کنکور سراسریانتخاب رشته دانشگاه آزاد

سایت منادا دانشگاه آزاد monada.iau.ir

کانال تلگرام تحصیلی     

سایت منادا دانشگاه آزاد با آدرس الکترونیکی ” monada.iau.ir ” راه اندازی شده است تا دانشجویان جدید الورود در دانشگاه آزاد و یا دانشجویان در حال تحصیل که قصد گرفتن انتقالی دارند، به صورت مجزا از طریق این سامانه اقدام نمایند. تمامی مراحل نقل و انتقال و مهمانی دانشگاه آزاد از طریق سامانه منادا انجام می شود. ثبت درخواست های نقل و انتقالی در دانشگاه آزاد دو بار در سال، یکبار برای نیمسال تحصیلی اول و یکبار برای نیمسال تحصیلی دوم امکان پذیر می باشد. در ادامه این مقاله اطلاعات جامعی از سامانه منادا دانشگاه آزاد ارائه کرده ایم.

 

سایت منادا دانشگاه آزاد monada.iau.ir

داوطلبانی که در حال تحصیل در دانشگاه آزاد هستند اما قصد دارند محل تحصیل خود را تغییر دهند و یا جزو دانشجویان جدید الورود می باشند و از دانشگاه محل تحصیل خود رضایت ندارند، می توانند از طریق سایت منادا درخواست نقل و انتقالات خود را ثبت کنند. 

تمامی مراحل ثبت درخواست انتقالی در سایت منادا دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی انجام می شود. دسترسی به سامانه منادا در تمامی طول سال امکان پذیر است؛ اما متقاضیان فقط در بازه های زمانی تعیین شده، می توانند درخواست خود را مبنی بر نقل و انتقالات دانشجویی در سامانه منادا دانشگاه آزاد ثبت نمایند. زمان درنظر گرفته شده برای ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد برای نیمسال تحصیلی اول در خرداد ماه و برای نیمسال تحصیلی دوم در اواخر آذر و یا اوایل دی ماه می باشد.

متقاضیان نقل و انتقالات دانشجویی در دانشگاه آزاد بایستی که دارای شرایط عمومی و اختصاصی درج شده در شیوه نامه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد باشند. 

 

زمان ثبت درخواست نقل و انتقالات در سایت منادا دانشگاه آزاد

همانطور که اشاره کردیم متقاضیان برای ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویی باید به سایت منادا دانشگاه آزاد با آدرس الکترونیکی  ” monada.iau.ac.ir ” مراجعه کنند و مراحل ثبت درخواست خود را به صورت اینترنتی تکمیل نمایند. 

در صورتی که مهلت ثبت نام در این دانشگاه ها به پایان برسد، دانشگاه های مبدا و مقصد درخواست متقاضی انتقالی و یا مهمانی را بررسی می نمایند و چنانچه دانشجو واجد الشرایط باشد، با درخواست او موافقت کرده و مجدد از طریق سایت منادا اطلاع رسانی می کنند. در ادامه به زمانبندی ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد در دو نیمسال تحصیلی اول (مهر ماه) و نیمسال تحصیلی دوم (بهمن ماه) اشاره کرده ایم.

نیمسال تحصیلی 1402 – 1403 زمان درخواست
نیمسال اول مرداد ماه 1402
نیمسال دوم آذر ماه 1402

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نیمسال اول مهر ماه

متقاضیان ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد، برای گرفتن انتقالی و یا مهمانی در نیمسال تحصیلی اول باید مطابق با اطلاعیه های منتشر شده از طریق سایت منادا دانشگاه آزاد در بازه های زمانی مقرر اقدام نمایند. 

مطابق آخرین اطلاعیه های منتشر شده، مهلت ثبت درخواست مبنی بر گرفتن انتقالی و یا مهمانی در دانشگاه آزاد برای نیمسال تحصیلی اول و مهرماه از 15 تیرماه لغایت 15 مرداد ماه می باشد.

 

نیمسال دوم بهمن ماه

مهلت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد برای نیمسال تحصیلی دوم و بهمن ماه، مطابق اطلاعیه های منتشر شده از طریق سایت منادا در اواسط آذر ماه می باشد.

 

شرایط انتقالی دانشگاه آزاد

داوطلبان برای درخواست در سایت منادا دانشگاه آزاد باید دارای شرایط خاصباشند. شرایط انتقالی دانشگاه آزاد دارای شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که در ادامه آن ها را ارائه کرده ایم :

 

شرایط عمومی 

✅ دانشجویان نباید به دلیل شرایط آموزشی، انظباطی و نظام وظیفه مشکلی جهت ادامه تحصیل داشته باشند.

✅ گذراندن یک ترم در دانشگاه مبدا الزامی است. (این مورد شامل حال واجدین شرایط انتقالی و مهمانی از بدو ورود به دانشگاه نمی باشد)

✅ پذیرفته شدگان در رشته های باآزمون دانشگاه آزاد، مجاز به دریافت انتقالی در سایت منادا دانشگاه آزاد هستند.

✅ دانشجویان در حال تحصیل در دوره خودگردان دانشگاه آزاد، فقط می توانند نسبت به دریافت انتقالی و مهمانی به دوره های خودگردان اقدام کنند.

✅ دانشجویان در صورتی می توانند انتقالی خود را دریافت کنند که رشته مورد نظر آن ها و همینطور گرایش و سال قبولی شان در دانشگاه مقصد وجود داشته باشد.

✅ امکان دریافت انتقالی در نیمسال آخر تحصیلی برای دانشجویان وجود ندارد. 

✅ داوطلبانی که موفق به دریافت مهمانی می شوند، با موافقت دانشگاه مبدا و مقصد مجاز به اخذ پایان نامه هستند.

✅ امکان دریافت انتقالی و مهمانی در مقطع دکتری فقط در موارد خاص وجود دارد.

✅ هر دانشجو فقط یکبار مجاز به ثبت درخواست انتقالی است و ثبت درخواست مجدد باید با شرایط خاصی همراه باشد.

✅ دانشجویان در حال تحصیل در واحد الکترونیکی مجاز به ثبت درخواست انتقالی و مهمانی سایت منادا دانشگاه آزاد نمی باشند.

✅ امکان دریافت انتقالی از واحد های برون مرزی به داخل کشور وجود ندارد.

✅ دریافت انتقالی و مهمانی برای دانشجویان پژوهش محور ممنوع است.

✅ دریافت انتقالی و مهمانی برای کارکنان و اعضای هیات علمی واحدهای دانشگاهی به محل خدمتشان ممنوع است.

✅ درخواست نقل و انتقالات دانشجویی دانشجویان اتباع غیر ایرانی توسط دانشگاه آزاد مبدا و اداره کل امور بین الملل و کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی بررسی خواهد شد.

✅ دانشجویان در حال تحصیل در رشته های پزشکی خارج از کشور در صورت قبولی در آزمون ورودی دانشگاه آزاد داخل کشور، مجاز به دریافت انتقالی از سایت منادا دانشگاه آزاد می باشند.

 

شرایط اختصاصی

🔴 امکان دریافت انتقالی و یا مهمانی برای دانشجویان دانشگاه آزاد پس از ازدواج دائم به محل زندگی و یا محل کار همسر

🔴 امکان دریافت انتقالی و یا مهمانی برای دانشجویان دانشگاه آزاد پس از متارکه به محل زندگی خانواده

🔴 امکان دریافت مهمانی برای دانشجویان زن تا پایان سال اول شیردهی سایت منادا دانشگاه آزاد می باشد.

🔴 امکان دریافت انتقالی به هر کدام از واحد های دانشگاهی برای دانشجویان با سهمیه آزادگان، اسرا، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و همینطور دانشجویان شاهد

🔴 امکان دریافت مهمانی به هر کدام از واحد های دانشگاهی برای جانبازان 10 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، رزمندگان دارای حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه تا قبل از تاریخ 24 مهرماه سال 67

🔴 امکان دریافت مهمانی از بدو ورود به دانشگاه آزاد برای دانشجویان با معلولیت جسمی و حرکتی شدید، روشندل و ناشنوایی شدید

🔴 دریافت مهمانی دائم به هر کدام از واحد های دانشگاهی برای دانشجویان با بیماری صعب العلاج در سایت منادا دانشگاه آزاد امکان پذیر است.

🔴 دریافت مهمانی دائم به هر کدام از واحد های دانشگاهی برای دانشجویان زن در طی دوره بارداری 

🔴 امکان دریافت مهمانی برای دانشجویانی که بیش تر از یک نفر از افراد تحت تکلف خانواده دارای تحصیل همزمان در دانشگاه آزاد هستند، در صورت موافقت دانشگاه مبدا و مقصد

🔴 دریافت مهمانی به هر کدام از واحد های دانشگاهی برای دانشجویانی که پس از قبولی پدر، مادر، همسر و فرزند آن ها فوت کنند.

🔴 دریافت مهمانی برای دانشجویان عضو تیم های ملی فدراسیون های ورزشی 

🔴 دریافت مهمانی برای دانشجویان عضو تیم های ورزشی باشگاه فرهنگی عضو 

🔴 دریافت مهمانی به محل کار برای وزراء، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون های رئیس جمهور، استانداران و سفرائ و همینطور همسر و فرزندان آنان

🔴 دریافت انتقالی برای فارغ التحصیل های دبیرستان های سما در سایت منادا دانشگاه آزاد

🔴 ممنوعیت انتقالی و با مهمانی برای دانشجویان گروه پزشکی دانشگاه آزاد 

 

نحوه ثبت درخواست انتقالی در سایت منادا دانشگاه آزاد

تمامی مراحل ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد، شامل گرفتن مهمانی و انتقالی، به صورت اینترنتی و فقط از طریق سایت منادا امکان پذیر است.

متقاضیان بهتر است در اولین قدم به سایت منادا دانشگاه آزاد مراجعه کنند و نسبت به مطالعه ” شیوه نامه نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد ” اقدام نمایند. چنانچه مطابق شیوه نامه واجد الشرایط بودند مراحل ثبت درخواست خود را تکمیل کنند.

 

مراحل ثبت درخواست در سامانه منادا دانشگاه آزاد

از مهم ترین موضوعات مطرح در ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد این است که متقاضیان اطلاعات خواسته شده را به درستی در سایت منادا دانشگاه آزاد وارد کنند. وجود هر گونه مغایرت در اطلاعات سبب می شود درخواست داوطلب رد شود. به منظور راهنمایی دانشجویان، در ادامه این مطلب راهنمای ثبت درخواست انتقالی و یا مهمانی دانشگاه آزاد در سایت منادا را به صورت گام به گام ارائه کرده ایم :

1️⃣ به سایت منادا دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی  ” monada.iau.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣ در صفحه اول سامانه منادا، شیوه نامه درخواست نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه آزاد نمایش داده می شود. پس از مطالعه این شیوه نامه، ابتدا گزینه ” تمام مطالب فوق را مطالعه و تایید می نمایم ” و سپس “ تایید و مرحله بعدی ” را انتخاب نمایید.

سامانه منادا دانشگاه آزاد

3️⃣ برای ورود به سامانه منادا دانشگاه آزاد در فیلدهای مربوطه ” کد ملی ” و ” شماره دانشجویی ” خود را وارد نمایید. توجه داشته باشید که دانشحویان جدید الورود در این مرحله باید “ شناسه انتخاب رشته ” خود را نیز وارد کنند. در نهایت بر روی گزینه ” ورود ” کلیک نمایید.

سایت منادا دانشگاه آزاد

4️⃣ در این مرحله اطلاعات فردی، اطلاعات آموزشی و اطلاعات تماس خواسته شده را در سایت منادا دانشگاه آزاد وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” مرحله بعدی ” کلیک کنید. 

5️⃣ در این مرحله باید از میان ماده های ارائه شده، بند مورد نظر خود را متناسب با شرایطی که دارید انتخاب نمایید. (لازم است در انتخاب ماده و بند مورد نظر دقت کنید، چراکه امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.)

6️⃣ در مرحله ششم نوع درخواست میهمانی و یا انتقالی خود را در سایت منادا دانشگاه آزاد انتخاب نمایید.

7️⃣ دانشگاه مقصد خود را انتخاب کرده و مدارک لازم را متناسب با بند و تبصره ای که انتخاب کرده اید، بارگذاری نمایید. 

8️⃣ در این مرحله وارد فرم پرداخت هزینه می شوید که می توانید با کارت بانکی عضو شبکه شتاب، مبلغ تعیین شده را پرداخت نمایید.

چندین بار فرم ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد را بررسی کنید، تا اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید. در نهایت بر روی گزینه “تایید نهایی” کلیک نمایید و کد پیگیری ثبت نام و شماره پرونده خود را دریافت کنید.

 

مشاوره سایت منادا دانشگاه آزاد

در صورتی که از متقاضیان ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویی هستید، اما مطابق شیوه نامه هیچ کدام از شرایط لازم را ندارید، می توانید بر اساس جدول همترازی دانشگاه آزاد، نسبت به ثبت درخواست انتقالی خود اقدام کنید.

در صورتی که برای ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویی شامل مهمانی و انتقالی در سایت منادا دانشگاه آزاد نیازمند راهنمایی های بیشتری هستید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید و پس از ارتباط با کارشناسان با تجربه این مرکز، پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. 

 

در زمینه سایت منادا دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. سامانه منادا دانشگاه آزاد به چه منظوری راه اندازی شده است؟

    نقل و انتقالات دانشجویی در دانشگاه آزاد از طریق سامانه منادا انجام می شود.

  2. متقاضیان با در اختیار داشتن چه اطلاعاتی می توانند وارد سایت منادا دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد شوند؟

    ورود به سامانه منادا دانشگاه آزاد نیازمند داشتن اطلاعاتی شامل کد ملی و شماره دانشجویی و همینطور شناسه انتخاب رشته می باشد.

  3. زمانبندی مراجعه به سامانه منادا دانشگاه آزاد جهت نقل و انتقالات دانشگاه آزاد، چه تاریخی است؟

    متقاضیان برای ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویی نیمسال تحصیلی اول و دوم باید در دو بازه زمانی جداگانه در خرداد و آذرماه اقدام کنند که در متن مقاله فوق به جزئیات آن اشاره کرده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام
    در رابطه با نقل و انتقالات دانشگاه آزاد سوال داشتم
    من شماره دانشجویی و کد ملی و وارد که می کنم، این پیام میاد: اطلاعات شما در بانک موجود نمی باشد. باید چیکار کنم؟! برای مدیر سیستم جیمیل ارسال کردم، چقد طول میکشه پاسخ برسی بیاد؟

  2. سلام
    در رابطه با نقل و انتقالات دانشگاه آزاد سوال داشتم
    من شماره دانشجویی و کد ملی و وارد که می کنم، این پیام میاد: اطلاعات شما در بانک موجود نمی باشد. باید چیکار کنم؟! برای مدیر سیستم جیمیل ارسال کردم، چقد طول میکشه پاسخ برسی بیاد؟

  3. سلام من تو سامانه منادا دوبار هزینه انتقال دادم بار اول پرداخت رو که انجام دادم تو سایت پیغام اومد که مشکلی در پرداخت ایجاد شده و وجه به حساب شما واریز میشه ولی هنوز هیچ مبلغی به حساب من واریز نشده من الآن باید با کجا تماس بگیرم؟سامانه منادا پشتیبانی داره؟راهنمایی کنید لطفا

  4. سلام درخواست من بخاطر واضح نبودن بارگزاری مدارک ردشده، الان چطوری دوباره بارگزاری کنم؟

  5. سلام درخواست من بخاطر واضح نبودن بارگزاری مدارک ردشده، الان چطوری دوباره بارگزاری کنم؟ دانشگاه مقصد مشکلی با انتقالی ندارد

  6. سلام بنده دانشجوی دکتری هستم و باتوجه به دارا بودن شرایط مهمانی،زده موافقت نشده،چطوری میتونم پیگیری کنم؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره