تحصیل در خارجسایر موضوعات

تحصیل در چین

کانال تلگرام تحصیلی     

تحصیل در چین یکی از گزینه های پیش روی متقاضیانی است که قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را دارند. کشور چین یکی از قدرتمندترین سیستم های آموزشی دنیا را دارد و دانشگاه های آن در لیست برترین دانشگاه جهان قرار گرفته اند. از سوی دیگر هزینه پایین تحصیل در این کشور، تمایل برای مهاجرت تحصیلی به چین را بیش از پیش افزایش داده است. مهاجرت تحصیلی جزییات فراوانی دارد که متقاضیان باید به طور دقیق از آن ها مطلع باشند و در غیر این صورت ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوند. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

تحصیل در چین

چین یک کشور در آسیا شرقی است که بسیار پیشرفته بوده و از سیستم اقتصادی بسیار قوی برخوردار می باشد. در حال حاضر چین دومین کشور از نظر قدرت اقتصادی محسوب می شود و پیش بینی می شود که در آینده حتی به اولین قدرت نیز تبدیل شود. این کشور با توجه به سیستم اقتصادی قدرتمند و کیفیت بالای زندگی به یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی در سال های اخیر تبدیل شده است.

این کشور از سیستم آموزشی بسیار قدرتمندی نیز برخوردار می باشد که مطابق با استاندارد های جهانی است. دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های چین می توانند به سطح بالایی از علم و دانش دست یابند. دانشگاه های چین مورد تایید کشور ایران نیز هستند و پس از تحصیل در این کشور می‌توان به ایران بازگشته و مشغول به کار شد.

هزینه های تحصیل در چین نسبت به کشور های اروپایی ارزان  تر است و همچنین دانشجویان می توانند از بورسیه های مختلف و مزایای تحصیل در این کشور بهره مند شوند. همچنین دانشجویان واجد شرایط می توانند پس از تحصیل اقامت دائم را نیز دریافت نمایند.

 

مزایای تحصیل در چین

تحصیل در این کشور پیشرفته مزایای فراوانی دارد که دانشجویان باید از آن ها مطلع باشند. آگاهی از این مزایا در هنگام تصمیم گیری برای مهاجرت تحصیلی به چین بسیار حائز اهمیت است و می تواند شما را از درستی تصمیم تان مطلع کند. مزایای تحصیل در چین به شرح موارد زیر هستند.

 

پایین بودن هزینه تحصیل

تحصیل در کشور های خارجی معمولا بسیار پر هزینه است و مخصوصا دانشگاه های اروپایی بسیار گران قیمت می باشند. اما دانشگاه های چین با وجود سیستم آموزشی بسیار قوی، بسیار مقرون به صرفه هستند و این نیز یکی دیگر از مزایای مهم تحصیل در چین می باشد. 

 

کیفیت بالای سیستم آموزشی چین

بسیاری از دانشگاه های کشور چین جز برترین دانشگاه های جهان قرار دارند و همین مساله کیفیت بالای سیستم آموزشی چین و اعتبار مدارک دانشگاه های این کشور را نشان می دهد. دانشجویان با تحصیل و کسب مدرک از دانشگاه های چین می توانند به مراتب علمی بالایی دست یابند و شانس بالایی برای یافتن شغل مناسب داشته باشند. 

 

تحصیل در چین |‌ بورسیه های تحصیلی 

دولت چین بورسیه های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است که در صورت واجد شرایط بودن می توانند برای دریافت آن ها درخواست داده و از مزایای بسیار زیاد بورسیه استفاده کنند. با دریافت بروسیه تحصیلی هزینه های شهریه و زندگی در چین تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد. 

 

فرصت شغلی

چین به واسطه اقتصاد پویا و قدرتمند خود از بازار کار گسترده ای نیز برخوردار می باشد. در ابتدا دانشجویان می توانند در حین تحصیل به انجام برخی کارهای محدود مشغول شده و کسب درآمد نمایند. پس از تحصیل در چین نیز امکان ورود به شرکت ها بزرگ و بین المللی وجود خواهد داشت. 

 

امکان تحصیل بدون مدرک زبان

در کشور چین دوره های دانشگاه به صورت چینی و انگلیسی برگزار می شود. اما با این حال بدون مدرک زبان نیز می توان برای تحصیل در این کشور اقدام کرد. در صورتی که زبان داوطلب تحصیل در چین در حد آیلتس 5.5 باشد، می تواند بدون مدرک زبان از دانشگاه پذیرش بگیرد. 

 

تجربه منحصر به فرد تحصیل در چین

چین کشوری زیبا با طبیعت چشم نواز است و به واسطه فرهنگ متفاوت مردمان این کشور، دانشجویان می توانند تجربه بسیار عالی در تحصیل و حضور در این کشور داشته باشند. چین آب و هوای متفاوتی نیز دارد و در برخی نقاط بسیار سرد و در برخی نقاط بسیار گرم می باشد. 

 

معایب تحصیل در چین

در بالا به مزایای تحصیل د‌ر کشور چین اشاره شد اما مهاجرت تحصیلی در این کشور تنها محدود به مزایا نمی شود و دانشجویان با معایب و مشکلاتی نیز در این کشور مواجه خواهند شد. اطلاع از این معایب برای متقاضیان تحصیل در چین بسیار حائز اهمیت است. برخی از مهم ترین معایب به شرح موارد زیر هستند. 

❌ چین کشوری بسیار پرجمعیت است و به همین دلیل رفت و آمد در این کشور سخت بوده و آلودگی هوا نیز بسیار آزار دهنده می باشد. 

‌❌ هزینه های اجاره خانه در چین گران قیمت است. 

❌ به دلیل تفاوت های ظاهری ایرانیان با مردم چین توجه بسیار زیادی را از مردم بومی دریافت خواهید کرد. 

‌❌ دسترسی مهاجران به اینترنت محدود است. 

❌ شبکه های اینترنتی و مجازی محدود هستند و دارای فیلتر می باشند. 

 

شرایط تحصیل در چین

یکی از پیشرفته ترین کشورها برای مهاجرت و ادامه تحصیل چین می باشد که شرایط خاص خود را برای پذیرش دانشجویان در دانشگاه و اعطا ویزای تحصیلی دارد. همانطور که در بالا گفته شد دوره های آموزشی چین به دو زبان انگلیسی و چینی ارائه می شود  و دانشجویان با توجه به تسلط خود بر هر یک از این دو زبان می توانند در یکی از دوره ها ثبت نام نمایند. 

افرادی که متقاضی تحصیل به زبان چینی هستند نیازی به ارائه مدرک چینی ندارند و با نشان دادن تسلط خود بر این زبان و همچنین ارائه مدرک زبان انگلیسی متناسب با وضعیت دانشگاه می توانند در دانشگاه پذیرش شوند. لازم به ذکر است که برای تحصیل در چین به زبان چینی باید در آزمون Chinese proficiency test شرکت نموده و حداکثر نمره 11 را به دست آورید. 

در کشور چین امکان کار پاره وقت در حین تحصیل مانند سایر کشورها وجود ندارد و چین قانون مشخصی برای کار در تعداد ساعات مشخص برای دانشجویان در نظر نگرفته اما دانشجویان ایرانی می توانند در شغل های خاصی مثل تور لیدری و مترجمی فعالیت نمایند. با داشتن نمرات بالا و زبان قوی نیز امکان دریافت بورسیه تحصیلی در تمامی مقاطع وجود خواهد داشت. 

تحصیل در چین

 

تحصیل کارشناسی در چین

اولین مقطع دانشگاهی در چین کارشناسی است که یک دوره چهارساله می باشد. اکثر دوره های کارشناسی در چین به زبان انگلیسی هستند و متقاضیان بایستی مدرک زبان آیلتس یا تافل و همچنین مدرک دیپلم را داشته باشند. مدرک دیپلم فرد باید با رشته مورد نظر او برای تحصیل در چین مرتبط باشد. حداقل معدل برای تحصیل د‌ر چین در مقطع کارشناسی 14 می باشد. شانس افرادی که کمتر از ۲۵ سال سن دارند برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی بیشتر خواهد بود. 

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی به عوامل متعددی مثل دانشگاه و رشته تحصیلی بستگی دارد اما به طور کلی باید سالانه در حدود 80 میلیون تومان برای تحصیل در مقطع کارشناسی هزینه نمایید. از محبوب ترین رشته ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی می توان به پزشکی، حسابداری، مدیریت، مهندسی و غیره اشاره کرد. 

 

تحصیل در چین | تحصیل کارشناسی ارشد 

مقطع بعدی تحصیلی در دانشگاه های چین کارشناسی ارشد است که یک دوره 2 تا 3 ساله می باشد. متقاضیان این مقطع برای پذیرش در دانشگاه باید مدرک مرتبط کارشناسی داشته و معدل شان نیز حداقل 14 باشد. افرادی که حداکثر 35 سال دارند، شانس شان برای پذیرش در این مقطع بالا می باشد. 

هزینه تحصیل در چین در مقطع کارشناسی ارشد به موارد مختلفی مثل دانشگاه و رشته تحصیلی بستگی دارد اما به طور کلی دانشجویان باید سالانه در حدود 80 تا 130 میلیون تومان برای تحصیل پرداخت نمایند. از رشته های ارائه شده در چین به زبان انگلیسی می توان به رشته های پزشکی، مهندسی، کامپیوتر، مدیریت و تجارت و غیره اشاره کرد. 

 

تحصیل دکتری در چین

آخرین مقطع تحصیل در چین نیز مقطع دکترا می باشد که یک دوره 3 تا 4 ساله است. چین همواره سیستم آموزشی خود را گسترش می دهد و جز گروه BRICS نیز می باشد که دیگر عضوهای آن کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی هستند. این کشور به حوزه های تحقیقاتی علاقه بسیار زیادی دارد و در نتیجه در مقطع دکترا نیز بسیار موفق عمل خواهد کرد و به همین دانشجویان بسیار زیادی برای تحصیل در این مقطع به کشور چین علاقه مند می شوند. 

چین بودجه مشخصی را به دانشجویان بین المللی دکترا اختصاص داده است و توجه بسیار زیادی به این مقطع نشان می دهد. دانشجویان دکترا مانند دانشجویان سایر کشورها باید استاد راهنمایی برای خود انتخاب کرده و با کمک او به تحقیق و پژوهشی در حوزه مورد نظر خود بپردازند. 

دوره های آموزشی مقطع دکترا به زبان انگلیسی هستند و امکان تحصیل به زبان چینی وجود ندارد. مقطع دکترا به دو دوره تقسیم می شود؛ دوره اول به رشته های نظری و دوره دوم نیز به پایان نامه دکترا و پژوهش اختصاص دارد.

داشتن مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با رشته تحصیلی از شرایط اصلی پذیرش در مقطع دکتری و تحصیل در چین می باشد. هزینه تحصیل در این مقطع به رشته و دانشگاه بستگی دارد اما به طور کلی سالانه در حدود 70 تا 250 میلیون تومان خواهد بود. از محبوب ترین رشته های تحصیلی در مقطع دکترا چین می توان به روانشناسی، رشته های مدیریت و تجارت، جامعه شناسی و فیزیک اشاره کرد. 

 

شرایط سنی تحصیل در چین

تحصیل د‌ر چین شرایطی دارد که در بالا به آن ها پرداخته شده است. اما یکی از شروط تحصیل در این کشور شرط سنی است که در هر مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. شرایط سنی تحصیل در چین به شرح موارد زیر است.

👈 حداکثر 25 سال برای دانشجویان مقطع کارشناسی

👈 حداکثر 35 سال برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد

👈 حداکثر 45 سال برای دانشجویان با مدرک کارشناسی ارشد

👈 حداکثر 40 سال برای دانشجویان مقطع دکتری با مدرک کارشناسی ارشد

 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در چین

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در چین و پذیرش در رشته های این دانشگاه را دارند، باید مدارک مورد نیاز را آماده کرده و ارائه دهند. کامل بودن مدارک در روند دریافت پذیرش دانشگاه و دریافت ویزای تحصیلی بسیار حائز اهمیت است به طوری که نقص در مدارک ممکن است با ریجکت ویزای تحصیلی مواجه شود. مهم ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در چین به شرح موارد زیر هستند. 

👈 پاسپورت معتبر

‌👈 مدارک تحصیلی مقطع قبلی به صورت ترجمه شده 

👈 ریز نمرات مقطع قبلی به صورت ترجمه شده

‌👈 رزومه علمی و آموزشی شامل تمامی فعالیت های علمی و پژوهشی که انجام داده اید. 

👈 انگیزه نامه

‌👈 توصیه نامه

👈 مدرک زبان انگلیسی

‌👈 گواهی سوسابقه

👈 گواهی سلامت جسمانی

‌👈 اثبات توانایی در زبان چینی برای دانشجویان متقاضی تحصیل به زبان چینی

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

دریافت ویزای تحصیل در چین

تمامی افراد خارجی برای ورود به کشور چین به ویزا نیاز خواهند داشت. ویزای تحصیلی مخصوص دانشجویانی است که قصد پذیرش در دانشگاه های این کشور و ادامه تحصیل را دارند باید ویزای تحصیلی یا X visa دریافت نمایند.

ویزای تحصیل در چین به دو نوع تقسیم می شود؛ ویزای X1 برای دانشجویانی است که قصد اقامت در چین برای بیش از 180 روز را دارند. همچنین ویزای X2 نیز برای دانشجویانی صادر می شود که برای مدت کمتر از 180 روز در چین اقامت خواهند داشت. از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی می توان به پاسپورت، نامه پذیرش از دانشگاه و پرداخت هزینه های مربوطه اشاره کرد. 

 

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی

رشته های پزشکی و دندانپزشکی جز محبوب ترین رشته های تحصیلی در سرتاسر جهان هستند و بسیاری از دانشجویان با هدف تحصیل در این رشته ها اقدام به مهاجرت تحصیلی می نمایند. با توجه به اینکه هزینه تحصیل در چین نسبت به کشورهای اروپایی ارزان تر است، متقاضیان رشته های پزشکی می توانند با صرف هزینه های کمتر، آموزش بسیار مطلوبی را در دانشگاه های این کشور دریافت نمایند. 

آموزش پزشکی و دندان پزشکی در چین دوره های 5 تا 6 ساله می باشد و دانشجویان باید مدرک دیپلم و آیلتس حداقل 6 داشته باشند. در طول دوران تحصیل دانشجویان باید به زبان چینی مسلط شوند چراکه در پایان تحصیل یک دوره کارآموزی خواهند داشت و شرکت در آن نیز الزامی است. کارآموزی در بیمارستان مستلزم برقراری ارتباط با مردم می باشد و عموم مردم چین نیز معمولا تسلط بالایی به زبان انگلیسی ندارند. 

هزینه تحصیل در چین در رشته های پزشکی و دندان پزشکی به دانشگاه نیز بستگی دارد اما به طور کلی در حدود 100 تا 180 میلیون تومان در سال خواهد بود. از بهترین دانشگاه های چین می توان به دانشگاه های سابانجی، فودان، نانجینگ مدیکال و غیره اشاره کرد. 

 

آزمون های ورودی تحصیل در چین

برای ورود به برخی از دانشگاه های چین لازم است که در آزمون های ورودی شرکت نمایید. این آزمون ها انواع مختلف دارند و با توجه به دانشگاه مورد نظر شما متفاوت خواهند بود. برخی از مهم ترین آزمون های ورودی تحصیل در چین به شرح موارد زیر می باشد. 

 

آزمون ورودی دانشگاه های خصوص

دانشگاه هایی مثل Tsinghua، PKU، ZJU و Fudan که از اعتبار بالایی برخوردار هستند، آزمون ورودی مخصوص به خود را دارند که متقاضیان پذیرش باید در این آزمون ها شرکت کنند. مواد امتحانی تحصیل در چین این آزمون ها معمولا دروس ریاضی، انگلیسی و چینی را شامل می شود. 

 

تحصیل در چین | آزمون زبان

همانطور که گفته شد زبان دوم کشور چین انگلیسی می باشد و دانشجویان بین المللی برای پذیرش در دانشگاه های این کشور باید در آزمون زبان شرکت کرده و مدرک آن را به دانشگاه تحویل دهند. در برخی شرایط خاص و با توجه به نوع دانشگاه نیازی به شرکت در آزمون زلان نخواهد بود. برای اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید از مشاوران مجموعه دانتل کو کمک بگیرید. 

 

آزمون HSK

دانشجویان بین المللی که قصد شرکت در دوره های تحصیلی به زبان چینی را دارند، باید در آزمون HSK شرکت کرده و نمره قبولی را به دست آورند. نمره قبولی این آزمون برای تحصیل در چین برای اکثر دانشگاه ها 4 و یا 5 می باشد. 

 

آزمون GMAT

دانشجویان دوره های MBA احتمالا به نمرات آزمون GMAT نیاز خواهند داشت. در واقع نمره های این آزمون باید در همان ابتدای درخواست پذیرش در دانشگاه همراه با سایر مدارک به دانشگاه ارسال شود. در صورت کسب نمرات بالا در این آزمون ممکن است بتوانید بورسیه های تحصیلی دریافت نمایید. 

 

هزینه تحصیل در چین

همانطور که در متن مقاله نیز گفته شد، هزینه تحصیل در چین به عوامل مختلفی همچون رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان بستگی دارد. در بالا به هزینه های تقریبی تحصیل در مقاطع مختلف پرداخته شده است. دانشجویان با دریافت بورسیه های تحصیلی می توانند شهریه دانشگاه خود را تا حد زیادی کاهش دهند. 

به غیر از شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی در کشور چین نیز حائز اهمیت است که دانشجویان در طول اقامت خود باید آن ها را بپردازند. بیشترین هزینه زندگی در چین به اجاره مسکن اختصاص دارد. برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر باید هر ماه در حدود ۶۸۰۰ یوان پرداخت نمایید. سایر هزینه های زندگی و تحصیل در چین به شرح موارد زیر می باشد. 

🟢 شیر: ۱۳.۶۵ یوان

🟢 نان: ۱۱ یوان

‌🟢 برنج (یک کیلو): ۱۰ یوان

🟢 مرغ: ۳۰ یوان

‌🟢 گوشت: ۴۵ یوان

🟢 تخم مرغ: ۱۵ یوان

‌🟢 سیب (یک کیلو): ۱۸ یوان

🟢 هزینه حمل و نقل در ماه: ۳۰۰ یوان

 

بورسیه های تحصیل در چین

همانطور که گفته شد دولت چین برای دانشجویان بین المللی بورسیه های متعددی را در نظر گرفته است. دانشجویان واجد شرایط می توانند با توجه به شرایط و مدارک خود نسبت به دریافت هر یک از آن ها اقدام نمایند. نمرات بالا و روزمه علمی قوی از مهم ترین شرایط دریافت بورسیه هستند. برخی از انواع بورسیه تحصیلی چین به شرح موارد زیر می باشد. 

 

بورسیه دولت چین (Chinese Government Scholarship Scheme)

دانشجویان بین المللی می توانند برای دریافت این بورسیه اقدام کنند. با دریافت بورسیه دولت چین، دانشجویان مقطع کارشناسی ماهانه 200 دلار، ارشد 250 دلار و دکترا 300 دلار دریافت خواهد کرد. برای دریافت بورسیه باید از ابتدای ژانویه تا 30 آوریل اقدام نمایید. 

 

تحصیل در چین | بورسیه همیاری تحقیق فرهنگ چین (Chinese Culture Research Fellowship Scheme)

بورسیه همیاری تحقیق فرهنگ توسط وزارت آموزش و پرورش طراحی شده و به واجدان شرایط اعطا می شود. افرادی که در مورد تاریخ چین و فرهنگ آن تخصص داشته و مثالات علمی نیز به چاپ رسانده باشند مشمول دریافت این بورسیه خواهند شد. با دریافت بورسیه همیاری تحقیق فرهنگ چین به صورت ماهانه 3000 یوان دریافت خواهید کرد. 

 

بورسیه  یونسکو – برنامه مشارکت دیوار بزرگ (China/UNESCO — The Great Wall Fellowship Program)

این بورسیه تحصیل در چین به اعضای هیات علمی دانشگاه اختصاص دارد و از طرف یونسکو اهدا می گردد. با دریافت این بورسیه به دانشمندان ارشد 2000 یوان و به دانشمندان عمومی 1700 یوان تعلق خواهد گرفت. برای دریافت بورسیه باید از ابتدای ژانویه تا 30 آوریل اقدام نمایید. 

 

تسهیلات دانشجویی در چین

دانشجویانی که در کشور چین مشغول به تحصیل هستند، می توانند از تسهیلات این کشور بهره مند شود. دولت چین مزایا و تسهیلات زیادی را برای دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در چین در نظر گرفته است که برخی از مهم ترین آن ها به شرح موارد زیر هستند. 

 

خدمات درمانی تحصیل در چین

دانشجویان بین المللی در چین از طریق شرکت Pingan بیمه خواهند شد و هزینه آن نیز در حدود 800 یوان سالانه می باشد. بدون داشتن بیمه درمانی در کشور چین به مشکل برخواهید خورد. البته لازم به ذکر است که استفاده از بیمه در چین به این صورت است که باید ابتدا تمامی هزینه ها را پرداخت کرده و سپس از طریق بیمه مجددا آن را پس بگیرید. 

 

خدمات بانکی

پس از ورود به کشور و تحصیل در چین برای انجام کارهای روزمره خود به یک حساب بانکی نیاز خواهید داشت. در برخی از کشورهای اروپایی ممکن است افتتاح حساب برای دانشجویان ایرانی با سختی همراه باشد اما در چین می توانید به راحتی برای خود حساب باز کرده و از خدمات بانکی بهره مند شوید. 

 

کارت دانشجویی

به دانشجویان بین المللی کارت دانشجویی داده می شود که با استفاده از آن می توان از بسیاری از امکانات این کشور استفاده کرد. از مزایای کارت دانشجویی تحصیل در چین می توان به دریافت تخفیف سفارش غذا، استفاده از VPN، تخفیف خرید بلیت های مختلف و شرکت در کلاس های زبان چینی اشاره کرد. 

 

فرصت های شغلی بعد از فارغ التحصیلی در چین

اکثر شرکت های بین المللی در چین فارغ التحصیلان خارجی را به راحتی استخدام می کنند و در نتیجه می توان در موقعیت های شغلی مختلف مشغول به کار شد. در صورتی که پس از تحصیل در چین قصد رفتن به کشورهای اروپایی را داشته باشید، باید بدانید که افراد با مدارک دانشگاه های اروپایی ترجیح اول آن ها هستند اما با این حال در صورت داشتن رزومه قوی شانس استخدام را خواهید داشت. مدارک دانشگاه های چین در کشورهای مشترک المنافع اعتبار زیادی دارد و در نتیجه می توان به راحتی کاری در این کشورها پیدا کرد. 

 

تحصیل در چین بدون مدرک زبان

دوره های دانشگاهی کشور چین در تمامی مقاطع به صورت دو زبانه یعنی به چینی و انگلیسی برگزار می شود. دانشجویان با توجه به توانایی خود در یکی از این دو زبان می توانند دوره آموزشی مورد نظر خود را انتخاب نمایند. 

اکثر دانشجویان بین المللی در دوره های زبان انگلیسی تحصیل در چین ثبت نام می کنند. برای این منظور باید مدرک زبان آیلتس و یا تافل با نمره حداقلی تعیین شده توسط دانشگاه را ارائه دهید. اما با این حال برخی از دانشگاه ها در چین بدون مدرک زبان نیز پذیرش دانشجو انجام می دهند. در این صورت تنها کافیست مهارت خود در زبان انگلیسی را به آن ها ثابت نمایید. 

 

کار حین تحصیل در چین

در کشور چین امکان کار حین تحصیل مانند کشورخای اروپایی وجود ندارد. در واقع دانشجویان اجازه کار در ساعات بسیار محدودی را دارند و تنها می توانند در هفته 8 ساعت کار کنند. از فعالیت های دانشجویی در چین می توان به مترجمی زبان، صندوق دار و یا لیدر تورهای مسافرتی اشاره کرد. 

البته ممکن است برخی از دانشگاه ها به دانشجویان اجازه دهند که در محیط دانشگاه به کار های دانشجویی مشغول شوند. در این صورت دانشجویان می توانند در دانشگاه تعاملات بهتری نیز داشته باشند. در صورت بروز مشکل در یافتن کار دانشجویی می توانید با متخصصان این حوزه مشورت نمایید. 

 

دریافت اقامت دائم پس از تحصیل در چین

در صورت عدم تمدید ویزا و عدم درخواست برای اقامت دائم، اعتبار ویزا تمام شده و باید به کشور خود بازگردید. اکثر افرادی که به صورت تحصیلی به چین مهاجرت می کنند، قصد بازگشت ندارند و تصمیم می گیرند که در همان جا اقامت داشته و به ادامه زندگی خود بپردازند. 

اقامت دائم چین در صورتی داده می شود که هر فرد حداقل ۵ سال در این کشور کار کرده و مالیات نیز پرداخت کند. در هنگام اعطا اقامت دائم شرایط فرد در نظر گرفته شده و بر این اساس با درخواست او موافقت خواهد شد. مهاجران برای دریافت اقامت دائم باید در طول اقامت خود در کشور به قوانین احترام گذاشته، در جهت بهبود توسعه چین کمک کرده و با مردم ارتباط موثری برقرار کرده باشند. 

چنانچه در روند دریافت اقامت دائم پس از تحصیل در چین با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با متخصصان و مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت کرده و در این زمینه از آنان راهنمایی بگیرید. 

 

مشاوره مهاجرت به چین

دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور چین را دارند، باید برای دریافت یکی از انواع ویزای های تحصیلی با توجه به طول مدت اقامت شان اقدام نمایند. دانشجویان در چین می توانند از بورسیه ها و تسهیلات ویژه استفاده کرده و دوران تحصیل خود را به بهترین نحو بگذرانند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تحصیل در چین برای تان وجود دارد و یا در روند دریافت ویزای مهاجرت به چین با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران و متخصصان حوزه مهاجرت مشورت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تحصیل در چین با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا امکان تحصیل در چین به زبان انگلیسی وجود دارد؟

    بله دانشجویان بین المللی می توانند به زبان انگلیسی در چین تحصیل نمایند. 

  2. آیا امکان اقامت دائم چین پس از پایان تحصیل وجود دارد؟

    در صورت یافتن کار در چین و پرداخت مالیات برای مدت پنج سال می توانید اقامت دائم این کشور را به دست آورید. 

  3. شرایط تحصیل در چین چیست؟

    در متن مقاله به صورت کامل در مورد شرایط تحصیل در چین توضیح داده شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره