تحصیل در خارجسایر موضوعات

راهنما تحصیل در اسپانیا

کانال تلگرام تحصیلی     

تحصیل در اسپانیا یکی از گزینه‌های پیش روی متقاضیان مهاجرت به کشورهای خارجی است. کشور اسپانیا با داشتن سیستم آموزشی عالی، فرصت‌های شغلی متعدد و آب و هوای خوب جز مقاصد پرطرفدار برای مهاجران محسوب می‌شوند. دانشجویان می‌توانند به زبان انگلیسی و یا اسپانیایی به تحصیل در مقاطع مختلف بپردازند. با توجه به پیچیدگی روند دریافت ویزا و مهاجرت به اسپانیا، متقاضیان باید به طور کل از روند این کار آگاهی داشته باشند. برای کسب اطلاع در این زمینه می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره‌های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

فهرست مطالب

تحصیل در اسپانیا

اسپانیا یکی از مقاصد پرطرفردار برای مهاجرت است که به دلیل سیستم آموزشی عالی بسیاری از این مهاجران را دانشجویان تشکیل می‌دهند. این کشور بسیار خوش آب و هواست و مقصدی مناسب برای افرادی است که علاقه‌ای به کشورهای سرد و بارانی و ندارند. طبق آمارها 20 درصد دانشجویان اسپانیایی را دانشجویان بین المللی تشکیل داده‌اند و این نشان دهنده مزایای بسیار زیاد تحصیل در اسپانیا است. کشور اسپانیا با داشتن دانشگاه‌های برتر در سطح جهان نشان داده است که کشوری مناسب برای تحصیل محسوب می‌شود.

سیستم آموزشی و تحصیل در اسپانیا

سیستم آموزشی کشور اسپانیا شامل دو بخش اختیاری و اجباری می‌شود. تحصیلات قبل از دانشگاه 12 ساله است و از ابتدایی تا دبیرستان اجباری می‌باشد. دوره پیش دبستانی و دو سال بعد دبیرستان اختیاری بوده و لزومی به گذراندن آن‌ها نیست. مقاطع مختلف دوره اجباری تحصیل در اسپانیا به شرح زیر می‌باشد.

ابتدایی

اولین سطح آموزش اجباری در اسپانیا است و تمامی کودکان 7 تا 12 سال باید در این مقطع تحصیل نمایند. در مقطع ابتدایی کودکان به آموزش دروسی همچون ریاضی، زبان، علوم، ورزش و… می‌پردازند.

متوسطه

این مقطع نیز 4 سال است و دانش آموزان 12 تا 16 ساله ملزم به تحصیل در این دوره می‌باشند. این مقطع به دو بخش تقسیم می‌شود. دو سال اول تحصیل در اسپانیا به دروس پایه و مباحث آکادمیک می‌پردازد. دو سال دوم نیز بر دروس آکادمیک، مطالعات آزاد و دروس اختیاری تمرکز می‌کند.

دوره Bachillerato

این دوره جز مقاطع اختیاری است و همان دو سال آخر دبیرستان می‌باشد. دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند بایستی این دو سال را بگذرانند تا اجازه ورود به دانشگاه را داشته باشند. در دوره Bachillerato دانش آموزان برای تحصیل در دانشگاه آماده می‌شوند. دو گروه آموزشی دوره Bachillerato هنر و علوم انسانی و علوم و فناوری می‌باشد.

سیستم نمره دهی تحصیل در اسپانیا

  • 1 تا 4.9 مردود
  • 5 تا 5.9 قابل قبول
  • 6 تا 6.9 خوب
  • 7 تا 8.9 خیلی خوب
  • 9 تا 10 عالی

مزایای تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا مزایای بسیار زیادی دارد که باعث می‌شود دانشجویان سرتاسر جهان برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. آگاهی از این مزایا می‌تواند در هنگام تصمیم گیری به شما کمک کند. برخی از مهم ترین مزایای تحصیل در اسپانیا به شرح زیر هستند.

داشتن دانشگاه‌های برتر

کشور اسپانیا بیش تر از 70 دانشگاه دارد که 24 مورد آن‌ها از رنکینگ بسیار خوبی برخوردارند و در لیست 100 دانشگاه برتر QS قرار گرفته‌اند. دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه‌ها می‌توانند با مدرک خود در تمام کشورها به کار و فعالیت بپردازند.

سیستم آموزشی سطح بالا

سیستم آموزشی اسپانیا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و دانشجویان در این سیستم می‌توانند در رشته تحصیلی خود علم بسیار زیادی به دست آورند. همچنین سیستم آموزشی اسپانیا به صورت عملی دانشجویان را آموزش می‌دهد تا به محض ورود به بازار کار بهترین کارایی را داشته باشند. افزایش مهاجران تحصیلی در سال‌های اخیر نیز نشان‌دهنده کیفیت سیستم آموزشی اسپانیا است.

تحصیل در اسپانیا | امکان تحصیل به زبان انگلیسی

دانشجویان بین المللی در کشور اسپانیا می‌توانند به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند. البته تحصیل در اکثر رشته‌های مقطع کارشناسی به زبان اسپانیایی است اما برخی از دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی نیز دروس را ارائه می‌دهند.

در مقطع ارشد و دکتری نیز امکان تحصیل به زبان انگلیسی و اسپانیایی وجود دارد. همچنین دانشجویان می‌توانند پس از ورود به اسپانیا نیز زبان اسپانیایی خود را تقویت کنند.

داشتن ویزای با ارزش

اسپانیا در حوزه شنگن قرار دارد به همین دلیل ویزای آن ارزشی بسیار زیادی دارد و هر فرد با داشتن ویزا می‌تواند به سایر کشورها در حوزه شنگن سفر کند. علاوه بر گردش و تفریح با ویزای اسپانیا پس از فارغ التحصیلی نیز می‌توانید در سایر کشورها با کار بپردازید و یا تحصیلات خود در مقاطع بعدی را در کشورهای دیگر ادامه دهید.

آب و هوای خوب

اسپانیا یک کشور ساحلی است و آب و هوایی گرم دارد. جزایر و طبیعت بسیار زیبای اسپانیا از نقاط مثبت آن به شمار می‌رود و مکانی عالی برای تفریح و زندگی است. افرادی که از آب و هوای سرد و بارانی لذت نمی‌برند، با تحصیل در اسپانیا اوقات خوشی را در این کشور خواهند گذراند.

داشتن موقعیت‌های شغلی متعدد

شرکت‌ها و کمپانی‌های بسیار زیادی در اسپانیا در حال فعالیت هستند که با رشد و پیشرفت در حوزه کاری خود به نیروی کار بیش از پیش احتیاج پیدا می‌کنند. به همین دلیل موقعیت‌های شغلی فراوانی در اسپانیا فراهم است و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می‌توانند مشغول کار شوند.

شرایط تحصیل در اسپانیا

برای تحصیل در کشور اسپانیا باید در ابتدا مدرک زبان انگلیسی و یا اسپانیایی داشته باشید. (در مقطع کارشناسی داشتن مدرک زبان اسپانیایی مهم است.) دانشگاه‌های اسپانیا به صورت خصوصی و دولتی اداره می‌شوند. دانشگاه‌های دولتی برای دانشجویان اسپانیایی رایگان است اما دانشجویان بین المللی باید شهریه پرداخت کنند. شهریه دانشگاه‌های دولتی بسیار ارزان تر از دانشگاه‌های خصوصی است.

به دلیل رایگان نبودن تحصیل در اسپانیا دانشجویان باید در ابتدا اثبات کنند که از توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌ها برخوردارند. برای تحصیل در اسپانیا شرایط سنی مشخصی وجود ندارد و تصمیم گیری در این مورد بر عهده مامور سفارت است.

در صورتی که دانشجو با توجه به مقطع تحصیلی خود سن بالایی داشته و گپ تحصیلی زیادی داشته باشد، ویزای او ریجکت خواهد شد. سن پایین شانس دریافت ویزای تحصیلی را افزایش می‌دهد اما دانشجویان با سن بالا هم در صورت داشتن رزومه خوب می‌توانند ویزای تحصیلی دریافت نمایند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در اسپانیا

  • ترجمه مدرک تحصیلی مقطع قبل و ریز نمرات
  • مدارک شناسایی و پاسپورت
  • رزومه تحصیلی
  • روزمه تحقیقاتی
  • انگیزه نامه تحصیل در اسپانیا
  • مدرک زبان (اسپانیایی یا انگلیسی)
  • در صورت خواست دانشگاه باید در جلسه مصاحبه نیز شرکت نمایید. (تلفنی، اینترنتی یا حضوری)

تحصیل در اسپانیا | مقطع کارشناسی

اسپانیا جز کشورهای سهیم در قرارداد بولونیا است و به همین دلیل سیستم آموزشی آن با استانداردهای جهانی متناسب است. دوره کارشناسی در اسپانیا 4 سال به طول می‌انجامد و دانشجویان باید 240 واحد درسی را پاس کنند. برای ورود به مقطع کارشناسی دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا بایستی در آزمون ورودی شرکت کرده و در آن قبول شوند. مدرک کارشناسی به 5 دسته هنر و علوم انسانی، حقوق، مهندسی، هلوم طبیعی و کسب و کار تقسیم می‌شود. هرچه معدل دیپلم بالاتر باشد شانس قبولی در دانشگاه‌های برتر نیز افزایش می‌یابد. همچنین داشتن مدرک زبان نیز از شروط اصلی قبولی در کارشناسی اسپانیا است. مدارک مورد نیاز برای قبولی در دانشگاه‌ها و تحصیل در اسپانیا به شرح زیر هستند.

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پرنسلی گرفته شده در سال جاری
  • مدرک تحصیلی و ریز نمرات به صورت ترجمه شده
  • روزمه تحصیلی

تحصیل در اسپانیا | مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع ارشد به طور معمول 2 ساله است اما با توجه به رشته تحصیلی ممکن است بیش تر و یا کمتر باشد. در طول دوره ارشد دانشجویان باید 60 تا 120 واحد را بگذرانند. تنوع رشته‌های درسی در مقطع ارشد بسیار بالاست به طوری که تمامی دانشجویان می‌توانند در رشته تحصیلی مورد نظر خود ادامه تحصیل دهند. در مقطع ارشد امکان تحصیل به زبان انگلیسی و اسپانیایی وجود دارد. دانشجویان بومی اسپانیا برای تحصیل در این مقطع بایستی حدودا 1620 یورو پرداخت کنند. این مبلغ برای دانشجویان بین المللی بیشتر نیز خواهد بود. مقطع ارشد آزمون ورودی ندارد و دانشجویان با توجه به معدل و روزمه تحصیلی و سابقه کار خود پذیرفته می‌شوند. مدارک مورد نیاز برای قبولی در مقطع ارشد و تحصیل در اسپانیا به شرح زیر هستند.

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پرنسلی که در سال جاری گرفته شده باشد.
  • مدرک تحصیلی مقاطع قبلی و ریز نمرات به صورت ترجمه شده
  • روزمه تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • مجوز تحصیلی در مقطع ارشد

تحصیل در اسپانیا | مقطع دکتری

تحصیل در اسپانیا در مقطع دکتری به صورت پاره وقت و تمام وقت امکان پذیر است. دوره‌های تمام وقت سه ساله و پاره وقت 5 ساله هستند. در مقطع دکتری تمامی رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های اسپانیا ارائه می‌شود و دانشجویان می‌توانند به تحصیل در رشته درسی خود بپردازند.

دوره دکتری معمولا پژوهش محور است و دانشجویان باید به تحقیق بپردازند اما در برخی رشته‌ها دروس تئوری نیز ارائه می‌شود و دانشجو باید در این دوره‌ها شرکت نمایند. تحصیل در مقطع دکتری با مدرک زبان انگلیسی امکان پذیر است. برخی از مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مقطع دکتری به شرح زیر می‌باشد.

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • عکس پرسنلی جدید
  • مدارک تحصیلی مقاطع قبلی و ریز نمرات به صورت ترجمه شدهپ
  • مجوز تحصیل در مقطع دکتری
  • رزومه
  • انگیزه نامه برای تحصیل در اسپانیا
  • توصیه نامه
  • ارائه رزومه کاری (در صورت داشتن)
  • ارائه مقالات معتبر یا کتاب نگارش شده
  • پروپوزال (در برخی مواقع)

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

تحصیل پزشکی در اسپانیا

رشته پزشکی یکی از رشته‌های بسیار محبوب در بین دانشجویان سرتاسر جهان است. دانشگاه‌های پزشکی اسپانیا از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و با توجه به اهمیت رشته پزشکی دانشجویان را به نحوی کارآمد برای کار در بیمارستان آماده می‌کند. رشته پزشکی در اسپانیا 6 سال به طول می‌انجامد.

دوره‌های رشته پزشکی به زبان اسپانیایی است و دانشجویان بایستی حداقل مدرک B2 اسپانیایی را ارائه دهند. البته برخی دانشگاه‌ها دو زبانه هستند و دانشجویان علاوه بر مدرک اسپانیایی باید مدرک انگلیسی نیز داشته باشند. همچنین ورود به دانشگاه‌های پزشکی مشروط به شرکت در آزمون ورودی و قبولی در آن است. آزمون ورودی پزشکی به زبان اسپانیایی می‌باشد و بر روی دروسی همچون ریاضی، فیزیک، شیمی، زبان و زیست تمرکز دارد.

از دانشگاه‌های برتر پزشکی برای تحصیل در اسپانیا می‌توان به بارسلونا، مادرید، ناوارا، والنسیا و پمپئو فابرا اشاره کرد. شهریه رشته پزشکی در دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است. شهریه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی تقریبا 1000 تا 2000 یورو است در حالی که برای تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی و انگلیسی زبان بایستی در حدود 14000 یورو پرداخت نمایید. توجه داشته باشید که این مبلغ برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا بیشتر نیز خواهد شد.

تحصیل دندان پزشکی در اسپانیا

تحصیل در رشته دندان پزشکی در اسپانیا 5 سال به طول می‌انجامد. این رشته به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی ارائه می‌شود و دانشجویان بین المللی با سهولت بیش‌تری نسبت به رشته پزشکی می‌توانند در آن قبول شوند.

البته دانشگاه‌های انگلیسی زبان محدود هستند و با توجه به رقابت گسترده بر سر قبولی در این دانشگاه‌ها، شانس داوطلبان کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌شود که در صورت امکان برای تحصیل در اسپانیا به مطالعه زبان اسپانیایی بپردازید تا امکان تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیایی زبان را داشته باشید.

افزایش دانش زبان اسپانیایی در سال‌های آخر تحصیل و پیدا کردن شغل نیز به شما کمک می‌کند. برای اخذ مدرک دندان پزشکی باید به کارآموزی در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها بپردازید. برخی از دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجوی دندان پزشکی آزمون ورودی برگزار می‌کنند. از شروط اصلی قبولی در رشته دندان پزشکی می‌توان به معدل بالا، آیلتس 5.5 و مدرک زبان اسپانیایی حداقل B2 اشاره کرد.

شهریه رشته دندان پزشکی با توجه به دانشگاه متفاوت است اما به طور کل شهریه دانشگاه‌های دولتی و اسپانیایی زبان 1000 تا 2000 یورو می‌باشد. این مبلغ در دانشگاه‌های خصوصی و انگلیسی زبان و برای دانشجویان خارج ار اتحادیه اروپا بسیار بیش‌تر می‌شود. برخی از دانشگاه‌های ارائه دهنده دندان پزشکی به زبان انگلیسی به صورت زیر هستند.

  • دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا
  • مادرید
  • بارسلونا
  • دانشگاه کاتولیک والنسیا برای تحصیل در اسپانیا
  • دانشگاه سن آنتونیو د مورسیا

تحصیل داروسازی در اسپانیا

داروسازی یکی از رشته‌های پرطرفدار و محبوب در اسپانیا است. این کشور امکانات فوق العاده‌ای برای تحقیقات داروسازی مهیا کرده است و به همین دلیل دانشجویان امکان پیشرفت بسیار زیادی در این سیستم آموزش دارند. تحصیل در اسپانیا در رشته داروسازی 5 سال به طول می‌انجامد. دانشجویان می‌توانند به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی به تحصیل بپردازند. برخی از دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو آزمون ورودی نیز برگزار می‌کنند.

رشته داروسازی جز گران‌ترین رشته‌ها در کشور اسپانیا است و شهریه‌ای در حدود 12 هزار یورو دارد. این مبلغ برای دانشجویان بین المللی بیشتر نیز خواهد شد. شهریه دانشگاه‌های انگلیسی زبان یا دو زبانه نیز بیشتر از شهریه دانشگاه‌های اسپانیایی است. دانشگاه‌های برتر برای تحصیل داروسازی در اسپانیا به شرح زیر هستند.

  • دانشگاه کامپلوتنسه مادرید
  • بارسلونا
  • والنسیا
  • دانشگاه گرانادا

دانشگاه‌های برتر اسپانیا

  • دانشگاه خودگردان بارسلونا
  • دانشگاه بارسلونا
  • دانشکده خودگردان مادرید
  • دانشگاه مادرید
  • پمپئو فابرا
  • دانشگاه ناوارا
  • چارلز سوم مادرید
  • پلی تکنیک کاتالونیا از دانشگاه های برتر برای تحصیل در اسپانیا
  • دانشگاه IE
  • دانشگاه زاراگوزا
  • دانشگاه پلی تکنیک والنسیا
  • دانشگاه پلی تکنیک مادرید
  • دانشگاه آلکالا
  • دانشکده مورسیا
  • دانشگاه ویگو

دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا

اولین گام برای دریافت ویزای تحصیل در اسپانیا دریافت نامه پذیرش از یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور است. پس از دریافت نامه پذیرش بایستی مدارک خود را اماده کرده و به سفارت تحویل دهید تا روند دریافت ویزا شروع شود. در صورت ناقص بودن مدارک و یا اشتباه در ترجمه ممکن است ویزای تحصیلی ریجکت شود. مدارک مورد نیاز به شرح زیر هستند.

  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • مدارک تحصیلی مقاطع قبلی و ریز نمرات به صورت ترجمه شده
  • مدارک هویتی
  • پاسپورت دارای اعتبار
  • عکس پرسنلی جدید
  • فرم های مربوط به درخواست ویزا
  • گواهی سلامت
  • مدرک داشتن محل اقامت در اسپانیا
  • رزومه تحصیلی
  • انگیزه نامه تحصیل در اسپانیا
  • برگه بیمه
  • مدارک مربوط به سابقه کار(در صورت داشتن)
  • گواهی عدم سو سابقه
  • مدرک توانایی مالی برای پرداخت هزینه ها
  • فیش پرداخت هزینه صدور ویزا (60 یورو)

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

برای تحصیل در کشور اسپانیا دو راه پیش رو دارید. یا باید مدرک زبان انگلیسی و یا اسپانیایی داشته باشید. داشتن مدرک اسپانایی از اولیت بیشتری برخوردار است و با ارائه این مدرک به سفارت شانس بیشتری برای دریافت ویزای تحصیلی خواهید داشت. مدرک زبان انگلیسی شرط اصلی نیست و یک امنتیاز محسوب می‌شود. برای تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی و رشته پزشکی بایستی حتما مدرک اسپانیایی داشته باشید.

هزینه تحصیل در اسپانیا

هزینه تحصیل یکی از مهم ترین دغدغه‌های دانشجویان است. از ابتدای شروع درخواست ویزای تحصیلی بایستی هزینه‌هایی را پرداخت کنید. پس از ورود به اسپانیا باید در ابتدا شهریه دانشگاه را نیز پرداخت نمایید که با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت است. دانشجویان بین المللی به طور کلی بایستی سالانه 3600 تا 5400 یورو پرداخت نمایند.

تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی و رشته‌های پزشکی و آزمایشگاهی گران تر می‌باشد. دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه‌ها باید سالانه در حدود 5000 تا 18000 یورو بپردازند.

هزینه زندگی در اسپانیا

اما پس از این بخش بزرگی از هزینه‌ها شروع می‌شود که مربوط به هزینه زندگی می‌باشد. بیش ترین سهم هزینه‌های زندگی به اجاره مسکن اختصاص دارد. اجاره خوابگاه دانشجویی تقریبا 300 یورو در ماه و اجاره آپارتمان 800 تا 1000 یورو می‌باشد. البته دانشجویان می‌توانند با اجاره آپارتمان به صورت اشتراکی این مبلغ را کاهش دهند.

هزینه زندگی در شهرهای کوچک و حومه به طرز چشم گیری کاهش می‌یابد. علاوه بر مسکن دانشجویان بایستی برای هزینه های ضروری همچون خورد و خوراک و حمل و نقل نیز در ماه 600 تا 700 یورو بپردازند. جزییات هزینه های زندگی و تحصیل در اسپانیا به شرح زیر می‌باشد.

  • یک وعده غذا در رستوران 12 یورو
  • آب معدنی 1.28 یورو
  • یک لیتر شیر 0.9 یورو
  • نان 1.08 یورو
  • یک کیلو برنج 1.22 یورو
  • تخم مرغ (12 عدد) 1.22 یورو
  • یک کیلو مرغ 6.65 یورو
  • یک کیلو گوشت 11.20 یورو
  • سیب زمینی 1.25 یورو
  • بلیت حمل و نقل عمومی 39 یورو در ماه
  • 1 کیلومتر تاکسی 4 یورو
  • قبض آب و برق و گاز 130 تا 230 یورو

زندگی با خانواده اسپانیایی

یکی از روش‌های به صرفه برای زندگیو تحصیل در اسپانیا، زندگی با یک خانواده اسپانیایی است. خانواده‌هایی که خانه بزرگی دارند معمولا یکی از اتاق‌های خود را به دانشجویان اجاره می‌دهد و ماهیانه در حدود 450 تا 600 یورو دریافت می‌کنند. این روش علاوه بر کاهش هزینه به شما کمک می‌کند تا زبان اسپانیایی خود را نیز بهبود ببخشید و با فرهنگ این کشور آشنا شوید.

تحصیل رایگان در اسپانیا و دریافت بورسیه

همانطور که گفته شد برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی اسپانیا باید شهریه پرداخت کنید و امکان تحصیی در اسپانیا به صورت رایگان برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد. اما امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقاطع ارشد و دکتری وجود دارد و دانشجویان می‌توانند با دریافت این بورسیه‌ها هزینه خود را تا حد زیادی کاهش دهند. انواع کمک هزینه قابل دریافت در اسپانیا به شرح زیر می‌باشد.

بورسیه تحصیلی

شرط اصلی دریافت بورسیه تحصیل در اسپانیا شایستگی دانشجویان است. بدین صورت که دانشجویان با نمرات بالا، استعداد خوب و علاقه مند به کارهای پژوهشی واجد شرایط دریافت بورسیه از سوی دولت یا دانشگاه می‌شوند تا محدودیت‌های مالی جلوی پیشرفت آن‌ها را نگیرد.

در صورت دریافت بورسیه هیچ مبلغی بازپس گرفته نمی‌شود. از شرایط دریافت بورسیه تحصیلی می‌توان به رزومه تحصیلی قوی (معدل بالا، داشتن مقاله، تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و نمره زبان بالا) انگیزه نامه و توصیه نامه اشاره کرد.

وام دانشجویی

یکی از کمک هزینه‌ها دریافت وام دانشجویی است. وام به دانشجویان شرایط داده می‌شود تا بتوانند هزینه‌های تحصیل در اسپانیا و زندگی خود را پرداخت کنند. اما برعکس بورسیه تحصیلی مبلغ پرداختی باید توسط دانشجو به صورت اقساط بازپس داده شود. دریافت وام دانشجویی جز گزینه‌های دانشجویان بین المللی نیست و غیر ممکن است.

تحصیل در اسپانیا | گرنت

این کمک هزینه توسط دولت داده می‌شود و ارتباطی به شایستگی تحصیلی ندارد. دانشجویانی که از نظر مشکل دارند، می‌توانند در خواست گرنت بدهند تا دولت شرایط آن‌ها را بررسی کند. در صورت تایید مبلغی به عنوان کمک هزینه به دانشجو داده می‌شود.

کار حین تحصیل در اسپانیا

و در نهایت بهترین راه برای کاهش هزینه‌های تحصیل و زندگی در اسپانیا اشتغال در حین تحصیل است. دانشجویان بین المللی اجازه 20 ساعت کار پاره وقت در هفته را دارند. حقوق هر یک ساعت کار 7.8 یورو می‌باشد. با کسب درآمد می‌توانید هزینه‌های خود را تا حد بسیار زیادی پوشش دهید.

کارت اقامت و شماره شناسایی

یکی از مهم ترین اقدامات پس از ورود به اسپانیا دریافت کار اقامت است که به آن TIE گفته می‌شود. این کارت برای شناسایی افراد مهاجر و غیراسپانیایی است و نشان می‌دهد که فرد اجازه حضور موقت در اسپانیا را دارد. کارت اقامت از 90 روز تا 5 سال اعتبار دارد و فرد می‌تواند پپس از پایان مهلت مجددا آن را تمدید کند.

برای دریافت این کارت بایستی به اداره امور خارجیان یا پلیس استان محل اقامت خود مراجعه نمایید. برای انجام هر کار شهروندی در اسپانیا همچون باز کردن حساب بانکی، کار و دریافت حقوق، دریافت خدمات اجتماعی و.. به شماره شناسایی این کارت (NIE) نیاز دارید. مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت اقامت به شرح زیر هستند.

  • ویزای تحصیل در اسپانیا
  • پاسپورت
  • عکس
  • فرم درخواست
  • آدرس محل سکونت
  • بیمه
  • صورت حساب بانکی
  • گواهی ثبت نام دانشگاه

دریافت اقامت دائم اسپانیا

پس از فارغ التحصیلی، ویزا تحصیل در اسپانیا دیگر اعتبار نخواهد داشت و فرد باید به کشور خود بازگردد. اما دانشجویانی که قصد ماندن در این کشور را دارند، می‌توانند برای مدت 6 ماه به دنبال کار بگردند و از این طریق ویزای کاری دریافت نمایند. پس از 5 سال حضور در اسپانیا و کار کردن و پرداخت مالیات، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم درخواست دهید. با دریافت اقامت دائم و شهروندی اسپانیا می‌توانید از تمامی خدمت کشور اسپانیا بهره‌مند شوید.

مشاغل مورد نیاز در اسپانیا

به طور کلی می‌توان گفت که اسپانیا موقعیت‌های شغلی متعددی دارد و افراد با تخصص‌های مختلف شانس پیدا کردن کار در این کشور را خواهند داشت. اما با توجه به پیشرفت چشمگیر اسپانیا در حوزه‌هایی همچون امور مالی، فناوری اطلاعات و مشاوره، نیروی کار در این زمینه با کمبود مواجه شده است. به همین دلیل جذب نیروی متخصص نیز با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

مشاوره تحصیل در اسپانیا

کشور اسپانیا با داشتن دانشگاه‌های برتر امکان تحصیل در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را برای دانشجویان بین الملی فراهم کرده است. تحصیل در اسپانیا به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی امکان پذیر می‌باشد. دانشجویان با دریافت بورسیه و کار حین تحصیل می‌توانند هزینه‌های خود را تا حدی کاهش دهند.

تحصیل در اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی شرایط راحت تری دارد اما با این حال مهاجرت و تحصیل در یک کشور خارجی روند خاص خود را دارد که بعضا می‌تواند بسیار پیچیده باشد. برای دریافت ویزا و جلوگیری از ضررهای مالی بهترین راه این است که با مشاوران متخصص در این حوزه مشورت نمایید. مشاوران مرکز مشاوره تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا یاری‌تان کنند و در این مسیر همراه شما باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تحصیل در اسپانیا می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا امکان تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری به زبان انگلیسی امکان پذیر است. اما در مقطع کارشناسی اکثر دانشگاه‌ها تنها به زبان اسپانیایی دانشجو می‌پذیرند.

آیا می‌توان به صورت رایگان در اسپانیا تحصیل کرد؟

خیر تمامی دانشگاه‌های اسپانیا برای دانشجویان بین المللی شهریه پرداز هستند اما با دریافت بورسیه می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد.

آیا پس از فارغ التحصیلی می‌توان اقامت دائم اسپانیا را به دست آورد؟

بله در صورت پیدا کردن شغل و پرداخت مالیات برای مدت 5 سال می‌توانید اقامت دائم و شهروندی اسپانیا را به دست آورید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره