کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

روش صحیح مطالعه خلاقیت تصویری کنکور هنر 1400 | بهترین روش خواندن

کانال تلگرام تحصیلی     

از دروس اختصاصی مهم کنکور هنر، خلاقیت تصویری می‌باشد که داوطلبان برای کسب تراز و رتبه قابل قبول در آن، باید از روش‌های صحیح مطالعه درس خلاقیت تصویری بهره ببرند تا بتوانند در کمترین زمان مطالعه، بیشترین بازدهی را دریافت کنند. به همین منظور در ادامه این مطلب به روش صحیح مطالعه خلاقیت تصویری کنکور هنر می‌پردازیم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه خلاقیت تصویری کنکور هنر 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

روش صحیح مطالعه خلاقیت تصویری کنکور هنر

درس خلاقیت تصویری بعد از درس درک عمومی هنر، مهمترین درس اختصاصی داوطلبان کنکور هنر می‌باشد که باید برای مطالعه آن برنامه ای داشته باشند. یک برنامه خوب بایستی، با روش صحیح مطالعه پیش رود، در ادامه به روش‌های مطالعه درس خلاقیت تصویری اشاره کرده ایم.

روش صحیح مطالعه خلاقیت تصویری کنکور هنر | مطالب حفظی

داوطلبان بهتر است، مطالعه درس خلاقیت تصویری را در ابتدا با مباحث حفظی که حجم بیشتری از این درس را شامل می‌شوند، آغاز کنند.

توصیه می‌شود در هنگام مطالعه درس خلاقیت تصویری، داوطلبان مطالب مهم را خلاصه نویسی کنند و یا مطالبی را که در حفظ کردن آنها دچار مشکل هستند را جداگانه برای خود یادداشت کنند، نت برداری و خلاصه نویسی خود عامل یادگیری می‌باشد.

همینطور داوطلبان می‌توانند در زمان مطالعه مطالب مهم را هایلایت کنند و یا حتی زیر آنها خط بکشند تا در زمان هایی که برای مرور مطالب اختصاص داده اند، نکات مهم را بیشتر را بخوانند.

روش صحیح مطالعه خلاقیت تصویری کنکور هنر | تصاویر کتاب

در درس خلاقیت تصویری تصاویر کتاب از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که داوطلب بایستی ابتدا از کتاب درسی خود شروع کند و تمامی تصاویر موجود در آن را بررسی کند و سپس به سراغ حل تست‌های مفهومی از آن در کتاب‌های کمک آموزشی برود.

لازم به ذکر است داوطلبان بایستی پس از مطالعه کتاب درسی، به سراغ حل تست‌های تالیفی و تست‌های درس خلاقیت تصویری در کنکور هنر سالهای گذشته بروند تا با تیپ سوالات آشنا شوند. مطالعه منظم و مرور مرتب و حل تست، راز کسب درصد بالا در این درس می‌باشد.

 تصاوير کتاب‌‌های درسی و منابع کمک آموزشی درس خلاقیت تصویری، در صورتی که مشاهده، تجزيه و تحليل شود از لحاظ بصری کمک شایانی بر تسلط بر سوالات اين درس می‌کند.

روش صحیح مطالعه خلاقیت تصویری کنکور هنر | هدفگذاری

سوالات درس خلاقیت تصویری به صورت مفهومی طرح می‌شود، به همین علت بیشتر داوطلبان به اشتباه افتاده و اشتباه جواب می‌دهند و باعث کسب نمره منفی می‌شوند.

توصیه ما به داوطلبان هدفگذاری بر روی مباحثی است که در آنها مطالعه داشته اند، چرا که ممکن است با نگرش سطحی از مفاهیمی که مطالعه نکرده اند، به سوالی به اشتباه پاسخ دهند و درصد منفی عایدشان شود.

بودجه بندی درس خلاقیت تصویری 

از درس خلاقیت تصویری، 20 سوال در دفترچه اختصاصی کنکور هنر، طرح می‌شود. داوطلبان برای قبولی در اکثر رشته‌های کنکور هنر باید درصد بالایی در این درس کسب کنند چراکه ضریب این درس در زیرگروها بالا می‌باشد. هر چند طبق آمار سالهای گذشته، میزان پاسخدهی به سوالات این درس، بسیار پایین است.

در جدول زیر، بودجه بندی درس خلاقیت تصویری، در کنکور هنر سال‌های گذشته آورده شده است که داوطلبان می‌توانند برای برنامه ریزی تحصیلی‌شان از آن بهره بگیرند، بدین صورت که مباحث پرتکرار و با بودجه بندی بالا را در الویت قرار دهند و زمان مطالعه بیشتری را برایشان در نظر بگیرند.

مبحث 96 95 94 93
کیفیات و فنون بصری 6 5 4 2
تحلیل و درک آثار تصویری 5 6 8 6
مبانی رنگ 0 0 0 1
خط در گرافیک 1 1 0 1
تحلیل آرم و نشانه شناسی 4 0 1 2
مکاتب گرافیک و طراحی پوستر 0 2 0 0
پایه و اصول صفحه آرایی 0 1 0 0
مبانی چاپ دستی 0 0 0 0
ابزار شناسی 0 0 0 1
مبانی تصویر سازی 0 1 2 0
شناخت آثار هنرمندان و آثار تاریخی 2 0 2 3
سبک شناسی تحلیلی 2 3 2 2
سایر مباحث 0 1 1 2

منابع کمک آموزشی خلاقیت تصویری

پیشنهاد مشاوران دانتل، استفاده از یک کتاب کمک درسی، در کنار منبع اصلی برای مطالعه درس خلاقیت تصویری می‌باشد. بدین صورت که داوطلب پس از مطالعه کتاب درسی برای آشنایی با سبک تست‌های کنکور سراسری و تمرین آنها از یک کتاب کمک آموزشی بهره بگیرد.

بخوانید: کتب کمک درسی کنکور هنر 1400

از بهترین کتابهای کمک آموزشی درس خلاقیت تصویری می‌توان به کتاب “مبانی هنرهای تجسمی به تالیف غلامحسین نامی” و “مبانی طراحی گرافیک به تالیف آرمین هوفمان” اشاره کرد.

داوطلبان برای اینکه بتوانند درس خلاقیت تصویری را به طور صحیح مطالعه کنند، باید تنها از یک کتاب کمک آموزشی استفاده کنند، چند منبعی خود باعث سردرگمی و بهم ریختن نظم مطالعه می‌شود. چندین بار خواندن یک منبع به همه داوطلبان کنکور هنر توصیه می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه خلاقیت تصویری کنکور هنر 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره