دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه دولتی و پردیس خودگردانکارشناسی ارشد

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور پردیس 1400

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان 1400 به دو صورت امکان پذیر است. دانشگاه های پردیس خودگردان در واقع شعبه هایی از دانشگاه های دولتی هستند که با دریافت شهریه، امکانات مشابه دانشگاه های دولتی را ارائه می دهند. این دانشگاه ها علاوه بر پذیرش دانشجو از طریق کنکور کارشناسی ارشد، به صورت بدون کنکور نیز در مقطع ارشد دانشجو جذب می کنند. ورود به دانشگاه های پردیس خودگردان به صورت بدون کنکور از دو طریق ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی و شرکت در مصاحبه تخصصی امکان پذیر است. در ادامه این مطلب به ثبت نام زمان انتخاب رشته ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان ۱۴۰۰ می پردازیم.

 

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور پردیس 1400

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور پردیس‌خودگردان 1400 از دو طریق به شرح موارد زیر امکان پذیر می باشد:

1️⃣ شرکت در مصاحبه تخصصی: برخی دانشگاه های پردیس خودگردان با انتشار فراخوان هایی از سایت اختصاصی دانشگاه از علاقه مندان با سوابق تحصیلی درخشان دعوت به جذب می کنند. پذیرش در این مرحله از جذب دانشجو در مقطع ارشد دانشگاه های پردیس خودگردان با آزمون های کتبی داخلی و مصاحبه های تخصصی همراه است و شانس قبولی با متقاضیانی است که بر دروس خوانده شده تسلط کافی داشته باشند و بتوانند از آموزن کتبی و مصاحبه تخصصی امتیاز لازم را کسب کنند.

2️⃣ ثبت نام ارشد بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی: این نوع از پذیرش در مقطع ارشد دانشگاه های پردیس از سال گذشته ایجاد شده است و ملاک و معیار سنجش داوطلبان سوابق تحصیلی آن ها می باشد. متقاضیان برای شرکت در این مرحله نیازی به شرکت در هیچ آزمونی ندارند و هر داوطلبانی سوابق تحصیلی بهتری داشته باشد، شانس قبولی بیشتری خواهد داشت.

 

زمان انتخاب رشته ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان 1400 | مصاحبه تخصصی

برخی از دانشگاه های پردیس در سراسر کشور شامل دانشگاه های پردیس دانشگاه شریف، پردیس دانشگاه امیرکبیر، پردیس کیش دانشگاه تهران و پردیس ارس دانشگاه تهران در برخی از رشته ها پذیرش بدون کنکور دارند که ملاک پذیرش در این کد رشته محل ها شرکت در مصاحبه تخصصی و گاها آزمون کتبی داخلی دانشگاه می باشد. 

این دانشگاه ها برای اطلاع رسانی جزئیات انتخاب رشته بدون کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه‌پردیس در بازه های زمانی مشخصی فراخوان هایی را از سایت اختصاصی دانشگاه منتشر می کنند که علاقه مندان بایستی پس از مطالعه این فراخوان ها، اقدامات لازم را انجام دهند.

زمان ثبت نام بدون کنکور ارشد پردیس خودگردان با مصاحبه تخصصی معمولا در مرداد ماه آغاز و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد. داوطلبان واجد شرایط می توانند در زمان های اعلام شده جهت انتخاب رشته و ارسال مدارک خود اقدام کنند.

 

زمان انتخاب رشته ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان 1400 | سوابق تحصیلی

پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته، تمامی دانشگاه ها از جمله دانشگاه‌پردیس خودگردان می تواند پس از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد، ظرفیت های خالی خود را به سازمان سنجش اعلام کند. سازمان سنجش این ظرفیت های خالی را در یک دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی جمع آوری می کند و از طریق سایت sanjesh.org در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهد.

تاکنون زمان انتخاب رشته ارشد بدون کنکور سوابق تحصیلی پردیس خودگردان 1400 اعلام نشده است. همانطور اشاره کردیم این مرحله پس از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور ارشد 1400 خواهد بود که به محض دریافت اخبار جدید در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

مشاوره ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور پردیس 1400

دانشگاه های پردیس‌خودگردان از دانشگاه های خوب کشور می باشد که اغلب دارای رتبه و جایگاه علمی خوبی هستند. تحصیل در این دانشگاه ها همانند تحصیل در دانشگاه دولتی مشابهش خواهد بود. 

این دانشگاه ها به صورت شهریه پرداز اداره می شوند و لازم است اشاره کنیم که نسبت به دانشگاه های شهریه پرداز دیگر همچون دانشگاه های پیام نور، غیر انتفاعی و حتی آزاد دارای شهریه های نسبتا بالایی است. بنابراین توصیه ما مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل به شما عزیزان این می باشد که قبل از انتخاب رشته، ابتدا از میزان شهریه ها مطلع شوید و سپس متناسب با توان مالی خود تصمیم بگیرید تا با مشکل مواجه نشوید.

چنانچه پیرامون زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1400 سوالی دارید می توانید از طریق برقرای تماس با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل، راهنمایی های لازم را از مشاوران ما دریافت کتید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ارشد بدون کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا می توان به صورت بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه شد؟

بله متقاضیان به دو صورت که در متن مقاله شرح داده ایم می توانند به صورت بدون کنکور در مقطع ارشد به تحصیل بپردازند.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور چه تاریخی است؟

در متن مقاله به زمان دقیق ثبت نام اشاره کرده ایم.

متقاضیان از چه طریقی می توانند به رشته های ارائه شده ارشد بدون کنکور پردیس دسترسی داشته باشند؟

از طریق دفترچه ثبت نام ارشد بدون کنکور پردیس که سازمان سنجش آن را منتشر می کند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره