تحصیل در خارجسایر موضوعات

مهاجرت به اسپانیا

کانال تلگرام تحصیلی     

مهاجرت به اسپانیا برای افرادی که قصد مهاجرت به کشور های خارجی را دارند گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. این کشور وضعیت اقتصادی خوبی دارد و از امکانات رفاهی سطح بالا نیز برخوردار است. افراد پس از مهاجرت با داشتن شرایط لازم می‌توانند اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کنند. مهاجرت به اسپانیا روش‌های متعددی دارد و هر فرد با توجه به شرایط خود می‌تواند از هریک از آن‌ها استفاده نماید. با توجه به تنوع راه‌های مهاجرتی و اهمیت انتخاب روش صحیح، متقاضیان باید از این روش‌ها اطلاع کافی داشته باشند. برای کسب اطلاع می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره‌های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

مهاجرت به اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی محسوب می‌شود. اسپانیا از اقتصاد کارآمد و موقعیت‌های شغلی بسیار خوبی برخوردار است. قوانین مالیاتی مناسب، سیستم آموزشی سطح بالا، کیفیت خدمات درمانی و… منجر به این شده است که بسیاری از افراد در سرتاسر جهان این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنند.

علاوه بر این موارد اسپانیا کشوری زیبا با چشم اندازهای رویایی است و زندگی در این کشور می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

 

مزایا مهاجرت به اسپانیا

اسپانیا یکی از قطب‌های مهاجرتی است و افراد بسیار زیادی به عنوان مهاجر مشغول زندگی در آن هستند. آمار بالای مهاجرت به اسپانیا نشان دهنده مزایای بسیار زیاد آن است. برخی از این مزایا به شرح زیر هستند.

  • پایین بودن هزینه های زندگی
  • امکانات رفاهی بسیار زیاد و با کیفیت
  • سیستم آموزشی عالی
  • کشوری چند فرهنگی و مهاجر پذیر
  • آب و هوای مناسب و نسبتا گرم
  • کشوری عالی برای سرمایه گذاری
  • اقتصاد کارآمد و کسب درآمد به یورو

 

شرایط مهاجرت به اسپانیا

برای مهاجرت به اسپانیا روش‌های متعددی وجود دارد و با توجه به هر روش شرایط مهاجرت نیز تغییر می‌کند. برخی از روش‌ها به مدرک تحصیلی و برخی به سرمایه و مهارت نیاز دارند. اما شرایط کلی مهاجرت به اسپانیا به صورت زیر می‌باشد.

  • پاسپورت معتبر
  • داشتن ویزا
  • نداشتن سو سابقه
  • آماده کردن مسکن در اسپانیا و اثبات آن
  • مدارک برای اثبات توانایی مالی برای زندگی در اسپانیا
  • فیش واریز هزینه صدور ویزا
  • داشتن مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی

 

مهاجرت به اسپانیا با ویزای کاری

برای مهاجرت و دریافت ویزای کاری اسپانیا باید یک کار در کشور اسپانیا پیدا کنید و یک دعوت نامه از کارفرمایی اسپانیایی دریافت نمایید که جاب آفر نامیده می‌شود. داشتن مجوز کار در اسپانیا نیز برای دریافت ویزای کاری الزامی است که این مورد باید توسط کارفرما انجام شود.

مجوز کار اسپانیا یک سال اعتبار دارد و پس از پایان این دوره در صورت واجد شرایط بودن و اثبات توانایی خود می‌توانید مجوز خود را تمدید نمایید. پس از مهاجرت به اسپانیا با 5 سال حضور در این کشور و کار کردن امکان دریافت اقامت دائم را به دست می‌آورید.

 

مهاجرت به اسپانیا با ویزای تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا در واقع راحت ترین روش برای مهاجرت محسوب می‌شود. در این روش فرد متقاضی باید برای دانشگاه‌های اسپانیا درخواست بفرستد تا از حداقل یکی از آن‌ها نامه پذیرش دریافت کند. دانشگاه‌های اسپانیا ار رنکینگ بالایی برخوردارند هزینه تحصیل در این کشور نیز بسیار ارزان است. ب

رای تحصیل در مقطع کارشناسی اسپانیا باید حتما مدرک زبان اسپانیایی داشته باشید چراکه دروس در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه نمی‌شوند. اما در مقاطع بالاتر امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

در حین تحصیل در اسپانیا نیز دانشجویان اجاره 20 ساعت کاره پاره وقت در هفته را دارند. پس از پایان تحصیل و فارغ التحصیلی اعتبار ویزا تمام می‌شود و باید سریعا به کشور خود بازگردید.

اما در صورتی که قصد مهاجرت به اسپانیا برای همیشه را دارید، می‌توانید برای مدت 12 ماه به دنبال کار بگردید و ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهید. قبل از پایان مهلت اعتبار ویزای تحصیلی برای دریافت مجوز 12 ماهه اقدام کنید تا پس از فارغ التحصیلی با مشکل مواجه نشوید.

در صورت یافتن شغل و کار کردن برای مدت 5 سال در اسپانیا می‌توانید نسبت به دریافت اقامت دائم نیز اقدام نمایید.

 

مهاجرت به اسپانیا با سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به اسپانیا است. افراد می‌توانند پول خود را در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری کنند و از این طریق اقامت دائم اسپانیا را به دست آورند. ثبت شرکت، خرید اوراق قرضه، خرید سهام و خرید خانه جز روش‌های سرمایه گذاری هستند. دریافت گلدن ویزا اسپانیا نیز از روش‌های مهاجرت است که در صورت سرمایه گذاری بیش تر از 500 هزار یورو می‌توانید آن را دریافت نمایید.

 

گلدن ویزا آمریکا

گلدن ویزا مخصوص افراد خارج از اتحادیه اروپا است و با سرمایه گذاری در این کشور دریافت می‌شود و جز روش‌های مهاجرت به اسپانیا است. با دریافت این ویزا افراد می‌توانند تنها یکبار در سال به اسپانیا بروند و نیازی به حضور دائم آن‌ها در کشور نیست. گلدن ویزا با انجام سرمایه گذاری‌هایی همچون خرید ملک و سهام و یا سرمایه گذاری در بانک قابل دریافت است.

البته ملبغ سرمایه گذاری بایستی حداقل 500 هزار یورو باشد. این ویزا 2 سال اقامت به فرد متقاضی می‌دهد و پس از آن نیز قابل تمدید است. در نهایت فرد با 5 سال حضور مداوم، می‌تواند برای اقامت دائم درخواست دهد.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

خرید ملک در اسپانیا

یکی از راحت ترین روش‌ها برای مهاجرت به اسپانیا خرید ملک است. ملکی که در اسپانیا می‌خرید بایستی 500 هزار یورو ارزش داشته باشد و برای تعداد افراد خانواده‌ مناسب باشد. بدین صورت که برای زندگی یک خانواده چهار نفره ملک حداقل دو اتاق خواب داشته باشد و به طور کل برای زندگی مناسب باشد.

پس از خرید ملک ویزایی با یک سال اعتبار دریافت خواهید کرد و پس از پایان این مهلت نیز می‌توانید اعتبار ویزای خود را تمدید نمایید. پس از 5 سال حضور در کشور اسپانیا امکان دریافت اقامت دائم و پاسپورت کانادا را نیز به دست می‌آورید. در صورتی که قصد مهاجرت به اسپانیا با روش خرید ملک را دارید، بهتر است ابتدا با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید تا از ضررهای مالی جلوگیری کنید.

 

ویزای خود حمایتی

در روش خود حمایتی یا تمکن مالی باید اثبات کنید که حداقل 30 هزار یورو سرمایه دارید و  از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستید. علاوه بر این مبلغ، برای همسر و فرزندان خود نیز باید 6500 یورو برای هریک در نظر بگیرید. داشتن درآمد ماهیانه و املاک نیز از دیگر شروط روش خود حمایتی است.

فرد متقاضی و خانواده او باید برای مدت 6 ماه به صورت دائم در اسپانیا حضور داشته باشند. در ابتدا ویزا به صورت یک ساله صادر می‌شود اما امکان تمدید اعتبار وجود دارد. با 5 سال حضور در اسپانیا اقامت دائم را به دست خواهید آورد و پس از 10 سال نیز تابعیت اسپانیا به شما تعلق خواهد گرفت.

 

ویزای خود اشتغالی

در روش خود اشتغالی افراد متقاضی مهاجرت به اسپانیا می‌توانند کسب و کاری برای خود راه اندازی کرده و آن را با صلاح دید خود اداره کنند. هزینه اداره بیزینس‌های خود اشتغالی کمتر از شرکت‌‌های معتبر است. بهترین حوزه‌ها برای فعالیت خود اشتغالی کشاورزی، ساخت و ساز و خدمات می‌باشد.

برای راه اندازی کسب و کار در اسپانیا بایستی حتما به قوانین هر استان توجه کنید چراکه قوانین تامین اجتماعی و پرداخت مالیات در استان‌های مختلف فرق می‌کند.

راه اندازی بیزینس و فریلنسری نیز از نظر پرداخت مالیات، سرمایه اولیه و… با یکدیگر متفاوت هستند. در این روش مهاجرتی نیز ابتدا ویزای 1 ساله برای‌تان صادر می‌شود اما هر سال تمدید شده و پس از 5 سال نیز اقامت دائم به شما تعلق خواهد گرفت.

از شرایط لازم برای دریافت ویزای خود اشتغالی می‌توان به شهروندی خارج از اتحادیه اروپا، سن حداقل 18، داشتن اقامت قانونی در صورت حضور در اسپانیا، سابقه کار در حوزه خود اشتغالی، تمکن مالی و عدم سو سابقه اشاره کرد.

 

مهاجرت از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به اسپانیا ازدواج است. در صورتی که فردی خارجی با یک فرد دارای تابعیت اسپانیا ازدواج کند، اقامت این کشور را به دست خواهد آورد. فرد اسپانیایی باید از تمکن مالی و درآمد پایه برخوردار باشد. پس از ازدواج ویزایی با اعتبار یک سال برای فرد صادر می‌شود. در این مدت وضعیت ازدواج مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در صورتی که زن و شوهر به صورت واقعی باهم ازدواج کرده باشند و برای یک سال بایکدیگر زندگی کنند، تابعیت اسپانیا به فرد خارجی داده می‌شود. توجه داشته باشید که در صورت صوری بودن ازدواج و اثبات آن به اداره مهاجرت هر دو فرد جریمه خواهند شد و ویزای شهروند خارجی نیز ریجکت می‌شود.

 

مهاجرت از طریق تولد فرزند

در تمامی کشور های جهان اقامت فرزندان تازه متولد شده به یکی از دو روش اصل خون و سیستم خاک تعیین می‌شود. در برخی کشورها در صورتی که فرزندی در خاک آن کشور به دنیا بیاید، صرف نظر از ملیت والدین تابعیت آن کشور را دریافت خواهد کرد. اما در کشور اسپانیا سیستم خود تعیین کننده است و تنها در صورتی تابعیت داده می‌شود که آن فرزند از والدین اسپانیایی متولد شده باشد. پس مهاجرت به اسپانیا با تولد فرزند امکان پذیر نیست.

 

مهاجرت با پناهندگی

پناهندگی نیز یکی دیگر از روش‌های مهاجرت است. طبق تعریف سازمان ملل فردی که به دلیل عقایل مذهبی، سیاسی، جنسیت و… در کشور خود با مشکلات مالی و جانی مواجه شده است، می‌تواند به کشورهای دیگر رفته و با اعلام خطر مرگ خود پناهدگی آن کشور را دریافت کند.

این روش بسیار حطرناک است و فرد برای ورود به کشور اسپانیا باید به صورت غیرقانونی سفر کند که خطرات بسیار زیادی دارد. پس از ورود به اسپانیا فرد باید ادعای خود را ثابت کند و در غیر این صورت به کشور خود دیپورت خواهد شد. این روش مهاجرت به اسپانیا غیرقانونی و خطناک است و توسط مجموعه دانتل کو توصیه نمی‌شود.

 

دریافت ویزای اسپانیا

ویزا اسپانیا در دو نوع مهاجرتی و توریستی صادر می‌شود. ویزای توریستی برای گردش در این کشور است که 90 روز اعتبار دارد. ویزای مهاجرتی نیز انواع مختلف دارد که در بالا تمامی آن‌ها را بررسی کردیم. افراد با توجه به نوع روش مهاجرتی خود باید مدارک و شرایط لازم را دارا باشند تا ویزای مهاجرتی به آن‌ها تعلق گیرد.

مبلغ ویزا با توجه به روش مهاجرتی متفاوت خواهد بود و از 100 تا 1000 یورو هزینه خواهد داشت. ویزاهای مهاجرت به اسپانیا معمولا در ابتدا به صورت موقت صادر می‌شوند و اعتبار آن ها یک تا دو سال است. پس از پایان مهلت در صورت واجد شرایط بودن اعتبار ویزا تمدید می‌شود و در صورت حضور 5 ساله نیز اقامت دائم به فرد داده می‌شود.

مهاجرت به اسپانیا

 

هزینه مهاجرت به اسپانیا

هزینه مهاجرت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد است. از ابتدای شروع دریافت ویزا شما باید هزینه‌‌هایی را پرداخت کنید که از آ‌ها می‌توان به هزینه صدور ویزا، هزینه مصاحبه و.. اشاره کرد. علاوه بر این هر فرد با توجه به روش مهاجرتی خود نیز هزینه‌هایی را دارد. افراد مهاجر با ویزای سرمایه گذاری باید حداقل سرمایه مورد نیاز را داشته باشند و افراد مهاجر با ویزای تحصیلی نیز باید شهریه دانشگاه را پرداخت نمایند.

پس از دریافت ویزا و مهاجرت به اسپانیا نیز بخش بزرگی از هزینه‌ها شروع می‌شود که هزینه زندگی در این کشور است. بیش ترین سهم هزینه زندگی به اجاره مسکن تعلق دارد. به طور میانگین اجاره یک آپارتمان 860 دلار در ماه هزینه دارد. خوابگاه‌های دانشجویی ارزان قیمت تر هستند و در حدود 600 دلار می‌باشند.

اما به طور کل می‌توان گفت که هزینه زندگی در اسپانیا نسبت به سایر کشورهایی اروپایی ارزان تر است و افراد مهاجر از عهده مخارج زندگی در این کشور برمی‌آیند. به طور کلی هزینه زندگی یک فرد در کشور اسپانیا (بدون هزینه اجاره) 600 یورو در ماه می باشد. هزینه های زندگی در اسپانیا به شرح زیر هستند.

  • خرید موارد غذایی 70 تا 200 یورو
  • حمل و نقل 20 تا 50 یورو
  • خدمات بهداشتی و درمانی 30 یورو

 

مهاجرت به اسپانیا | هزینه زندگی در در شهر مادرید

هزینه‌های زندگی در شهر های مختلف اسپانیا متفاوت است. مادرید پایتخت اسپانیا جز گران ترین شهرها برای زندگی است. یک خانواده چهار نفره باید برای زندگی در این شهر ماهانه 2390 یورو هزینه کنند. این مبلغ بدون در نظر گرفتن اجاره آپارتمان می‌باشد.

 

هزینه زندگی در شهر والنسیا

شهر والنسیا جز شهرهای ارزان قیمت اسپانیا محسوب می‌شود. به طور کلی یک خانواده چهار نفره باید ماهانه 2000 یورو برای هزینه هایی همچون خورد و خوراک و حمل و نقل پرداخت نمایند. اجاره مسکن نیز در این شهر نسبت به مادرید ارزان تر است.

 

بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی

قبل از مهاجرت به اسپانیا باید حتما در مورد شهرهای مختلف این کشور تحقیق کنید و بهترین شهر را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایید. انتخاب شهر در کیفیت زندگی پس از مهاجرت بسیار تاثیرگذار است. برخی از بهترین شهرهای اسپانیا برای مهاجرت و زندگی به شرح زیر هستند.

 

بارسلونا

بارسولونا یک شهر ساحلی در کشور اسپانیا است که آب و هوای آن نیز گرم می‌باشد. این شهر برای افرادی که به هوای گرم علاقه زیادی دارند بسیار مناسب است. همچنین توجه داشته باشید که بارسلونا جز شهرهای گران قیمت اسپانیا است و به افرادی توصیه می‌شود که توانایی مالی پرداخت هزینه‌های بالا را داشته باشند. این شهر بسیار آرام است و زندگی در آن بسیار لذت بخش خواهد بود.

 

مهاجرت به اسپانیا | مادرید

همانطور که می‌دانید پایتخت اسپانیا شهر مادرید است. در این شهر موقعیت‌های شغلی بهتر و بیش‌تری مهیا است و افراد مهاجر که نیاز به پیدا کردن کار دارند، شانس بیش تری در این شهر خواهند داشت. البته با وجود موقعیت‌های شغلی خوب هزینه‌های زندگی نیز در این شهر بالاست.

 

مالاگا

مالاگا نیز از دیگر شهرهای محبوب اسپانیا است که شرایط خوبی برای کار و زندگی دارد. این شهر بسیار آرام است و اکثر افرادی که بازنشسته می‌شوند برای ادامه زندگی به این شهر نقل مکان می‌کنند. از سایر شهرهای مناسب برای زندگی در اسپانیا می‌توان به آلیکانته، مورسیا، سن سباستین و والنسیا اشاره کرد.

 

بهترین راه مهاجرت به اسپانیا

متقاضیان مهاجرت همگی به دنبال بهترین روش مهاجرت هستند که هزینه کمتری داشته باش و با سهولت بیش‌تری نیز انجام شود. به طور کلی مهاجرت به اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی راحت تر است اما بهترین روش را شرایط هر فرد تعیین می‌کند.

ممکن است یک روش نسبتا سخت تر با توجه به شرایط شما بهترین و سریع‌ترین نتیجه را داشته باشد. برای این منظور توصیه می‌شود با افراد متخصص مشورت نمایید تا شرایط‌تان را بررسی کرده و بهترین روش مهاجرتی را به شما معرفی نمایند. مشاوران مجموعه دانتل کو می‌توانند در این زمینه شما را یاری کنند.

 

مشاوره مهاجرت به اسپانیا

کشور اسپانیا به دلیل اقتصاد خوب و امکانات رفاهی عالی مقصدی پرطرفدار برای مهاجرت است. برای مهاجرت به اسپانیا روش‌های متعددی وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و مهاجرت با ازدواج اشاره کرد. 5 سال پس از اقامت قانونی در کشور اسپانیا می‌توانید اقامت دائم دریافت نمایید.

انتخاب روش مهاجرتی مناسب تاثیر بسیار زیادی بر روند صدور ویزا و سهولت دریافت آن می‌گذارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که قبل از هر اقدامی با مشاوران این حوزه مشورتت نمایید. عدم کمک گرفتن از افراد متخصص ممکن است ضررهای مالی و زمانی نیز با خود به دنبال داشته باشد. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به اسپانیا می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا از طریق ازدواج یا تولد فرزند می‌توان به اسپانیا مهاجرت کرد؟

    ازدواج با یک فرد دارای تابعیت اسپانیا یکی از راه‌های مهاجرت است که البته ازدواج باید واقعی باشد. اما ازدواج از طریق تولد فرزند امکان پذیر نیست چرا که اسپانیا تنها به فرزندانی که از والدین اسپانیایی متولد شده‌اند، تابعیت می‌دهد.

  2. آیا برای مهاجرت به اسپانیا می‌توان از روش خرید ملک اقدام کرد؟

    بله با خرید ملک می‌توانید ویزای این کشور را دریافت نمایید. ملک خریداری شده باید ارزشی حداقل 5000 یورو داشته و مناسب با نیازهای خانواده باشد.

  3. هزینه زندگی در اسپانیا چقدر است؟

    به طور کل اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی کشور ارزان قیمتی است. هزینه زندگی در هر شهر متفاوت است اما در مجموع می‌توان هزینه ماهانه 600 تا 1000 یورو را برآورد کرد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره