تحصیل در خارجسایر موضوعات

مهاجرت به استرالیا

کانال تلگرام تحصیلی     

مهاجرت به استرالیا یکی از گزینه های پیش رو برای افرادی است که قصد مهاجرت و ادامه زندگی در کشورهای خارجی را دارند. استرالیا یکی از کشور های توسعه یافته است که امکانات رفاهی بسیار مناسبی دارد و به دلیل داشتن سیستم اقتصادی قدرتمند و با ثبات جز کشورهای مناسب برای زندگی محسوب می شود. برای مهاجرت به این کشور روش های متفاوتی وجود دارد که باید یکی از آن ها را با توجه به شرایط و مدارک خودتان انتخاب کرده و برای ویزا درخواست دهید. فرایند مهاجرت بسیار پیچیده است و کسب اطلاع کامل از جزییات از الزامات موفقیت در این مسیر می باشد. در این مطلب به بررسی کامل مهاجرت به استرالیا خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

مهاجرت به استرالیا

استرالیا یکی از کشورهای اروپایی است که امکانات رفاهی بسیار مناسبی دارد و با توجه به کیفیت بالای زندگی و اقتصاد مناسب در این کشور، بسیاری از افراد در سرتاسر جهان برای ادامه زندگی به این کشور مهاجرت می کنند. کشور استرالیا در بین ایرانیان نیز بسیار محبوب شده است و بسیاری از افراد به دنبال بهترین راه ها برای مهاجرت به این کشور می باشند. 

برای مهاجرت به استرالیا روش های مختلفی وجود دارد که هر یک از آن ها با توجه به شرایط و مدارک هر فرد متفاوت می باشد. برای مهاجرت آسان به این کشور لازم است که از روش های مهاجرت و همچنین سایر جزییات مربوطه اطلاع کامل داشته باشید. 

 

مزایای مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به کشور استرالیا مزایایی دارد که پس از ورود به این کشور آن ها را تجربه خواهید کرد. در هنگام انتخاب مقصد برای مهاجرت لازم است که حتما از مزایای مهاجرت به این کشور اطلاع کامل داشته و بر این اساس تصمیم گیری نمایید. مزایای مهاجرت به استرالیا به شرح موارد زیر می باشند. 

✅ کیفیت زندگی در استرالیا بسیار بالاست و شهروندان می توانند سطح بالایی از امکانات رفاهی و حمایت اجتماعی را دریافت نمایند. 

✅ سیستم حقوقی بسیار قوی در این کشور برقرار است که به واسطه آن و عمل کردن به قوانین جامعه به صورت اجتماعی فعالیت می کند. 

‌✅ استرالیا کشوری با ارتباطات جهانی بسیار قوی است و به واسطه موقعیت جغرافیایی مناسبی که در آن قرار گرفته است از اقتصاد بسیار مناسبی نیز برخوردار می باشد. 

✅ استرالیا کشوری سرآمد در زمینه فناوری، خدمات بهداشتی و درمانی و انرژی های تجدید پذیر می باشد. 

✅ در این کشور رویداد های فرهنگی، تفریحی و ورزشی متعددی برگزار می شود و مهاجران پس از ورود می توانند از این رویدادها نهایت لذت را ببرند. 

‌✅ در این کشور تعادل بین کار و زندگی شخصی برقرار است و تمرکز جامعه بر این است که افراد بتوانند در ساعات مناسبی به تفریح پرداخته و با خانواده خود وقت بگذرانند. 

✅ سیستم آموزشی استرالیا بسیار قدرتمند است و دانش آموزان و دانشجویان می توانند بهترین خدمات آموزشی را دریافت نمایند. 

‌✅ این کشور طبیعت بسیار زیبایی دارد و مقصدی بسیار عالی برای دوستداران طبیعت و ماجراجویی می باشد. 

✅ در استرالیا نرخ جرم جنایت بسیار پایین است و ثبات سیاسی نیز برقرار می باشد. در نتیجه این عوامل به کشوری بسیار امن برای زندگی تبدیل شده است. 

‌✅ میزان دستمزد در استرالیا منصفانه است و به بهترین شکل از کارگران حمایت می شود. افراد پس از مهاجرت به استرالیا و استخدام در موقعیت های شغلی مختلف می توانند در بستری مناسب به کار پرداخته و پیشرفت نمایند. 

 

معایب مهاجرت به استرالیا

کشور استرالیا علاوه بر مزایای بسیار زیادس که به آن ها اشاره شد، معایبی نیز دارد که در ممکن است پس از ورود به کشور برای مهاجران مشکلاتی را به وجود آورد. به همین دلیل لازم است که قبل از اقدام برای مهاجرت نسبت به این معایب اطلاع داشته باشید. معایب مهاجرت به استرالیا به شرح موارد زیر می باشد. 

❌ استرالیا کشوری بسیار بزرگ است و تمرکز جمعیتی آن بسیار محدود می باشد. 

❌ با توجه به دور بودن استرالیا از ایران، سفر به این کشور بسیار طولانی و پر هزینه می باشد. 

‌❌ هزینه های زندگی و نرخ مالیات در استرالیا بالا است. 

❌ زبان استرالیایی نسبتا سخت است و تسلط به آن به تلاش زیادی نیاز دارد. 

❌ آب و هوای استرالیا به دلیل گرم بودن و برعکس بودن فصول با طبع ایرانیان سازگار نیست. 

 

شرایط مهاجرت به استرالیا

برای مهاجرت به کشور استرا‌لیا لازم است که افراد متقاضی شرایط لازم را داشته باشند. این شرایط در دو دسته عمومی و اختصاصی قرار می گیرند. شرایط عمومی مهاجرت آن هایی می باشد که برای تمامی افراد در همه روش ها یکسان می باشد و شرایط اختصاصی آن هایی هستند که با توجه به نوع روش مهاجرتی تغییر می کنند. از شرایط عمومی و اختصاصی مهاجرت به استرالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

شرایط عمومی

👈 داشتن پاسپورت معتبر

‌👈 برخورداری از سلامت جسمی و روانی

👈 تکمیل معاینه مدیکال

👈 عدم سوسابقه

‌👈 توانایی پرداخت هزینه های ویزا

👈 کامل بودن مدارک مورد نیاز

👈 ارائه مدرک زبان انگلیسی یا استرالیایی

 

شرایط اختصاصی

👈 توانایی مالی با توجه به نوع ویزای درخواستی

👈 ارائه جاب آفر برای ویزای کاری

‌👈 شرایط سنی با توجه به روش مهاجرت به استرالیا

👈 داشتن امتیاز لازم برای ویزاهای مهارتی

👈 داشتن مدارک تحصیلی

در سال های اخیر شرایط مهاجرت دستخوش تغییرات شده است و لازم است که متقاضیان مهاجرت از آن ها اطلاع داشته باشند. تغییرات قوانین مهاجرت بیشتر بر ویزای مهارتی موقت و ویزای تحصیلی تمرکز دارد. بر اساس این تغییرات نمره زبان مدرک آیلتس برای ویزای تحصیلی از 5.5 به 6 تغییر یافته است. همچنین فارغ التحصیلان باید نمره 6.5 (در گذشته 6 بود) را به دست آورند. شرط سن برای دریافت ویزای موفقت فارغ التحصیلان نیز از 50 سال به 35 سال کاهش پیدا کرده است. 

مهاجرت به استرالیا

 

روش های مهاجرت به استرالیا

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، می توانند از روش های مختلف و با توجه به شرایط و مدارک خود اقدام نمایند. هر یک از انواع روش های مهاجرتی شرایط خاص خود را دارند و بسیار مهم است که این روش به درستی انتخاب شود. با انتخاب روش اشتباه برای مهاجرت ممکن است مدت زمان و هزینه زیادی را صرف دریافت ویزا کنید و در نهایت نیز با شکست مواجه شوید. راه های مهاجرت به استرالیا به شرح موارد زیر می باشد. 

 

مهاجرت کاری 

یکی از محبوب ترین روش های مهاجرتی، ویزای کاری می باشد که افراد پس از دریافت این ویزا و ورود به کشور استرالیا می توانند مشغول به کار شده و درآمد کسب کنند. استرالیا در چند سال اخیر با کمبود نیروی کار مواجه شده است و به همین دلیل با سهولت بیشتری نیروی کار خارجی جذب می کند. ویزاهای کاری استرالیا انواع مختلفی دارند که برخی از مهم ترین و رایج ترین آن ها به شرح موارد زیر می باشند. 

 

مهاجرت به استرالیا | ویزای مهارتی مستقل 189 با اقامت دائم

با استفاده از این ویزا می توانید اقامت دائم کشور استرالیا را به دست آورید. برای دریافت ویزای مهارتی مستقل 189 لازم است که در شغل های مورد نیاز استرالیا مهارت کافی داشته باشید. همچنین کسب حداقل امتیاز 65 در سیستم امتیازدهی استرالیا از دیگر شروط اصلی دریافت این ویزا می باشد. داشتن اسپانسر فامیلی یا ایالتی برای دریافت این ویزا ضرورتی ندارد. 

 

ویزای مهارتی 190 اسپانسر ایالتی با اقامت دائم

این نوع ویزا برای مهاجرت به استرالیا نیز مانند ویزای 189 است اما در این نوع باید اسپانسر ایالتی داشته باشید. حداقل امتیاز کسب شده در سیستم امتیاز دهی این نوع ویزا نیز 65 می باشد. با دریافت این ویزا نیز اقامت دائم استرالیا را به دست خواهید آورید. 

 

ویزای موقت مهارتی 491 با اسپانسر مناطق کم‌جمعیت و فامیلی

این ویزا با هدف توسعه مناطق کم جمعیت صادر می شود و در ابتدا اقامت اعتبار 5 ساله دارد. در صورتی که پس از پایان مددت اعتبار شرایط لازم را داشته باشید، ویزای برای 3 سال دیگر نیز تمدید خواهد شد و پس از آن می توان اقامت دائم را دریافت کرد. کسب امتیاز حداقل 65 در سیستم امتیاز دهی و داشتن اسپانسر فامیلی یا ایالتی از الزامات دریافت این نوع ویزا می باشد. 

 

ویزای 186 با اسپانسر کارفرما و اقامت دائم

بهترین نوع ویزای کاری برای افرادی که کمتر از 45 سال سن داشته و حداقل 3 سال سابقه کار به صورت تخصصی در شغل های لازم کارفرمایان دارند، ویزای 186 می باشد. با دریافت این ویزا اقامت دائم مهاجرت به استرالیا را نیز به دست خواهید آورید. 

 

ویزای کمبود مهارت 482 با اقامت موقت

در صورتی که در زمینه شغل های مورد نیاز استرالیا مهارت و تخصص دارید و به دلیل  کمبود نیروی استرالیایی ماهر، جاب آفر از کارفرمای استرالیایی دریافت کرده اید، می توانید این ویزا را دریافت نمایید. اعتبار ویزای 482 2 تا 4 سال می باشد و به صورت موقت است.

 

ویزای 476 ویژه فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌ های خاص با اقامت موقت

در صورتی که سن شما کمتر از 31 سال می باشد و از فارغ التحصیل دانشگاه های تهران و امیر کبیر در رشته های مهندسی می باشید، می توانید ویزای 476 مهاجرت به استرالیا را دریافت کرده و به صورت موقت به این کشور مهاجرت نمایید. اعتبار این نوع ویزا 18 ماهه می باشد. 

 

ویزای 485 ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه‌های استرالیا با اقامت موقت

افرادی که ویزای تحصیلی داشته و از دانشگاه های استرالیا فارغ التحصیل شده اند، پس از فارغ التحصیلی می توانند این نوع ویزا را دریافت کنند. اعتبار ویزای 485 در حدود 18 ماه تا 4 سال می باشد. توجه داشته باشید که پس از فارغ التحصیلی تنها 6 ماه برای دریافت این ویزا فرصت خواهید داشت. 

 

مهاجرت به استرالیا | ویزای تلنت ویژه نخبگان و استعداد درخشان 858

افرادی که در حوزه های ورزشی، هنری، کاری، پژوهشی و تحقیقاتی و غیره سابقه خوبی دارند و در سطح جهان شناخته می شوند، می توانند این نوع ویزا را دریافت کرده و به استرالیا مهاجرت کنند. برای دریافت ویزای 858 داشتن اسپانسر در زمینه مورد نظر الزامی می‌ باشد. 

 

مهاجرت سرمایه گذاری

روش دیگر برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای سرمایه گذاری می باشد. این روش مناسب افرادی است که از سرمایه کافی برای راه اندازی یک کسب و کار برخوردار هستند. در این روش نیازی به تسلط زیاد به زبان انگلیسی ندارید و محدودیت سنی نیز برای سرمایه گذاران وجود ندارد. انواع ویزای سرمایه گذاری مهاجرت به استرالیا به شزح موارد زیر می باشند. 

 

ویزای موقت سرمایه‌گذاری و کارآفرینی ساب‌کلاس 188

صاحبان مشاغل، کار آفرینان و سرمایه گذاران می توانند از ویزای ویزای موقت سرمایه‌گذاری و کارآفرینی ساب‌کلاس 188 استرالیا استفاده کرده و به صورت موقت به این کشور مهاجرت نمایند. اعتبار ویزای 188 پنج ساله می باشد. 

 

ویزای دائم سرمایه‌گذاری و کارآفرینی ساب‌کلاس 888

چنانچه ویزای 188 دریافت کرده و به استرالیا مهاجرت کرده باشید و کسب و کار شما حداقل 2 سال است که به سوددهی رسیده است، می تواتید برای دریافت ویزای 888 اقدام نمایید. هدف از صدور این ویزا اجازه ادامه فعالیت در استرالیا می باشد و اقامت دائم نیز به فرد اعطا می گردد. 

 

مهاجرت به استرالیا به صورت تحصیلی

در صورتی که دانشجو هستید و امکان تحصیل در دانشگاه را دارید، می توانید به صورت تحصیلی به کشور استرالیا مهاجرت کنید. البته برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا باید تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه های تحصیل در این کشور را داشته باشید. نام ویزای اصلی تحصیلی ویزای 500 می باشد. ویزای تحصیلی استرالیا انواع مختلف دارد که به شرح موارد زیر می باشد. 

 

ویزای تحصیلی 500 استرالیا با اقامت موقت

این نوع ویزا مهاجرت به استرالیا که یک ویزا با اعتبار موقت می باشد که برای دریافت آن لازم است از یک دانشگاه های معتبر پذیرش دریافت کرده و برای آن درخواست دهید. اعتبار ویزای 500 استرالیا پنج ساله می باشد و البته قابل تمدید نیز می باشد. در صورت دریافت این نوع ویزای تحصیلی می توانید پس از فارغ التحصیلی برای دریافت ویزای کاری 485 اقدام کنید. 

 

ویزای گاردین مهاجرت به استرالیا با اقامت موقت

نام دیگر ویزای گاردین استرالیا ویزای ساب کلاس 590 می باشد. این ویزا به همراهان دانش آموزان در حال تحصیل در در کشور استرالیا تعلق می گیرد و با استفاده از آن می توانند به صورت موقت در کنار فرزند کمتر از ۱۸ سال خود بمانند. 

 

ویزای آموزش شغلی و مهارتی استرالیا با اقامت موقت

نام دیگر این ویزا مهاجرت به استرالیا ساب کلاس 407 می باشد. با دریافت این ویزای تحصیلی می توانید به صورت موقت به کشور استرالیا مهاجرت کرده و به شرکت در دوره های آموزی شغلی بپردازید. در این دوره ها می توان تجربه علمی و مهارت در حرفه های مختلف کسب نمود. اعتبار ویزای 407 دو ساله می باشد. 

 

مهاجرت با ویزای ازدواج و خانواده

افرادی که قبلا به روش های مختلف به استرالیا مهاجرت کرده و موفق به کسب اقامت دائم و شهروندی استرالیا شده اند، می توانند به عنوان اسپانسر عمل کرده و اعضا خانواده خود را نیز به همراه شان به استرالیا بیاورند. ویزای خانواده مهاجرت به استرالیا انواع مختلف دارد که رایج ترین آن ها به شرح موارد زیر می باشند. 

 

ویزای والدین

در صورتی که پدر و مادر یک فرد مقیم کشور استرالیا قصد مهاجرت به استرالیا را داشته باشند، می توانند برای دریافت ویزای والدین یا همان Parent Visas درخواست دهند. ویزای والدین خود به چند دست تقسیم می شود که با توجه به شرایط فرد صادر می شود و می توانند از این طریق اقامت دائم یا موقت استرالیا را دریافت کنند. 

 

مهاجرت به استرالیا | ویزای کودکان استرالیا

تمامی کشورها برای اعطا اقامت به کودکان تازه متولد شده از دو قانون کلی خاک و خون پیروی می کنند. قانون خاک به این صورت است که هر نوزاد تازه متولد شده ای در مرزهای کشور به صورت خودکار اقامت آن کشور را دریافت می کنند. تنها کشورهای محدودی مثل آمریکا از این قانون پیروی می کنند.

قانون دیگر قانون خون است که تنها نوزادانی مقیم کشور محسوب می شوند که والدین آن ها نیز شهروند همان کشور باشند. استرالیا جز کشورهای تابع قانون خون است و نوزادان تازه متولد شده یا کودکان همراه افراد خارجی به صورت خودکار شهروندی دریافت نمی کنند. برای این منظور لازم است که کودکان خارجی کمتر از ۱۸ سال برای دریافت ویزای کودک استرالیا اقدام نمایند تا اجازه اقامت در این کشور را داشته باشند. 

 

ویزای نامزدی و ازدواج

یکیی دیگر از راه های مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج می باشد. در این روش یک فرد خارجی با یک فرد مقیم استرالیا که توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه های زندگی را دارد ازدواج کرده و ویزا به او تعلق می گیرد. از ویزا های مختلف برای ازدواج و نامزدی استرالیا می توان به ویزای ساب کلاس 300 و ویزای ساب کلاس 100، 800، 309 و 820 اشاره کرد که به عنوان ویزای شریک شناخته می شوند. 

برای دریافت این ویزا لازم است که فرد حداقل 18 سال داشته باشد و از سوی دیگر رابطه بین زوجین کاملا واقعی باشد. دولت استرالیا در مورد اعطا اقامت دائم به زوجین بسیار سخت گیر است و بررسی  های زیادی نشان می دهد تا مطمئن شود که رابطه واقعی بوده و صرفا برای دریافت اقامت نیست. در صورت مشخص شدن صوری بودن ازدوج، هر دو زوجین متخلف شناسایی خواهند شد. 

 

مهاجرت به استرالیا با ویزای توریستی

برای سفر به کشور استرالیا، ایرانیان باید از ویزا های توریستی استفاده کنند. ویزا های توریستی کشور استرالیا شش نوع هستند که هر یک به شهروندان کشور های مختلف اختصاص دارد. متقاضیان ایرانی تنها امکان دریافت دو نوع از ویزا های توریستی را دارند که ویزای ساب کلاس 600 و ویزای ساب کلاس 771 (ترانزیت) نام دارند. 

ممکن است برخی ها فکر کنند که با دریافت ویزای توریستی و ورود به کشور استرالیا می توانند به دنبال کار گشته و ویزای کاری یا سایر ویزا ها را دریافت کنند. این در حالیست که قوانین مهاجرت به استرالیا به هیچ عنوان اجازه این کار را نمی دهد و در صورت شناسایی فرد به عنوان متخلف شناسایی خواهد شد. با ویزای توریستی تنها می توان به تفریح و گشت و گذار در استرالیا پرداخت و در زمان مشخص نیز کشور را ترک کرد. 

 

مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی

و در نهایت آخرین روش برای مهاجرت به استرالیا روش پناهندگی است که یک روش غیر قانونی بوده و بسیار خطرناک می باشد. برای پناهندگی باید مرز های کشور را به صورت غیر قانونی ترک کنید و با روش های خطرناکی همچون همراهی با قاچاقچی های انسان سفر کنید که احتمال به خطر افتادن جان و مال تان بسیار زیاد است. 

از سوی دیگر حتی اگر با این روش های بسیار خطرناک موفق شده و به استرالیا برسید، احتمال کمی وجود دارد که این کشور درخواست پناهندگی شما رو بپذیرد چرا که استرالیا در زمینه پذیرش پناهنده بسیار سخت گیر می باشد. (سالانه تنها در حدود 20 درصد درخواست های پناهندگی پذیرفته می شود و بقیه ها ریجکت خواهند شد) از انواع ویزاهای پناهندگی استرالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

👈  ویزای پناهندگی Refugee category visas (ساب‌کلاس 200، 201، 203 و 204)

‌👈 ویزای 202 (Global Special Humanitarian visa)

👈 ویزای مهاجرت به استرالیا 785 (Temporary Protection visa)

‌👈 ویزای 790 (Safe Haven Enterprise visa)

👈 ویزای 866 (Protection visa)

 

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا

برای مهاجرت به تمامی کشور ها داشتن مدرک زبان جز شروط اصلی و پیش نیاز های الزامی می باشد. متقاضیان با مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا معادل های آن می توانند برای دریافت ویزای مهاجرت به استرالیا اقدام کنند. از مدارک زبان که مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا می باشند، می توان به IELTS، TOEFL، PTE، OET و CAE اشاره کرد. برای هر یک از ویزاهای استرالیا لازم است که افراد مدرک آیلتس با حداقل نمره های زیر را ارائه دهند. 

سرمایه گذاری: آیلتس ۴.۵

ویزای کاری: آیلتس ۶

‌ویزای تحصیلی : آیلتس ۵.۵

ویزای خانواده، ازدواج و ویزای توریستی نیز نیازی به مدرک زبان ندارند و متقاضیان بدون مدرک نیز می توانند برای دریافت ویزا اقدام نمایند. 

 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت

در هنگام درخواست برای دریافت ویزای مهاجرت به استرالیا لازم است که متقاضیان مدارکی را ارائه دهند. برخی از این مدارک مثل مدرک زبان و مدارک هویتی عمومی هستند و تمام افراد باید آن را ارائه دهند. لیست مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا به شرح موارد زیر می باشد. 

✅ پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل ۶ ماه

‌✅ مدارک هویتی شخصی مثل عکس، شناسنامه، کارت ملی و غیره

✅ مدارک مربوط به بانک برای اثبات توانایی مالی

✅ رزومه کاری

‌✅ مدارک تحصیلی

✅ جاب آفر یا نامه پذیرش دانشگاه با توجه به نوع ویزا

✅ مدرک زبان

‌✅ فیش واریز هزینه های عمومی دریافت ویزا

✅ فرم های درخواست ویزا به صورت تکمیل شده

✅ برگه عدم سوسابقه

نکته: تمامی مدارک مربوطه باید به طور دقیق ترجمه شده باشند. ترجمه مدارک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در صورت اشتباه در زمینه ترجمه ممکن است درخواست ویزا با مشکل مواجه شود. 

 

مراحل مهاجرت به استرالیا

برای دریافت ویزا و مهاجرت به استرالیا لازم است که مراحلی را به طور دقیق طی نمایید. این مراحل در روند دریافت هر یک از انواع ویزا تفاوت هایی دارد اما به طور کلی یکسری از مراحل ثابت می باشند. مراحل مهاجرت به استرالیا به شرح موارد زیر می باشد. 

✅ انتخاب روش مهاجرتی مناسب با توجه به شرایط و مدارک فرد

‌✅ تکمیل مدارک مورد نیاز 

✅ درخواست برای دریافت ویزا به صورت اینترنتی از طریق سامانه وزارت امورد داخلی استرالیا با آدرس ImmiAccount

✅ارسال مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه های لازم

✅ بررسی مدارک متقاضی و انتظار برای تاییدیه آن ها

✅ دریافت ویزا و تهیه بلیت برای مهاجرت به استرالیا

 

هزینه مهاجرت به استرالیا

برای تکمیل پروسه مهاجرت به استرالیا لازم است که هزینه هایی را پرداخت نمایید. این هزینه ها به دو بخش اصلی و فرعی تقسیم می شوند. هزینه های اصلی آن هایی هستند که برای طی مراحل دریافت ویزا باید حتما آن ها را پرداخت کنید مثل هزینه انگشت نگاری، هزینه تست مدیکال، صدور ویزا و غیره. 

علاوه بر این هزینه های اصلی هزینه های فرعی نیز وجود دارد که پرداخت آن ها الزامی نیست مثل هزینه وکیل یا ترجمه مدارک که آن ها را خودتان نیز می توانید انجام دهید اما بهتر است که این کارها را در ازای پرداخت هزینه به افراد متخصص واگذار کنید تا به درستی انجام شود و با مشکلی در این مسیر مواجه نشوید. 

به طور کلی نمی توان هزینه دقیقی برای مهاجرت به استرالیا در نظر گرفت چراکه هر یک از روش های مهاجرتی روند متفاوتی دارند و هزینه های آن نیز ممکن است تغییر کنند. برای کسب اطلاع دقیق از هزینه روش مهاجرتی خود می توانید با مشاوران و متخصصان مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

هزینه زندگی در استرالیا

هزینه مهاجرت به استرالیا تنها بخشی از هزینه هایی است که باید پراخت کنید و پس از مهاجرت و ورود به کشور استرالیا نیز برای زندگی باید ماهانه هزینه های مشخصی را بپردازید. میزان هزینه زندگی در استرالیا به موارد مختلفی مثل تعداد اعضا خانواده، شهر محل زندگی، سبک زندگی و غیره بستگی دارد. بخشی از هزینه های زندگی در استرالیا به شرح موارد زیر می باشد.

 

هزینه مسکن

بیشترین سهم هزینه های زندگی در استرالیا به اجاره یا خرید مسکن اختصاص دارد. هزینه اجاره در هر یک از شهرهای استرالیا متفاوت است اما به طور کلی می توان گفت که برای اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر باید حدود ۲ هزار دلار، آپارتمان یک خوابه خارج از شهر ۱۸۰۰ دلار، آپارتمان سه خوابه مرکز شهر ۳۸۰۰ دلار و آپارتمان سه خوابه خارج شهر ۲۷۰۰ دلار پرداخت نمایید. دانشجویان می توانند با اجاره خوابگاه های دانشجویی، میزان هزینه پرداختی مهاجرت به استرالیا برای مسکن را تا حدی کاهش دهند. 

 

هزینه موارد غذایی

پس از اجاره مسکن نوبت به هزینه مواد غذایی و خورد و خوراک در استرالیا می رسد. هزینه مواد غذایی نیز در این کشور با توجه به شهر محل زندگی و یا خرید از فروشگاه های مختلف متفاوت می باشد. به طور کل میزان هزینه لازم برای خرید مواد غذایی یک نفر در کشور استرالیا ۲۵۰ تا ۳۵۰ دلار می باشد که البته این هزینه در شهرهایی مثل سیدنی بیشتر می شود. میزان هزینه تقریبی مواد غذایی پس از مهاجرت به استرالیا به شرح موارد زیر می باشد. 

بطری آب ۱.۵ لیتری: ۳ دلار

یک کیلو گرم برنج: ۲.۸۵ دلار

نان سفید: ۳ دلار

۱۲ عدد تخم مرغ: ۵.۹ دلار

یک کیلوگرم گوشت گاو: ۲۰.۳ دلار

یک کیلو گرم سینه مرغ: ۱۲.۵ دلار

یک لیتر شیر: ۱.۹۰ دلار

سیب زمینی (یک کیلوگرم): ۳.۳۴ دلار

گوجه فرنگی (یک کیلوگرم): ۶.۷۷ دلار

پیاز (یک کیلوگرم): ۲.۹۰ دلار

پرتغال (یک کیلوگرم): ۳.۹۸ دلار

موز (یک کیلوگرم): ۳.۷۵ دلار

خرید غذا در رستوران های معمولی: ۱۵۰ تا ۴۰۰ دلار 

خرید غذا از رستوران های مک دونالد: ۶۰ تا ۱۵۰ دلار

 

مهاجرت به استرالیا | هزینه حمل و نقل

پس از مهاجرت به استرالیا باید برای جابجایی و حمل و نقل هزینه بلیت را پرداخت کنید. در استرالیا می توان برای حمل و نقل از تاکسی، اتوبوس، مترو و یا ماشین شخصی استفاده کرد. هزینه حمل و نقل در این کشور به صورت تقریبی به شرح موارد زیر می باشد. 

هزینه تاکسی: ۲.۳۰ دلار

بلیت مترو به صورت ماهانه: ۱۷۰ دلار

بلیت حمل و نقل محلی: ۴.۶۰ دلار

یک گالن بنزین: ۲.۵ دلار

 

سایر هزینه های مهاجرت به استرالیا

هزینه های سیستم گرمایی و سرمایی و برق آپارتمان: ۳۳۰ دلار

خرید اینترنت و هزینه تلفن: ۴۵ دلار

هزینه خرید پوشاک: ۳۵۰ دلار

 

خدمات بهداشتی و درمانی استرالیا

یکی از بهترین ویژگی های کشور استرالیا برخورداری از سیستم بهداشتی و درمانی بسیار قدرتمند می باشد. برای دریافت خدمت بهداشتی و درمانی لازم است که افراد از بیمه های درمانی مختلف استفاده نمایند. از سوی دیگر پس از دریافت شهروندی کشور استرالیاو پرداخت مالیات، امتیاز استفاده رایگان از خدمات بهداشتی و درمانی نیز به شهروندان داده می شود و می توانند بدون پرداخت هزینه از این خدمات ارزشمند استفاده نمایند. 

 

مدت زمان مهاجرت

به  طور کلی زمان دقیقی برای طول مدت صدور ویزای مهاجرت به استرالیا نمی توان در نظر گرفت چرا که این مساله به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. پس از درخواست ویزا و ارسال مدارک مورد نیاز، تمامی مدارک شما در اداره مهاجرت استرالیا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

فرایند بررسی مدارک و صدور ویزا نسبتا زمان بر است و نمی توان انتظار داشت که در مدت زمان کوتاه به نتیجه برسد. به طور کلی ویزا های مختلف زمان متفاوتی نیز برای صدور دارند و این زمان ممکن است از 6 ماه تا چند سال به طول بینجامد. قبل از درخواست ویزا حتما با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید تا مدت زمان دقیق صدور ویزای مورد نظرتان را برای شما مشخص کنند تا در برنامه ریزی تان برای مهاجرت با مشکلی مواجه نشوید.  

 

دریافت اقامت دائم استرالیا

دریافت اقامت دائم پس از مهاجرت به استرالیا به موارد مختلفی همچون نوع ویزا بستگی دارد. افرادی که در ابتدا ویزای دائم دریافت کرده اند مشکلی در این زمینه نخواهند داشت و می توانند برای بدون محدودیت در این کشور زندگی کنند. اما ویزای موقت به این صورت است که در صورت واجد شرایط بودن باید آن را تمدید کنید تا امکان دریافت اقامت دائم در آینده برای تان وجود داشته باشد. 

 

شهروندی و تابعیت استرالیا

اکثر افرادی که به استرالیا مهاجرت می کنند، به دنبال دریافت تابعیت و شهروندی این کشور می باشند. پس از دریافت شهروندی می توان از امتیازات بسیار زیاد و عالی این کشور استفاده کرد. برخی از امتیازات شهروندی استرالیا امکان استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی، حق رای و دریافت پاسپورت این کشور می باشد. 

برای دریافت تابعیت و شهروندی لازم است که افراد در زبان انگلیسی به طور کامل تسلط داشته باشند و در آزمون شهروندی نیز پذیرفته شوند. فرد متقاضی دریافت شهروندی استرالیا باید به ارزش های حاکم در این کشور احترام بگذارد. برای این منظور لازم است که درخواست خود را همراه با تمامی مدارک مورد نیاز ارسال کرده و در آزمون و مصاحبه نیز شرکت نمایید. 

در نهایت پس از اینکه تمامی مراحل با موفقیت انجام شد، باید در مراسم شهروندی شرکت کنید و نسبت به وفاداری به کشور استرالیا قسم بخورید. دریافت شهروندی پس از مهاجرت به استرالیا بسیار حائز اهمیت است و جایگاه شما در این کشور را تحکیم می کند. در صورتی که در روند دریافت شهروندی استرالیا با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران و متخصصان این حوزه مشورت کرده و راهکارهای مناسبی دریافت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره مهاجرت به استرالیا

استارلیا یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت محسوب می شود چراکه شرایط مناسبی برای زندگی دارد و افراد پس از ورود به این کشور می توانند کیفیت بسیار بالایی برای زندگی را تجربه نمایند. برای مهاجرت به استرالیا روش های مختلفی وجود دارد که هز یک از آن ها شرایط خاص خود را دارند. برای انتخاب بهترین روش مهاجرت به استرالیا بهتر است که با افراد متخصص در این زمینه مشورت نمایید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مهاجرت به استرالیا برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران و متخصصان این حوزه مشورت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به استرالیا با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. چگونه می توان برای مهاجرت به استرالیا اقدام کرد؟

    اولین قدم برای مهاجرت این است که از روش های مهاجرت اطلاع کسب کرده و سپس بهترین روش را انتخاب نمایید. پس از انتخاب روش می توانید با تکمیل مدارک برای دریافت ویزا درخواست دهید. 

  2. هزینه مهاجرت به استرالیا چقدر است؟

    میزان هزینه با توجه به روش مهاجرتی متفاوت می باشد. سرمایه گذاری بیشترین هزینه و ازدواج کمترین هزینه را در پی خواهد داشت. 

  3. بهترین روش مهاجرت کدام است؟

    هیچ روشی به روش دیگر برتری ندارد و این شرایط هر فرد است که بهترین روش برای مهاجرت را تعیین می کند. برای انتخاب بهترین روش مهاجرت می توانید با متخصصان این حوزه مشورت نمایید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره