل کنکور خارج از کشور می پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

کنکور خارج از کشور ۱۴۰۳

داوطلبان ایرانی که در خارج از کشو‌ر اقامت دارند اما قصد ادامه تحصیل در ایران را دارند، می توانند در کنکور سراسری برگزار شده توسط سازمان سنجش در خارج از کشو‌ر شرکت کرده و به ادامه تحصیل در دانشگاه های داخل کشو‌ر بپردازند.

داوطلبان برای ثبت نام در کنکور خارج از کشور باید اقامت جمهوری اسلامی را به صورت قانونی داشته باشند. اتباع غیرایرانی که به صورت قانونی وارد کشور شده اند نیز می توانند در این آزمون شرکت نمایند. این داوطلبان تنها مجاز به انتخاب دانشگاه هایی هستند که امکان تردد قانونی در آن استان را داشته باشند.

کنکور خارج از کشور همزمان با کنکور سراسری داخل کشو‌ر و در گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار می گردد. از کشورهای برگزار کننده کنکور سراسری خارج از کشور می توان به ترکیه، پاکستان، کویت، امارات، قطر، لبنان و آلمان اشاره کرد.

 

ثبت نام کنکور خارج از کشور 1403

همزمان با شروع ثبت نام کنکور سراسري در سایت سنجش، دفترچه راهنما ثبت نام نیز در این سامانه منتشر می شود. تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری 1403 را دارند، باید دفترچه را دانلود کرده و مطالعه نمایند.

دراین دفترچه شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور خارج از کشور نیز به طور کامل ارائه می شود. داوطلبان بایستی به سایت سنجش مراجعه کرده و از طریق بخش اتباع غیر ایرانی در آزمون سراسری نام نویسی کنند. ثبت نام آزمون خارج از کشور هزینه دارد و داوطلبان باید این هزینه را پرداخت کنند تا کد پیگیری 13 رقمی برایشان صادر شود. ثبت نام آزمون خارج از کشو‌ر نوبت اول در آبان ماه و کنکور نوبت دوم نیز در فروردین ماه انجام می شود.

کنکور خارج از کشور

 

زمان شرکت در کنکور خارج از کشور ۱۴۰۳

آزمون خارج از کشو‌ر همزمان با کنکور سراسری داخلی برگزار می شود. سازمان سنجش اعلام کرده است که کنکور سراسری در سال 1403 در اردیبشهت و تیر ماه برگزار می شود. زمان کنکور نوبت اول از دی ماه به اردیبهشت ماه تغییر پیدا کرده است. روزهای برگزاری آزمون نوبت اول ششم و هفتم اردیبهشت و روزهای برگزاری آزمون نوبت دوم هفتم و هشتم تیرماه می باشد.

تمامی داوطلبان برای ورود به جلسه آزمون بایستی کارت ورود به جلسه با خود به همراه داشته باشند. چند روز قبل از برگزاری آزمون، سازمان سنجش کارت ورود به جلسه آزمون تمامی داوطلبان را در سایت قرار می دهد. دریافت کارت ورود به جلسه برای داوطلبان کنکور خارج از کشور نیز الزامی است.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

انتخاب رشته کنکور خارج از کشور 1403

پس از کنکور سراسری نتایج در دو مرحله اعلام می شود. در مرحله اول اعلام نتایج کنکور، درصد دروس و رتبه تراز اکتسابی داوطلب مشخص می شود. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

داوطلبانی که در کنکور خارج از کشور شرکت می کنند باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که اتباع غیرایرانی اجازه تردد در تمامی استان های کشور را ندارند. در نتیجه باید تنها دانشگاه هایی را در فرم انتخاب رشته خود وارد کنند که امکان تردد در آن استان را داشته باشند.

داوطلبان کنکور خارج از کشور باید توجه ویژه ای به انتخاب رشته نشان دهند و با دقت بسیار زیاد فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند چراکه در صورت قبولی در رشته محلی که امکان درس خواندن در آن را ندارند، اولویت های بعدی شان نیز از بین خواهد رفت.

 

نتایج آزمون سراسری خارج از کشور ۱۴۰۳

پس از شرکت در آزمون خارج از کشور، داوطلبان نتایج آزمون خود را در دو مرحله دریافت خواهند کرد. نتایج کنکور خارج از کشور همزمان با نتایج کنکور سراسری داخل کشو‌ر اعلام می شود. این نتایج در دو مرحله اولیه و نهایی اعلام می شوند که به شرح زیر هستند.

کنکور خارج از کشور

در حدود یک ماه پس از برگزاری کنکور، نتایج اولیه برای داوطلبان منتشر می شود و در آن درصد دروس، رتبه و تراز و وضعیت مجاز بودن به انتخاب رشته مشخص می شود. داوطلبان در این مرحله باید فرم انتخاب رشته خود را با توجه به رتبه شان تکمیل کنند.

نتایج نهایی کنکور

معمولا در شهریور ماه نتایج نهایی کنکور مشخص می شود. داوطلبان کنکور خارج از کشور نیز دقیقا در همین باره زمانی می توانند به سایت سنجش مراجعه کرده و نتیجه انتخاب رشته و قبولی نهایی خود در دانشگاه را مشاهده نمایند.

 

مشاوره کنکور خارج از کشور 1403

کنکور خارج از کشور همزمان با کنکور سراسری در کشورهای مورد تایید ایران برگزار می شود. داوطلبان می توانند برای ثبت نام، به سایت سنجش مراجعه کرده و نام نویسی خود را انجام دهند. در نهایت در صورت قبولی دانشجویان باید به ایران آمده و به تحصیل در رشته محل قبولی خود بپردازند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه کنکور خارج از کشور برای تان وجود دارد و یا در مراحل -ثبت نام کنکور با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور خارج از کشور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. کنکور خارج از کشور چه زمانی برگزار می شود؟

    برگزاری کنکور خارج از کشور همزمان با کنکور سراسری است که در متن مقاله به تاریخ دقیق آن اشاره شده است.

  2. برای ثبت نام آزمون خارج از کشور چه باید کرد؟

    ثبت نام این آزمون مانند کنکور سراسری در سایت سنجش انجام می شود.

  3. نتایج نهایی کنکور خارج از کشور چه زمانی اعلام می شود؟

    اعلام نتایج نهایی همزمان با کنکور سراسری در شهریور ماه می باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره