سایر آزمون هاسایر موضوعات

دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ همزمان با شروع فرایند ثبت نام در سایت وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد. داوطلبان برای نام نویسی باید دفترچه را دانلود و مطالعه کنند. مطالعه دفترچه برای داوطلبان الزامی است تا از شرایط و ضوابط آزمون به طور کامل اطلاع پیدا کنند. در این مقاله به بررسی کامل دفترچه ثبت‌نام آزمون نظام مهندسی می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

هر ساله آزمون نظام مهندسی سه بار در سال برگزار می‌شود و داوطلبان واجد شرایط می‌توانند با ارائه مدارک لازم در آزمون ثبت نام و شرکت نمایند. متقاضیان باید شرایط و مدارک لازم را داشته باشند و در غیر این صورت مجاز به ثبت نام در آزمون نخواهند بود. 

هر ساله دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی برای هر یک از دوره های آزمون منتشر می‌شود که حاوی اطلاعات مهمی در مورد شرایط و ضوابط ثبت نام در آزمون می‌باشد. داوطلبان با دانلود و مطالعه این دفترچه می‌توانند از تمامی نکات ثبت نام مطلع شوند. 

 

زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی توسط وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود و داوطلبان برای ثبت نام باید به سامانه این وزارت خانه با آدرس inbr.ir مراجعه نمایند. دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی همزمان با شروع فرایند نام نویسی در سامانه منتشر می‌شود.

دفترچه راهنما به صورت اینترنتی و با فرمت pdf در سایت قرار می‌گیرد. مطالعه دفترچه برای متقاضیان آزمون الزامی است تا از تمامی شرایط و ضوابط به طور کامل آگاه شوند و بر این اساس نام نویسی خود را انجام دهند.

در حال حاضر فرایند نام نویسی آزمون در نوبت دوم آغاز شده است و دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی نیز از تاریخ ۱۷ مرداد در سایت قرار گرفته است و داوطلبان می‌توانند برای دانلود آن اقدام کنند. مهلت نام نویسی آزمون تا ۲۷ مرداد ادامه خواهد داشت. 

دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

همان طور که در بالا گفته شد تمامی داوطلبان قبل از ثبت نام آزمون باید دفترچه راهنما را مطالعه نمایند تا به طور کامل از شرایط، مدارک، هزینه ثبت نام و… مطلع شوند. مندرجات دفترچه هر ساله دستخوش تغییراتی می‌شود و عدم مطالعه دفترچه نوبت جدید ممکن است باعث بروز مشکل در فرایند ثبت نام برای داوطلبان شود. 

لینک دانلود دفترچه از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. اما برای سهولت کار لینک آن در این صفحه قرار گرفته است و شما می‌توانید به صورت مستقیم آن را دریافت نمایید. 

 

لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

 

مندرجات دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

در دفترچه راهنمای ثبت نام اطلاعاتی ذکر شده است که مطالعه بخش های مختلف آن برای داوطلبان الزامی می‌باشد. داوطلبان باید بر اساس مندرجات ذکر شده در دفترچه اقدام به نام نویسی کنند. مندرجات دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ به شرح زیر می‌باشد. 

✅مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام

✅میزان سابقه کار 

✅میزان سابقه کار برای معماران تجربی

✅مدت زمان اعتبار قبولی در آزمون

✅صلاحیت های مد نظر در رشته های مختلف

✅بخش های مختلف آزمون و نحوه برگزاری

✅تاریخ ثبت نام آزمون و برگزاری آن

✅نحوه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

✅نحوه برخورد با تخلفات

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

شرایط مندرج در دفترچه آزمون نظام مهندسی

از مهم ترین اطلاعات مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی شرایط لازم برای نام نویسی آزمون است که مهم ترین آن مدرک تحصیلی و سابقه کار حرفه ای با توجه به مدرک تحصیلی می‌باشد. شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی به شرح زیر هستند. 

✅3 سال سابقه کار حرفه ای برای افراد دارای مدرک کارشناسی

✅2 سال سابقه کار حرفه ای برای افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد

✅1 سال سابقه کار حرفه ای برای افراد دارای مدرک دکتری

✅5 سال سابقه کار حرفه ای برای افراد دارای مدرک فنی مورد تایید وزارت علوم

✅6 سال سابقه کار حرفه ای برای افراد دارای مدرک فنی مورد تایید وزارت خانه ها و مراکز دولتی

✅سابقه کاری کاردانی غیر از رشته عمران (محاسبات) و معماری (طراحی)، در صورت هم رشته بودن با رشته آزمون، از تاریخ فارغ التحصیلی کاردانی تا زمان ادریافت مدرک مهندسی به ازای هر پنج سال کامل، یک سال و یا دو سال به سنوات مهندسی اضافه می‌شود.

✅اگر داوطلب در تاریخ معین ذکر شده در دفترچه موفق به دریافت سنوات نشوند، اجازه شرکت در آزمون را نخواهد داشت و قبولی او نیز مردود خواهد بود.

✅آقایان برای دریافت پروانه اشغال باید کارت پایان خدمت نظام وظیفه داشته باشند.

شرایط سابقه کار برای معماران تجربی

معماران تجربی نیز می‌توانند در آزمون نظام مهندسی شرکت کنند اما باید شرایطی را دارا باشند. این شرایط به صورت زیر هستند.

مدرک سابقه کار تجربی حداقل شرط سنی
دیپلم فنی 18 سال 36 سال
دیپلم فنی 12 سال 30 سال
دیپلم فنی 7 سال 25 سال
دیگر موارد 19 سال 37 سال
دیگر موارد 13 سال 31 سال
دیگر موارد 8 سال 8 سال

شرط سنی و سابقه کار برای دارندگان دیپلم فنی ساختمان

بر اساس مندرجات دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی افراد دارای مدرک دیپلم فنی ساختمان باید میزان سابقه کاری و سن مشخص داشته باشند تا مجاز به ثبت نام در آزمون شوند. شرط سنی و سابقه کار برای دارندگان دیپلم فنی ساختمان به شرح زیر است. 

پروانه سابقه کار تجربی حداقل شرط سنی
پایه یک حداقل 18 سال 36 سال
پایه دو حداقل 12 سال 30 سال
پایه سه حداقل 7 سال 25 سال

 

تغییرات دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

در دفترچه ثبت‌نام آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۲ تغییراتی ایجاد شده است که داوطلبان باید به طور کامل از آن ها اطلاع داشته باشند. از مهم ترین تغییرات دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۲ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✔افزوده شدن صلاحیت اجرا به رشته تاسیسات مکانیکی

✔اضافه شدن طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان به رشته عمران

✔افزوده شدن صلاحیت ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی به رشته عمران

 

مشاوره دفترچه آزمون نظام مهندسی

داوطلبان باید توجه داشته باشند که بر اساس مندرجات دفترچه ثبت‌نام آزمون نظام مهندسی تنها افرادی مجاز به ثبت نام در آزمون هستند که در رشته های امتحانی و رشته های مرتبط با آن ها فارغ التحصیل شده باشند. 

در صورتی که سوال و یا ابهامی در زمینه دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی برای تان به وجود آمده است و یا در فرایند ثبت نام آزمون با مشکل مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه ثبت‌نام آزمون نظام مهندسی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ چه زمانی منتشر می‌شود؟

    دفترچه ثبت نام همزمان با شروع فرایند نام نویسی یعنی از ۱۷ مرداد منتشر شده است. 

  2. برای دانلود دفترچه ثبت‌نام آزمون نظام مهندسی چه باید کرد؟

    دفترچه ثبت نام در سایت inbr.ir منتشر می‌شود اما شما می‌توانید برای دانلود مستقیم دفترچه از طریق لینک موجود در همین صفحه اقدام به دانلود آن نمایید. 

  3. آیا دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ تغییراتی داشته است؟

    بله تغییرات دفترچه در سال جدید در این مطلب به طور کامل ارائه شده است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره