تحصیل در خارجسایر موضوعات

بورسیه تحصیلی سوئد 2023

کانال تلگرام تحصیلی     

بورسیه تحصیلی سوئد یکی از پرتکرارترین سوالات دانشجویان و متقاضیان تحصیل در این کشور است. با توجه به گران بودن هزینه های تحصیل و زندگی در سوئد، بورسیه تحصیلی یک کمک هزینه عالی برای دانشجویان محسوب می‌شوند. بروسیه های تحصیلی بسیار پرتقاضا هستند و رقابت بر سر دریافت آن ها بسیار بالاست. به همین دلیل متقاضیان باید به طور کامل از شرایط دریافت بورسیه اطلاع داشته باشند و بر این اساس درخواست خود را ثبت کنند. برای کسب اطلاع در این زمینه می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

بورسیه تحصیلی سوئد

سوئد یکی از کشورهای برجسته در زمینه آموزش است. دانشگاه های برتر سوئد و همچنین سیستم آموزشی قوی آن باعث شده است تا دانشجویان بسیاری از سرتاسر جهان این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنند. 

با وجود مزایای بسیار زیاد تحصیل در کشور سوئد می‌توان گفت که هزینه های تحصیل در این کشور بالاست و دانشجویان برای هر ترم تحصیلی باید مبالغ زیادی را پرداخت کنند. در کشور سوئد امکان دریافت بورسیه تحصیلی سوئد وجود دارد و دانشجویان واجد شرایط می‌توانند با دریافت آن بخش زیادی از هزینه های خود را کاهش دهند. 

 

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی سوئد

دریافت بورسیه تحصیلی برای تمام افراد امکان پذیر نیست. دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی باید شرایطی را دارا باشند. شرایط دریافت بورسیه در هر دانشگاه با توجه به مقطع تحصیلی در سایت دانشگاه قرار می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند با مطالعه آن از تمامی شرایط مطلع شوند. به منظور آگاهی شما عزیزان در این بخش به توضیح شرایط کلی دریافت بورسیه تحصیلی سوئد پرداخته‌ ایم. 

✅داشتن پذیرش دانشگاه یک سال قبل شروع سال تحصیلی جدید

✅داشتن مدرک زبان انگلیسی با نمره قابل قبول دانشگاه نسبت به مقطع تحصیلی و یا داشتن مدرک زبان سوئدی با سطح حداقل B2

✅رزومه تحصیلی قوی به همراه کارهای پژوهشی در رشته تحصیلی خود

✅داشتن توصیه نامه از یکی از اساتید دانشگاه

✅توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه های زندگی در سوئد

 

مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی سوئد

✅پاسپورت دارای اعتبار

✅عکس پاسپورتی جدید

✅مدرک تحصیلی و ریز نمرات به صورت ترجمه شده

✅مدرک زبان انگلیسی یا سوئدی با توجه به دوره تحصیلی

✅انگیزه نامه

✅توصیه نامه برای دریافت بورسیه تحصیلی سوئد

✅فرم درخواست بورسیه به صورت تکمیل شده

✅رزومه تحصیلی

✅مقاله و پروپوزال برای دانشجویان مقطع دکتری

بورسیه تحصیلی سوئد

 

شرط سنی برای دریافت بورسیه سوئد

به طور کلی شرط سنی برای تحصیل در کشور سوئد وجود ندارد. دانشجویان با سنین مختلف می‌توانند برای تحصیل در مقاطع مختلف اقدام نمایند. اما با این حال شرط سنی برای دریافت بورسیه تحصیلی اعمال می‌شود. 

در سوئد رقابت بسیار گسترده ای برای دریافت بور‌سیه های تحصیلی وجود دارد و به همین دلایل شرایط دریافت آن نیز برای دانشجویان سخت می‌شود. در صورتی که دو دانشجو با شرایط و رزومه علمی و تحصیلی یکسان برای درخواست بورسیه تحصیلی سوئد درخواست داده باشند، دانشجوی کم سن تر در اولویت قرار خواهد گرفت. شرط سنی دریافت بورسیه برای مقطع کارشناسی ۲۴ و مقطع ارشد ۲۸ می‌باشد. 

 

شرایط ط دریافت بورسیه فول فاند سوئد

از سال ۲۰۱۰ سوئد قانون تحصیل رایگان برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا را لغو کرد و از آن پس به بعد دانشجویان خارجی برای تحصیل باید شهریه پرداخت کنند. همانطور که گفته شد سوئد کشور گران قیمتی است و شهریه تحصیل و زندگی در این کشور می‌تواند برای دانشجویان سنگین باشد. 

اما با این حال بسیاری از بورسیه های تحصیلی در سو‌ئد قابل دریافت هستند. بورسیه تحصیلی سوئد انواع مختلفی دارد که یکی از بهترین های آن بورسیه های فول فاند می‌باشند. با دریافت بورسیه فول فاند تمام هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو پوشش داده می‌شود. 

این بورسیه تنها به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که در سطح علمی بسیار بالایی قرار دارند. شرط اصلی دریافت بورسیه فول فاند سوئد داشتن روزمه علمی قوی و سطح بالای علمی است. توجه داشته باشید که تقاضا برای دریافت این بورسیه ها بسیار بالاست و دانشجویان دریافت کننده آن باید سطح علمی بسیار خوبی داشته باشند. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

بورسیه تحصیلی سوئد در مقاطع مختلف

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد بورسیه تحصیلی به دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می‌شود. دانشجویان هر مقطع برای دریافت بورسیه شرایط متفاوتی را باید دارا باشند. بورسیه تحصیلی سوئد در مقاطع مختلف به شرح زیر می‌باشد. 

 

بورسیه تحصیلی کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور سوئد یک دوره ۴ ساله است که در آن دانشجو باید ۱۸۰ واحد درسی را بگذراند. حداقل مدرک زبان برای تحصیل در دوره های انگلیسی ۶ می‌باشد. امکان تحصیل به زبان سوئدی نیز برای دانشجویان خارجی وجود دارد. 

بورسیه تحصیلی سوئد به دانشجویان مقطع کارشناسی تعلق نمی‌گیرد و در واقع می‌توان گفت که دریافت بورسیه در این مقطع غیر ممکن است. 

 

بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد

دانشجویان مقطع ارشد شانس بالایی برای دریافت بورسیه تحصیلی سوئد دارند. در این مقطع ۹۰۰ فرصد دریافت بورسیه فراهم است. داشتن رزومه تحصیلی قوی و سطح علمی بالا و همچنین مدرک زبان انگلیسی آیلتس حداقل ۷ از شرایط اصلی دریافت بورسیه تحصیلی می‌باشد. اولویت دریافت بورسیه دانشجویانی هستند که سطح علمی شان بالاتر و سن شان کمتر است. 

 

بورسیه تحصیلی دکتری

بیش ترین بورسیه های تحصیلی و همچنین بورسیه های فول فاند به دانشجویان دکتری اختصاص دارد. برای دریافت بورسیه دانشجویان باید شرایطی همچون آیلتس بالای ۷، سطح علمی بالا، حداقل ۲ مقاله معتبر چاپ شده، پروپوزال و روزمه تحقیقاتی و پژوهشی را دارا باشند.

در دوره دکتری تحصیل به صورت قرادادی انجام می‌شود. بعد از گذشت دو سال از تحصیل قراردادی بین دانشجو و دانشگاه بسته می‌شود که بر اساس آن دانشجو بیمه و حقوق خواهد داشت. با دریافت بورسیه تحصیلی سوئد شرایط زندگی و تحصیل در سوئد برای دانشجویان بسیار مناسب می‌شود. 

 

انواع بورسیه تحصیلی سوئد و پوشش هزینه ها

دانشجویان پس از ورود به کشور سو‌ئد و تحصیل به صورت عادی می‌توانند برای دریافت بورسیه اقدام کنند. این روش بهترین راه دریافت بورسیه تحصیلی سوئد برای ایرانیان می‌باشد. بورسیه تحصیلی در سو‌ئد دو نوع کلی دارد که به شرح زیر هستند. 

 

بورسیه تحصیلی سوئد |‌ بورسیه دولتی

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می‌توانند برای دریافت بورسیه استانی اقدام کنند. این بورسیه هزینه های زندگی و تحصیل را پوشش داده و ماهانه در حدود ۱۰ هزار کرون به دانشجو پرداخت می‌کند.

برای دریافت این بورسیه تحصیلی سوئد دانشجویان باید رزومه تحصیلی قوی، روزمه تحقیقاتی و مقالات معتبر، نمره زبان بالا و سوپروایزر را دارا باشند. ثبت نام این بورسیه در سایت universityadmissions انجام شده و باید تا آخر فوریه درخواست ثبت شود. 

 

بورسیه تحصیلی سوئد | بورسیه دانشگاهی 

بورسیه های دانشگاه توسط هر دانشگاه ارائه می‌شود و بسیار متنوع هستند. شرایط دریافت بورسیه های دانشگاهی با یکدیگر متفاوت است. برخی از مهم ترین بورسیه های دانشگاهی سوئد و پوشش هزینه آن ها به شرح زیر می‌باشد. 

بورسیه میزان پوشش هزینه
دانشگاه فناوری کالمرز  ۷۵ تا ۱۰۰ درصد
دانشگاه یونشوپینگ ۳۰ درصد
دانشگاه کریستین اشتاد ۱۰۰ درصد تحصیل
دانشگاه لینچوپینگ  ۲۵ تا ۷۵ درصد
دانشگاه فناوری بلکینگ ۷۵ تا ۱۰۰ درصد
دانشگاه دالارنا ۱۵ تا ۵۰ درصد
دانشگاه کارلستاد  ۲۵ تا ۱۰۰ درصد

 

بهترین دانشگاه های سوئد

در کنار اطلاع از بو‌رسیه های تحصیلی مختلف بهتر است نگاهی نیز به بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل بپردازیم. دانشگاه های سوئد جز دانشگاه های برتر جهان هستند. دانشگاه های سوئد بر اساس رتبه به شرح زیر هستند. 

🔴موسسه کارولینسکی

🔴دانشگاه آپسالا

🔴دانشگاه لند

🔴دانشگاه استکهلم

🔴دانشگاه سلطنتی علم و فناوری KTH

🔴دانشگاه فن‌آوری چارلمس

🔴دانشگاه گوتنبورگ

🔴دانشگاه سوئدی کشاورزی

🔴دانشگاه اوما

🔴دانشگاه لینکوپینگ

 

زمان اقدام برای دریافت بورسیه تحصیلی سوئد

زمان درخواست بورسیه شانس دریافت بورسیه تحصیلی سوئد را افزایش می‌دهد. بورسیه های تحصیلی معمولا در ترم پاییز ارائه می‌شوند اما با این حال در صورت خالی بودن ظرفیت در ترم های دیگر نیز می‌توان برای دریافت بورسیه اقدام کرد. 

بهترین زمان برای درخواست بورسیه در دانشگاه های مختلف متفاوت است و برای اطلاع دقیق باید به سایت هر دانشگاه مراجعه کرد. اما به طور کلی می‌توان گفت که ماه اکتبر تا ژانویه بهترین زمان درخواست بورسیه برای ترم پاییز می‌باشد. برای دریافت بورسیه در ترم بهار نیز بهتر است از ماه ژوئن تا آگوست درخواست خود را ثبت کنید. 

 

نحوه دریافت بورسیه تحصیلی سوئد

برای دریافت بورسیه دانشجویان باید اقداماتی را انجام دهند. نحوه دریافت بورسیه در مقاطع تحصیلی مختلف و همچنین با توجه به ملیت دانشجویان متفاوت است. به طور کلی دریافت بورسیه برای دانشجویان دکتری بسیار راحت تر می‌باشد. نحوه کلی دریافت بورسیه  تحصیلی سوئد به شرح زیر می‌باشد. 

 

اطلاع از شریط دریافت بورسیه

پس از انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی خود باید به سایت دانشگاه مراجعه کرده و شرایط بورسیه را با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود به طور کامل مطالعه کنید. در این مرحله از مدارک درخواست بورسیه تحصیلی سوئد نیز مطلع خواهید شد. 

 

بورسیه تحصیلی سوئد |‌ ارسال مدارک

مدارک مورد نیاز را آماده کرده و آن ها را مطابق با دستور العمل به زبان انگلیسی یا سوئدی ترجمه کنید. در صورت آماده بودن تمامی مدارک به سایت دانشگاه مراجعه کرده و مدارک را طبق شرایط گفته شده بارگذاری کرده و درخواست خود را ارسال نمایید. 

 

اعلام نتیجه

پس از ارسال درخواست، دانشگاه مدارک شما را بررسی کرده و درصورت واجد شرایط بودن بورسیه تحصیلی به شما تعلق خواهد گرفت. نتیجه درخواست بورسیه تحصیلی سوئد از طریق ایمیل به دانشجو اعلام خواهد شد. 

 

مشاوره بورسیه تحصیلی سوئد

دانشجویان مقطع ارشد و دکتری می‌توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی سوئد اقدام کنند. شرایط دریافت بورسیه با توجه به مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است. میزان پوشش هزینه بورسیه تحصیلی سوئد متفاوت می‌باشد. بیش ترین میزان پوشش هزینه به بورسیه های فول فاند اختصاص دارد. 

با توجه به محدودیت دریافت ویزا توصیه می‌شود که دانشجویان با دست پر برای درخواست بورسیه اقدام کنند. برای این منظور باید رزومه بسیار قوی داشته باشید. ساخت رزومه با کمک افراد متخصص شانس شما برای دریافت بورسیه تحصیلی را افزایش می‌دهد. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه بورسیه تحصیلی سوئد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. دریافت بروسیه تحصیلی سوئد چه شرایطی دارد؟

    بروسیه تحصیلی با توجه به دانشگاه و مقطع تحصیلی شرایط مختلفی دارد اما به طور کلی داشتن سطح علمی بالا و رزومه تحصیلی قوی شرط اصلی دریافت بورسیه است؟

  2. آیا با دریافت بورسیه تحصیلی سوئد هزینه تحصیل به طور کامل رایگان می‌شود؟

    بورسیه های تحصیلی انواع مختلفی دارند و میزان پوشش هریک از آن ها با یکدیگر متفاوت است. برخی از بورسیه ها به طور کل هزینه ها را پوشش می‌دهند و برخی دیگر ۱۰ تا ۵۰ درصد هزینه ها را پرداخت می‌کنند. 

  3. برای دریافت بروسیه چه باید کرد؟

    برای این منظور باید به سایت دانشگاه مراجعه کرده و پس از اطلاع از شرایط بورسیه مدارک خود را بارگذاری نمایید و درخواست خود را ارسال کنید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره