کارشناسی ارشدثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

ثبت نام کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی 1400 | پذیرش بدون کنکور

کانال تلگرام تحصیلی     

طبق اطلاعیه ای که اخیرا سازمان سنجش آموزش کشور در سایت خود منتشر کرده است، پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد که در رشته های تحصیلی خود دارای ظرفیت هستند، می‌توانند این رشته ها را در مرحله پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی ارائه دهند و متقاضیان با توجه به معدل تراز شده دوره کارشناسی خود، گزینش خواهند شد. به دلیل آنکه طرح ثبت نام کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی برای اولین بار است که اجرا می‌شود و بیشتر داوطلبان از جزئیاتی مثل شرایط و ضوابط ثبت نام اطلاعاتی ندارند، این مطلب را آماده کردیم تا راهنمای کاملی در اختیارتان قرار دهیم. اگر سوالی داشتید، با مشاوران دانتل تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد ارشد براساس سوابق تحصیلی

داوطلبان متقاضی ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی باید از زمان شروع ثبت نام مطلع باشند تا هر چه سریع تر ضمن ارائه مدارک لازم، برای ثبت نام خود اقدام نمایند. زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی از روز سه شنبه به تاریخ 25 آذر ماه شروع خواهد شد و تا روز یکشنبه به تاریخ 30 آذر ماه ادامه خواهد داشت.

داوطلبان حدود 5 روز فرصت خواهند داشت با مراجعه به سامانه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور، مراحل ثبت نام خود را طی نمایند. با توجه به آنکه فرصت درنظر گرفته شده برای ثبت نام محدود است و بیشتر شما با مراحل ثبت نام اشنایی ندارید، توصیه می‌شود که با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در تماس باشید تا به محض شروع ثبت نام، نام نویسی خود را توسط مشاوران مجرب ما انجام دهید.

داوطلبان عزیز درنظر داشته باشید که ممکن است پس از مهلت 5 روزه ای که برای ثبت نام دارید، تاریخ مجددی به داوطلبان جا مانده از ثبت نام اختصاص داده نشود یعنی تمدید فرصت ثبت نام نداشته باشیم. پس حتما پیگیر آغاز فرایند ثبت نام باشید.

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

با توجه به یکپارچه سازی شدن پذیرش دانشجو بدون کنکور در مقطع ارشد تمامی دانشگاه های دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد، ثبت نام برای جذب دانشجو در هر یک از دانشگاه ها به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌گیرد.

متقاضیان باید پس از مطالعه دفترچه راهنما که در اولین روز ثبت نام منتشر خواهد شد و اطلاع از شرایط و ضوابط شرکت در آزمون و لیست رشته های ارائه شده، مراحل ثبت نام و انتخاب رشته را آغاز کنند. سازمان سنجش هنوز درخصوص چگونگی ثبت نام اطلاعیه ای نداده است اما پیش بینی ما این است که همانند هر آزمون و ثبت نام دیگری که در سایت سنجش انجام می‌گیرد، برای ثبت نام کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی نیز داوطلبان ابتدا باید با واریز هزینه در سایت، کارت اعتباری تهیه کنند و سپس با سریال خریداری شده فرم انتخاب رشته را دریافت و تکمیل نمایند.

قابل ذکر است که همزمان با شروع فرایند ثبت نام، راهنمای تصویری تمام مراحل تکمیل فرم ثبت نام در این مطلب قرار داده خواهد شد.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی

پیش از این که ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی انجام گرفت، برای پذیرش دانشجو شرط معدل در نظر گرفته شده بود بدین صورت که داوطلبان متقاضی تحصیل در رشته های انسانی باید حداقل 16 و متقاضیان تحصیل در رشته های غیرعلوم انسانی نیز حداقل معدل 17 را دارا بودند. البته اگر دانشگاه آزاد در سال‌های آینده نیز بخواهد مجزا از سایر دانشگاه ها، دانشجو ارشد بدون کنکور و به صورت استعداد درخشان پذیرش کند، شرط معدل پابرجا خواهد بود؛ اما برای ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی که سازمان سنجش مسئول ثبت نام است، هیچ شرط معدلی وجود ندارد.

  • داوطلبان با هر معدلی که فارغ التحصیل شده اند، مجاز به ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی هستند اما قطعا شانس پذیرش داوطلبان با معدل بهتر در دانشگاه های برتر، بیشتر است.
  • متقاضیان ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی، باید مدرک کارشناسی خود را ارائه دهند.
  • دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی باید حداکثر تا تاریخ 31 شهریورماه فارغ التحصیل شوند.
  • داوطلبان آقا از لحاظ نظام وظیفه نباید مانعی برای ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی داشته باشند.

سایر شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد، با انتشار دفترچه مشخص خواهد شد.

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی

سازمان سنجش در اطلاعیه خود مشخص کرده است که دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته ارشد بدون کنکور از روز سه شنبه 99/09/25 از طریق سایت منتشر شده و در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد. در دفترچه تمام جزئیات مربوط به ثبت نام توضیح داده شده است و داوطلبان ملزم به مطالعه دقیق آن هستند.

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور

(همزمان با انتشار دفترچه، لینک فوق فعال خواهد شد)

لیست رشته های دارای ظرفیت کارشناسی ارشد نیز طی انتشار دفترچه به اطلاع داوطلبان رسانده می‌شود. پس باید برای اطلاع از اینکه رشته شما بدون کنکور ارائه شده است یا نه، کدام دانشگاه ها ارائه داده اند و ظرفیت پذیرش آن به چه صورت است، لازم است دفترچه را مطالعه فرمایید. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره