کارشناسی ارشدمشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد

انصراف از تحصیل کارشناسی ارشد | زمان، شرایط و هزینه انصراف

کانال تلگرام تحصیلی     

همه افراد در طول زندگی خود گاهی ناچار به تغییر مسیر می‌شوند. این تغییر ممکن است در زمینه تحصیلات صورت گیرد. از این رو دانشجویان از ادامه تحصیل انصراف می‌دهند. البته انصراف از تحصیل می‌تواند در جهت اصلاح مسیر تحصیلات باشد. داوطلب ممکن است به منظور شرکت مجدد در کنکور، اقدام به انصراف کرده باشد. انصراف از تحصیل قوانین و ضوابطی دارد که دانشجویان ملزم به رعایت آن می‌باشند. جهت کسب اطلاع از زمان ، شرایط و قوانین انصراف از تحصیل مقطع کارشناسی ارشد ادامه مقاله را دنبال نمایید. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انصراف از تحصیل کارشناسی ارشد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

انصراف از تحصیل کارشناسی ارشد

انصراف از تحصیل امکانی است که دانشجویان در مقطع ارشد نیز از آن بهره‌مند هستند. همه دانشجویان می‌توانند درخواست انصراف از تحصیل داشته باشند، اما باید جریمه انصراف از تحصیل خود را پرداخت نمایند.لازم است دانشجویان پیش از اقدام به انصراف از تحصیل از قوانین مطلع شوند و مانع از بروز مشکلات آتی شوند.

دانشجویانی که اقدام به انصراف از تحصیل می‌کنند به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول بعد از انصراف قصد ادامه تحصیل ندارند. اما هدف گروه دوم از انصراف شرکت مجدد در کنکور می‌باشد. قوانین انصراف برای این دو گروه دارای تفاوت هایی است که در ادامه به آن پرداخته شده است.

انصراف از تحصیل مقطع ارشد | زمان انصراف

همان طور که گفته شد، دانشجویان انصرافی به دو گروه تقسیم می‌شوند. طبق آیین نامه زمان ثبت درخواست انصراف برای این دو گروه متفاوت است.

  • گروه اول: این گروه قصد ادامه تحصیل و شرکت دوباره در کنکور را ندارند. برای انصراف از تحصیل این دانشجویان زمان خاصی درنظر گرفته نشده است. این گروه در هر زمان از ترم و سال تحصیلی می‌توانند درخواست انصراف خود را ثبت نمایند.
  • گروه دوم: این گروه در جهت اصلاح رشته و یا محل تحصیل خود و یا حتی دوره ای که در آن مشغول به تحصیل هستند، درخواست انصراف می‌دهند. زمان انصراف از تحصیل برای این دانشجویان قبل از 30 ام ماه بهمن است. چنانچه درخواست انصراف دانشجویی قبل از این تاریخ به نتیجه نرسیده باشد، مجاز به شرکت در کنکور سراسری پیش رو نخواهد بود.

انصراف از تحصیل کارشناسی ارشد | شرایط و ضوابط انصراف

آن دسته از دانشجویانی که بعد از انصراف قصد شرکت مجدد در آزمون های سراسری ارشد را دارند باید ضوابط زیر را لحاظ نمایند:

شرایط-و-ضوابط-انصراف-ارشد

نکته ای که باید مورد توجه دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی قرار بگیرد این است که، دانشجویان دانشگاه غیر انتفاعی می‌توانند بدون انصراف دادن از دانشگاه خود، در کنکور شرکت نمایند. این گروه می‌توانند پس از اعلام نتایج کنکور و اطمینان از پذیرفته شدن خود درخواست انصراف نمایند.

جریمه انصراف از تحصیل مقطع کارشناسی ارشد

برای انصراف از تحصیل در مقطع ارشد، دانشجویان باید مبلغی را به عنوان جریمه به دانشگاه پرداخت نمایند. میزان این جریمه در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. مبلغ جریمه به دو عامل زمان انصراف و دلیل انصراف نیز مرتبط است.

جریمه انصراف از دانشگاه روزانه: میزان این جریمه با توجه به قوانین هر دانشگاه مشخص می‌شود.

نکته: در صورتی که دانشجو پس از انصراف از تحصیل، مجددا در دوره روزانه مشغول به تحصیل شود، هزینه انصراف رایگان خواهد بود.

جریمه انصراف از دانشگاه شبانه و پیام نور: میزان جریمه در این دوره ها به اندازه 1.5 برابر شهریه ثابت خواهد بود.

جریمه انصراف از دانشگاه غیرانتفاعی: میزان جریمه برابر با شهریه ثابت یک ترم + شهریه متغییر 7 واحد آموزشی درنظر گرفته شده است.

جریمه انصراف از پردیس های خودگردان دانشگاهی: میزان جریمه انصراف این دانشگاه مبلغ قابل توجهی است. این مبلغ برابر با مجموع شهریه ثابت ترم های باقی مانده از تحصیل خواهد بود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انصراف از تحصیل کارشناسی ارشد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر ببخشید من دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه آزاد ورودی بهمن 99 پذیرش سوابق تحصیلی معدل هستم میخواستم بپرسم اگه من از تحصیل انصراف بدم میتونم مجدد کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنم ودرصورت قبولی ادامه تحصیل بدم ؟

  2. سلام وقت بخیر . من تازه کنکور ارشد دادم و می خوام یک سال بعد از دانشگاه انصراف بدم و برم سربازی کدوم دانشگاه بزنم ( روزانه ، شبانه ، پیام نور و…) که بعدا هزینه کمتری برای انصراف بدم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره