تحصیل در خارجسایر موضوعات

تحصیل در امارات

کانال تلگرام تحصیلی     

تحصیل در امارات یکی از گزینه های دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را دارند. امارات در چند سال گذشته پیشرفت چشمگیری در زمینه سیستم آموزشی داشته است و در حال حاضر همپای کشور های اروپایی در حال فعالیت می‌باشد. تحصیل در امار‌ات شرایط و ضوابطی دارد که دانشجویان باید به طور کامل از آن ها اطلاع داشته باشند. عدم اطلاع از جزییات تحصیل در امارات، متقاضیان را با مشکلات جدی مواجه می‌کند. در این مطلب به بررسی کامل تحصیل در دوبی خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

تحصیل در امارات

امارات یکی از کشورهای خاورمیانه است که به کشور ایران نیز نزدیک می باشد. این کشور در سال های اخیر پشرفت چشمگیری داشته است به طوری که به یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی تبدیل شده است.

سیستم آموزشی امارات بسیار ارتقا یافته است و دانشگاه های آن مطابق به استانداردهای جهانی در حال فعالیت می باشند. تحصیل در کشور امار‌ات مستلزم دریافت ویزای تحصیلی و پرداخت هزینه های دانشگاه می باشد. ادامه تحصیل در امارات مزایا و معایب و شرایطی دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

 

مزایای تحصیل در دوبی

همانطور که گفته شد امارا‌ت کشور بسیار خوبی برای تحصیل است و مهاجران پس از مهاجرت تحصیلی شرایط خوبی را تجربه خواهند کرد. برخی از مهم ترین مزایای تحصیل در امارات به شرح زیر هستند.

✅امکان انتقالی به دانشگاه های کشور های اروپایی پس از گذشت چند ترم

✅سیستم آموزشی با کیفیت

✅مناسب بودن هزینه تحصیل

✅نزدیک بودن امارات به ایران

✅امکان کار حین تحصیل در امارات

✅پایین بودن نرخ جرم و جنایت در امارات

✅مهاجر پذیری مردم امارات و تنوع فرهنگی

✅امکان تبدیل ویزای تحصیلی به کاری پس از فارغ التحصیلی

 

شرایط تحصیل در امارات

برای تحصیل در کشور امار‌ات مانند تحصیل در سایر کشور های جهان شرایطی در نظر گرفته شده است که متقاضیان باید واجد این شرایط باشند. از مهم ترین شرایط تحصیل در امارات این است که دانشجو توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را داشته باشد.

 دانشجویان برای دریافت نامه پذیرش از دانشگاه نیازی به شرکت در آزمون های زبان مرسوم مثل آیلتس و تافل ندارند و بدون ارائه مدرک نیز می توان در دانشگاه پذیرش شد. در کشور امارات دانشجویان امکان انجام کار دانشجویی در حین تحصیل را نیز دارند.

تحصیل در امارات

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی در امارات

یکی از مهم ترین اقدامات برای دریافت ویزا و مهاجرت تحصیلی به امارات این است که مدارک لازم برای دریافت ویزا به طور کامل گردآوری شده و در مرحله اول به دانشگاه و سپس به سفارت ارائه گردد. مهم ترین مدارک برای دریافت ویزای تحصیل در امارات به شرح زیر می باشند.

✅پاسپورت معتبر

✅دوازده عکس پاسپورتی

✅فرم های درخواست ویزا به صورت تکمیل شده

✅نامه پذیرش از دانشگاه

✅ارائه مدرک اجاره مسکن یا خوابگاه

✅فیش واریز شهریه دانشگاه

✅آخرین مدارک تحصیلی

✅فیش واریز هزینه های ویزا

✅مدارک مربوط به معاینات پزشکی

✅نامه بانک به منظور اثبات توانایی مالی

اعتبار ویزای تحصیلی امارات یکساله است و پس از آن نیز می توان در هرسال اعتبار آن را تمدید کرد. در صورت کامل بودن مدارک و داشتن تمامی شرایط ویزای تحصیلی در مدت 2 تا 5 هفته صادر خواهد شد. هزینه ویزای تحصیلی امارات در حدود 1000 تا 3000 درهم می باشد.

 

تحصیل در مدارس امارات

دانش آموزان در مدارس امارت باید یک دوره چهار سال در دبیرستان را بگذرانند تا بتوانند مدرک دیپلم خود را دریافت کنند. با تحصیل در دبیرستان های امارات امکان پذیرش در دانشگاه های برتر کشور های اروپایی افزایش می یابد.

مدارس امارات به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. امکان ثبت نام دانش آموزان بین المللی تنها در مدارس خصوصی وجود دارد. این مدارس شهریه پرداز هستند و دانش آموزان بایستی برای هر ترم شهریه بپردازند. تحصیل در امارات در مدارس نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی ندارد.

 

تحصیل در مقطع کارشناسی امارات

مقطع کارشناسی در امارات یک دوره سه تا چهار ساله است. دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه ها و تحصیل در امارات در مقطع کارشناسی بایستی حداقل 17 سال سن داشته و مدرک دیپلم یا همان مدرک پایان دوره دبیرستان را ارائه دهند.

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل و مهاجرت به کشورهای اروپایی مثل آمریکا، کانادا و یا انگلیس را دارند، می توانند ابتدا در دانشگاه های امارات مشغول به تحصیل شده و سپس انتقالی بگیرند. امکان 10 ساعت کار دانشجویی حین تحصیل در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد. هزینه دانشگاه ها در مقطع کارشناسی در حدود ۴۰ تا ۷۰ هزار درهم به صورت سالانه می‌باشد. 

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد امارات

تحصیل در امارات مقطع کارشناسی ارشد یک دوره تقریبا دو ساله است و پس از اتمام دروس نیز دانشجو باید پایان نامه ارائه داده و فارغ التحصیل شود. تعدادی دوره محدود پاره وقت نیز در این مقطع در امارات برگزار می شود که تحصیل در این دوره ها ممکن است در حدود 5 سال به طول بینجامد.

از پرمتقاضی ترین رشته ها در مقطع ارشد دانشگاه های امارات می توان به مهندسی، علوم انسانی، بازرگانی و معماری اشاره کرد. اکثر دانشگاه های امارات در مقطع ارشد دوره ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. در مقطع ارشد دانشجویان می‌توانند در هفته به ۲۰ ساعت کار دانشجویی بپردازند. هزینه دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد در حدود ۵۵ تا ۷۵ هزار درهم به صورت سالانه می‌باشد. 

 

تحصیل در مقطع دکتری امارات

مقطع دکتری یک دوره تقریبا 3 تا 4 ساله است که البته با توجه‌ به‌ رشته تحصیلی ممکن است زمان آن بیشتر و یا کمتر شود. در این مقطع دانشجویان پس از اتمام دروس تئوری باید شروع به تحقیق کرده و پایان نامه خود را ارائه دهند. برخی از رشته های پرطرفدار دکتری برای تحصیل در امارات رشته های مهندسی، اقتصاد، علوم و فناوری و بیوتکنولوژی می باشند.

رزومه علمی و پژوهشی قوی از شرایط اصلی پذیرش در مقطع دکتری می‌باشد. توجه داشته باشید که در این مقطع داشتن مدرک زبان آیلتس و یا تافل الزامی است چراکه تمامی دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. هزینه دانشگاه ها در مقطع دکتری در حدود ۵۵ تا ۸۰ هزار درهم به صورت سالانه می‌باشد. 

 

بهترین رشته ها برای تحصیل در امارات

در دانشگاه های امارات تقریبا تمامی رشته های تحصیلی ارائه می‌شود و دانشجویان می‌توانند به ادامه تحصیل در رشته مورد نظر خود بپردازند. اما با این حال برخی از رشته ها در مقاطع مختلف در دانشگاه های امارات پرطرفدار تر هستند و توجه بیشتری به آن ها نشان داده می‌شود. بهترین رشته ها برای تحصیل در امارات به شرح زیر می باشند. 

 

بهترین رشته ها در مقطع کارشناسی

🔵حقوق

🔵بازرگانی

🔵مهندسی و فناوری اطلاعات

🔵آموزش عمومی

🔵فلسفه از رشته های محبوب تحصیل در امارات

🔵حسابداری

🔵مدیریت افراد و سازمان

🔵کارآفرینی و نوآوری

🔵بازاریابی دیجیتال

🔵امور مالی

 

بهترین رشته های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

🔵حقوق

🔵مدیریت عمومی

🔵مدیریت بازرگانی

🔵علم داده از رشته های محبوب تحصیل در امارات

🔵مدیریت بازارهای دیجیتال

🔵جرایم مالی

🔵مدیریت سرمایه‌های انسانی استراتژیک

🔵داوری و حل اختلاف

🔵مدیریت زنجیره تامین اجتماعی

 

دانشگاه های برتر امارات

دانشگاه های امارات به صورت مستقل فعالیت می‌کنند و هر یک برنامه اختصاصی خود را برای آموزش دارند. برخی از دانشگاه های امارات برای همین کشور هستند اما برخی دیگر به کشورهای دیگر تعلق دارند و تنها شعبه آن ها در امارات قرار گرفته است. برخی از دانشگاه های برتر برای تحصیل در امارات به شرح زیر می‌باشند. 

 

دانشگاه دبی

یکی از معتبرترین دانشگاه های امارات دانشگاه دبی است که در واقع یک دانشگاه بین المللی می‌باشد. هدف از راه اندازی این دانشگاه بهبود مهارت در نیروی کار می‌باشد. از رشته هایی که در مقطع کارشناسی این دانشگاه برای تحصیل در امارات ارائه می‌شود می‌توان به امور مالی، حسابداری، مدیریت کارآفرینی، زنجیره تامین، مدیریت بازرگانی، امور  بانکی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت تدارکات و فناوری اطلاعات، مدیریت، بازاریابی و اقتصاد اشاره کرد.

در مقطع ارشد نیز دوره های محدودی در دانشگاه دبی ارائه می‌گردد که رشته های سیستم های اطلاعاتی و قانون و مدیریت بازرگانی هستند. 

 

دانشگاه الغریر | تحصیل در امارات

الغریر یک دانشگاه خصوصی در امارات است که از MOHESR  مجوز دارد. این دانشگاه سه کالج دارد که از آن ها می‌توان به کالج بازرگانی، کالج محاسبات و کالج مهندسی اشاره کرد. هر یک از این کالج ها دوره های متفاوتی دارند؛ کالج بازرگانی به ارائه دوره مدیریت تجارت، کالج محاسبات دوره سیستم های اطلاعات رایانه و کالج مهندسی به ارائه دوره های برق و الکترونیک و علوم کاربردی می‌پردازد. 

 

دانشگاه زاید

زاید جدیدترین دانشگاه در کشور امارت است که دولت نیز از آن حمایت می‌کند. این دانشگاه ۳ پردیس دارد و ۶ کالج دارد. پردیس های دانشگاه زاید در شهرهای دبی و ابوطبی واقع شده اند. با تحصیل در کالج های زاید می‌توانید مقدمه را برای ورود به دانشگاه های امارات فراهم نمایید. 

مدرک این دانشگاه دارای اعتبار بوده و دانشجویان می‌توانند در رشته هایی همچون تجارت، هنر، علوم پایدار، علوم ارتباطات و رسانه و علوم انسانی و نوآوری در طراحی به تحصیل در امارات بپردازند. همچنین دانشگاه زاید به عنوان میزبان انستیتوی مطالعات جهان اسلام نیز شناخته می‌شود. 

 

کالج بیوتکنولوژی دبی

یکی از دیگر از دانشگاه های معتبر برای تحصیل در امارات، کالج بیوتکنولوژی دبی می‌باشد. برنامه های تحصیلی این دانشگاه به صورت اختصاصی برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی شده است. 

رشته های اختصاصی دانشگاه بیوتکنولوژی دبی مطالعات پزشکی و دارویی، کشاورزی، پزشکی قانونی، بیوتکنولوژی، مطالعات زیست محیطی، مطالعات نفت و صنایع و بیوانفورماتیک می‌باشد. 

 

کالج عالی تکنولوژی | تحصیل در امارات

از بزرگ ترین دانشگاه های امارات می‌توان به کالج عالی تکنولوژی اشاره کرد. این دانشگاه ۱۷ پردیس دارد و همچنین دو دانشگاه کالج مردان دبی (DMC) و کالج زنان دبی (DWC) را نیز به صورت اختصاصی راه اندازی کرده است. از دوره های تحصیل در امارات در این دانشگاه می‌توان به علوم رایانه و اطلاعات، علوم بهداشتی و آموزشی، تجارت و ارتباطات و مهندسی کاربردی اشاره کرد. 

این دانشگاه در حال حاضر در شهر دبی واقع شده است و امکانات بسیار زیادی همچون سال های ورزشی، آزمایشگاه ها و مراکز فناوری و تفریحی نیز دارد. 

 

دانشگاه آمریکایی دبی | تحصیل در امارات

همانطور که گفته شد برخی از دانشگاه های امارات شعبه ای از دانشگاه های سایر کشورها می‌باشند که این دانشگاه نیز یکی از آن ها می‌باشد. دانشگاه آمریکایی در واقع شعبه دانشگاه بین قاره ای آمریکا در آتلانتا و جورجیا (US) است. 

سیستم آموزشی این دانشگاه مطابق با استاندارد آموزشی کشور آمریکا می‌باشد و دانشجویان بین المللی و بومی امکان پذیرش و ادامه تحصیل در آن را دارند. از دانشکده های دانشگاه آمریکایی امارات می‌توان به هنر و طراحی، مدیریت بازرگانی، معماری، هنر و علوم و دانشکده مهندسی اشاره کرد. 

 

دانشگاه Wollongong

این دانشگاه یکی از شعبه های دانشگاه استرالیا می‌باشد که در کشور امارات واقع شده است. بسیاری از رشته های تحصیلی در این دانشگاه ارائه می‌گردد که برخی از آن ها کسب و کار و مدیریت، مهندسی، علوم انسانی، امور مالی و حسابداری و هنر می‌باشند.

امکان دریافت بورسیه تحصیل در امارات در این دانشگاه هم برای دانشجویان اماراتی و هم دانشجویان بین المللی ارائه می‌گردد. این دانشگاه یک مرکز مطالعات زبان نیز دارد که در آن می‌‌توان در دوره های زبان و توسعه ارتباطات شرکت کرد.

 

دانشگاه بریتانیا

دانشگاه بریتانیا در دبی بیشتر بر تحصیات تکمیلی و تحقیق تمرکز دارد. این دانشگاه با برخی از دانشگاه های انگلیس در حال همکاری می‌باشد. دانشگاه های منچستر، ادینبرگ، کینگ لندن و کاردیف از دانشگاه های در حال همکاری با دانشگاه بریتانیا دبی می‌باشند. 

از رشته های این دانشگاه برای تحصیل در امارات می‌توان به انفورماتیک، مدیریت پروژه، معماری، مدیریت بازرگانی، مدیریت فناوری اطلاعات، آموزش، مدیریت منابع انسانی و امور مالی و بانکی می‌باشد. این دانشگاه بورسیه های بسیار خوبی را برای دانشجویان بومی و بین المللی در نظر گرفته است. 

 

مدرک زبان برای تحصیل در امارات

زبان رسمی کشور امارات عربی است اما تحصیل در دانشگاه ها به دو زبان عربی و انگلیسی امکان پذیر می‌باشد. در مقاطع ارشد و دکتری اکثر دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. به طور کلی سخت گیری بر مدرک زبان برای پذیرش در دانشگاه های امارات نسبت به کشورهای اروپایی بسیار کمتر است و حداقل نمره مدرک زبان نیز پایین تر می‌باشد. 

دانشجویانی که در مقاطع قبلی به زبان انگلیسی تحصیل کرده اند، از ارائه مدرک زبان معاف هستند. سایر دانشجویان برای مقطع کارشناسی می‌توانند با مدرک آیلتس 5 و تافل 61 و برای مقاطع تحصیلات تکمیلی با مدرک آیبتس 6 و تافل 79 اقدام نمایند. اما در مجموع می‌توان گفت که امارات در مورد مدرک زبان انعطاف پذیر است و با اثبات توانایی می‌توان بدون ارائه مدرک نیز به تحصیل در امارات پرداخت.

 

هزینه ویزای تحصیلی در دوبی

همانطور که گفته شد شرط اصلی تحصیل در امارات دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای دریافت ویزای تحصیلی امارات باید تمامی مدارک لازم را ارائه کرده و به سفارت تحویل دهید. حمایت مالی یک فرد مقیم امارات یکی از شرایط دریافت ویزا است.

البته که برخی از انوع بورسیه ها و ویزا ها این شرط را لغو می‌کند. هزینه درخواست ویزا تحصیل در امارات در حدود ۸۲۰ دلار است. با توجه به متغیر بودن هزینه دریافت ویزای تحصیلی، برای کسب اطلاع دقیق در این زمینه می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

هزینه زندگی در امارات

هزینه تحصیل در امارات تنها محدود به شهریه دانشگاه نمی‌شود و دانشجویان پس از مهاجرت تحصیلی باید هزینه های زندگی شامل هزینه مسکن، خورد و خوراک، پوشاک، رفت و آمد و غیره را نیز بپردازند. امارات نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه گران قیمت تر است و با توجه به سطح بالای درآمد، افراد برای زندگی باید هزینه های زیادی را نیز پرداخت نمایند.

بیشترین بخش هزینه های زندگی به خرید و اجاره مسکن تعلق دارد. به طور کلی می‌توان گفت که هزینه خرید یک خانه در مرکز شهر در حدود 15 میلیون درهم و حومه شهر 9 میلیون درهم می‌باشد. برای اجاره خانه یک خوابه در مرکز شهر باید تقریبا 7 میلیون و برای خانه یک خوابه در حومه شهر نیز 4 میلیون درهم پرداخت نمایید. سایر هزینه های زندگی دانشجویی در امارات نیز در حدود ۴ هزار درهم برای یک نفر خواهد بود. 

 

بورسیه تحصیلی امارات

امارات بورسیه های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان بومی و بین المللی در نظر گرفته است که با استفاده از آن ها می‌توانند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را پوشش دهند. بورسیه های تحصیلی انواع مختلفی دارند اما در مجموع تمامی آن ها شهریه دانشگاه را کاهش خواهند داد. برخی از انواع بورسیه تحصیل در امارات به شرح زیر می‌باشد. 

بورسیه معدل: در صورت داشتن معدل بیشتر از 3.6 یا 4 بیست درصد تخفیف بر روی شهریه اعمال می‌شود.

بورسیه بستگان: در صورتی که دیگر اعضا خانواده دانشجو نیز در حال تحصیل در همان دانشگاه باشند، تخفیف شهریه تا 10 درصد اعمال خواهد شد. 

کمک هزینه 50 درصدی کارشناسی: دانشجویان کارشناسی که معدل دیپلم شان تا 90 درصد بالا باشد، 50 درصد تخفیف شهریه دریافت خواهند کرد. 

بورسیه 30 درصدی کارشناسی: دانشجویان کارشناسی که معدل دیپلم شان تا 85 درصد بالا باشد، 30 درصد تخفیف شهریه دریافت خواهند کرد. 

بورسیه 20 درصدی کارشناسی: دانشجویان کارشناسی که معدل دیپلم شان تا 80 درصد بالا باشد، 20 درصد تخفیف شهریه دریافت خواهند کرد. 

 

کار دانشجویی در امارات

دانشجویان خارجی این امکان را دارند که در حین تحصیل به انجام کار دانشجویی نیز بپردازند. برای انجام کار، دانشجو بایستی حتما از دانشگاه محل تحصیل خود مجوز دریافت کرده و با استفاده از این مجوز به کار پاره وقت بپردازد. 

توجه داشته باشید که برای انجام کار دانشجویی در حین تحصیل در دوبی باید حتما یک سال از مدت زمان تحصیل شما گذشته باشد. کار دانشجویی به صورت پاره وقت است و امکان فعالیت در بیش از یک شغل وجود ندارد. دانشجویان با توجه به مقطع تحصیلی خود می‌توانند ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته به کار حین تحصیل در امارات بپردازند. در طول تعطیلات نیز مدت زمان کار دانشجویی به حداکثر ۴۰ ساعت در هفته خواهد رسید. 

 

دریافت اقامت دائم پس از تحصیل در امارات

به طور کلی امارات در اعطا اقامت دائم بسیار سخت گیر است تا حدی که می توان گفت دریافت اقامت دائم و شهروندی این کشور برای مهاجران غیر ممکن است. البته که این به معنای لزوم خروج از کشور بلافاصله پس از فارغ التحصیلی نمی باشد.

شما می توانید در مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی خود به دنبال کار باشید و در صورت استخدام، ویزای تحصیلی شما به ویزای کاری تغییر پیدا خواهد کرد و می توانید زندگی خود در این کشور را ادامه دهید. البته با هیچ ویزایی امکان دریافت اقامت دائم وجود ندارد و باید پس از اتمام اعتبار ویزا مجددا برای تمدید آن اقدام نمایید.

 

مشاوره مهاجرت به امارات

امارات یکی از کشورهای بسیار محبوب برای مهاجرت است چرا که اقتصاد این کشور بسیار قوی و کارآمد است و افراد پس از مهاجرت می توانند شرایط خوبی داشته باشند. یکی از روش های نسبتا آسان برای مهاجرت، تحصیل در امارات است. پس از فارغ التحصیلی در امارات و یافتن کار می توانید ویزای خود را به ویزای کاری تغییر داده و در این کشور بمانید.

چنانچه قصد مهاجرت و تحصیل در امارات را دارید، توصیه می شود که با متخصصان این حوزه مشورت کنید چرا که اشتباه در روند درخواست ویزا و یا پذیرش دانشگاه منجر به ریجکت ویزا خواهد شد. متخصصان و مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این مسیر یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تحصیل در امارات می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. هزینه تحصیل در امارات چقدر است؟

    میزان هزینه تحصیل در دوبی با توجه به مقطع و رشته تحصیلی متفاوت می‌باشد. 

  2. مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به امارات چیست؟

    در متن مقاله به طور کامل در مورد مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی توضیح داده شده است. 

  3. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی امارات وجود دارد؟

    بله دانشگاه های امارات بورسیه های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان بومی و بین المللی در نظر گرفته اند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره