کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

شهرهای منطقه ۱ در کنکور سراسری

کانال تلگرام تحصیلی     

شهرهای منطقه ۱ در کنکور سراسری آن مناطقی هستند که از بیشترین امکانات آموزشی برخوردارند. سهمیه مناطق در کنکور سراسری تاثیر زیادی دارد؛ داوطلبان باید از شهرهای هر سهمیه اطلاع کامل داشته باشند تا در هنگام تکمیل فرم ثبت نام کنکور اطلاعات مربوط به سهمیه خود را به اشتباه وارد نکنند. در این مطلب به بررسی کامل شهرهای منطقه ۱ در کنکور سراسری می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

سهمیه منطقه 1 در کنکور سراسری

در کنکور سراسری سهمیه های مختلفی اعمال می‌شود که یکی از آن ها سهمیه مناطق می‌باشد. سهمیه مناطق به منظور برقراری عدالت میان متقاضیان کنکور با توجه به امکانات موجود در شهرهای مختلف در نظر گرفته شده است.

سهمیه مناطق به سه بخش منطقه یک، منطقه دو و منطقه سه تقسیم بندی می‌شود و در واقع داوطلبان با گروهی از افراد به رقابت می‌پردازند که امکانات یکسانی با آنان داشته‌اند. در هنگام ثبت نام کنکور داوطلبان باید سهمیه منطقه خود را با توجه به شهر محل زندگی شان انتخاب نمایند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که صحبت اطلاعات در هنگام نام نویسی کنکور بسیار حائز اهمیت است و هرگونه مغایرت اطلاعات در روند ثبت نام و پذیرش داوطلب مشکل به وجود خواهد آورد. به همین دلیل بهتر است که داوطلبان از همان ابتدا در مورد بخش های مختلف ثبت نام کنکور اطلاع داشته باشند و اطلاعات را به درستی ثبت نمایند. یکی از این موارد شهرهای منطقه ۱ در کنکور سراسری است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

شهرهای منطقه ۱ در کنکور سراسری

 

شهرهای منطقه ۱ در کنکور سراسری

در کشور ایران چنیدن استان، شهر و روستا وجود دارد که در هر یک از مناطق امکانات زندگی برای مردم به صورت مختلفی توزیع شده است. سازمان سنجش مناطق مختلف را با توجه به امکاناتی که در آن وجود دارد به مناطق یک، دو و سه تقسیم کرده است. در نتیجه این تقسیم بندی داوطلبان در کنکور سراسری می‌توانند با شرایط یکسان به رقابت پرداخته و رتبه ای با توجه به عملکرد و سهمیه شان به دست آورند. 

شهرهای منطقه ۱ در کنکور سراسری آن شهر هایی هستند که مرکز شهر می‌باشند و از بالاترین امکانات برخوردارند. داوطلبان کنکور در این شهرها به صورت گسترده به مراکز آموزشی، کتب درسی و… دسترسی دارند. شهرهای منطقه ۱ در کنکور سراسری به شرح زیر هستند. 

تهران: کن، مرکزی، شمیرانات

خراسان رضوی: مشهد

اصفهان: اصفهان

فارس: شیراز

آذربایجان شرقی: تبریز

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه تقسیم بندی مناطق در کنکور سراسری

همانطور که گفته شد امکانات در شهر ها و مناطق مختلف کشور به صورت عادلانه توزیع نشده است و در نتیجه افراد مناطق مختلف برای کنکور سراسری نمی‌توانند امکانات آموزشی یکسانی دریافت نمایند. تقسیم بندی مناطق بر پایه میزان امکانات آن منطقه می‌باشد. 

دانش آموزان شهرهای منطقه ۱ در کنکور سراسری از بیشترین امکانات آموزشی برخوردارند و به ترتیب منطقه دو و سه امکانات آموزشی کم و کمتر خواهد شد. سهمیه منطقه سه بیشترین تاثیر را در رتبه کنکور سراسری دارد. سنجش داوطلبان با توجه به سایر داوطلبان در همان سهمیه انجام می‌شود. 

 

مشاوره کنکور

ملاک تعیین سهمیه مناطق، سه سال آخر تحصیل در دبیرستان می‌باشد. بر اساس اطلاعات مندرج در دفترچه راهنما ثبت نام کنکور در صورتی که داوطلبی در مناطق مختلف تحصیل کرده باشد، منطقه او، آن منطقه ای خواهد بود که امکانات آموزشی بیشتری داشته است. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه شهرهای منطقه ۱ در کنکور سراسری برای تان وجود دارد و یا در روند نام نویسی آزمون با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شهرهای منطقه ۱ در کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شهرهای منطقه ۱ در کنکور سراسری کدامند؟

    شهرهایی که امکانات زیادی دارند جز شهرهای منطقه یک هستند که در متن مقاله به طور دقیق به آن ها اشاره شده است. 

  2. تعیین سهمیه مناطق بر چه اساسی است؟

    سهمیه منطقه با توجه به سه سال آخر دبیرستان مشخص خواهد شد. 

  3. در صورتی که فردی در مناطق مختلف تحصیل کرده باشد چه سهمیه‌ای دریافت خواهد کرد؟

    در این صورت منطقه ای ملاک است که امکانات آموزش بیشتری داشته باشد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره