کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

روش صحیح مطالعه ترسیم فنی کنکور هنر 1400 | بهترین روش خواندن

کانال تلگرام تحصیلی     

درس ترسیم فنی از دروس نسبتا سخت کنکور سراسری هنر می‌باشد که البته میانگین پاسخدهی کمی نیز بین داوطلبان دارد. یعنی داوطلبانی که بتوانند در این درس درصد بالا کسب کنند از شانس قبولی بیشتری برخوردار خواهند بود. داوطلبانی که مایل هستند در درس ترسیم فنی، درصد خوبی را کسب کنند بایستی از روش‌های صحیح مطالعه این درس که زمان مطالعه را کاهش و میزان یادگیری را افزایش می‌دهد، بهره ببرند که در ادامه این مقاله به روش صحیح مطالعه ترسیم فنی کنکور هنر اشاره خواهیم کرد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه ترسیم فنی کنکور هنر 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

روش صحیح مطالعه ترسیم فنی کنکور هنر

اکثر سوالات درس ترسیم فنی را سوالات مرتبط با درس هندسه تشکیل می‌دهد. داوطلبان می‌توانند با مطالعه دروس هندسه رشته ریاضی و حل تست‌های سطح بالاتر، توانایی خوبی در این درس بدست آورند. در ادامه به ساختار سوالاتی که از این درس طرح می‌شود، می‌پردازیم.

روش صحیح مطالعه ترسیم فنی کنکور هنر | ساختار سوالات

داوطلبان برای داشتن یک مطالعه صحیح در درس ترسیم فنی باید بداند چه سوالاتی از آنچه که خوانده اند طرح می‌شود و در واقع بین خوانده‌ها و تست‌ها بتوانند ارتباط بگیرند. اگر بخواهیم ساختار سوالات درس ترسیم فنی را بررسی کنیم، باید بگوییم که طراحان، سوالات این درس را در سه سبک طراحی می‌کنند.

  • دسته اول سوال‌های مفهومی و تجسمی
  • دسته دوم سوال‌های محاسباتی
  • دسته سوم سوالاتی درباره تعاریف و مفاهیم حفظی

داوطلبان کنکور هنر، برای کسب درصد قابل قبول در این درس، بایستی ابتدا به سراغ مطالعه مفهومی این درس بروند، چرا که صرفا حفظ کردن مطالب و نداشتن درکی از آنها، راه به جایی نخواهد برد.

پس از مطالعه مفهومی کتاب درسی، داوطلبان می‌توانند برای یادگیری بیشتری ابتدا تست‌های آموزشی از سوالات مفهومی و تجسمی کار کنند‌ تا با سبک تست‌هایی که طراحی می‌شود آشنا شوند و سپس به سراغ حل تست‌های زمان دار از این دسته از سوالات بروند و سعی کنند در حین حل تست‌ها، زمان را مدیریت کنند و درصد پاسخ‌های خود را بگیرند.

سوالات محاسباتی درس ترسیم فنی نیز غالبا از درس هندسه طرح می‌شود که ابتدا نیازمند یادگیری فرمول‌های مرتبط و سپس حل تست و تمرین و تکرار می‌باشد. البته لازم به ذکر است مطالب مرتبط با هندسه، با درس درک عمومی ریاضی وفیزیک نیز همپوشانی دارد و داوطلبان با یادگیری آن در واقع برای دو درس، مطالعه می‌کنند.

برای سوالات حفظی و تعاریف اولیه، بهتر است داوطلبان مطالب حفظی را شناسایی و حفظ کنند. از طریق هایلایت کردن، زیر آنها خط کشیدن و یا حتی جمع آوری آنها در یک جا، سعی کنید مطالب را مطالعه و مرور کنید تا به اصطلاح ملکه ذهنتان شود.

بودجه بندی درس ترسیم فنی هنر

از درس ترسیم فنی، در دفترچه دروس اختصاصی کنکور هنر، 20 سوال آورده می‌شود. مطالب این درس همپوشانی با درس هندسه و ترسیمات مرتبط با آن دارد.

درس ترسیم فنی در تمامی رشته های زیرگروه هنر به جز زیر گروه دو، دارای ضریب “یک” است و در زیرگروه دو نیز با ضریب “دو” محاسبه می‌شود. اما کم بودن ضریب این درس به معنای کم اهمیت بودن آن نیست و اگر داوطلبان دراین درس مطالعه کافی داشته باشند می‌توانند با کسب درصد مناسب رتبه شان را نیز بهبود ببخشند.

در جدول زیر بودجه بندی درس ترسیم فنی در سال‌های گذشته و در کنکور سراسری هنر آورده شده است. فراموش نشود که یک مطالعه صحیح نیاز به برنامه ریزی دارد که یکی از ابزارهای مهم برای برنامه ریزی اصولی، استفاده از بودجه بندی می‌باشد.

توصیه می‌شود داوطلبان به تمامی مباحث در درس ترسیم فنی توجه داشته باشند و همه آنها را مطالعه کنند اما همانطورکه در جدول زیر مشاهده می‌کنید، برخی مباحث بودجه بندی بالایی دارند که انتظار می رود، در الویت بالاتری قرار گیرند و ساعت مطالعه بیشتری برایشان در نظر گرفته شود.

مبحث 96 95 94
هندسه مسطحه 6 6 8
ترسیمات هندسی 0 3 3
هندسه احجام 0 2 0
رسم سه نما 1 0 1
مجهول یابی 2 2 1
شناخت احجام 3 0 1
تقارن 1 0 0
مقیاس 0 0 0
اندازه گذاری 0 0 0
سیستم های نقشه کشی 0 0 0
خط و صفحه 1 1 2
ابزار و تجهیزات 2 0 1
نقشه کشی معماری 2 5 3
پرسپکتیو و تصاویر موازی 2 1 0
برش 0 0 0
فضا 0 0 0
دوران 0 0 0
گسترده 0 0 0
سایه و انعکاس 0 0 0
هوش 0 0 0

روش صحیح مطالعه ترسیم فنی کنکور هنر | منابع کمک آموزشی

داوطلبان بهتر است یک منبع کمک آموزشی برای انجام تست‌های تالیفی و تست‌های کنکور سراسری سالهای گذشته داشته باشند تا بتوانند با انتخاب تست‌هایی از آنها، به انجام تست‌های آموزشی و تست‌های زمان دار بپردازند.

بخوانید: کتب کمک درسی کنکور هنر 1400

پیشنهاد مشاوران دانتل استفاده از یکی از کتابهای کمک آموزشی “منشور دانش به تالیف سعید درویش” و یا “رسم فنی عمومی از احمد متقی پور” که از بهترین منابع موجود در بازار می‌باشد، است، برای داوطلبانی که تنها به دنبال تست‌های کنکور سراسری سالهای گذشته هستند نیز “کتاب آبی قلم چی”  گزینه خوبی خواهد بود.

اما تاکید ما بر تک منبع بودن نیز می‌باشد، داوطلبان بهتر است یک منبع کمک آموزشی تهیه کنند و سعی کنند با همان جلو بروند و به جای رفتن به سراغ کتاب دیگری، برای کسب تسلط بیشتر و بهتر، منبع خود را چندین بار مرور کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه ترسیم فنی کنکور هنر 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره