کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت یکی از اقداماتی است که فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و پیراپزشکی پس از فراغت از دانشگاه باید انجام دهند. طرح نیروی انسانی برای رشته های پزشکی الزامی است و در غیر این صورت فرد به صورت نهایی فارغ التحصیل نخواهد شد. مشمولان برای ثبت نام در طرح باید شرایط و مدارکی را داشته باشند. در این مطلب به بررسی کامل ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

دانشجویانی که در رشته های پزشکی و پیراپزشکی وزارت بهداشت تحصیل کرده اند، باید طرح نیز بگذرانند و در منطقه مشخصی که توسط وزارت بهداشت تعیین می‌شود مشغول به خدمت شوند. فارغ التحصیلان رشته های وزارت بهداشت باید برای شرکت در طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت به سامانه tarhplus.behdasht.gov.ir مراجعه کرده و مدارک ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت را بارگزاری نمایند. 

ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت مستلزم کسب اطلاع کامل از نحوه ثبت نام، لیست رشته ها، شرایط و مراحل نام نویسی می‌باشد. در غیر این صورت داوطلبان با ابهام و سردرگمی زیادی مواجه خواهند شد. با توجه به اهمیت این مساله در ادامه به توضیح کامل ثبت‌نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت خواهیم پرداخت. 

 

زمان ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت ۱۴۰۲

افراد فارغ التحصیل از رشته های پزشکی و پیراپزشکی وزارت بهداشت باید در مدت زمان مشخصی اقدام به ثبت‌نام طرح نیروی انسانی نمایند. تنها پس از گذراندن این دوره طرح اجباری است که فارغ التحصیلی قطعی شده و مجوز کار صادر می‌گردد. 

افرادی که در رشته های پزشکی و دندانپزشکی فارغ التحصیل شده اند می‌توانند هر دو مکاه یکبار و با توجه به جدول زمانبندی ارائه شده در ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت اقدام به نام نویسی در طرح نمایند.

اما ثبت نام در طرح نیروی انسانی سایر رشته ها تنها تا سه ماه پس از فارغ التحصیلی فرصت خواهد داشت. جدول زمانبندی ثبت نام طرح نیروی انسانی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی به شرح زیر است. 

دوره شروع ثبت نام پایان ثبت نام اعلام نتیجه
اول 1402/1/30 1402/2/8 1402/2/10
دوم 1402/3/24 1402/4/4 1402/4/6
سوم 1402/5/25 1402/6/5 1402/6/7
چهارم 1402/7/22 1402/8/1 1402/8/3
پنجم 1402/9/22 1402/10/1 1402/10/3
ششم 1402/11/25 1402/12/4 1402/12/7

 

سامانه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان باید به سایت رشد بهداشت یا تامین و توزیع نیروی انسانی با آدرس tarhplus.behdasht.gov.ir مراجعه نمایند و مراحل ثبت‌نام را طی کنند. قبل از مراجعه به سایت ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت به دانشگاه محل تحصیل خود رفته و تسویه نمایید و مطمئن شوید که نام شما به عنوان فارغ التحصیل ثبت شده باشد.

در سال های گذشته آدرس سایت ثبت نام وزارت بهداشت tarhreg.behdasht.gov.ir بود اما هم اکنون مشمولان طرح بایستی به سامانه tarhplus.behdasht.gov.ir مراجعه نمایند. در نهایت پس از ثبت نام یک کد رهگیری برای تان صادر خواهد شد که باید آن را نگه دارید. 

 

شرایط ثبت نام نیروی انسانی وزارت بهداشت

مشمولان طرح نیروی انسانی وزارت‌بهداشت باید شرایط عمومی و اختصاصی را برای ثبت نام در طرح داشته باشند. ازشرایط عمومی می‌توان به داشتن کارت پایان خدمت قبل از اتمام تحصیل و یا کارت معافیت برای آقایان، تسویه حساب کامل با دانشگاه اشاره کرد.

مشمولان باید توجه داشته باشند که اگر در مقطع قبلی خود طرح نیروی انسانی را گذرانده باشند، دیگر نیازی به گذراندن طرح نخواهند داشت. از شرایط اختصاصی ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅افرادی که در رشته های مهندسی پزشکی، مهندسی پزشکی بیوالکتریک، مهندسی پزشکی بالینی، روانشناسی بالینی، مددکاری اجتماعی، علوم اجتماعی گرایش خدمات اجتماعی و مددکاری اجتماعی وزارت علوم فارغ التحصیل شده اند باید به سازمان امور دانشجویان مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت نمایند. 

✅فارغ التحصیلان با سهمیه قبولی منطقه یک امکان خدمت در مناطق سه گانه را خواهند داشت. 

✅فارغ التحصیلان با سهمیه قبولی منطقه دو تنها امکان خدمت در منطقه دو و سه را دارند.

✅افراد فارغ التحصیل با سهمیه قبولی منطقه سه نیز تنها امکان گذراندن طرح در منطقه سه را خواهند داشت. 

✅افراد با سهمیه شاهد و تحصیل کرده در دانشگاه آزاد امکان گذراندن طرح در مناطق سه گانه را دارند. 

✅افرادی که جز کارکنان رسمی دولت هستند از خدمت در مناطق روستایی معاف خواهند شد. 

 

نحوه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

ثبت نام در سایت tarhplus.behdasht.gov.ir مراحلی دارد که مشمولان باید طبق آن پیش رفته و ثبت نام خود در طرح را تکمیل نمایند. نحوه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت به شرح زیر می‌باشد. 

1️⃣ آدرس tarhplus.behdasht.gov.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد سامانه شوید. 

2️⃣ در صفحه اصلی رشته خود را انتخاب نمایید. (برای مثال ثبت نام مشمولین غیرپزشک و دندانپزشک عمومی)

ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

3️⃣ بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. 

ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

4️⃣ در این مرحله ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت گزینه عضو شوید را انتخاب نمایید. 

ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

5️⃣ وارد سامانه احراز هویت شده و پس از انجام مراحل به صفحه قبل بازگردید.

6️⃣ در کادر های مربوطه کد ملی و رمز عبور خود را وارد نمایید.

7️⃣ کدی که برای تان ارسال شده است را در کادر درج کنید. 

8️⃣ مدارک خود را بارگزاری کرده و در نهایت کد رهگیری خود را دریافت کنید. 

9️⃣ نتیجه ثبت نام پس از بررسی از طریق پیامک به فرد ارسال خواهد شد. 

 

ویرایش اطلاعات ثبت نامی نیروی انسانی وزارت بهداشت

اگر در حین ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت به هر دلیلی اشتباه کرده و اطلاعات خود را نادرست در سامانه وارد کردید، نگران نباشید چراکه امکان ویرایش اطلاعات در سایت وجود دارد. برای ویرایش اطلاعات باید مجددا وارد سایت شده و پس از انتخاب رشته در صفحه اول، گزینه ویرایش اطلاعات را انتخاب نمایید. در این قسمت باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و سپس اطلاعات ثبت نامی را اصلاح کنید.  

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام طرح وزارت بهداشت

✅عکس 4*3

✅شناسنامه و کارت کلی

✅کپی از مدرک تحصیل 4 ساله دبئیم متناوب یا متوالی ار مقطع ابتدایی تا دبیرستان (مدارک پیش دانشگاهی قبلوی نمی‌شود)

✅حکم کارگزینی و گواهی اشتغال در شهر مورد نظر برای گذراندن طرح برای افراد با سهمیه نیروهای مسلح و کارمندان رسمی پیمانی

✅کارت ایثارگری برای ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

✅گواهی از طرف معاونت آموزشی دانشگاه برای افراد با سهمیه استعداد درخشان

✅برگه طلاق و یا کفالت برای افرادی که والدین شان فوت شده یا طلاق گرفته اند. 

✅مدرک از بنیاد شهید و امور ایثارگران

✅مدرک از طرف دانشگاه برای دانشجویان برتر 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

پیگیری وضعیت ثبت نام طرح وزارت بهداشت

پس از ثبت نام طرح وزارت بهداشت، نام فرد مشمول در لیست انتظار قرار خواهد گرفت و در نهایت با رسیدن نوبت، اطلاعات لازم از طریق پیامک به اطلاع او خواهد رسید. پس از دریافت پیامک باید به سایت ثبت نام یعنی سامانه tarhplus.behdasht.gov.ir مراجعه نمایید و از طریق پیگیری وضعیت، محل خدمت خود را مشاهده کنید. اگر قصد شروع طرح را دارید باید در این قسمت موافقت خود را اعلام کنید. 

مشمولان ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت یک هفته فرصت دارند تا وضعیت قبولی خود را پرینت گرفته و آن را به محل خدمت خود تحویل دهند تا قبولی در آن مرکز و فعالیت شروع شود. در نهایت و پس از اتمام طرح نیز گواهی پایان طرح نیروی انسانی در سامانه صادر خواهد شد. 

 

اعلام نتایج طرح وزارت بهداشت

پس از ثبت نام، محل خدمت داوطلب تعیین شده و در زمان اعلام نتایج به داوطلبان اطلاع رسانی می‌شود. چنانچه زمان متقاضی فرا برسد، نتیجه از طریق پیامک به او اطلاع رسانی خواهد شد. پس از اطلاع رسانی از طریق پیامک، داوطلب باید وارد سامانه tarhreg.behdasht.gov.ir شده و در قسمت پیگیری وضعیت، با محل خدمت خود و تعهدات تعیین شده موافقت نماید. 

پس از ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت، محل خدمت اطلاعات داوطلب را بررسی کرده و در صورت تایید، معرفی نامه متقاضی صادر می شود و تصویر آن را نیز در سایت قرار می دهد. داوطلب می‌تواند با مراجعه به بخش وضعیت پیگیری، معرفی نامه خود را مشاهده کند. داوطلب باید معرفی نامه خود را پرینت گرفته و یک هفته پس از اعلام نتیجه، به محل خدمت مراجعه کرده و فعالیت خود را آغاز نماید. 

 

مشاوره طرح وزرات بهداشت

مشمولان باید توجه داشته باشند که مدارک ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت باید حتما از اصل مدرک اسکن شده باشد و در صورتی که کپی مدرک بارگزاری شود، مورد تایید واقع نخواهد شد. همچنین اگر هر یک از مدارک لازم دچار نقص باشد، در صف بررسی قرار نخواهد گرفت و باید مجددا ثبت نام کرده و مدارک را به صورت کامل بارگزاری نماید. 

در دوره طرح نیروی انسانی حقوق و مزایا به افراد تعلق خواهد گرفت که مبلغ دقیق آن با توجه به میزان ساعت، منطقه خدمت و سایر عوامل تاثیرگذار تعیین خواهد شد. به طور کلی حقوق طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت از ۵ تا ۱۷ میلیون تومان خواهد بود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت چگونه انجام می‌شود؟

    مشمولان برای ثبت نام باید به سایت tarhplus.behdasht.gov.ir مراجعه نمایند و نام نویسی خود را انجام دهند. 

  2. آیا ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت زمان مشخص دارد؟

    بله داوطلبان باید مطابق با جدول زمانبندی اقدام به ثبت نام کنند که در متن مقاله توضیح داده شده است. 

  3. آیا در طرح نیروی انسانی حقوق نیز پرداخت می‌شود؟

    بله فارغ التحصیلان طرحی نیز حقوق و مزایا دریافت خواهند کرد که مبلغ آن به عوامل متعددی بستگی دارد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره