کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

روش صحیح مطالعه خلاقیت موسیقی کنکور هنر 1400 | بهترین روش خواندن

کانال تلگرام تحصیلی     

درس خلاقیت موسیقی از دروس اختصاصی مهم برای داوطلبان کنکور هنر می‌باشد که برای قبولی در رشته‌های زیرگروه پنج هنر، بسیار مهم است که داوطبان در آن درصد بالایی را بدست آورند. اما مسلم است بدست آوردن درصد بالا در هر یک از درس‌های کنکور هنر، اتفاقی نیست و مستلزم مطالعه همراه با برنامه ریزی اصولی می‌باشد. به همین منظور در ادامه این مطلب به روش صحیح مطالعه خلاقیت موسیقی کنکور هنر می‌پردازیم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه خلاقیت موسیقی کنکور هنر 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

روش صحیح مطالعه خلاقیت موسیقی کنکور هنر

درس خلاقیت موسیقی در تمامی زیرگروه‌ها به جز زیرگروه پنج، دارای ضریب یک است و در زیرگروه پنج دارای ضریب چهار بوده و درصد آن در قبولی رشته‌های این زیرگروه که شامل رشته آهنگ سازی، رشته موسیقی نظامی، رشته نوازندگی موسیقی ایرانی و رشته نوازندگی موسیقی جهانی است، تاثیر زیادی خواهد داشت.

البته توضیحات بالا به معنای کم اهمیت بودن این درس برای سایر زیرگروه‌ها نیست و تمامی داوطلبان باید سعی کنند به این درس توجه داشته باشند.

روش صحیح مطالعه خلاقیت موسیقی کنکور هنر | شناخت ساختار سوالات 

اگر بخواهیم سوالات درس خلاقیت موسیقی را دسته بندی کنیم، می‌توان گفت طراحان درس خلاقیت موسیقی، سوالات این درس را در سه دسته طرح می کنند.

  • دسته اول شامل سوالات مباحث تئوری موسیقی : پاسخ دادن به سوالات تئوری موسیقی برای کسانی که ساز می‌زنند، راحت‌تر خواهد بود چراکه سطح این سوالات تخصصی است و در سطح بالایی طرح می‌شود. البته تمامی داوطلبان که درک عمیقی نسبت به تعاریف موسیقی داشته باشند، قادر به پاسخگویی سوالاتی در زمینه‌های تعاریف اولیه صوت، نت شناسی، خطوط حامل و کلیدها، انواع پرده‌ها و نیم پرده‌ها، فواصل، هارمونی، گام، و آکورد خواهند بود.
  • دسته دوم شامل سوالات مباحث ساز شناسی : سوالات این بخش شامل سازشناسی ایرانی و سازشناسی جهانی یا کلاسیک می‌باشد.
  • دسته سوم شامل سوالات مباحث تاریخ موسیقی : سوالات این بخش نیز شامل تاریخ موسیقی ایران و جهان می‌باشد.

برای قبولی در رشته‌های زیرگروه پنج کنکور هنر، مسلم است پاسخگویی به سوالات مربوط به سازشناسی و تاریخ موسیقی اهمیت زیادی دارد.

توجه به بودجه بندی درس خلاقیت موسیقی 

در دفترچه اختصاصی کنکور هنر، سهم درس خلاقیت موسیقی، 20 تست است که داوطلبان باید با مدیریت زمان در مهلت تعیین شده به سوالات آن پاسخ دهند.

یکی از ابزارهای برنامه ریزی آگاهانه، اطلاع از بودجه بندی مباحث مطرح درس خلاقیت موسیقی می‌باشد. البته لازم است داوطلبانی که از زمان کافی برای مطالعه این درس برخوردارند تمامی مطالب را مطالعه کنند، اما اگر در روزهای پایانی مطالعه برای کنکور هستید بهتر است مطالب با بودجه بندی بیشتر را در الویت قرار دهید.

مبحث 96 95 94
نت شناسی 0 0 0
فواصل غربی 0 0 1
فواصل ایرانی 0 0 0
گام های غربی 1 1 2
گام های کلیسایی 0 0 1
مدشناسی ایرانی 3 3 2
سازشناسی غربی 3 5 4
سازشناسی ایرانی 2 1 2
تاریخ موسیقی جهان 1 0 0
تاریخ موسیقی ایران 1 0 2
آکوردشناسی 3 0 2
هارمونی 2 2 2
فرم شناسی 1 4 1
فیزیک صوت 0 0 0
تعاریف ایرانی 0 0 0
علائم ، تعاریف و اختصارات 1 2 0
ریتم و میزان بندی 0 0 0
تلفیق سازشناسی 0 1 0
تلفیق مدها و گام ها 0 1 1
موسیقی فیلم 1 0 0
مدشناسی ایرانی و آکوردشناسی 1 0 0

روش صحیح مطالعه خلاقیت موسیقی کنکور هنر | منابع کمک آموزشی

پیشنهاد مشاوران دانتل به داوطلبان کنکور هنر، استفاده از یک کتاب کمک آموزشی در کنار کتاب درسی، می‌باشد. داوطلبان برای مطالعه صحیح درس خلاقیت موسیقی، باید ابتدا کتاب درسی خود را به طور کامل مطالعه کنند و برای آشنایی با سبک سوالات کنکور سراسری، به سراغ کتاب‌های کمک آموزشی از اساتید برجسته و معتبر که حاوی تست‌های تالیفی و تست‌های کنکور سراسری سالهای گذشته باشد، بروند.

بخوانید: کتب کمک درسی کنکور هنر 1400

در حال حاضر کتاب‌های تئوری موسیقی به تالیف مصطفی کمال پورتراب و ساز شناسی به تالیف پرویز منصوری از بهترین منابع کمک آموزشی درس خلاقیت موسیقی کنکور هنر، در بازار می‌باشند که داوطلبان می‌توانند آنها را تهیه کرده و خود را برای این آزمون آماده کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه خلاقیت موسیقی کنکور هنر 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره