کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

آخرین رتبه و تراز قبولی رشته مدیریت 98-99 | دانشگاه های سراسری

کانال تلگرام تحصیلی     

مدیریت یکی از رشته  های مورد علاقه داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی می باشد. علاوه بر داوطلبان گروه علوم انسانی، داوطلبان از سایر گروه های آزمایشی یعنی گروه علوم تجربی و ریاضی فیزیک نیز متقاضی قبولی در این رشته هستند. داوطلبان برای پذیرفته شدن در این رشته نیازمند برنامه ریزی منسجم و همه جانبه هستند. در راستای تحقق این هدف، فرد داوطلب نیازمند شاخص های برای سنجش عملکرد خود  خواهد بود. شاخص پیشنهادی در این مقطع استفاده از رتبه و تراز پذیرفته شدگان قبلی است. هر داوطلب علاقه مند لازم است که بداند رتبه و تراز قبولی رشته مدیریت چند است؟

 

داوطلبانی که به دنبال اطلاعات دقیق تر و کامل تری از کارنامه های قبولی در رشته مدیریت هستند می توانند با تیم مشاوره ،برنامه ریزی و انتخاب رشته مرکز مشاوره تحصیلی دانتل از طریق شماره تلفن 02146291403 تماس حاصل نمایند.

 

رتبه و تراز قبولی رشته مدیریت

یکی از رشته های قدیمی که در دانشگاه های کشورمان تدریس  می شود، مدیریت است. این رشته در مقطع کارشناسی با سه گرایش مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی و مدیریت دولتی دسته بندی می شود. با توجه به نقش تاثیر گذار انتخاب رشته در زندگی افراد، لازم است داوطلبان با در نظر گرفتن تمام جوانب امور اقدام به انتخاب رشته نمایند. من جمله توانمندی های مورد  نیاز برای برتری در هر رشته پس از فارغ التحصیلی، رتبه مورد نیاز برای پذیرفته شدن در رشته مورد نظر و دانشگاه های پذیرنده این رشته و… . هر داوطلب  برای تصمیم گیری دقیق و صحیح نیازمند منابع اطلاعاتی معتبر می باشد. بهترین منبع در دسترس داوطلبان، رتبه و تراز نفرات پذیرفته شده ی سنوات قبلی است که می توان ملاک عمل داوطلبان قرار گیرد.البته واضح است که این ترازها تنها جنبه شاخص را برای داوطلب خواهند داشت و هر فرد می تواند تراز اکتسابی خود را با این اعداد مورد سنجش قرار دهد.

رتبه و تراز قبولی مدیریت | معرفی رشته مدیریت

مدیریت یک فرآیند است که اولین بار توسط فردریک تیلور به شکل علمی مطرح شده است. مدیریت در جامعه امروز جایگاه ویژه ای دارد و برخی مدیریت را یک هنر می دانند و برخی دیگرعلم . گروه سومی نیز وجود دارند که حالت ترکیب این دو را صحیح می دانند.

افراد موفق در این رشته غالبا افرادی بسیار خلاق،  بااعتماد به نفس بالا و روابط اجتماعی عالی هستند. همچنین یک مدیر موفق دارای قدرت تصمیم گیری فوق العاده و توان تجزیه وتحلیل بالا می باشد. افراد علاقه مند به این رشته لازم است یکی از گرایش های سه گانه  این رشته شامل مدیریت صنعتی، مدیریت دولتی و یا مدیریت بازرگانی را برگزینند.

 گرایش های رشته مدیریت

دانشجویان در گرایش مدیریت صنعتی می آموزند که در واحدهای صنعتی و تولیدی مدیریت علمی ارائه نموده و بازدهی را افزایش دهند. یکی از دلایل ناموفق بودن واحدهای صنعتی کشورمان  عدم بهره گیری از یک کارشناس مدیریت صنعتی است.

هدف  از ارائه ی رشته مدیریت دولتی  تربیت افرادی است که بتوانند در سازمان های خصوصی و دولتی وظایف محول شده را به درستی انجام دهند. برخی از وظایف این مدیران عبارت است از : تقسیم‌ بندی نمودن وظایف در بین‌ کارکنان‌ یک‌ سازمان‌ به‌ گونه ای که‌ با تقسیم‌ کار بتواند مهارت های کارمندان را افزایش دهد، انجام امورمربوط به استخدام یا کارگزینی‌ کارکنان‌ جدید ، برنامه‌ریزی‌ و اجرای‌ وظایف محول شده ، نظارت‌ و کنترل‌ بر روی کارکنان

مدیران با گرایش بازرگانی کمک می‌کنند که شرکت‌های بازرگانی و تجاری بتوانند رابطه ثمربخش و مفیدی با مشتریان خود برقرار کند. در حقیقت کسانی که به‌عنوان اولین فرد به مشتری معرفی می‌شوند و با آنها ارتباط برقرار می‌کنند افرادی هستند که در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل می‌کنند و به همین علت بسیار مهم است که با اصول و آداب روابط عمومی و تجاری آشنایی داشته باشند.

لازم به ذکر است که فارغ التحصیلان رشته مدیریت نیازمند کسب تجربه از محیط هستند و در بدو فراغت از تحصیل به عنوان مدیر یک شرکت و یا کارخانه مشغول به کار نخواهند شد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

رتبه و تراز قبولی مدیریت | رتبه قبولی به تفکیک سهمیه مناطق

همانطور که ذکر شد پذیرفته شدگان در رشته مدیریت از هر سه گروه آزمایشی می توانند باشند، در جدول زیر رتبه های گروه آزمایشی علوم انسانی آورده شده است.

گرایش دانشگاه رتبه در منطقه 1 رتبه در منطقه 2 رتبه در منطقه 3
بازرگانی تهران 212 408 258
دولتی تهران 157 229
صنعتی تهران 400 1080
بازرگانی علامه طباطبایی 381 348
صنعتی علامه طباطبایی 973 1258
دولتی علامه طباطبایی 2080 2710
بازرگانی شهید بهشتی 391 498 748
صنعتی شهید بهشتی 875 1113
دولتی شهید بهشتی 797 669 1560
بازرگانی اصفهان 1100 993
دولتی اصفهان 1018 669
بازرگانی یزد 3452 2387
دولتی یزد 1535 1560
صنعتی یزد 25 2648

داوطلبانی که به دنبال اطلاعات دقیق تر و کامل تری از کارنامه های قبولی در رشته مدیریت هستند می توانند با تیم مشاوره ،برنامه ریزی و انتخاب رشته مرکز مشاوره تحصیلی دانتل از طریق شماره تلفن 02146291403 تماس حاصل نمایند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره