آزمون های استخدامیسایر موضوعات

شرایط ثبت نام سرباز معلم ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

شرایط ثبت نام سرباز معلم یکی از سوالات پر تکرار مشمولان خدمت سربازی است. سرباز معلمی یکی از امریه های خدمت سربازی است که بر اساس آن سربازان می‌توانند در محیط آموزشی و به دور از پادگان و مراکز نظامی به خدمت سربازی خود بپردازند. ثبت نام سرباز معلم تنها در صورتی انجام می شود که فرد واجد شر‌ایط لازم باشد. برای کسب اطلاع می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

شرایط ثبت نام سرباز معلم

سربازی یک دوره اجباری برای آقایان است که موظف به گذراندن آن هستند. بسیاری از مردان علاقه ای به حضور در مراکز نظامی ندارند و ترجیح می دهند دوران خدمت خود را در جایی غیر از پادگان بگذرانند. 

سرباز معلمی یکی از راه های پیش روی سربازان است که با ثبت نام در آن می‌توانند به جای خدمت در پادگان در محیط های دیگر به خدمت مشغول شوند. سربازان برای شرکت در امریه آموزش و پرورش و خدمت به عنوان سرباز معلم باید شرایطی را دارا باشند. تمام مشمولان خدمت وظیفه واجد شرایط ثبت نام سرباز معلم نیستند. در این مقاله به بررسی کامل شرایط ثبت‌نام سرباز معلم پرداخته ایم. 

سرباز معلمی امریه مربوط به آموزش و پرورش است. افراد واجد شر‌ایط می‌توانند برای ثبت نام سرباز معلمی اقدام کرده و در صورت قبولی به خدمت بپردازند. شرایط ثبت نام سرباز معلم در سال 1402 به شرح زیر می‌باشد. 

 

مدرک تحصیلی

اولین شرط ثبت نام سرباز معلم داشتن مدرک تحصیلی است. مشمولان خدمت سربازی بایستی مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد داشته باشند. در غیر این صورت واجد شرایط ثبت نام سرباز معلم نخواهند بود. لازم به ذکر است که افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد نسبت به افراد دارای مدرک کارشناسی ارجح تر هستند. 

 

شرایط ثبت نام سرباز معلم | زمان خدمت

یکی دیگر از شرایط ثبت نام سرباز معلم زمان خدمت سربازان است. سرباز معلم ها تنها در ماه های تیر، مرداد و شهریور برای خدمت اعزام می شوند. پس از تنها افرادی مجاز به ثبت نام سرباز معلم هستند که تاریخ اعزام شان همزمان با تاریخ های گفته شده باشد. در غیر این صورت اجازه ثبت نام به سربازان داده نخواهد شد. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

مکان خدمت

و در نهایت شرط دیگر ثبت نام سرباز معلم مکان خدمت است. سرباز معلم ها تنها به مناطق محروم اعزام می شوند. این سربازان امکان خدمت در مراکز شهر را نخواهند داشت.

پس باید توجه کنید که حتما امکان خدمت در مکانی دور از محل زندگی خود را داشته باشید. در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهید شد. البته لازم به ذکر است که معمولا سرباز معلم ها به مناطق محروم نزدیک استان محل زندگی خود اعزام خواهند شد. 

شرایط ثبت نام سرباز معلم

 

سایر شرایط ثبت نام سرباز معلم 

🟢عدم غیبت سربازی

🟢سلامت جسمی و روحی

🟢داشتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد به جز مدارک پیراپزشکی

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام سرباز معلم

در صورتی که سربازان شر‌ایط گفته شده در بالا را داشته باشند، می‌توانند برای ثبت نام سرباز معلم اقدام نمایند.

برای این منظور بایستی علاوه بر شرایط ثبت نام سرباز معلم، مدارک لازم را نیز در اختیار داشته باشید و آن ها را به اداره آموزش و پرورش استان محل زندگی خود تحویل دهید. ثبت نام تنها به صورت حضوری انجام می‌شود و امکان ثبت نام اینترنتی وجود ندارد. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام سرباز معلم به شرح زیر هستند. 

✅اصل شناسنامه به همراه کپس از تمام صفحات آن

✅اصل کارت ملی و کپس از پشت و رو

✅عکس 4*3 گرفته شده در سال جدید

✅اصل آخرین مدرک تحصیلی به همراه کپی آن 

✅برگه اعزام به خدمت در تاریخ های تیر، مرداد و شهریور

✅برگه اثبات عدم غیبت خدمت سربازی

✅فرم تعهدنامه و اطلاعات فردی به صورت تکمیل شده 

 

مشاوره شرایط ثبت نام سرباز معلم

سرباز معلم حقوق بیش تری نسبت به سایر سربازها دریافت خواهد کرد و در مراکز نظامی نیز حضور نخواهد داشت. سرباز معلم ها امکان کسری خدمت نخواهند داشت و باید به طور کامل 24 ماه خدمت خود را بگذرانند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مطلب همچنان سوال و یا ابهامی در زمینه شرایط ثبت نام سرباز معلم برای تان به وجود آمده است، توصیه می‌کنیم با مشاوران متخصص صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. مشاوران و متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌ تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت‌نام سرباز معلم می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شرایط ثبت نام سرباز معلم چیست؟

    متقاضیان بایستی مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد داشته و در تاریخ تیر، مرداد و شهریور برای خدمت اعزام شوند. شرایط ثبت نام سرباز معلم به طور کامل در طول متن گفته شده است. 

  2. برای ثبت نام سرباز معلم چه مدارکی لازم است؟

    مدارک مورد نیاز برای ثبت نام سرباز معلم به طور کامل در طول متن توضیح داده شده است. 

  3. آیا امکان ثبت نام سرباز معلم به صورت اینترنتی وجود دارد؟

    خیر تنها راه ثبت نام مراجعه به اداره آموزش و پرورش استان می‌باشد و ثبت نام به صورت اینترنتی انجام نخواهد شد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره