کارشناسی ارشدمشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد

دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد ۱۴۰۴

کانال تلگرام تحصیلی     

دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد ۱۴۰۴ به صورت اختصاصی از طریق سایت هر دانشگاه منتشر می شود و داوطلبان می توانند با پیگیری های اطلاعیه های دانشگاه مورد نظر خود، دفترچه راهنما را دریافت کنند. داوطلبان باید این دفترچه را به صورت کامل مطالعه نمایند تا از تمامی جزییات مطلع شوند. عدم مطالعه دفترچه و اطلاع از آخرین تغییرات ثبت‌نام ممکن است مشکلاتی را در مراحل نام نویسی داوطلبان به وجود آورد. در این مطلب به بررسی کامل دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۴ پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. 

 

زمان انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد ۱۴۰۴

ثبت نام بدون کنکور در مقطع ارشد از روش استعداد درخشان و سوابق تحصیلی انجام می شود. در پذیرش استعداد درخشان داوطلبانی که معدل بالاتر از ۱۶ برای رشته های پزشکی و معدل بالاتر از ۱۷ برای رشته های غیر پزشکی دارند و یا برگزیدگان المپیاد و جشنواره های علمی هستند، می توانند به صورت بدون آزمون در دانشگاه پذیرش شوند. برای مطالعه راهنما کامل مقاله زیر را مطالعه نمایید.

در زمان ثبت‌نام دفترچه راهنما منتشر می شود که در آن تمامی جزییات مورد نظر داوطلبان برای نام نویسی درج شده است. با توجه به اهمیت دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1404 در این مطلب به توضیح کامل در مورد آن پرداخته ایم. 

پذیرش استعداد درخشان در مقطع ارشد به صورت اختصاصی توسط هر دانشگاه به صورت جداگانه انجام می شود و در نتیجه دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۴ نیز به صورت مجزا توسط هر دانشگاه در سایت آن دانشکده قرار خواهد گرفت. 

فراخوان های هر دانشگاه در بازه های زمانی متفاوت انجام می شود. البته توجه داشته معمولا این فراخوان ها از آذر ماه سال جاری آغاز خواهد شد. با توجه به گسترده بودن دانشگاه ها و فراخوان های مربوطه شما می توانید برای کسب اطلاع  سریع از هر فراخوان در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 کانال اخبار تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

روش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی تنها در سال ۹۹ و به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام شد و پس از آن این روش توسط سازمان سنجش لغو شد و هنوز خبری از برگزاری مجدد آن نیست. 

 

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد ۱۴۰۴

هر یک از واحد های دانشگاهی پس از انتشار فراخوان های اختصاصی از طریق سایت خود، لیست رشته های ارائه شده بدون کنکور در مقطع ارشد را منتشر می کنند و داوطلبان پس از مطالعه دفترچه و اطلاع از لیست رشته ها، می توانند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام داده و رشته مورد نظرشان را نیز انتخاب نمایند. 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد استعداد درخشان 1404 هنوز منتشر نشده است اما شما می توانید دفترچه راهنما سال گذشته را مطالعه کرده و از این طریق به صورت نسبی با جزییات ثبت نام آشنا شوید. برای دانلود دفترچه می توانید به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و دفترچه راهنما سال های گذشته را از سامانه دانلود نمایید. 

 

جزییات دفترچه ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۴

در دفترچه راهنما ثبت‌نام اطلاعات زیادی درج می شود که در هنگام ثبت‌نام بسیار کمک کننده خواهد بود. جزییات دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1404 به صورت زیر می باشد. 

👈 زمان بندی و شرایط لازم برای ثبت نام

👈 معدل لازم برای ثبت نام 

👈 هزینه ثبت نام 

‌👈 مدارک ثبت نام بدون کنکور ارشد

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور

 

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور ۱۴۰۴

با توجه به اینکه پذیرش بدون کنکور ارشد بر اساس استعداد درخشان توسط هر دانشگاه به صورت مجزا انجام می شود، شرایط ثبت‌نام نیز ممکن است در دفترچه ثبت نام ارشد بدون کنکور استعداد درخشان ۱۴۰۴ هر دانشگاه متفاوت باشد. اما با این حال برخی از شرایط معمولا ثابت هستند که به شرح موارد زیر می باشند. 

✅کسب حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده

✅جز ۱۰ درصد دانشجویان برتر در میان ورودی های خود در مقطع کارشناسی باشد. 

✅حداکثر مدت فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ۸ ترم (در صورتی که به دلایل قابل خود مدت تحصیل بیشتر شده باشد، دانشگاه باید شرایط این دانشجویان را مورد بررسی قرار دهد)

✅ داوطلب تنها یکبار و در همان سال فارغ التحصیلی مجاز به پذیرش بدون آزمون می باشد. 

✅ در صورتی که ۱۰ درصد اول دانشجویان برتر در آن ورودی از سهمیه خود استفاده نکرده و یا انصراف دهند، ۱۰ درصد بعدی برای ثبت نام واجد شرایط خواهند شد. 

✅ داوطلبان با مقام اول تا پانزدهم در المپیادهای علمی می توانند به صورت بدون آزمون در رشته های مرتبط پذیرش شوند. 

✅ در صورتی که دانشجو رتبه اول در مقطع کارشناسی در هم ورودی های خود به دست آورده و در ۴ ترم فارغ التحصیل شده باشد، مشمول شرایط ثبت‌نام می شود. 

✅ از شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۴ این است که دانشجویان نمونه کشوری باید توسط سازمان امور دانشجویان معرفی شده باشند. 

✅ داوطلبانی که موفق به کسب رتبه اول تا سوم در جشنواره های معتبر مثل رازی و خوارزمی شده باشند.

 

مشاوره ثبت نام ارشد

داوطلبانی که قصد پذیرش به صورت بدون‌کنکور را دارند، باید دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد ۱۴۰۴ برا از سایت دانشگاه مورد نظر خود دانلود کرده و آن را به طور کامل مطالعه نمایند. در دفترچه راهنما اطلاعات و جزییات مورد نیاز داوطلبان درج شده است که عدم اطلاع از آن ها می تواند در روند ثبت نام مشکلاتی را ایجاد کند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ثبت نام بدون کنکور برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. برای دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1404 چه باید کرد؟

    دفترچه به صورت اختصاصی در سایت هر دانشگاه قرار می گیرد و داوطلبان برای دانلود دفترچه باید به سایت دانشگاه مورد نظذ خود مراجعه نمایند.

  2. زمان انتشار دفترچه ثبت نام چه تاریخی است؟

    انتشار دفترچه معمولا در اواخر آذر ماه می باشد اما هنوز تاریخ دقیق آن در سال جدید مشخص نشده است. 

  3. جزییات دفترچه ثبت نام ارشد بدون کنکور چیست؟

    در متن مقاله به جزییات دفترچه راهنما ثبت نام پرداخته ایم. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره