دانشگاه های بدون آزمونثبت نام کنکور کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام براساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد امسال برای اولین بار به صورت متمرکز جهت پذیرش دانشجو در تمام دانشگاه های دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد، توسط سازمان سنجش انجام می‌شود. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی که مدرک لیسانس خود را دریافت کرده اند و همچنین دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی، که تمایلی به شرکت در کنکور ارشد ندارند می‌توانند با ثبت نام و پذیرش در رشته های بدون کنکور، در مقطع ارشد به تحصیل بپردازند. در ادامه توضیحاتی در خصوص زمان ثبت نام کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی 1400 ارائه خواهیم داد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

جزئیات ثبت نام کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی

16 آذر ماه 99، سازمان سنجش اطلاعیه ای در سایت خود به نشانی sanjesh.org منتشر کرد که در این اطلاعیه، در خصوص زمان و نحوه ثبت نام داوطلبان برای پذيرش صرفا براساس سوابق تحصيلي مقطع كارشناسي ارشد سال 1399 توضیحاتی ارائه شده است.

مطابق این اطلاعیه، دانشگاه های دولتی و غیر دولتی و همچنین واحد های دانشگاهی آزاد اسلامی می‌بایست پس از ثبت نام از پذیرفته شدگان کنکور ارشد، به بررسی ظرفیت خالی رشته های تحصیلی خود بپردازند و اگر در رشته یا رشته ای صندلی خالی باقی مانده بود، آن را به صورت بدون کنکور ارائه دهند.

ثبت نام کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی تمام دانشگاه های روزانه، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، شبانه و آزاد را در برمیگیرد و هدف از این طرح، درنظر گرفتن داوطلبانی است که در کنکور ارشد رتبه مناسبی را به دست نیاورده اند و یا تمایلی به شرکت در این آزمون ندارند.

امسال به دلیل بیماری کرونا، بسیاری از داوطلبانی که ثبت نام کنکور ارشد را انجام داده بودند برای حفظ سلامت خود در جلسه آزمون حضور نیافتند و سازمان سنجش برای مساعدت حال این دسته از داوطلبان طرح پذیرش براساس سوابق تحصیلی را در نظر گرفته است پس اگر شما نیز در کنکور شرکت نکردید، می‌توانید منتظر انتشار لیست رشته های براساس سوابق تحصیلی باشید تا در صورت ارائه رشته محل مورد علاقه خود، ثبت نام و انتخاب رشته خود را انجام دهید.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی 1400

طبق اطلاعیه سازمان سنجش، زمان درنظر گرفته شده برای ثبت نام کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی از روز سه شنبه به تاریخ 25 آذر ماه تا روز یکشنبه به تاریخ 30 آذر ماه است. داوطللبان در مدت کمتر از یک هفته فرصت دارند با دانلود دفترچه راهنما که در اولین روز ثبت نام منتشر خواهد شد، لیست رشته و دانشگاه های ارائه شده را بررسی نمایند و سپس ثبت نام خود را در سایت انجام دهند.

دفترچه راهنما روز 25 آذرماه منتشر خواهد شد و شامل شرایط و ضوابط ثبت نام و همچنین لیست رشته های دارای ظرفیت است. مطالعه این دفترچه بر تمام داوطلبان الزامی است و از طریق سایت دانتل نیز می‌توانید آن را دانلود نمایید.

مهلت مجدد ثبت نام کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی

پس از اتمام مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی ممکن است تعدادی از داوطلبان باشند که به دلیل بی اطلاعی از زمان ثبت نام، از این مرحله پذیرش دانشجو جا بمانند. احتمالا سازمان سنجش مدت زمان چند روزه ای را نیز به ثبت نام داوطلبان جا مانده اختصاص دهد.

البته هنوز تاریخ دقیق مهلت مجدد ثبت نام کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی مشخص نشده است و در صورت اطلاع رسانی توسط سایت سنجش، در این مطلب نیز به اطلاع شما داوطلبان عزیز رسانده خواهد شد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره