انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزادکارشناسی ارشد

مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

کانال تلگرام تحصیلی     

تمامی داوطلبانی که به صورت بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد ثبت نام و انتخاب رشته کرده اند، بایستی برای اطلاع از نتیجه قبولی خود و دریافت نتایج به سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.net ” مراجعه کرده و نسبت به دریافت نتایج خود اقدام نمایند. چنانچه داوطلبی پس از دریافت نتایج جزو اسامی پذیرفته شدگان بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بود، باید طی زمان‌های اعلام شده، جهت اتمام فرآیند ثبت نام خود اقداماتی را انجام دهد. در راستای همین توضیحات در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون زمان ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور کارشناسی ارشد 1400 می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه پذیرفته شدگان بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

پذیرفته شدگان بدون کنکور کارشناسی ارشد

هرسال برخی داوطلبان موفق به شرکت در کنکور سراسری کارشناسی ارشد و ورود به این مقطع نمی‌شوند؛ که می‌توانند اگر جزو دانشجویان ممتاز و برتر در دوره کارشناسی بوده اند از طریق استعداد درخشان و در غیراینصورت با شرکت در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد، در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند.

پس از اتمام مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد، سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به بررسی صلاحیت داوطلبان پرداخته و در نهایت اسامی پذیرفته شدگان را اعلام می‌کند. پس از اعلام نتایج داوطلبان پذیرفته شده، بایستی جهت تکمیل مراحل ثبت نام اقدامات لازم را انجام دهند.

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

داوطلبانی که در دوره بدون کنکور دانشگاه آزاد در رشته های غیر علوم پزشکی و در مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام و انتخاب رشته کرده اند، می‌بایست پس از دریافت نتایج خود نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام خود اقدام کنند.

ثبت نام تمامی پذیرفته شدگان به صورت مجازی می‌باشد، به طوری که داوطلبان باید در بازه زمانی که از سوی سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام می‌شود، مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

طبق اطلاعیه های منتشر شده از سوی سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد داوطلبان باید از روز چهارشنبه مورخ  7 آبان ماه سال 99،  به سامانه آموزشیار به نشانی اینترنتی ” http://edu.iau.ac.ir ” مراجعه نمایند و ثبت نام مجازی خود را انجام دهند.

مراحل بعد قبولی بدون کنکور ارشد آزاد 1400

ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور به صورت مجازی و غیرحضوری انجام می‌گیرد. نتایج ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org منتشر می‌شود. پذیرفته شدگان می‌توانند ثبت نام خود را با مراجعه به سایت آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir انجام دهند. در فرایند ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، لازم است فرم‌های ثبت نام تکمیل و مدارک مورد نیاز بارگذاری شود.

لازم به ذکر است که تکمیل ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور کارشناسی ارشد آزاد در سال 99 با توجه به شیوع ویروس کرونا کاملاً به صورت اینترنتی انجام شد. شاید در سال‌های آینده که وضعیت سراسر کشور از نظر سلامتی به حالت طبیعی خود بازگشت، نوع ثبت نام نیز تغییر یابد. به طور مثال زمان ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور، سالانه اواخر شهریورماه انجام می‌شد. اما در سال جاری فرایند ثبت نام و پذیرش با تأخیر زیادی رو به رو شد.

مدارک ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

زمانی که داوطلبان پذیرفته شده بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد اقدام به ثبت نام می‌کنند، موظف هستند تا مدارک معتبری را ارائه کنند. این مدارک جهت بررسی و سپس ثبت نام نهایی پذیرفته شدگان ارائه می‌شود. در ادامه لیست مدارک ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 ارائه شده است.

  • اصل مدرک کارشناسی داوطلب که توسط دانشگاه‌های آزاد و سایر دانشگاه‌های معتبر صادر شده است. (دانشگاه‌هایی که مدرک کارشناسی را صادر می‌کنند باید مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور باشند. علاوه بر مدرک کارشناسی، ارائه ریزنمرات دوره کارشناسی همراه با معدل ضروری است. داوطلبانی که به هر دلیلی قادر به ارائه اصل مدرک کارشناسی خود نیستند، باید یک گواهی فارغ التحصیلی معتبر به همراه ریزنمرات و معدل خود را ارائه دهند.)
  • اصل شناسنامه و دو برگ کپی از تمام صفحات شناسنامه
  • 6 قطعه عکس 4*3 برای خانم‌ها و 12 قطعه عکس 4*3 برای آقایان. (لازم به ذکر است که عکس باید مربوط به سال جاری بوده و کیفیت لازم را داشته باشد.)
  • گواهی تعیین وضعیت خدمت سربازی برای داوطلبان آقا. (داوطلبان آقا نباید هیچ محدودیتی برای ثبت نام از نظر وضعیت نظام وظیفه داشته باشند. افرادی که دارای غیبت از خدمت سربازی هستند مجاز به ثبت نام نخواهند بود. علاوه بر این، دانشجویان انصرافی، اخراجی و ترک تحصیل نیز نمی‌توانند به صورت بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنند.)
  • تکمیل فرم‌های مربوط به ثبت نام و سایر فرم‌هایی که از طرف سایت آموزشیار در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد.
  • ارائه گواهی افزایش سنوات برای افرادی که دوره کارشناسی خود را در زمانی بیش از مهلت زمانی مقرر به اتمام رسانده‌اند.

مراحل بعد قبولی بدون کنکور ارشد آزاد 1400 | نکات مهم 

پذیرفته شدگان باید مجموعه نکاتی را درنظر داشته باشند. این نکات می‌تواند آگاهی آنان را در رابطه با شرایط تحصیل در کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را افزایش دهد.

  • پذیرفته شدگان بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد همانند سایر دانشجویان این دانشگاه موظف به پرداخت شهریه هستند. میزان شهریه دانشگاه آزاد از دو بخش شهریه ثبات و شهریه متغیر تشکیل می‌شود. علاوه بر این، دانشجویان کارشناسی ارشد در اولین سال ورود به دانشگاه آزاد مبلغ 1730000 ریال را به عنوان هزینه خدمات آموزشی پرداخت می‌کنند.
  • داوطلبان پذیرفته شده در هنگام ثبت نام هزینه‌ای معادل با 50000 ریال را به عنوان خدمات بیمه پرداخت می‌کنند.
  • افرادی که بدون آزمون در مقطع ارشد دانشگاه آزاد ثبت نام می‌کنند، به هیچ عنوان مجاز به ثبت درخواست‌های انتقالی، میهمان و جابه‌جایی نیستند.
  • ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون کارشناسی ارشد آزاد به صورت همزمان انجام می‌گیرد. بدین ترتیب داوطلبان در رشته‌ای پذیرفته می‌شوند که آن را در اولویت انتخاب‌های خود قرار داده باشند. رعایت اولویت‌ها بر اساس معیارهای خاص هر داوطلب، می‌تواند نتیجه قابل قبولی به ثمر آورد.
  • سنوات دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد حداکثر 3 سال و غیر قابل تغییر است.
  • داوطلبانی که در زمان ثبت نام اولیه از خدمات سهمیه شاهد و ایثارگران استفاده کرده‌اند، لازم است مدارک مربوطه را ارائه دهند. در صورتی که این داوطلبان دارا بودن سهمیه را به اثبات نرسانند، پذیرش آنان لغو خواهد شد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پذیرفته شدگان بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره