کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش | نحوه ارسال درخواست در سامانه پاسخگویی

کانال تلگرام تحصیلی     

سازمان سنجش آموزش کشور مسئول برگزاری آزمون‌های مختلفی همچون کنکور سراسری می‌باشد. تمامی متقاضیان می‌توانند برای انجام کارهای مربوط به آزمون مدنظر خود وارد این سایت شوند و در هر زمانی که با مشکلی مواجه شدند، درخواست خود را از طریق ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کنند و راه حل مشکل خود را دریافت کنند. در ادامه به نحوه ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش می‌پردازیم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

عضویت در سایت لازمه ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش

داوطلبانی که مایل به ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش می‌باشند، بایستی پیش از هر اقدامی در سایت سازمان سنجش عضو شوند و سپس درخواست خود را ارسال کنند. در ادامه به نحوه عضویت در سایت سازمان سنجش می‌پردازیم.

  • مرحله اول : متقاضیان در مرحله اول بایستی به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنند چرا که این سازمان تمامی اخبار و اطلاعات مربوط به تمامی آزمونها را پوشش می‌دهد.
  • مرحله دوم:  متقاضیان بایستی پس از ورود به سایت سازمان سنجش، مطابق تصویر زیر برروی گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی”  از منوی سمت چپ سایت کلیک کنند.

ورود-به-سیستم-پاسخگویی

  • مرحله سوم : همانطور که گفته شد، در این مرحله داوطلبان باید در سایت سازمان سنجش عضو شوند، بنابراین داوطلبان باید طبق تصویر زیر برروی گزینه “عضویت در سایت” کلیک کنند.

عضویت

تکمیل فرم

مرحله چهارم: در این مرحله صفحه جدیدی با یک فرم ایجاد خواهد شد. لازمه عضویت در سایت تکمیل این فرم می باشد که شامل گزینه‌هایی از جمله نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، تابعیت، کدملی، شماره تلفن همراه، پست الکترونیکی، می‌باشد. پس از وارد کردن اطلاعات فوق، کدامنیتی را را وارد و سپس گزینه تایید را انتخاب کنید. ( تصویر فرم گفته شده را می‌توانید در قسمت زیر مشاهده کنید. )

تکمیل-فرم

اعتراض-به-نتایج-کنکور-سراسری-1

لازم به ذکر است داوطلبان باید از ایمیلی استفاده کنند که معتبر باشد چراکه در ادامه روند عضویت در سایت، به نشانی پست الکترونیکی که متقاضان وارد کرده اند، یک رمز عبور ارسال خواهد شد که برای ورود به سامانه الزامی می‌باشد.

متقاضیان در نظر داشته باشند که ملاک پیگیری و پاسخ به درخواست، اطلاعات فردی وارد شده می‌باشد و از آنجا که پس از عضویت امکان ویرایش وجود ندارد بنابراین داوطلبان باید سعی کنند اطلاعات خود را به درستی در سایت وارد نمایند و در صورت بروز اشتباه پاسخ مناسبی برای درخواست خود نخواهند یافت. داوطلبان می‌توانند عضویت در سایت خود را به کمک مشاورین مجرب مرکز مشاوره دانتل در سایت سنجش انجام دهند.

نحوه ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش

داوطلبانی که مایل به ارسال درخواست الکترونیک در سایت سازمان سنجش هستند در صورتی که فرآیند عضویت در سایت خود را به پایان رساندند، می‌توانند نسبت به ارسال درخواست خود اقدام کنند کافی است مراحل زیر را طی کنند.

  • مرحله اول: به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند.
  • مرحله دوم: پس از ورود به سایت سازمان سنجش، مطابق تصویر زیر برروی گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی”  از منوی سمت چپ سایت کلیک کنند.

ورود-به-سیستم-پاسخگویی

  • مرحله سوم: برای ارسال درخواست الکترونیک سایت سنجش بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک نمایند.

ورود

  • مرحله چهارم: با انتخاب گزینه ورود به سیستم، کادری پیش روی داوطلبان قرار می‌گیرد که باید با وارد کردن پست الکترونیکی وارد شده در زمان عضویت در سایت و رمزعبور ارسالی از طریق سازمان سنجش، این کادر را تکمیل نمایند.

نام-کاربری-و-رمز-عبوری

  • مرحله پنجم: در این مرحله از درخواست الکترونیکی سازمان سنجش، متقاضیان برای ارسال هر نوع درخواستی مربوط به هر آزمونی، باید یک درخواست جدید ثبت کنند بنابراین باید طبق تصویر زیر بر روی گزینه “درخواست جدید” از منوی موجود در قسمت راست صفحه، کلیک نمایند.

درخواست-جدید

  • مرحله ششم: دراین مرحله، طبق تصویر زیر یک پنل کاربری برای متقاضیان نمایش داده می‌شود که باید نوع آزمونی که در ارتباط با آن سوال دارند و همینطور در ادامه با مشخص کردن سال برگزاری آزمون، بر روی گزینه جست و جو کلیک نمایند.

پنل-کاربری

ارسال الکترونیک درخواست عمومی

  • مرحله هفتم: پس از تکمیل کادر فوق با توجه به سال و نوع آزمونی که داوطلب در ان شرکت کرده است، لیستی از درخواست‌های از پیش تعیین شده مرتبط با آزمون انتخابی روبه رو نمایش داده می‌شود که باید با توجه به نوع درخواست خود، یکی را انتخاب کنند.

برای مثال در تصویر زیر، در بخش آزمون گزینه سراسری و در بخش سال 1399، انتخاب شده است. در بازه زمانی که ما وارد سایت سنجش شده ایم امکان اعتراض و ثبت درخواست به کلید سوالات آزمون، دریافت شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام، دریافت شماره پرونده و شماره داوطلب و عمومی وجود داشته است.

ارسال-الکترونیک-درخواست-عمومی

متقاضیان اگر نوع درخواست خود را از بین درخواست‌های از پیش تعیین شده، پیدا نکردند، می‌توانند بر روی گزینه عمومی کلیک کنند که در این صورت وارد صفحه جدیدی مطابق تصویر زیر خواهند شد که باید ضمن بیان نوع و عنوان مشکل، یک پیام نیز یادداشت کنند و پس از وارد کردن عبارت امنیتی بر روی گزینه تایید کلیک نمایند.

درخواست-عمومی

پاسخگویی به درخواست الکترونیک سایت سنجش

پس از طی مراحل بالا، درخواست الکترونیک داوطلبان در رابطه با هر آزمونی که باشد، ثبت شده و کارشناسان سازمان سنجش آموزش کشور پس از بررسی آن طی 24 ال 72 ساعت، به این درخواست‌ها پاسخ می‌دهند.

  • اگر پس از ثبت درخواست الکترونیک، درخواست به رنگ آبی باشد به معنای در صـف بررسی بودن پیام است.
  • اگر پس از ثبت درخواست الکترونیک، درخواست به رنگ زرد باشد به معنای این است که پیام توسط کارشناسان دریافت شده، اما پاسخی بدان داده نشده است.
  • اگر پس از ثبت درخواست الکترونیک، درخواست به رنگ سبز باشد که یعنی کارشناسان به درخواست داوطلب پاسخ داده اند و  متقاضی می‌تواند با کلیک بر روی عنوان درخواست خود، جواب درخواست خود را مشاهده کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫11 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر
    چرا سایت ثبت‌نام کاردانی فنی حرفه‌ای باز نمی‌کنید تا برای ثبت‌نام فرصت بیشتری داشته باشیم.
    اگر سایت باز میکنید خواهشاً فایل کد های دانشگاه ها در سایت بگذارید(ممکنه کد ها تغییر کرده باشد)

    1. سلام وقت بخیر
      من هر کاری میکنم پست الکترونیکی
      اصلا تو عضویت سنجش کنکور ثبت نمیشه چرا؟؟

  2. سلام ببخشید برای پست الکترونیکی
    برای پاسخگویی
    من هر پست الکرونیکی که میزنم خطا میزنه
    میشه راهنمایی کنید

    1. سلام طبق مراحل ذکر شده دخواست الکترونیکی سازمان سنجش را ثبت کنید. در صورت نیاز می توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

  3. سلام ببخشید برای پست الکترونیکی
    برای پاسخگویی
    من هر پست الکرونیکی که میزنم خطا میزنه
    میشه راهنمایی کنید

  4. سلام ببخشید مهلت انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی تمدید نمیشه؟؟؟
    من نمیتونم تو سایت پاسخگویی به سازمان سنجش پیام بزارم لطفا لطفا اطلاع رسانی کنید🙏🙏🙏ساعت دو روز تموم کد امنیتی نمیداد یک نصف روزم ک شده لطفا تمدید کنید

  5. باسلام ببخشید مهلت مجدد آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ رو نمیزارند چن من جامانده ام ودر سیستم پاسخگویی سنجش برای عضویت پست الکترونیک را نمی پذیرند لطفا مهلت مجدد راهنمایی کنید

  6. باسلام ببخشید مهلت مجدد آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ رو نمیزارند چن من جامانده ام ودر سیستم پاسخگویی سنجش برای عضویت پست الکترونیک را نمی پذیرند لطفا مهلت مجدد راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره