کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور ۱۴۰۱

کانال تلگرام تحصیلی     

داوطلبان کنکور سراسری در زمان ثبت نام پس از تکمیل مراحل ثبت نام، اطلاعاتی همچون کدپیگیری ثبت نام، شماره پرونده و شماره داوطلبی منحصر به فردی دریافت می‌کنند؛ که باید تا انتهای مسیر آزمون یعنی ثبت نام در دانشگاه این اطلاعات را در دسترس داشته باشند. این مطلب با عنوان دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور ۱۴۰۱ برای داوطلبانی است که این اطلاعات را فراموش کرده‌اند و قصد بازیابی دارند. 

 

دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور ۱۴۰۱

پس از اینکه هر داوطلبی مراحل ثبت نام کنکور سراسری را در سایت سازمان سنجش پشت سر می گذارد، سامانه به منظور موفقیت آمیز بودن ثبت نام کد پیگیری 16 رقمی و شماره پرونده 8 رقمی را در اختیار داوطلب قرار می دهد. در زمان دریافت کارت ورود به جلسه نیز، داوطلب یک شماره داوطلبی دریافت می کند.

شماره پرونده و شماره داوطلبی در مراحل مختلف کنکور سراسری مورد استفاده قرار می‌گیرند. مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ، انتخاب رشته کنکور سراسری و ثبت اعتراض همگی نیازمند این اطلاعات می‌باشند. این شماره ها راه ارتباط داوطلبین با سازمان سنجش است.

 

اما اگر داوطلبی این اطلاعات را فراموش کند تکلیف چیست؟ سازمان سنجش و آموزش کشور این احتمال را پیش بینی کرده و قسمتی از سایت را برای بازیابی اطلاعات از دست رفته داوطلبان، اختصاص داده است.

 

نحوه دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده

ازآنجا که بدون اطلاع از شماره پرونده، امکان دریافت کارنامه اولیه و دسترسی به پرتال داوطلب برای انجام امور مختلف وجود ندارد، داوطلبانی که این اطلاعات را فراموش کرده‌اند باید نسبت به بازیابی آنها اقدام نمایند و کافی است مراحل زیر را انجام دهند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

2️⃣ برروی گزینه “ ارسال درخواست ” یا “ ورود به سیستم پاسخگویی ”  از منوی سمت چپ سایت کلیک کنید.

ورود به سیستم

3️⃣ اگر قبلا در سایت عضو نشده‌اید بر روی گزینه ” عضویت در سایت ” کلیک کنید و با تکمیل روند عضویت در سایت، عضو شوید.

عضویت در سامانه

4️⃣ در صورتی که در سایت عضو شدید و حتی اگر قبلا در سایت سنجش پروفایل تهیه کرده اید بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک نمایید.

ورود به سامانه درخواست

 

نحوه عضویت در سایت

با کلیک برروی گزینه عضویت در سایت، صفحه جدیدی با یک فرم برایتان ایجاد می‌شود ( توجه داشته باشید که در زمان عضویت در سایت، زبان کیبورد خود را به انگلیسی تغییر دهید ). در این فرم به اطلاعاتی به شرح جدول زیر نیاز خواهید داشت.

اطلاعات مورد نیاز برای فرم عضویت در سایت سازمان سنجش
نام و نام خانوادگی نام پدر تاریخ تولد تابعیت
کدملی پست الکترونیک شماره تلفن همراه

فرم عضویت در سایت سازمان سنجش به شرح تصویر زیر می باشد.

فرم عضویت

 

در ادامه روند عضویت در سایت، به نشانی ایمیل و یا همان پست الکترونیکی که وارد کرده‌اید یک رمز عبور ارسال خواهد شد که برای ورود به سامانه الزامی می‌باشد. ( البته این رمز عبور به شماره تلفن همراهی که وارد کرده اید، نیز ارسال می شود)

توجه داشته باشید که ایمیل هر داوطلب باید فقط مختص به او باشد و دو داوطلب نمی توانند از یک ایمیل جهت عضویت در سایت استفاده کنند.

داوطلبان در صورتی در روند عضویت در سایت و ثبت درخواست با مشکلی مواجه شوند، مشاورین مجرب مرکز مشاوره دانتل می‌توانند درخواست آنها مبنی بر دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری را در سایت سنجش ثبت نمایند. برای مطالعه ثبت نام بدون کنکور کلیک کنید.

 

نحوه ارسال درخواست شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور ۱۴۰۱

اگر مراحل عضویت در سایت را با موفقیت به پایان رساندید، مجدد وارد سایت سنجش شده و مراحل قبل را تکرار کنید و اینبار ورود به سیستم را انتخاب نمایید.

5️⃣ در این قسمت کادری پیش روی شماست، پست الکترونیک و رمز عبوری که برایتان ارسال شده است به همراه کد ملی تان را وارد نمایید.

ورود به سامانه

6️⃣ در صفحه جدید بر روی گزینه ” درخواست جدید ” کلیک نمایید.

درخواست جدید

7️⃣ نوع آزمون و سال تحصیلی خود را وارد نمایید.

نوع آزمون و سال تحصیلی

8️⃣ در صفحه جدید در مقابل گزینه “شماره داوطلبی و شماره پرونده “، بر روی گزینه ” انتخاب ” کلیک نمایید.

شماره داوطلبی و پرونده

9️⃣ با تایید اطلاعات شخصی خود در این مرحله، درخواست شما ثبت می شود و در لیست درخواست ها قرار می گیرد.

 

زمان دریافت پاسخ درخواست دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور ۱۴۰۱

پس از ثبت درخواست، کارشناسان معمولا طی  24 الی 72 ساعت پس از ارسال درخواست آن را بررسی می‌کنند. شما می توانید پس از گذشت این بازه زمانی مجدد به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و درخواست خود را پیگیری نمایید. اگر متن ” عنوان درخواست ” به رنگ آبی بود، بدین معناست که درخواست هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است اما اگر به رنگ زرد بود یعنی درخواست بررسی شده و رنگ سبز یعنی به درخواست پاسخ داده شده است.

در صورت بررسی درخواست، داوطلبان می‌توانند با کلیک بر بروی عنوان درخواست اطلاعات بازیابی شده شامل شماره پرونده، شماره داوطلبی کنکور سراسرس را دریافت نمایند. 

 

مشاوره دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور ۱۴۰۱

در متن مقاله فوق به نحوه بازیابی اطلاعات از دست رفته داوطلب شامل شماره داوطلبی و شماره پرونده به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش اشاره کردیم. توجه داشته باشید که علاوه بر این روش شما می توانید در زمان کوتاهتری نیز با تلفن پاسخگوی سازمان سنجش نیز تماس بگیرید و درخواست بازیابی اطلاعات داشته باشید.

چنانچه پیرامون دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری ۱۴۰۱ از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

اگر داوطلبان شماره داوطلبی خود را فراموش یا گم کرده باشند، آیا امکان بازیابی مجدد آن وجود دارد؟

بله، اگر داوطلب کنکور سراسری شماره داوطلبی و یا اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده باشند، می تواند از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به بازیابی آن اقدام کند.

متقاضیان از چه طریقی می توانند نسبت به بازیابی اطلاعات ثبت نامی خود اقدامی کنند؟

بازیابی اطلاعات ثبت نامی کنکور سراسری از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش امکان پذیر است.

شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور سراسری برای انجام چه اموری لازم است؟

رویت نتیجه اولیه و نهایی کنکور سراسری به کمک شماره داوطلبی و شماره پرونده ثبت نام امکان پذیر می باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

  1. سلام یه سوال داشتم کد داوطلبی کنکور هر سال بعد از ثبت نام دوباره تغییر میکنه و جدید برامون صادر میشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره