کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

حذفیات کنکور ریاضی ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

حذفیات کنکور ریاضی ۱۴۰۳ هر ساله توسط سازمان سنجش منتشر شده و داوطلبان می‌توانند آن را مطالعه کرده و از حذفیات مطلع شوند. آگاهی از حذفیات کنکور سراسری برای داوطلبان الزامی است چراکه در غیر این صورت ممکن است به اشتباه به مطالعه بخش های حذف شده بپردازند و زمان زیادی را تلف کنند. با توجه به اهمیت بسیار زیادی حذفیات کنکور سراسری، در این مطلب به بررسی حذفیات کنکور ریاضی 1403 پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

حذفیات کنکور ریاضی 1403

هر ساله سازمان سنجش اقدام به حذف بخشی از مطالب دروس می‌کند تا داوطلبان با سهولت بیشتری به مطالع منابع کنکور پردازند. اطلاع از حذفیات کنکور سراسری برای داوطلبان بسیار حائز اهمیت است چراکه باید بر این اساس برنامه مطالعاتی خود را تنظیم کنند. 

زمان در برنامه ریزی کنکور اهمیت بسیار زیادی دارد؛ اگر داوطلب از حذفیات کنکور ریاضی 1403 اطلاع نداشته باشد، ممکن است مدت زمان و انرژی زیادی را صرف مطالعه سرفصل هایی کند که به طور کامل از کنکور حذف شده اند. با اطلاع از حذفیات و بودجه بندی کنکور می‌توانید به بهترین نحو برنامه ریزی کرده و بیشترین بازدهی را داشته باشید. 

گروه آزمایشی ریاضی یکی از زیرگروه های اصلی کنکور سراسری است که هر ساله داوطلبان بسیاری در آن ثبت نام می‌کنند. همانطور که گفته شد سازمان سنجش در هر سال، طی اطلاعیه ای بخش های حذف شده از هر درس را در اختیار داوطلبان کنکور ریاضی قرار می‌دهد. داوطلبان برای برنامه ریزی درست و پربازده باید از لیست حذفیات اطلاع کامل داشته باشند. حذفیات کنکور ریاضی ۱۴۰۳ در دروس اختصاصی به شرح زیر می‌باشد. 

 

حذفیات درس فیزیک ۱

بخش های حذفی درس فیزیک ۱ از کناب فیزیک دهم کنکور ریاضی به شرح زیر می‌باشد. 

درس حذفیات کنکور ریاضی درس فیزیک
فیزیک یک پایه دهم پانویس ها، تاریخ علم ها، خواب است بدانید، نتیجه فعالیت های تحقیقی ، جدول ها ، پیوست ها، واژه نامه ها، اطلاعات و داده های ریز و جزئی بی اهمیت
محدودیت های آموزش و ارزشیابی بیان شده همچون ٰبررسی حالت هایی که نیرو ها هم راستا یا عمود بر هم نیستند یا کلیه حالت هایی که در آن ها نیاز به تجزیه بردار است.
فصل 1: بخش 1 – 6 و پرسش ها و مسئله های مرتبط با آن در انتهای فصل.
فصل 2: بخش 2-2  و 2-5 و پرسش ها و مسئله های مرتبط با آن در انتهای فصل
فصل 3: صفحات 75و 76 و پرسش ها و مسئله های مرتبط با آن در انتهای فصل
فصل 4: صفحات 92 تا 95 ( انبساط سطحی و حجمی و انبساط غیر عادی آب ) بخش 4-5 و پرسش ها و مسئله های مرتبط با آن ها در انتهای فصل
فصل 5: صفحات 1401 تا 144 ( ماشین های گرمایی برون سوز و درون سوز ) بخش 8-5 و پرسش ها و مسئله های مرتبط با آن ها در انتهای فصل 

 

حذفیات کنکور ریاضی | درس فیزیک ۲

حذفیات درس فیزیک ۲ از کناب فیزیک یازدهم کنکور ریاضی به شرح زیر می‌باشد. 

درس حذفیات کنکور سراسری ریاضی درس فیزیک
فیزیک ۲ پایه یازدهم پانویس ها، تاریخ علم ها، خواب است بدانید، نتیجه فعالیت های تحقیقی ، جدول ها ، پیوست ها، واژه نامه ها، اطلاعات و داده های ریز و جزئی بی اهمیت
محدودیت های آموزش و ارزشیابی بیان شده همچون بررسی حالت هایی که نیرو ها و میدان های الکتریکی هم راستا یا عمود بر هم نیستند یا حل مدار های چند حلقه ای که در حلقه های مختلف از باتری استفاده می شود و سایر به هم بستن های مقاومت ها به غیر از  به هم بستن متوالی و موازی

 

حذفیات درس فیزیک ۳

حذفیات درس فیزیک ۳ از کناب فیزیک دوازدهم کنکور ریاضی به شرح زیر می‌باشد. 

درس حذفیات کنکور ریاضی درس فیزیک
فیزیک پایه دوازدهم پانویس ها، تاریخ علم ها، خواب است بدانید، نتیجه فعالیت های تحقیقی ، جدول ها ، پیوست ها، واژه نامه ها، اطلاعات و داده های ریز و جزئی بی اهمیت
محدودیت های آموزش و ارزشیابی بیان شده همچون بررسی حالت هایی که نیرو ها و میدان های الکتریکی هم راستا یا عمود بر هم نیستند یا حل مدار های چند حلقه ای که در حلقه های مختلف از باتری استفاده می شود و سایر به هم بستن های مقاومت ها به غیر از  به هم بستن متوالی و موازی

 

حذفیات کنکور سراسری ریاضی | سایر دروس اختصاصی

طبق اطلاعیه های سازمان سنجش از دروس هندسه ۱، هندسه ۲، هندسه ۳، حساسبان ۱، حسابان ۲، آمار و احتمال و ریاضیات گسسته تمام مطالب بخش خواندنی های کتاب حذف شده است و داوطلبان نیازی به مطالعه و یادگیری این موارد ندارند. برای دریافت مشاوره تحصیلی و دریافت بهترین برنامه ریزی تحصیلی بر اساس حذفیات کنکور ریاضی می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

حذفیات دروس عمومی کنکور ۱۴۰۳

در سال های گذشته بخش بسیار زیادی از برنامه ریزی کنکور به مطالعه دروس عمومی اختصاص داشت. داوطلبان برای کسب تراز و رتبه مناسب باید در کنار مطالعه دروس اختصاصی به مطالعه دروس عمومی نیز می‌پرداختند و سازمان سنجش نیز بخش هایی از دروس عمومی را مانند دروس اختصاصی حذف می‌کرد و در اطلاعیه حذفیات کنکور ریاضی بخش های مربوط به دروس عمومی نیز مشاهده می‌شود.

دروس عمومی به صورت کامل در سرفصل های کنکور ریاضی حذف شده است و فقط به صورت سوابق تحصیلی تحصیلی تاثیر قطعی خواهد داشت.

اما در سال ۱۴۰۲ کنکور سراسری تغییرات بسیار زیادی کرد که یکی از مهم ترین آن ها حذف دروس عمومی از کنکور می‌باشد. از این پس داوطلبان دیگر نیازی به مطالعه دروس عمومی ندارند و در برنامه مطالعه ای خود تنها باید دروس اختصاصی را مدنظر قرار دهند. البته حذف دروس عمومی به معنای از بین رفتن تاثیر آن ها نیست؛ تاثیر این دروس از طریق سوابق تحصیلی و به صورت قطعی محاسبه می‌شود. 

حذفیات کنکور ریاضی

 

مشاوره حذفیات کنکور ریاضی ۱۴۰۳

داوطلبان کنکور سراسری باید یک برنامه ریزی دقیق و اصولی داشته باشند تا بر اساس آن روزانه به مطالعه بپرازند و به تسلط کامل به مطالب درسی دست یابند. اطلاع از حذفیات کنکور سراسری در تنظیم برنامه درسی بسیار حائز اهمیت است. 

چنانچه هرگونه ابهام یا سوالی در مورد حذفیات کنکور ریاضی ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد و یا در مورد برنامه ریزی درسی با مشکل مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه حذفیات کنکور سراسری ریاضی 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. حذفیات کنکور ریاضی 1403 چه مطلبی هستند؟

    در طول مطلب به توضیح کامل حذفیات کنکور ریاضی پرداخته شده است.

  2. حذفیات دروس عمومی کنکور ریاضی چیست؟

    دروس عمومی به طور کامل از کنکور حذف شده اند و داوطلبان دیگر نیازی به مطالعه این دروس ندارند. 

  3. حذفیات دروس کنکور در کدام صفحه دفترچه آورده شده است؟

    حذفیات کنکور در اطلاعیه ای جداگانه از دفترچه از طرف سازمان سنجش منتشر شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره