کارشناسی ارشدثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی 1400

کانال تلگرام تحصیلی     

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی که علاقه مند به پذیرش بدون کنکور در مقطع ارشد هستند، پیش از ثبت نام باید از شرایط و پذیرش ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی 1400 اطلاع یابند و در صورت واجد شرایط بودن برای ثبت نام خود اقدام نمایند. شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور در دانشگاه های سراسری و آزاد ۱۴۰۰ متفاوت است که در ادامه این مطلب بررسی خواهیم کرد.

 

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی 1400

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و … در مقطع کارشناسی ارشد دانشجوی بدون کنکور پذیرش می کنند و شرایطی را برای داوطلبان با معدل بالا فراهم ساخته اند تا بدون شرکت در آزمون و بر اساس سهمیه استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد رشته تحصیلی خود وارد شوند. شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری به شرح زیر می باشد :

 

شرایط عمومی


    • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

    • انجام واجبات و پرهیز از محرمات

    • عدم خصومت و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران

  • عدم سابقه عضویت در ساواک و گروه های مخالف انقلاب

 

شرایط اختصاصی

✅ متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی بوده و یا دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی باشند. (حداکثر باید تا 1400/11/30 مدرک دانش آموختگی خود را دریافت نمایند)

⛔ پذیرفته شدگان آزمون ارشد سال 99 در دانشگاه روزانه، حتی در صورت عدم ثبت نام و انصراف از دانشگاه، اجازه ثبت نام رشته های براساس سوابق تحصیلی 1400 را ندارند.

❌ دانشجویان دانشگاه روزانه در حال تحصیل مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد که قبل از سال 99 پذیرفته شده اند، باید از دانشگاه خود انصراف قطعی دهند و در صورت عدم انصراف و قبولی نهایی، پذیرش آنها لغو خواهد شد.

✅ دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های غیرروزانه، می توانند بدون انصراف از دانشگاه خود در رشته های کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام کنند. سوابق تحصیلی را انجام دهند و در صورت قبولی در یکی از این رشته ها، باید در رشته قبولی جدید ثبت نام کنند.

⛔ فقط اتباع غيرايرانی مقيم جمهوری اسلامي ايران و دارای اقامت قانونی مجاز به شركت در ايـن مرحلـه از پـذيرش هستند و در صـورت شـركت اتبـاع غيرايرانی مقيم ساير كشورها، پذيرش آنان لغو می شود.

 

شرایط فارغ التحصیلان سایر مقاطع

❌ فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که از نظر نظام وظیفه عمومی مشکلی ندارند، می توانند در رشته های کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام نمایند.

❌ فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های علوم پزشکی پیش از ثبت نام در رشته های کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی، باید از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، وضعيت خود را مشخص کنند و از نظر وزارت بهداشت مشکلی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های دبیری باید پیش از ثبت نام از سازمان آموزش و پرورش موافقت کتبی برای ادامه تحصیل خود را دریافت کنند و به دانشگاه ارائه نمایند.

❌ داوطلبان دارای مدرک معادل باید واجد شرایط “ آيين نامه شركت دارندگان مدارك معادل و غيررسمی در آزمونهای ورودی مقاطع بالاتر ” باشند.

✅ پذيرفته شدگان دوره روزانه با توجه به تعهدات آموزش رايگان بايد برابر طول مدت تحصيل دوره كارشناسي ارشد، در موقع ثبت نام تعهد بسپارند تا در محلی كه دولت در صورت نياز تعيين مي كند به خدمت اشتغال ورزند.

 

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی 1400 | آزاد

علاوه بر دانشگاه های سراسری، دانشگاه آزاد نیز رشته های کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی را ارائه می دهد که شرایط ثبت نام در این دانشگاه نیز همچون دانشگاه های سراسری است. توجه داشته باشند که دانشگاه آزاد از طریق سهمیه استعداد درخشان و براساس معدل نیز به صورت مجزا دانشجوی بدون کنکور پذیرش می کند اما در شیوه ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی، ثبت نام تمام دانشگاه های سراسری و آزاد مشترک است و لیست رشته های کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی ارائه شده در همه دانشگاه ها، از طریق یک دفترچه مشترک در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

 

مشاوره ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی 1400 | شرایط

ثبت نام رشته های کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت هماهنگ و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد. داوطلبان باید در تاریخی که سایت سنجش اعلام می کند، به این سامانه مراجعه کرده و پس از دانلود دفترچه راهنما و بررسی رشته های ارائه شده، برای ثبت نام خود اقدام نمایند.

ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی جایگزین مرحله تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد شده است که از سال 99 اجرایی می شود. کد رشته محل های ارائه شده در مرحله پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ارشد، رشته هایی هستند که ظرفیت خالی دارند بنابراین شما برای ثبت نام و انتخاب رشته باید اطلاعات زیادی در خصوص ظرفیت هر یک از رشته ها و دانشگاه ها داشته باشید تا با یک انتخاب رشته صحیح، در رشته مد نظرتان پذیرفته شوید.

اگر در خصوص ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی 1400، می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی شامل چه شرایطی است؟

همه شرایط پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد و سراسری در متن مقاله ذکر شده است.

رشته‌های کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی را کدام دانشگاه‌ها ارائه می دهند؟

دانشگاه‌های سراسری و آزاد رشته‌های ارشد بر اساس سوابق تحصیلی را ارائه می دهند.

آیا برای ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحثیلی شرط معدل وجود دارد؟

خیر، برای ثبت نام رشته‌های کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی هیچ شرط معدلی وجود ندارد، اما داوطلبان با معدل بالاتر شانس قبولی بیشتری دارند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره