کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

روش صحیح مطالعه خلاقیت نمایشی کنکور هنر 1400 | بهترین روش خواندن

کانال تلگرام تحصیلی     

یکی از دروس تخصصی کنکور هنر، درس خلاقیت نمایشی است که طبق آمار، برای داوطلبان این آزمون از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و درصد پاسخگویی به این درس، نسبتا بالا می‌باشد. داوطلبانی که قصد کسب رتبه برتر را در کنکور سراسری دارند باید از روش‌های صحیح مطالعه درس خلاقیت نمایشی که زمان مطالعه را کاهش و میزان یادگیری را افزایش می‌دهد استفاده کنند. به همین منظور در ادامه این مطلب به روش صحیح مطالعه خلاقیت نمایشی کنکور هنر می‌پردازیم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه خلاقیت نمایشی کنکور هنر 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

روش صحیح مطالعه خلاقیت نمایشی کنکور هنر 

برای نتیجه گرفتن از مطالعه درس خلاقیت نمایشی، واضح است باید روش صحیح مطالعه به کار گرفته شود، روشی که بازدهی بیشتری داشته ضمن اینکه زمان کمتری نیز برای مطالعه نیاز داشته باشد. در ادامه به برخی نکات مهم برای مطالعه درس خلاقیت نمایشی اشاره کرده ایم.

روش مطالعه خلاقیت نمایشی کنکور هنر | خلاصه نویسی

با توجه به این که مطالب حفظی درس خلاقیت نمایشی بسیار گسترده است، توصیه می‌شود داوطلبان در حین مطالعه نکات مهم و یا حتی مطالبی که نقاط ضعف‌شان می‌باشد را به صورت خلاصه نویسی یادداشت کنند و سعی کنند با مرور منظم این مطالب را به حافظه بسپارند. فراموش نشود که کلید موفقیت در دروس حفظی این چنین، مطالعه مستمر و مرور منظم می‌باشد.

روش صحیح مطالعه خلاقیت نمایشی کنکور هنر | تست های حاوی شکل

همانطورکه گفته شد، برخی تست‌های درس خلاقیت نمایشی از سوالات حاوی شکل تشکیل شده اند، که در اغلب سالها شاهد طرح این سوالات در سطح ساده تری بوده ایم، چنانچه داوطلب زمان کافی را برای مطالعه این سبک سوالات اختصاص دهد حتما می‌تواند به آنها، پاسخ دهد.

بنابراین داوطلبان کنکور هنر، نباید از این تیپ سوالات غافل شوند و باید در برنامه ریزی درسی، زمانی را برای مطالعه آنها اختصاص دهند.

لازم به ذکر است دیدن چندین فیلم معروف و دانستن موضوعات آنها نیز در پاسخدهی به تست، موثر خواهد بود. چرا که داوطلب با مشاهده اثر فیلمسازهای برجسته و شناخت آثار هنری او می‌تواند در شناخت سبک‌های هنری تسلط کسب کند.

بودجه بندی درس خلاقیت نمایشی 

سهم درس خلاقیت نمایشی، 20 سوال از دفترچه اختصاصی کنکور سراسری هنر می‌باشد که  تلفیقی از سوالات مفهومی و سوالات حاوی شکل طرح می‌شود.

درس خلاقیت نمایشی در زیرگروه چهار کنکور هنر دارای ضریب چهار بوده و برای داوطلبانی که قصد قبولی در رشته های ادبیات نمایشی، بازیگری، سینما، کارگردانی تلویزیون و نمایش عروسکی را دارند بسیار حائز اهمیت می‌باشد. اما این جمله به معنای کم اهمیت بودن این درس برای سایر زیرگروه ها نیست و همه داوطلبان کنکور هنر بایستی مطالب ان را مطالعه کنند.

جدول زیر شامل بودجه بندی درس خلاقیت نمایشی در کنکورهای سراسری هنر سال‌های گذشته می‌باشد. داوطلبان برای مطالعه درس خلاقیت نمایشی بایستی از یک برنامه اصولی پیروی کنند که یکی از ابزارهای این برنامه می‌تواند بودجه بندی باشد.

لازم به ذکر است خواندن تمامی مباحث پیشنهاد می‌شود اما اگر برای دروس با بودجه بندی بالا، زمان مطالعه بیشتری نیز در نظر گرفته شود برنامه مطلوب تری خواهد بود.

مباحث / سال 96 95 94
عناصر نمایش 5 1 5
نمایش یونان 0 0 1
نمایش روم و قرون وسطی 1 1 0
نمایش رنسانس 1 0 0
نمایش شرق 1 0 1
نمایش قرن 20 0 1 2
نمایش ایران 1 2 0
مکاتب ادبی و ادبیات 0 1 0
نمایش عروسکی 1 1 2
سینمای ایران 0 2 1
مباحث فنی سینما 1 5 2
سینمای ملل 2 2 0
سبک های سینمایی 1 2 0
کارگردانان خلاق دوره صامت 1 0 0
تدوین 1 0 0
درک تصویر 2 2 6
تلویزیون 0 0 0
کلیات سینما 1 0 0
اسطوره و حماسه 1 0 0

روش صحیح مطالعه خلاقیت نمایشی کنکور هنر

پیشنهاد مشاوران دانتل به داوطلبان کنکور هنر، استفاده از یک کتاب کمک آموزشی، در کنار کتاب اصلی می‌باشد، داوطلبان برای برقراری ارتباط بین آنچه که خوانده‌اند و آنچه که در تست‌های کنکور سراسری در سال‌های گذشته، طرح شده است، ملزم به حل تست می‌باشند.

بخوانید: کتب کمک درسی کنکور هنر 1400

کتاب تاریخ سینما به تالیف مسعود مهرابی و کتاب سبز خلاقیت نمایشی از بهترین منابع موجود برای مطالعه درس خلاقیت نمایشی کنکور هنر می‌باشند که داوطلبان می‌توانند یکی از آنها را تهیه و نسبت به حل تست‌های آن اقدام کنند. برای داوطلبانی که تنها به دنبال یک کتاب حاوی تست‌های درس خلاقیت نمایشی در کنکور سراسری هنر و در چندین سال گذشته هستند، کتاب آبی قلم چی، پیشنهاد می‌شود.

نکته ای که در مورد منابع می‌توان گفت این است که داوطلبان نباید به دنبال چندین منابع کمک آموزشی باشند، سعی کنند یک منبع معتبر از اساتید برجسته تهیه کنند و همان را چندین بار مطالعه کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه خلاقیت نمایشی کنکور هنر 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره