انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزادکارشناسی ارشد

نحوه دریافت نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 99 | مشاهده جواب

کانال تلگرام تحصیلی     

دانشگاه آزاد محبوبیت بالایی در بین متقاضیان مقاطع مختلف تحصیلی به خصوص مقطع کارشناسی ارشد دارد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از دو طریق شرکت در آزمون و یا ثبت نام استعدادهای درخشان امکان‌پذیر است. بدیهی است که ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سالانه با استقبال خوبی مواجه می‌شود. اما پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تنها براساس ضوابط و شرایط خاصی امکان‌پذیر خواهد بود. علاقه‌مندان و واجدین شرایط می‌توانند شانس خود را در پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد بسنجند. شیوه پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد این است که ابتدا داوطلبان درخواست خود را ثبت می‌کنند و سپس سازمان سنجش دانشگاه آزاد به گزینش دانشجو می‌پردازد. مرحله اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد از مهمترین مراحلی است که در این مقاله به نحوه دریافت نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 99 پرداخته شده است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

به طور کلی اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد همزمان با اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد با آزمون اعلام می‌شود. در صورتی که در فرایند ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تأخیری ایجاد نشود، اواخر شهریورماه زمان اعلام نتایج خواهد بود. در سال 99 به دلیل شیوع ویروس همه گیر کرونا شاهد ایجاد تأخیر در زمان اعلام نتایج بودیم. البته این زمان مختص به نتایج ارشد بدون کنکور نیمسال اول تحصیلی است.

گاهی ممکن است ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه‌های آزاد خالی بماند. البته این اتفاق ممکن است در رابطه با تعداد کمی از رشته‌های تحصیلی رخ دهد. در این صورت ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد برای نیمسال دوم یا همان مرحله تکمیل ظرفیت نیز اجرا می‌شود. بدین ترتیب متقاضیان کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد نیمسال دوم قادر خواهند بود تا نتایج خود را در بهمن‌ماه مشاهده کنند.

نحوه دریافت نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 99

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت مرتبط با این دانشگاه انجام می‌گیرد. علاوه بر این، نتایج نیز از طریق همین سایت منتشر می‌شود. نحوه دسترسی به  نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد شامل 4 مرحله است:

  • مراجعه به سایت: در گام اول باید به سایت سنجش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org مراجعه کرد.

azmoon.org

  • انتخاب لینک اعلام نتایج: در این مرحله لینک  ” اعلام نتیجه دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ (ویژه استعدادهای درخشان) ” انتخاب می‌شود. این لینک در بازه زمانی مشخصی فعال خواهد بود.

اعلام-نتیجه-دوره-بدون-آزمون-کارشناسی-ارشد-سال-۱۳۹۹-(ویژه-استعدادهای-درخشان)

  • ورود به سامانه: داوطلبان با درج کد ملی، شماره شناسنامه و سال تولد خود در محل‌های مربوطه قادر خواهند بود تا وارد سامانه شوند.

سامانه-اعلام-نتیجه-دوره-بدون-آزمون-کارشناسی-ارشد

  • دریافت کارنامه نتایج: با ورود به سامانه، کارنامه نتایج قابل دستیابی خواهد بود. در این گام داوطلبان نتیجه ثبت نام خود را مشاهده خواهند کرد.

تمام مراحل ثبت نام و اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد. بدین ترتیب هیچ نیازی به مراجعه حضوری داوطلبان در هیچ دانشگاهی نخواهد بود. تنها کافیست شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد آزاد مورد مطالعه قرار گرفته و سپس اقدام به نام نویسی کرد.

نحوه دریافت نتایج ارشد بدون کنکور آزاد 99 | نکات مهم

ممکن است در طول فرایند ثبت نام تا اعلام نتیجه بدون کنکور ارشد عواملی وجود داشته باشند که توجه به آن‌ها در نتیجه نهایی مؤثر باشد. در ادامه به برخی از این نکات اشاره شده است.

  • افرادی که نسبت به نتیجه خود در ثبت نام بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد اعتراض دارند، می‌توانند این اعتراض را بیان کنند. سازمان سنجش دانشگاه آزاد شرایط و محیطی خاص برای ثبت اعتراضات داوطلبان فراهم کرده است. البته درصد اینکه در نتیجه خطا ایجاد شود بسیار کم است. اما به هر حال داوطلبان این فرصت ویژه برای اعتراض را در اختیار دارند.
  • انتخاب رشته‌ای که برای ثبت نام بدون آزمون ارشد انجام می‌گیرد، بسیار مهم است. هر اندازه که این انتخاب رشته درست و کامل باشد، داوطلب به نتیجه مناسبی دست خواهد یافت. انتخاب رشته ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد بایستی براساس لیست رشته‌های ارائه شده انجام گیرد. داوطلب می‌تواند رشته‌های مورد علاقه خود را اولویت‌بندی کرده و سپس در فرم انتخاب رشته درج کند. اولویت‌بندی رشته‌ها براساس معیارهای گوناگون از جمله علاقه و میزان شهریه انجام می‌گیرد.
  • ظرفیت هر دانشگاه آزاد که به دانشجویان استعداد درخشان تعلق می‌گیرد 10 درصد است. بدین ترتیب با توجه به میزان پایین این ظرفیت، تنها واجدین شرایط امکان قبولی خواهند داشت.
  • نوع تحصیل دانشجویان استعداد درخشان با سایر دانشجویانی که از طریق آزمون وارد دانشگاه شده‌اند، هیچ تفاوتی نخواهد داشت. هر دو دسته از دانش آموزان یک رشته تحصیلی به صورت مشترک و با میزان شهریه مشترک به تحصیل می‌پردازند.
  • پذیرفته شدگان نمی‌توانند رشته انتخابی خود را تغییر دهند. علاوه بر این امکان هیچ نوع انتقالی یا مهمان برای این دسته از افراد وجود ندارد. با توجه به این شرایط، انتخاب رشته و تکمیل ثبت نام باید با قاطعیت انجام گیرد.

مراحل بعد از اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

شاید یکی از اساسی‌ترین سؤالات داوطلبان این باشد که پس از اعلام نتایج چه مسیری را پیش رو دارند. بدیهی است افرادی که در این مرحله پذیرفته نمی‌شوند، باید ببینند که در کنکور کارشناسی ارشد چه کرده‌اند. به داوطلبان توصیه می‌شود که حتی در صورت دارا بودن شرایط ورود به کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد، فرصت ثبت نام و شرکت در کنکور ارشد را از خود نگیرند. چراکه ممکن است به هر دلیلی در پذیرش بدون آزمون ارشد به نتیجه مناسبی نرسند.

افرادی که در مرحله اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد پذیرفته شوند، می‌توانند ثبت نام خود را تکمیل کنند. تکمیل ثبت نام به این معناست که با مراجعه حضوری به محل دانشگاه پذیرفته شده، اقدام به نام نویسی کنند. البته گاهی ممکن است مرحله تکمیل ثبت نام نیز به صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام گیرد. به هر حال جزئیات این موضوع از طرف سازمان سنجش دانشگاه آزاد و همچنین از طرف محل دانشگاه پذیرفته شده ابلاغ خواهد شد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط تحصیل همزمان دو رشته در دانشگاه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره