تحصیل در خارجسایر موضوعات

ویزای کار سوئد ۲۰۲۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ویزای کار سوئد ۲۰۲۳ یکی از انواع ویزا برای مهاجرت به کشور سوئد می‌باشد. برای دریافت ویزا بایستی حتما یک جاب آفر از طرف کارفرمایان سوئدی دریافت کنید. راه های دیگری نیز برای دریافت ویزا وجود دارد اما بهترین راهکار برای ایرانیان دریافت جاب آفر می‌باشد. با توجه به سخت گیری ها و سیاست های جدید سوئد دریافت ویزا کار سوئد با سختی بیش تری همراه شده است. به همین منظور توصیه می‌شود که اطلاع کافی در این زمینه داشته باشید و از افراد متخصص کمک بگیرید. در ادامه مقاله به بررسی مدارک و شرایط دریافت ویزا کار سوئد و نحوه دریافت جاب آفر خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

 

ویزای کار سوئد ۲۰۲۳

سوئد یکی از کشورهای شمال اروپا است که با وجود امکانات رفاهی بسیار عالی و موقعیت های شغلی متعدد بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که برای کار به این کشور مراجعه کنند. برای دریافت ویزای کاری باید ابتدا شغلی در این کشور پیدا کرده و سپس با دریافت جاب آفر یا دعوت نامه شغلی از طرف یک کارفرمای سوئدی اقدام به درخواست ویزا نمایید. 

در سال های گذشته جمعیت سوئد رو به کاهش رفته بو و به همین دلیل مهاجران به راحتی می‌توانستند کاری برای خود پیدا کرده و به این کشور مهاجرت کنند. اما در حال حاضر تعداد مهاجران سوئد بسیار زیاد شده است.

به همین دلیل قوانین این کشور تغییر کرده است و سخت گیری بیش تری برای اعطا ویزای کار سوئد اعمال می‌شود. اما با این حال در صورت قصد مهاجرت به این کشور، مهاجران برای دریافت ویزا دو روش پیش رو دارند که به شرح زیر می‌باشد. 

 

دریافت جاب آفر

متقاضین مهاجرت و کار در کشور سوئد، بایستی مدارک و رزومه کاری خود را برای کارفرمایان سوئدی بفرستند تا در صورت تایید، جاب آفر دریافت نمایند. سختی این روش و دریافت ویزای کار سوئد برای مهاجران در این است که کارفرمایان سوئدی طبق قانون باید ابتدا برای سه ماه آگاهی کار در کشور سوئد و سپس در اتحادیه اروپا منتشر کنند. 

تنها در صورتی که نیروی کار مورد نیاز در سوئد و اتحادیه اروپا یافت نشود، کارفرما مجاز به استخدام نیرو از افراد خارجی می‌باشد. به همین دلیل ویزای کار سوئد برای ایرانیان با سختی و محدودیت زیادی صادر می‌شود. 

 

ویزای جستجو کار سوئد

یکی دیگر از روش های دریافت ویزای کاری این است که افراد خارجی برای 6 ماه در خاک کشور سوئد به دنبال کار بگردند و در صورت استخدام در شرکت های سوئدی ویزای کار را دریافت نمایند. البته این روش برای افراد خارج از اتحادیه اروپا و ایرانیان امکان پذیر نیست. 

 

شرایط دریافت ویزای کار سوئد 2023

برای دریافت ویزای کار افراد باید شرایط مشخصی را داشته باشند. سوئد نیز قوانین و شرایط خاص خود را برای دریافت ویزای کاری دارد. شرایط لازم برای دریافت ویزای کار سوئد به شرح زیر می‌باشد. 

✅داشتن پاسپورت دارای اعتبار

✅داشتن جاب آفر از یک کارفرمای سوئدی

✅دریافت حقوق حداقل ۱۲۶۵ یورو بدون کسر حقوق مالیاتی

✅داشتن بیمه درمانی و بیمه عمر در کنار پیشنهاد شغلی

✅مدارک اثبات قصد برگشت به کشور پس از پایان کار

✅مدرک داشتن محل اقامت در کشور سوئد

✅مساوی یا بهتر بودن شرایط استخدام فرد با شرایط معمول کاری در کشور سوئد

 

مدارک دریافت ویزای کار سوئد ۲۰۲۳

برای دریافت ویزای کاری علاوه بر دارا بودن شریاط باید مدارکی را نیز در اختیار داشته باشد. پس از تکمیل مدارک باید آن ها را به سفارت ارائه داده و درخواست ویزای کاری خود را ثبت نمایید. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار سوئد به شرح زیر می‌باشد. 

✅فرم درخواست ویزا

✅پاسپورت معتبر

✅مدارک شناسایی

✅عکس پاسپورتی گرفته شده در سال جدید

✅جاب آفر 

✅قراد داد رسمی کار با حقوق حداقل ۱۳ هزار کرون 

✅مدارک مربوط به بیمه

✅انگیزه نامه

✅آخرین مدرک تحصیلی

✅مدارک مربوط به اجاره مسکن در سوئد

✅داشتن رزومه کاری با حداقل ۲ سال کار

✅برگه سلامت جسمی

✅مدرک معتبر زبان انگلیسی با نمره حداقل ۶

✅مدرک زبان سوئدی برای کار در برخی مشاغل

 

مراحل دریافت ویزای کار سوئد

برای دریافت ویزای کار سوئد باید یکسری مراحل را به ترتیب طی نمایید. البته این مراحل در برخی شرایط و با توجه به وضعیت هر فرد تغییر می‌کند. اما با طور کلی روند عمومی دریافت ویزای کاری به شرح زیر می‌باشد. 

 

دریافت جاب آفر

شما ابتدا باید رزومه خود را برای کارفرمایان ارسال کنید. پس از مدتی در صورت تایید برای مصاحبه دعوت خواهید شد. مصاحبه معمولا به صورت ویدیو کنفرانس است. در صورت عملکرد خوب در مصاحبه، نامه ای تحت عنوان جاب آفر برای ‌تان ارسال می‌شود. جاب آفر باید مدت کار را تعیین کرده باشد تا فرد بر این اساس درخواست ویزای کار سوئد را بدهد. 

ویزای کار سوئد |‌ درخواست اطلاعات

در این مرحله کارفرما باید پیشنهاد شغلی را در اداره مهاجرت ثبت نماید. به همین دلیل به اطلاعات کامل فرد نیاز دارد. متقاضی بایستی تمام اطلاعات مورد نیاز همچون اطلاعات هویتی و شهروندی، میزان تحصیلات، تاریخ تولد و ایمیل خود را ارسال کنید. 

در این مرحله ایمیلی برای فرد ارسال می‌شود که محتوای آن در مورد اطلاعات همراه است. در صورت درخواست ویزا برای همراه باید اطلاعات آن‌ها را نیز ارسال نمایید. 

 

درخواست ویزا سوئد در سال 2023

در این مرحله برای دریافت ویزای کار سوئد باید تمامی مدارک را به اتحادیه صنفی ارائه دهید. هزینه ویزا را نیز باید در این مرحله پرداخت نمایید که در حدود ۲۰۰ دلار می‌باشد. فیش پرداخت هزینه ها نیز جز مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا می‌باشد. 

 

انتظار برای دریافت ویزا

پس از این فرد باید در انتظار بررسی درخواست و صدور ویزای کار در سوئد بماند. معمولا این فرایند بیش تر از ۳ ماه به طول می‌انجامد. البته که نوع جاب آفر و شغل نیز می‌تواند در مدت زمان انتظار بررسی درخواست تاثیر بگذارد. 

ویزای کار سوئد

 

هزینه ویزای کار سوئد

همانطور که گفته شد برای بررسی درخواست ویزا و صدور آن باید هزینه ای را پرداخت نمایید. خود فرد متقاضی برای دریافت ویزای کار سوئد باید ۲ هزار کرون یا ۲۰۰ دلار پرداخت نماید. در صورت به همراه داشتن خانواده هر فرد بزرگسال بایستی ۱۰۰۰ کرون پرداخت نماید. هزینه افراد کمتر از ۱۸ سال  نیز  ۵۰۰ کرون می‌باشد. 

 

میزان درآمد در کشور سوئد

همانطور که در ابتدا گفته شد یکی از شروط اصلی دریافت ویزای کار سوئد قرارداد کاری با حقوق ۱۳ هزار کرون می‌باشد. به همین دلیل بهتر است متقاضیان در مورد میزان حقوق در سوئد نیز اطلاع داشته باشند. درآمدی برخی از مشاغل در سوئد به شرح زیر می‌باشد. 

🔵پزشکی ۵۲۰۰  کرون

🔵ارتباطات ۴۵۵۰ کرون

🔵کارگران معدن ۴۵۰۰ کرون

🔵ساخت و تولید ۴۴۰۰ کرون 

🔵فعالیت های فنی حرفه ای ۴۳۵۰ کرون

🔵ساخت و ساز ۴۲۰۰ کرون

🔵برنامه نویسی ۴۰۰۰ کرون

🔵فناوری اطلاعات ۳۱۵۰ کرون

 

مشاغل مورد نیاز سوئد

کشور سوئد به شغل های بسیار زیادی نیاز دارد و تقریبا می‌توان گفت که در تمامی حوزه های نیز اقدام به پذیرش مهاجر و نیروی کار می‌کند. اما با این حال برخی از مشاغل بیش تر مورد نیاز سوئد هستند. مشاغل مورد نیاز برای دریافت ویزای کار سوئد به شرح زیر می‌باشند. 

🔵مدیریت هواپیما

🔵مدیریت محصول

🔵استاد ریاضی پیشرفته

🔵مدیر اجرایی

🔵مدیر روابط عمومی

🔵مدیر و طراح تبلیغات

🔵‌مدیر مالی

🔵فناوران صنعت خودرو

🔵آموزش

🔵گردشگری

🔵کادر بهداشت و درمان

 

نحوه یافتن کار در سوئد

برای پیدا کردن کار در کشور سوئد چند راه پیش رو دارید. اولین راهکار جستجو شغل به صورت اینترنتی است. برای این منظور باید رزومه خود را برای کارفرمایان ارسال کنید. در روش دوم جستجو کار به صورت حضوری است. در صورت حضور در کشور سوئد می‌توانید به صورت حضوری اقدام به جستجو کار نمایید. 

روش دیگر درخواست جستجو کار ارائه درخواست به سفارت می‌باشد. در صورتی که قصد جستجو کار به صورت آنلاین را دارید، می‌توانید از سایت های کاریابی و آژانس های استخدامی استفاده نمایید. آدرس این سایت ها برای جستجو کار و دریافت ویزای کار سوئد به شرح زیر می‌باشد. 

✅Jobbsafari.se

✅Careerbuilder.se

✅Studentjob.se
 
✅Jobb.blocket.se
 
✅Metrojobb.se
 
✅Monster.se
 
✅Stepstone.se
 
✅Linkedin
 
✅Neuvoo
 
✅Thelocal.se/jobs
 
✅Academic work
 
✅Incluso
 
✅Adecco
 
 

دریافت اقامت دائم سوئد با ویزای کاری

در صورت دریافت ویزای کار سوئد اسم شما در لیست پرداخت مالیات قرار می‌گیرد. پس از گذشت چهار سال از کار کردن در این کشور و پرداخت مالیات می‌توانید برای دریافت اقامت دائم این کشور درخواست بدهید. 

همچنین پس از گذشت ۵ سال نیز امکان دریافت تابعیت این کشور را خواهید داشت. با دریافت تابعیت می‌توانید پاسپورت این کشور را نیز به دست آورید. پاسپورت سوئد جز معتبرترین پاسپورت های جهان است و با داشتن آن امکان سفر به ۱۲۷ کشور بدون ویزا را خواهید داشت. 

 

دریافت ویزای کار سوئد برای مهاجران ایرانی

بهترین راه برای متقاضیان ایرانی مهاجرت به سوئد از طریق ویزای کار سوئد و دریافت جاب آفر است. این روش بدون نیاز به حضور در سوئد انجام می‌شود و به دلیل وجود سایت های کاریابی می‌توان به طور گسترده رزومه کاری ارسال کرد. 

پیشنهاد می‌شود که برای دریافت جاب آفر حتما با مدرک تحصیلی دانشگاهی اقدام کنید و به یکی از دو زبان انگلیسی و سوئدی تسلط کامل داشته باشید. در این صورت شانس تان برای دریافت پیشنهاد شغلی به طرز چشم گیری افزایش می‌یابد. همچنین شما می‌توانید از متخصصان این حوزه نیز کمک بگیرید تا با ارائه راهکارهای موثر، فرایند دریافت جاب آفر و ویزای شغلی را تسهیل بخشند. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

مشاوره دریافت ویزای کار سوئد

برای دریافت ویزای کار در سوئد باید حتما جاب آفری از سوی کارفرمایان سوئدی داشته باشید. با توجه به سختی دریافت جاب آفر توصیه می‌شود که حتما با مشاوران متخصص در این زمینه مشورت نمایید. 

متخصصان حوزه مهاجرت با ساخت روزمه کاری قوی و درخواست به سایت های مختلف شانس شما را برای دریافت ویزای کار سوئد افزایش می‌دهند. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ویزای کاری سوئد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ایرانیان چگونه می‌توانند ویزای کار سوئد را دریافت کنند؟

    برای این منظور باید رزومه کاری و تحصیلی خود را برای کارفرمایان سوئدی ارسال کنید تا مدارک شما را بررسی کرده و در صورت تایید جاب آفر ارسال نمایند. 

  2. آیا امکان دریافت ویزای جستجو کار وجود دارد؟

    خیر این ویزا برای ایرانیان صادر نمی‌شود و تنها می‌توان از کشور خود برای کارفرمایان رزومه ارسال کرد. 

  3. میزان درآمد در سوئد چقدر است؟

    درآمد در سوئد متفاوت است اما به طور کلی حداقل حقوق برای دریافت ویزای کار سوئد 13 هزار کرون می‌باشد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره