کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

روش صحیح مطالعه زبان خارجه کنکور سراسری 1400 | بهترین روش خواندن

کانال تلگرام تحصیلی     

سازمان سنجش آموزش کشور، مسئول برگزاری کنکور سراسری در پنج زیرگروه علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجی می‌باشد. یکی از دروس دفترچه عمومی کنکور سراسری، زبان انگلیسی می‌باشد که دارای 25 سوال بوده و در زمان تعیین شده باید پاسخ داده شود. کسب درصد بالا در این درس نیازمند تسلط بالا می‌باشد که لازمه آن روش صحیح مطالعه زبان خارجه کنکور سراسری 1400 است که در ادامه به آن می‌پردازیم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه زبان خارجه کنکور سراسری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

روش صحیح مطالعه زبان عمومی کنکور سراسری

از درس عمومی زبان انگلیسی در کنکور سراسری، 25 سوال طرح می‌شود که سوالات آن از مباحث واژگان، گرامر، close Test و درک مطلب می‌باشد.

داوطلبانی که مایل به کسب درصدهای بالا در درس عمومی زبان انگلیسی هستند بایستی از شیوه مطالعه هر مبحث، اطلاع داشته باشند تا به تسلط مورد نیاز در آن برسند و بتوانند از پس سوالات برآیند.

یادگیری مطالب درس زبان عمومی زمان‌بر است. پس بهتر است داوطلبان از یک برنامه بلند مدت برای مطالعه این درس استفاده کنند.

توجه به بودجه بندی

داوطلبانی که برای کنکور سراسری مطالعه می‌کنند، در سطح آمادگی مختلفی در درس زبان انگلیسی هستند بنابراین هر داوطلب باید با توجه به وضعیت خود و بودحه بندی کنکور سراسری، مباحث با بودجه بندی بالاتر را در الویت قرار دهند.

جدول زیر شامل بودجه بندی درس زبان انگلیسی می‌باشد و لازم به ذکر است بودجه بندی زبان انگلیسی در نظام جدید و نظام قدیم یکسان است.

بودجه بندی درس عمومی زبان انگلیسی کنکور سراسری
مبحث 98 97 96 95 94
واژگان 8 8 8 8 8
گرامر 4 4 4 4 4
Cloze Test 5 5 5 5 5
درک مطلب (Reading) 8 8 8 8 8

روش مطالعه واژگان

داوطلبان باید در کنار کتاب درسی، یک کتاب کمک آموزشی برای انجام تست‌های زبان داشته باشند و همینطور بهتر است یک کتاب نیز برای مطالعه واژگان زبان انگلیسی تهیه کنند.

مطالعه واژگان زبان انگلیسی کنکور سراسری بهتر است بدین صورت باشد که داوطلبان نیم‌ساعت در روز را برای مطالعه واژگان اختصاص دهند و سعی کنند نیمی از زمان خود را برای یادگیری مطالب جدید و نیمی دیگر را برای یادآوری واژگان حفظ شده بگذارند.

لغات زبان انگلیسی به شدت فرار است و لازمه به خاطر ماندن آن، تکرار و مرور می‌باشد. داوطلبان اگر می‌خواهند به اصطلاح از پس سوالات واژگان کنکور سراسری برآیند، باید به طور مستمر یا حداقل یک روز درمیان با توحه به سطح امادگی خود زمانی را تعیین و به یادگیری اختصاص دهند.

برای ماندگاری بیشتر معنی لغات در ذهن، داوطلبان می‌توانند متن‌هایی را انتخاب کنند و لغات جدید را در متن بیاموزند و سعی کنند متن‌ها را ترجمه کنند این کار، برای حل سوالات درک مطلب نیز مفید خواهد بود.

نکات مهم

  • نکته اول:  زمانی که با لغات سختی در متن ها و یا کتابچه‌های لغات مواجه می‌شوید آنها را هایلایت کرده و سعی کنید آنها را بیشتر تکرار کنید تا ملکه ذهن‌تان شود.
  • نکته دوم: در زمان یادگیری واژگان سعی کنید مترادف و متضادهای آن را نیز بیاموزید این امر باعث یادگیری بهتر لغات خواهد شد.
  • نکته سوم: اصل مرور را هرگز فراموش نکنید و همیشه زمانی را برای مرور لغات حفظ شده اختصاص دهید.
  • نکته پنجم: در یادگیری معنای واژگان حتما به معنانی لغات توجه کنید.

روش صحیح مطالعه زبان عمومی | گرامر

از دیگر مباحث زبان انگلیسی کنکور سراسری گرامر است. داوطلبان برای یادگیری این مبحث کافی است، گرامر های موجود در کتاب درسی را بصورت جداگانه برای خود یادداشت برداری کنند و سعی کنند تمامی سوالات کتاب درسی را در گرامرهای مربوطه حل کنند.

بخش سوالات مربوط به گرامر درس زبان انگلیسی عمومی، اغلب از کتاب درسی می‌باشد که داوطلبان می‌توانند با صرف وقت کافی، مطالعه دقیق و اصولی سوالات آن را حل کنند.

نکات

نکته اول: چنانچه یادگیری یک گرامر برای داوطلبی مشکل باشد می‌تواند یک یا چند جمله که گرامر مدنظر درآن به کار رفته شده را حفظ کنند و در صورت دیدن جملات مشابه، با یادآوری تست را حل کنند.

نکته دوم: داوطلبان چنانچه پس از حل تست‌های مبحثی در گرامر، به تسلط کافی رسیدند می‌توانند به سراغ تست های ترکیبی از این درس بروند. چراکه در سالهای مختلف شاهد طرح سوالات ترکیبی در مبحث گرامر زبان انگلیسی بوده ایم.

روش صحیح مطالعه زبان عمومی | درک مطلب

سخت ترین بخش سوالات درس زبان انگلیسی کنکور سراسری، سوالات بخش درک مطلب می‌باشد که نیازمند تسلط بیشتری است. بخش درک مطلب معمولا از یک متن که حاوی چند پاراگراف است تشکیل شده که داوطلبان بایستی آن را مطالعه کرده و به سوالات مرتبط با آن پاسخ دهند.

در این متن‌ها گاهی طراح یک اصول خاص را در پیش می‌گیرد. ایده و عنوان اصلی خود را در پاراگراف اول و پاراگراف آخر بیان می‌کند بنابراین می‌توان گفت جمله اول و آخر هر پاراگراف مهم است و درواقع موضوع اصلی نوشته در آن بیان می‌شود.

داوطلبان پس از مطالعه متن باید به سوالات چهارگزینه ای پاسخ دهند. طراحان سوال این گزینه ها را بسیار نزدیک به هم و نزدیک به پاسخ اصلی طراحی می‌کنند. پس همه گزینه ها را بخوانید.

پاسخ این سوالات گاهی در متن به راحتی قابل تشخیص است و گاهی نیز نیامند استناط، تجزیه و تحلیل می‌باشد و داوطلبان برای حل آن باید مفهوم متن را به خوبی متوجه شده باشند.

نکات

  • نکته اول: داوطلبان در زمان مطالعه متن باید از ترجمه واژه به واژه بپرهیزند و سعی کنند مطلب را به طور سریع و کلی بخوانند و زیر عبارت و جمله‌های مهم خط بکشند، این عمل باعث مدیریت زمان بهتری خواهد شد که البته به سطح آمادگی داوطلبان نیز وابسته می‌باشد.
  • نکته دوم: داوطلبان در زمان مطالعه متن، سعی کنند به اسم‌ها، تاریخ، اسم مکان و زمان توجه ویژه ای داشته باشند.
  • برای آشنایی با سبک متن ها و سوالات بخش درک مطلب، سعی کنید از سوالات کنکور سراسری در سالهای گذشته استفاده کنند چراکه‌ گاها شاهد تکرار سوالات با کمی تغییرات جزئی بوده ایم.

لازم به تاکید مجدد است که موفقیت در درس زبان انگلیسی و حل تست‌های آن  به قدرت متن‌خوانی و توانایی ترجمه‌ جمله داوطلب بستگی دارد و افراد باید سعی کنند این ویژگی را در خود تقويت کنيد که لازمه آن، تمرینات مستمر در طولانی مدت می باشد. حل سوالات close test نیز از این قاعده مستثنی نیست.

روش صحیح مطالعه زبان عمومی | close Test

روش مطالعه و حل سوالات close test با بخش درک مطلب کمی متفاوت است. بدین صورت که داوطلب باید برای رسیدن به پاسخ درست، حتما به صورت لغت به لغت ترجمه کند و سعی کند با توجه به ترجمه ای که انجام داده است، گزینه مناسب را برای جای خالی پیدا کند.

داوطلبان حتی اگر کلمه مورد نظر را برای جای خالی یافتند، بهتر است دوباره مطلب را بخوانند و در صورتی که بین گزینه پیدا شده و کلمه‌های طرفین نقطه چین ارتباط برقرار کردند به سراغ جای خالی دیگر بروند.

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه زبان خارجه کنکور سراسری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره