کارشناسی ارشدانتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 | و نحوه ثبت نام مجدد

کانال تلگرام تحصیلی     

کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم تحقیقات و فناوری هرسال به مسئولیت سازمان سنجش آموزش کشور در مراکز استانها برگزار می‌گردد. زمان ثبت نام این آزمون، پیش از شروع ثبت نام از طریق سایت سنجش به اطلاع متقاضیان رسانده می‌شود؛ تا با تهیه مدارک لازم در موعد مقرر نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. با وجود آنکه اطلاع رسانی های لازم در خصوص زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد انجام می‌گیرد، اما هرسال شاهد جاماندن تعدادی از داوطلبان به دلیل عدم اطلاع از زمان ثبت نام، از فرایند نام نویسی هستیم. سازمان سنجش براساس درخواست بسیار داوطلبان، مهلت مجددی را برای ثبت نام درنظر می‌گیرد. در ادامه توضیحاتی را در خصوص مهلت ثبت نام مجدد کنکور کارشناسی ارشد 1400 ارائه خواهیم داد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام مجدد کنکور کارشناسی ارشد 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

مهلت ثبت نام مجدد کنکور کارشناسی ارشد 1400

بنابر اطلاعیه های سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 از تاریخ 16 آذر ماه 99 آغاز و به داوطلبان حدود یک هفته تا 10 روز فرصت داده می‌شود تا ضمن تهیه مدارک لازم، به سایت سنجش مراجعه و با تکمیل فرم ثبت نام نسبت به نام نویسی خود در این آزمون اقدام نمایند.

شمار زیادی از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد به دلیل عدم اطلاع از زمان دقیق شروع ثبت نام یا کامل نبودن مدارکشان، موفق به نام نویسی در این آزمون نمی‌شوند به همین دلیل سازمان سنجش هرسال مهلت مجددی را برای ثبت نام داوطلبان جامانده از ثبت نام درنظر می‌گیرد.

زمان مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

در سال گذشته با توجه به درخواست بسیار زیاد داوطلبان، مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 4 بار تمدید شد. هر بار نیز 2 الی 3 روز به داوطلبان فرصت داده شد. تاریخ های مهلت مجدد ثبت نام کنکور ارشد سال قبل، به صورت زیر بوده است :

  • بازه زمانی اول برای ثبت نام داوطلبان جا مانده از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد : از تاریخ 25 الی 28 آذر ماه
  • بازه زمانی دوم برای ثبت نام داوطلبان جا مانده از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد : از تاریخ 14 الی 16 بهمن ماه
  • بازه زمانی سوم برای ثبت نام داوطلبان جا مانده از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد : از تاریخ 1 الی 3 اردیبهشت ماه
  • بازه زمانی چهارم برای ثبت نام داوطلبان جا مانده از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد : از تاریخ 23 الی 27 اردیبهشت ماه

برای کنکور کارشناسی ارشد 1400 هنوز اطلاعیه ای منبی بر زمان مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از سوی سازمان سنجش منتشر نشده است، اما به شما عزیزان توصیه می‌شود با پیگیری مطالب سایت دانتل و یا تماس با مشاوران مرکز مشاوره دانتل، پیگیر این موضوع باشید تا از شرکت در آزمون جانمانید.

لازم به ذکر است که به محض اعلام مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، تاریخ دقیق آن در این مطلب درج خواهد شد.

نحوه ثبت نام در مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

در مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 معمولا شرایط و ضوابط ثبت نام تغییر نمی‌کند. دفترچه جدید نیز منتشر نمی‌شود. داوطلبان پیش از شروع فرایند ثبت نام، لازم است دفترچه راهنمای مربوطه را که لینک دانلود آن در سایت دانتل موجود است، دانلود و مطالعه نموده و پس از اطلاع از تمام شرایط و ضوابط شرکت در آزمون و جزئیات مربوطه، با واریز هزینه و خرید کارت اعتباری مراحل ثبت نام خود را آغاز نمایند.

هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1400 به صورت الکترونیکی و توسط کارت های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت می‌شود. داوطلب بعد از خرید کارت اعتباری، یک کد پیگیری از سایت دریافت می‌کند که باید با آن وارد سامانه ثبت نام شود و نسبت به نام نویسی خود اقدام نماید.

برای تکمیل فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد لازم است از قبل یک قطعه عکس 4*3 با فرمت jpg تهیه شود و در مرحله اول ثبت نام در سایت بارگذاری شود. برای تکمیل فرم نیز به اطلاعاتی همچون کد رشته تحصیلی، کد استان، کد فارغ التحصیلی و … نیاز است.

به داوطلبان عزیز کنکور کارشناسی ارشد توصیه می‌شود قبل از ثبت نام، فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را از انتهای دفترچه راهنما دریافت و تکمیل کنند.

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

در مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، علاوه برانجام ثبت نام جدید، داوطلبانی که قبلا ثبت نام کرده اند امکان ویرایش فرم اطلاعات خود را دارند. متقاضیان برای ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد لازم است به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه و با وارد کردن اطلاعات خود شامل شماره پرونده و کدرهگیری، فرم ثبت نام را دریافت و اصلاحات لازم را اعمال نمایند.

ویرایش اطلاعات فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد بدون پرداخت هزینه انجام می‌گیرد و لازم نیست که کارت اعتباری تهیه نمایید. ولی حتما باید به اطلاعات ثبت نامی خود یعنی شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام دسترسی داشته باشید. اگر اطلاعات خود را فراموش کرده اید، می توانید در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش این اطلاعات را بازیابی کنید. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام مجدد کنکور کارشناسی ارشد 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره