وبلاگ دانتل

دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری

کانال تلگرام تحصیلی     

دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری روندی دارد که تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان باید از آن اگاه باشند تا در زمان فارغ التحصیلی یا در زمان نیاز بتوانند آن را طی کرده و مدارک مورد نیاز خود را دریافت نمایند. دریافت ریزنمرات دانشگاه ای سراسری از طریق سامانه سجاد انجام می شود. فارغ التحصیلان باید در زمان دریافت ریز نمرات و دانشنامه بدهی های خود با صندوق رفاه دانشجویی را تسویه نمایند. با توجه به ضرورت دریافت ریز نمرات در ادامه این مطلب به توضیح کامل آن خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری

فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسری پس از اتمام تحصیل باید برای تکمیل روند فارغ التحصیلی خود و برای مواردی همچون نام نویسی در مقطع جدید و غیره اقدام به دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری نمایند. فارغ التحصیلان باید بدهی خود با صندوق رفاه دانشجویی را به طور کامل تسویه کرده و سپس با مراجعه به سامانه سجاد و تکمیل مدارک مورد نیاز، ریز نمرات و دانشنامه خود را دریافت نمایند. 

از سوی دیگر فارغ التحصیلان باید توجه داشته باشند که در روند فارغ التحصیلی باید حتما به آموزش دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کرده و کارت دانشجویی‌تان را تحویل دهید. پس از تحویل کارت دانشجویی وضعیت تحصیلی شما به فارغ التحصیلی تغییر می یابد. با ما همراه باشید که در ادامه به بررسی جزییات دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری خواهیم پرداخت.  

 

اهمیت دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری

شاید این سوال برای فارغ التحصیلان به وجود بیاید که دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری و دریافت دانشنامه چه اهمیتی دارد. در پاسخ باید گفت که پس از فارغ التحصیلی دانشگاه یه مدرک موقت به افراد تحویل می دهد که می توانند برای ثبت نام در مقطع جدید از آن استفاده نمایند تا زمانی که دانشنامه اصلی صادر شود. 

اما مدرک موقت به هیچ عنوان کافی نیست و مدتی پس از ثبت نام در دانشگاه باید دانشنامه اصلی خود را تحویل دهید. همچنین ارائه ریز نمرات نیز جز شروط اصلی ثبت نام مقطع جدید در تمامی دانشگاه ها می باشد و بدون آن امکان نام نویسی وجود نخواهد داشت. مراکز و ارگان های مختلف نیز به دانشنامه و ریز نمرات افراد نیاز دارند تا روزمه و وضعیت تحصیلی آن ها را مورد بررسی قرار دهند. 

اهمیت دیگر دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری در فرایند مهاجرت می باشد. برای اپلای دانشگاه و دریافت ویزا باید دانشنامه و ریزنمرات خود را دریافت کرده و آن ها را به صورت ترجمه شده به عنوان مدارک ارائه دهید. در صورتی که قصد مهاجرت دارید، می توانید برای دریافت راهنمایی های بیشتر با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری

افرادی که قصد دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری را دارند، باید مدارک خود را آماده کرده و آن ها را به طور کامل ارائه دهند. در غیر این صورت امکان دریافت ریز نمرات وجود نخواهد داشت. تحویل مدارک و درخواست دریافت ریزنمرات به صورت اینترنتی می باشد و فارغ التحصیلان باید مدارک خود را در سامانه مربوطه بارگزاری نمایند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری به شرح موارد زیر می باشد. 

👈مدرک پایان تحصیل صادر شده در گذشته توسط دانشگاه

👈عکس 4*3 (چهار قطعه)

👈کپی از صفحات شناسنامه و کارت ملی

👈برگه تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویی (در صورت داشتن بدهی)

👈ارائه مدرک پایان دوره تعهد آموزش رایگان 

👈مدرک محضری برای افرادی که شخصا امکان دریافت دانشنامه و ریز نمرات خود را ندارند. 

👈مدارک مربوطه به وضعیت نظام وظیفه

 

شرایط دریافت ریزنمرات از دانشگاه سراسری

برای اینکه بتوانید ریز نمرات خود را به صورت کامل دریافت کنید، باید حتما فارغ التحصیل شده باشید چراکه ریز نمرات در زمان تحصیل ناقص است و برای ارائه به مراکز آموزشی و یا استخدام کاربرد ندارد. شرایط دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری به شرح موارد زیر می باشد. 

✅تمامی فارغ التحصیلان باید مدارک مربوط بع لغو تعهد آموزش رایگان را دریافت کرده و ارائه دهند. 

✅در صورتی که فرد در دانشگاه های غیر از دانشگاه سراسری تحصیل کرده باشد، نیاز به مراجعه به سامانه سجاد نخواهد داشت. 

✅برای دریافت ریز نمرات بایستی حتما دانشنامه خود را دریافت کرده باشید. 

✅در صورت عدم دریافت دانشنامه می توان با پرداخت هزینه آموزش رایگان ریز نمرات را دریافت کرد. 

 

راهنمای لغو تعهد به خدمت دانشجویان دانشگاه سراسری

دانشجویان دانشگاه های سراسری که در دوره روزانه تحصیل کرده اند، تعهد آموزش رایگان دارند و باید برای دریافت ریز نمرات و دانشنامه مدرک لغو تعهد خدمت را نیز ارائه دهند. دریافت مدرک لغو تعهد خدمت از طریق سامانه سجاد می باشد. شما باید برای دریافت برگاه لغنو تعهد خدمت، مدارک خود را به طور کامل آماده کرده و در سامانه بارگزاری نمایید. در صورتی که روند لغو تعهد با مشکلی در سایت مواجه شود، بایستی با مدارک خود به آموزش دانشگاه مراجعه نمایید. 

در واقع فارغ التحصیلان باید روند لغو تعهد را طی نمایند تا بتوانند مدرک خود را آزاد کرده و برای مواردی همچون مهاجرت و استخدام اقدام نمایند. چنانچه روند لغو تعهد آموزش رایگان انجام نشود، فرد باید به مدت سه برابر طول زمان تحصیل خود به خدمت بپردازد. 

از روش های لغو تعهد آموزش رایگان برای دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری می توان به لغو با رد سابقه بیمه، پرداخت هزینه و نامه عدم کاریابی اشاره کرد. هر فردی باید شرایط خود را بررسی کرده و بر این اساس بهترین روش را انتخاب نماید. در صورت بروز مشکل در روند آزادسازی مدرک و لغو تعهد آموزش رایگان می توانید با مشاوران تحصیلی دانتل کو صحبت کرده و از راهنمایی های آنان استفاده نمایید.

 

راهنمای دریافت ریزنمرات از سایت سجاد

یکی از شرایط آزاد سازی مدرک برای فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسری پرداخ هزینه آموزش رایگان می باشد. همچنین افراد باید مراحل مشخصی را در سامانه سجاد طی نمایند تا بتوانند دریافت ریزنمرات از دانشگاه سراسری را انجام داده و آزاد سازی مدرک خود را نیز انجام دهند. راهنمای دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری در سامانه سجاد به صورت زیر می باشد. 

1️⃣با جستجو آدرس portal.saorg.ir وارد سایت سجاد شوید. 

2️⃣در سامانه ثبت نام کرده و با درج نام کاربری و رمز عبور خود وارد پروتال دانشجویی شوید. 

دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری

 

3️⃣در صفحه جدید گزینه های خدمات، اداره کل امور دانشجویان داخل و لغو تعهد آموزش رایگان را به ترتیب انتخاب نمایید. 

دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری

 

4️⃣قوانین و مقررات را مطالعه کرده و تیک گزینه موافقت را فعال نمایید. 

5️⃣اطلاعات خواسته شده را تکمیل کرده و درخواست خود را برای لغو تعهد خدمت ثبت نمایید. 

6️⃣در صورتی که مدارک کامل بوده و بدهی صندوق رفاه دانشجویی نیز تسویه شده باشد، درخواست شما برای درخواست ریز نمرات و دانشنامه ثبت می گردد و می توانید از طریق لینکی که در اختیارتان قرار داده شده است، مدارک خود را دریافت نمایید. 

 

راهنمای دریافت ریز نمرات از سایت گلستان

یکی دیگر از راه های دریافت ریز نمرات از طریق سامانه گلستان می باشد. برای این منظور باید به این سامانه مراجعه کرده و با درج نام کاربری و رمز عور خود وارد پورتال شخصی شوید و درخواست خود را ثبت نمایید. راهنمای دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری در سایت گلستان به صورت زیر می باشد.

1️⃣وارد سایت گلستان شده و اطلاعات خود را وارد نمایید. 

 

2️⃣در صفحه جدید گزینه پیشخوان خدمت را انتخاب کرده و سپس به ترتیب بر روی گزینه های تقاضای دریافت – تایید مدرک و ارسال درخواست کلیک نمایید. 

3️⃣در صفحه بعدی گزینه دریافت را انتخاب کرده و سپس دریافت از طریق پست را بفشارید. (در قسمت مدرک یک می توانید ننوع مدرک مورد نظر خود را انتخاب نمایید.)

4️⃣اطلاعات خواسته شده برای ارسال با پست را تکمیل کرده و گزینه ایجاد را انتخاب کنید. 

5️⃣ برای دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری مبلغ تعیین شده را بپردازید.

6️⃣پس از پرداخت به صفحه اول بازگشته و درخواست خود را برای کارشناس ثبت نمایید. 

7️⃣در نهایت ریز نمرات از طریق پست برای شما ارسال خواهد شد. 

 

دریافت ریز نمرات دانشگاه آزاد

روند دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد بسیار ساده است و پس از فارغ التحصیلی می تواانید به راحتی مدارک خود را دریافت نمایید. دانشگاه آزاد تعهد خدمت ندارد و تنها کافیست که دانشجو بدهی به دانشگاه نداشته باشد. برای این منظور باید به سایت آموزشیار مراجعه کرده و تسویه حساب را انجام دهید. 

همچنین برای دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری و دانشنامه باید از طریق سامانه آموزشیار درخواست فارغ التحصیلی خود را ثبت نمایید. ریز نمرات دانشگاه آزاد به صورت حضوری قابل دریافت می باشد و در همان بخش آموزش دانشگاه نیز مهر و امضا شده و تحویل شما داده می شود. 

 

مشاوره دریافت ریز نمرات

دانشجویان دانشگاه سراسری برای دریافت ریزنمرات و دانشنامه خود باید گواهی لغو تعهد خدمت را دریافت کرده و آن را همراه با سایر مدارک مورد نیاز در سامانه سجاد بارگزاری نمایند. ریز نمرات برای ثبت نام مقطع جدید، استخدام و مهاجرت لازم خواهد شد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینته یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ریز نمرات دانشگاه سراسری با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری چه باید کرد؟

    برای این منظور باید به سامانه سجاد یا گلستان مراجعه کرده و مراحل درخواست مدارک را انجام دهید. 

  2. در صورت داشتن تعهد آموزش رایگان می توان ریز نمرات دریافت کرد؟

    برای دریافت ریز نمرات باید برگه لغو تعهد آموزش رایگان را ارائه دهید. 

  3. دریافت ریز نمرات از دانشگاه سراسری چه اهمیتی دارد؟

    ارائه ریز نمرات در روند مهاجرت، ثبت نام مقطع تحصیلی جدید و استخدام در برخی ارگان ها الزامی می باشد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره