کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

دریافت تاییدیه تحصیلی | مراحل درخواست تاییدیه تحصیلی اینترنتی

کانال تلگرام تحصیلی     

دریافت تاییدیه تحصیلی یکی از مهم ترین اقدامات برای ثبت نام دانشگاه می‌باشد.  ثبت نام نهایی پذیرفته شدگان دانشگاه های سراسر کشور و موسسات آموزش عالی ملزوم به دریافت تاییدیه تحصیلی می‌باشد. تا پیش از سال 99، دریافت تاییدیه تحصیلی با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و به صورت حضوری انجام می‌گرفت اما در حال حاضر این فرایند به صورت اینترنتی و از طریق سامانه emt.medu.ir انجام می‌گیرد. در ادامه راهنمای تصویری مراحل دریافت تاییدیه تحصیلی اینترنتی را ارائه داده ایم. برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

تاییدیه تحصیلی چیست؟

یکی از مدارک لازم در هنگام ثبت نام دانشگاه که از دانشجویان درخواست می‌شود، تاییدیه تحصیلی می‌باشد. در واقع امکان نام نویسی در دانشگاه بدون ارائه این مدرک وجود ندارد. علاوه بر ثبت نام دانشگاه، برای ترجمه مدارک تحصیلی نیز به تاییدیه تحصیلی نیاز می‌باشد.

در فرایند دریافت تاییدیه، افراد در مورد صحت مدرک تحصیلی (مقطع ابتدایی، متوسه اول و دوم و پیش دانشگاهی) استعلام می‌گیرند و آموزش و پرورش نیز با ارسال یک نامه محرمانه به دفتر پیشخوان دولت، دانشگاه استعلام گیرنده یا مرکز ترجمه رسمی، صحت مدرک داوطلب را تایید خواهد کرد. 

به طور کلی افرادی که به تاییدیه تحصیلی نیاز دارند در سه دسته تقسیم بندی خواهند شد؛ دسته اول دانشجویانی هستند که قصد نام نویسی در دانشگاه را دارند. دسته دوم افرادی هستند که به دلیل مهاجرت و یا سایر دلایل به ترجمه مدارک خود نیاز دارند و دسته سوم نیز افرادی هستند که قصد استخدام در مراکز و ارگان های دولتی را دارند.

برای دریافت تاییدیه تحصیلی دو روش کلی وجود دارد که متقاضیان می‌توانند بر اساس سهولت کار خود از هر یک از این دو روش که به صورت حضوری و اینترنتی می‌باشد اقدام نمایند. در ادامه به توضیح کامل روش ها و راهنمای دریافت تاییدیه تحصیلی خواهیم پرداخت. 

 

دریافت تاییدیه تحصیلی اینترنتی

مطابق با آخرین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که در هر یک از دانشگاه های سراسر کشور پذیرفته شده اند، برای دریافت تاییدیه تحصیلی وزارت آموزش و پرورش نیازی نیست که به دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه کنند و می‌توانند به صورت اینترنتی این کار را انجام دهند.

دریافت تاییدیه تحصیلی از طریق سامانه emt.medu.ir امکان پذیر است و دانشجو پس از ورود به این سامانه و بارگذاری اطلاعات و مدارک لازم، باید هزینه ای را نیز پرداخت کند تا کد پیگیری برای او صادر شود. پیش نیاز های لازم برای ثبت نام تاییدیه تحصیلی به شرح زیر می‌باشند.

  • در دسترس بودن اطلاعات شناسنامه ای، تحصیلی و …
  • داشتن شماره تلفن همراه روشن و در دسترس
  • مشخص بودن دانشگاه محل پذیرفته شده داوطلب
  • داشتن کارت بانکی عضو شبکه شتاب و دارای رمز پویا جهت واریز هزینه ثبت نام

 

نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی از سایت emt.medu.ir

افرادی که قصد دریافت تاییدیه تحصیلی خود را دارند، می‌توانند به صورت اینترنتی اقدام کرده و با مراجعه به سامانه emt.medu.ir، تاییدیه تحصیلی خود را به راحتی دریافت نمایند. نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی به صورت اینترنتی به شرح زیر می‌باشد. 

مرحله اول دریافت تاییدیه تحصیلی

در اولین مرحله باید آدرس emt.medu.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد سایت شوید. در صفحه اصلی بر روی گزینه ثبت نام تاییدیه تحصیلی کلیک کنید.

دریافت تاییدیه تحصیلی

 

 

دریافت تاییدیه تحصیلی اینترنتی | مرحله دوم 

در این مرحله باید نظام و مقطع آموزشی خود را انتخاب نمایید. این موارد به شرح زیر می‌باشند.

  • نظام جدید 3-3-6 متوسطه: دانش آموزانی که پایه های تحصیلی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را گذرانده اند و دارای مدرک دیپلم هستند. (فارغ التحصیلان سال 1398 به بعد)
  • نظام سالی واحدی متوسطه: دانش آموزانی که پس از گذراندن دوره راهنمایی وارد این نظام آموزشی شده اند و در طی 11 سال مدرک دیپلم دریافت کرده اند. (فارغ التحصیلان سال 1381 تا 1397)
  • نظام سالی واحدی پیش دانشگاهی: فارغ التحصیلان دارای مدرک متوسطه دیپلم که مدرک پیش دانشگاهی هم دارند. (فارغ التحصیلان سال 1382 تا 1398)
  • نظام سالی ترمی واحدی متوسطه: دانش آموزانی که طی سه سال آموزش مدرک دیپلم دریافت کرده اند. (فارغ التحصیلان سال 1373 تا 1381)
  • نظام سالی واحدی پیش دانشگاهی: فارغ التحصیلان دارای مدرک متوسطه دیپلم ترمی واحدی که مدرک پیش دانشگاهی هم دارند. (فارغ التحصیلان سال 1374 تا 1382)
  • نظام چهارساله متوسطه: این نظام آموزشی از سال 53 آغاز شده و آخرین فارغ التحصیلان مربوط به سال 74 هستند. (فارغ التحصیلان سال 1353 تا 1374)
  • نظام شش ساله متوسطه: این نظام از سال 53 آغاز شده و شامل دو دوره تحصیلی 6 ساله ابتدایی و 6 ساله دوره متوسطه بود. (فارغ التحصیلان سال 1341 تا 1353)

تاییدیه تحصیلی

 

 

مرحله سوم تاییدیه تحصیلی

در این مرحله لازم است اطلاعات هویتی فرد متقاضی درج شود که به شرح زیر هستند.

  • ملیت
  • کد ملی 
  • شماره شناسنامه
  • نام و نام خانوادگی
  • نام پدر
  • شماره همراه متقاضی

دریافت تاییدیه تحصیلی

 

 

مرحله چهارم دریافت تاییدیه تحصیلی

در مرحله سوم لازم است اطلاعات فارغ التحصیلی داوطلب درج گردد که به شرح زیر هستند. 

  • نظام آموزشی
  • مقطع آموزشی
  • رشته فارغ التحصیلی
  • استان فارغ التحصیلی
  • منظقه فارغ التحصیلی (کد منطقه)
  • مدرسه فارغ التحصیلی (کد مدرسه)
  • سال فارغ التحصیلی
  • نوبت فارغ التحصیلی
  • کد دانش آموزی

تاییدیه تحصیلی

 

 

دریافت تاییدیه تحصیلی | مرحله پنجم 

در این بخش باید مشخصات استعلام گیرنده مشخص گردد که به شرح زیر هستند. 

  • استان استعلام گیرنده
  • نوع استعلام گیرنده (دانشگاه آزاد، دانشگاه دولتی، دانشگاه نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و …)
  • استعلام گیرنده (نام دانشگاهی که پذیرفته شده اید)

دریافت تاییدیه تحصیلی

 

 

دریافت تاییدیه تحصیلی اینترنتی | مرحله ششم

در این مرحله باید با مطالعه اطلاعات خود بر روی گزینه تایید و گام بعدی کلیک کنید ولی اگر در اطلاعت ورودی اشتباهی درج شده باشد، لازم است گزینه قبلی را انتخاب کنید و به مراحل قبل برگردید تا اطلاعات اشتباه را تصحیح نمایید. 

 

مرحله هفتم | واریز هزینه تاییدیه تحصیلی

در مرحله بعدی می‌بایست هزینه ثبت نام را واریز نمایید. برای پرداخت هزینه حتما باید کارت بانکی شما دارای رمز دوم اینترنتی باشد. در حال حاضر هزینه دریافت تاییدیه تحصیلی ۳۰ هزار تومان می‌باشد و تمامی افراد برای دریافت تاییدیه باید آن را پرداخت نمایند. 

 

مرحله هشتم

در انتها و پس از تمام مراحل فوق، کد پیگیری برای شما صادر و از طریق پیامک نیز ارسال می‌شود. داوطلب می‌تواند با استفاده از کد پیگیری دریافت شده، وضعیت درخواست تاییدیه تحصیلی خود را پیگیری نمایند. چنانچه در هر یک از مراحل دریافت تاییدیه تحصیلی با مشکلی مواجه شده اید و یا سوالی دارید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه پیگیری دریافت تاییدیه تحصیلی از سایت emt.medu.ir

پس از ثبت درخواست در سایت emt.medu.ir یک کد پیگیری به شما داده می‌شود که از طریق آن می‌توانید وضعیت صدور تاییدیه تحصیلی خود را پیگیری نمایید. برای پیگیری کافیست که مجددا وارد سامانه emt.medu.ir شده و طبق مراحل زیر پیش بروید. 

1️⃣ ورود به سایت emt.medu.ir

2️⃣ کلیک بر روی گزینه پیگیری تاییدیه تحصیلی

3️⃣ درج کد پیگیری و کد ملی در کادر های مربوطه

4️⃣ اطلاع از آخرین وضعیت و پیگیری درخواست تاییدیه تحصیلی

 

دریافت تاییدیه تحصیلی اینترنتی از سایت پیشخوان خدمات دولت

همانطور که گفته شد دریافت تاییدیه تحصیلی از طریق سایت پیشخوان خدمات دولت به نشانی inq.epishkhan.org نیز امکان پذیر است. افراد متقاضی می‌توانند با مراجعه به این سامانه و ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی، اقدامات لازم را انجام دهند. پس از ورود به سامانه پیشخوان خدمات دولت، لازم است مدارک و اطلاعاتی را به سایت ارائه دهید که شامل موارد زیر می‌باشند :

  • نام و نام خانوادگی
  • کد ملی
  • تاریخ تولد
  • شماره موبایل
  • مدرک تحصیلی یا کارنامه یا ریز نمرات
  • واریز هزینه

پس از تمام مراحل تکمیل فرم و واریز هزینه، کد پیگیری به شما ارائه می‌شود که با استفاده از این کد می‌توانید وضعیت درخواست خود را بررسی کنید. لازم به ذکر است که بین 3 الی 15 روز کاری گواهی تاییدیه تحصیلی داوطلب به دانشگاه پذیرفته شده او ارسال می‌شود.

 

دریافت تاییدیه تحصیلی به صورت حضوری

یکی دیگر از روش های دریافت تاییدیه تحصیلی از طریق مراجعه حضوری به دفتر پیشخوان دولت می‌باشد. متقاضیان می‌توانند با در دست داشتن مدارک خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و درخواست خود مبنی بر دریافت تاییدیه تحصیلی را ثبت نمایند. 

پس از تکمیل مراحل، رسید تاییدیه تحصیلی به فرد داده خواهد شد و می‌تواند آن را در هنگام نام نویسی دانشگاه ارائه دهد. گرفتن تاییدیه تحصیلی به صورت حضوری مراحل مشخصی دارد که به شرح زیر می‌باشند. 

✅ مراجعه حضوری به دفتر پیشخوان دولت

✅ تکمیل فرم درخواست تاییدیه تحصیلی

✅ ارائه مدارک مورد نیاز همچون کارت ملی، مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی

✅ واریز هزینه و ارائه فیش واریزی آن 

✅ ثبت تلفن همراه برای ارسال کد پیگیری

 

مشاوره دریافت تاییدیه تحصیلی

افرادی که قصد ثبت نام دانشگاه، استخدام و یا ترجمه مدارک خود را دارند، باید تاییدیه تحصیلی دریافت نمایند تا صحت مدارک آنان تایید شود. برای این منظور افراد می‌توانند از طریق سایت emt.medu.ir و یا مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت درخواست خود را ثبت نمایند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه دریافت تاییدیه تحصیلی برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت تاییدیه تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. منظور از تاییدیه تحصیلی چیست؟

    تاییدیه تحصیلی پاسخی است که آموزش و پرورش برای مراکز استعلام گیرنده مثل دانشگاه، دفتر پیشخوان دولت و دارالترجمه ارسال می‌کند تا صحت مدرک تحصیلی مشخص گردد. 

  2. برای دریافت تاییدیه تحصیلی چه باید کرد؟

    برای این منظور افراد می‌توانند به سامانه emt.medu.ir مراجعه کرده و یا به صورت حضوری به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند. 

  3. مدارک لازم برای دریافت تاییدیه تحصیلی چیست؟

    کارت ملی و شناسنامه، مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و غیره از مدارک لازم برای ثبت درخواست می‌باشند. در متن مقاله به طور کامل به مدارک مورد نیاز تاییدیه تحصیلی پرداخته شده است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

‫16 دیدگاه ها

  1. سلام . من در خرداد سال 99 دیپلم گرفتم و در تاییدیه تحصیلی سال فارغ التحصیلی رو 98-99 زدم که موجب مشاهده اطلاعات وارد شده در قسمت سال فارغ التحصیلی نوشته سال 98 . به نظرتون درسته یا ویرایش کنم

    1. سلام تاییدیه تحصیلی از سایت emt.medu.ir ثبت درخواست می توانید بدهید.
      برای مشاوره می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    1. من زنگ زدم از یه مشاور تحصیلی پرسیدم گفت اسم همونجایی‌ که ازتون تاییدیه خواسته رو بزنید.. مثلا من زدم مدرسه بزرگسالان آئین تربیت

  2. سلام عنوان استعلام گیرنده برای تاییدیه تحصیلی چی بزنیم؟ اسم دانشگاه رو یا اسم دانشکده رو؟

  3. سلام عنوان استعلام گیرنده برای ترمیم معدل چی بزنیم؟ و این که برای نظام قدیم مقطع تحصیلی باید متوسطه انتخاب بشه یا پیش دانشگاهی؟

  4. سلام بچه ها من از اداره ی ناحیه مون پرسیدم برای ترمیم معدل نوع استعلام گیرنده رو بزنید وزرات آموزش و پرورش …..وبرای استعلام گیرنده مناطق آموزش و پرورش.عنوانم من زدم همون وزارت آموزش و پرورش. امیدوارم کمک کنه.😊

  5. سلام من تاییدیه تحصلی دیپلم میخام بگیرم برای کارت هوشمند رانندگان میخام جوابشو بیاد برای خودم چجوری باید بگیرم عنوان باید چی بزنم

  6. سلام
    دریافت کد qr برای فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ارشد چقدر زمان میبره

    ممنون از وقتی که میذارید

  7. سلام برای ثبت نام دانشگاه گفتن از روز دوشنبه میتونیم اقدام کنیم تاییدیه به تحصیل و سوابق تحصیلی رو همون روز استعلام بگیریم یا زودتر هم میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره