سایر موضوعات

مصوبه مجلس برای کاهش مدت خدمت سربازی به ۱۲ ماه

کانال تلگرام تحصیلی     

مصوبه مجلس برای کاهش مدت خدمت سربازی به ۱۲ ماه اجرایی خواهد شد؟ مدت خدمت از مهم ترین دغدغه های افراد مشمول خدمت نظام وظیفه می‌باشد. با توجه به محدودیت های زیادی که سربازان در این دوره تجربه می کنند، کاهش مدت خدمت سر‌بازی برای آنان یک اتفاق بسیار خوشایند است. در سال جاری طرح کاهش مدت سربازی تصویب شده است و باید دید که آیا این طرح اجرایی خواهد شد یا خیر. در ادامه به توضیح مدت خدمت سربازی پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

مدت خدمت سربازی

تمامی مردان پس از رسیدن به سن 18 سالگی مشمول خدمت سربازی می شوند و بایستی دوره اجباری خدمت را بگذرانند. افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند، می توانند با ارائه مدارک لازم، معافیت موقت دریافت کرده و پس از پایان تحصیلات، برای اعزام به خدمت اقدام نمایند.

همچنین افرادی که به دلایل پزشکی و یا خانوادگی امکان گذراندن دوره خدمت را ندارند، از خدمت معاف شده و کارت معافیت از خدمت دریافت خواهند کرد. مدت خدمت سربازی یکی از مهم ترین چالش ها برای افراد مشمول است که با توجه به تغییرات اخیر در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

مدت خدمت سربازی در حال حاضر ۲۱ ماه می باشد.

چندین سال است که مدت خدمت سر‌بازی ثابت بوده است و در حال حاضر نیز سربازان باید برای مدت 21 ماه خدمت خود را بگذرانند. البته با توجه به محل خدمت، مدت زمان سر‌بازی نیز تغییر خواهد کرد.

برای مثال مدت‌خدمت سربازی در مناطق جنگی 18 ماه می باشد و یا اگر محل خدمت در شرایط آب و هوایی نا مساعد باشد، از مدت خدمت یک ماه کسر خواهد شد و ترخیص از خدمت زودتر اتفاق خواهد افتاد. 

‌مدت خدمت سربازی

 

کاهش مدت خدمت سربازی به میانگین 12 ماه

اخیار طرحی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است که بر اساس آن مدت خدمت سربازی به 12 ماه کاهش خواهد یافته است. از سوی دیگر بر اساس طرح جوانی جمعیت، افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند (در صورت داشتن و یا نداشتن غیب مجاز) و در حال حاضر بالای 30 سال سن داشته و حداقل 2 فرزند دارند، از خدمت سربازی معاف خواهند شد.

مشمولان باید توجه داشته باشند که این طرح هنوز اجرایی نشده است و به تایید شورای نگهبان نرسیده است. از سوی دیگر سازمان نظام وظیفه با اجرایی شدن طرح کاهش مدت خدمت سربازی به 12 ماه مخالف است. مشمولان باید منتظر اخبار جدید در خصوص کاهش خدمت بمانند. شما می توانید برای کسب اطلاع سریع در این زمینه کانال تلگرامی دانتل کو را دنبال نمایید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره خدمت سربازی

خدمت سربازی یکی از مهم ترین و پرچالش ترین دوره های زندگی مردان است. با توجه به طول مدت نسبتا طولانی، اکثر مشمولان به دنبال راهی برای معافیت از خدمت هستند و یا اخبار مربوط به کاهش مدت خدمت را پیگیری می کنند. با توجه به تصویب طرح کاهش مدت خدمت در مجلس انتظار می رود که این طرح به زودی اجرایی شود.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مدت خدمت سربازی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. مشاوران و متخصصان مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدت خدمت سربازی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مدت خدمت سربازی چقدر است؟

    در حال حاضر ‌مدت خدمت سربازی ۲۱ ماه می‌باشد.

  2. آیا طرح کاهش خدمت سربازی به میانگین 12 ماه تصویب شده است؟

    بله است طرح تصویب شده است اما هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده و اجرایی نشده است.

  3. آیا افراد بالای 30 سال از خدمت معاف می شوند؟

    تنها در صورتی که افراد بالای ۳۰ سال حداقل ۲ فرزند داشته باشند، معاف از خدمت خواهند شد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره