اخبار و اطلاعیه ها

سامانه آموزش عالی الکترونیکی | نحوه ورود elearning.msrt.ir

کانال تلگرام تحصیلی     

با شیوع ویروس منحوس کرونا، تمامی زندگی بشر در سراسر جهان تحت تاثیر قرار گرفته است که کشور ایران و نظام آموزشی نیز از آن مستثنی نمی‌باشد. اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که چه تدابیری برای جبران می‌توان اندیشید. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای جلوگیری از افت تحصیلی و پیشروی دروس داوطلبان در تما‌می دانشگاه ها، اقدام به راه اندازی سامانه یکپارچه ای تحت عنوان سامانه آموزش عالی الکترونیکی elearning.msrt.ir، کرده است. در این این مقاله به معرفی و نحوه ورود به این سامانه می‎پردازیم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سامانه آموزش عالی الکترونیکی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

سامانه آموزش عالی الکترونیکی elearning.msrt.ir

نظر ستاد مقابله با ویروس کرونا، همچنان تعطیل ماندن دانشگاه ها است. برای جلوگیری از مشکلات و ضررهای ناشی از این امر از جمله افت تحصیلی دانشجویان و همینطور عقب افتادن از دروس، هرکدام از دانشگاه ها به فکر راه اندازی سامانه ای برای آموزش آنلاین و مجازی افتادند و گاها با مشکلاتی نیز روبه رو بوده اند.

همانطور که گفته شد، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اینکه تمامی دانشجویان در سراسرکشور به اطلاعات دروس تحصیلیشان دسترسی بهتری داشته باشند و بتوانند با توجه به شرایط پیش آمده در دروس خود پیشروی کنند و از افت تحصیلی جلوگیری کنند، سامانه جامع آموزش عالی الکترونیکی elearning.msrt.ir را راه اندازی کرده است.

این سامانه، تمامی اطلاعات سایت‌های آموزش مجازی دانشگاه های مختلف کشور را در بر دارد و امکان دسترسی به این سامانه برای دانشجویان تمامی دانشگاه ها در سراسر کشور امکان پذیر می‌باشد که همه دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سامانه آموزش عالی الکترونیک به نشانی اینترنتی ” elearning.msrt.ir ” از امکانات این سایت استفاده نمایند.

نحوه ورود به سامانه آموزش عالی الکترونیکی elearning.msrt.ir

دانشجویانی که در دانشگاه های سراسری کل کشور در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، مجازی و … در حال تحصیل هستند می‌توانند از اطلاعات آموزشی این سامانه استفاده کنند چراکه اشاره کردیم وزارت علوم تمامی اطلاعات سایت‌های دانشگاه های مختلف را در این سامانه جمع آوری کرده است. تمامی دانشجویان برای استفاده از این سامانه کافی است طبق مراحل زیر پیش بروند.

  • مرحله اول: نشانی اینترنتی سامانه آموزش عالی الکترونیکی یعنی ” elearning.msrt.ir ” را در مرورگر خود جستجو کنید و وارد این سامانه شوید.
  • مرحله دوم: در صفحه این سامانه، از بین گزینه های موجود در منوی بالای صفحه بر روی گزینه “موسسات آموزش عالی” کلیک نمایید.

موسسات-آموزش-عالی

  • مرحله سوم: پس از کلیک بر روی گزینه موسسات آمورش عالی نوع دانشگاه محل تحصیل خود را از بین گزینه‌های “دانشگاه های دولتی“، “دانشگاه های غیردولتی“، “موسسات آموزش عالی الکترونیکی“، “موسسات آموزش عالی غیردولتی” انتخاب نمایید.

موسسات-آموزش-عالی-الکترونیکی

  • مرحله چهارم: با کلیک بر روی هرکدام از دانشگاه‌های محل تحصیل، لیست دانشگاه های فعال در این سامانه نمایش داده می‌شود، که دانشجویان می‌توانند از میان آنها، دانشگاه محل تحصیل خود را انتخاب کنند.

لازم به ذکر است این سامانه برای دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی و همینطور موسسات آموزش عالی غیردولتی در حال بروز رسانی می‌باشد اما برای مثال اگر دانشگاه محل تحصیل خود را “موسسات آموزش عالی” انتخاب کنید اسامی دانشگاه ها مطابق تصویر زیر برایتان نمایش داده می‌شود.

آموزش-عالی

سخن آخر

همانطورکه در مطالب بالا مطالعه کردید، این سامانه توسط وزارت علوم طراحی شده است. اما لازم به ذکر است که علاوه بر سامانه فوق، هریک از دانشگاه ها سامانه ای اختصاصی برای دانشجویان خود درنظر گرفته اند.

به عبارت دیگر هریک از دانشجویان، شاغل به تحصیل در هر رشته و دانشگاهی، به سامانه اختصاصی دانشگاه خود و سامانه آموزش عالی الکترونیکی وزارت علوم دسترسی دارد و می‌تواند از امکانات آنها استفاده نماید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سامانه آموزش عالی الکترونیکی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره