تحصیل در خارجسایر موضوعات

تحصیل در روسیه

کانال تلگرام تحصیلی     

تحصیل در روسیه هدف و رویای بسیاری از افرادی است که قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند. هزینه تحصیل در اکثر کشورهای خارجی بسیار بالاست و به همین دلیل دانشجویان از مهاجرت و ادامه تحصیل صرف نظر می‌کنند. این در حالیست که کشور روسیه با وجود امکانات عالی و سیستم آموزشی قوی هزینه نسبتا پایینی نیز دارد و دانشجویان با دریافت بورسیه حتی می‌توانند هزینه های خود را کاملا از بین ببرند. در صورتی که قصد تحصیل در کشور ر‌‌وسیه را دارید، بایستی از شرایط آن اطلاع کامل داشته باشید. برای کسب اطلاع این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

تحصیل در روسیه

روسیه یکی از کشورهایی است که دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل به آن توجه زیادی نشان می‌دهند. روسیه سطح آموزشی بسیار خوبی دارد و از سوی دیگر هزینه زندگی و تحصیل در آن نسبتا پایین تر است، به همین دلیل به یکی از قطب های مهاجرت تبدیل شده است. برای تحصیل در روسیه دانشجویان بایستی ابتدا به دانشگاه مقصد خود درخواست بفرستند و سپس برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند. برای این منظور باید از تمامی مراحل و شرایط  دریافت ویزا اطلاع داشته باشید پس با ما همراه باشید.

مزایای تحصیل در روسیه

روسیه یکی از کشورهایی است که بیش ترین مهاجر را هر ساله جذب می‌کند و این به دلیل مزایای بسیار زیادی تحصیل در این کشور است. برخی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در روسیه به شرح زیر می‌باشند.

سطح آموزشی عالی

سیستم آموزشی ترکیه در سطح بسیار عالی قرار دارد به طوری که دانشگاه‌های مختلف روسیه در تمامی علوم حرفی برای گفتن دارند و جز بهترین دانشگاه ها محسوب می‌شوند. دانشجویان می‌توانند با تحصیل در دانشگاه‌های این کشور دانش خود را گسترش داده و به مراتب علمی بسیار بالایی برسند.

هزینه تحصیل ارزان

در مقایسه با تحصیل در سایر کشورها روسیه هزینه های بسیار کمتری دارد. دانشجویان می‌توانند با پرداخت شهریه و هزینه های زندگی کمتر در یکی از بهترین کشورها با امکانات عالی زندگی کرده و به تحصیل بپردازند. حداکثر مبلغ شهریه تحصیل در روسیه در یک سال تحصیلی در برترین دانشگاه های روسیه تقریبا ۵۳۰۰۰۰ روبل می‌باشد.

یادگیری زبان روسی

زبان روسی یکی از زبان های رایج دنیا است که با تحصیل در این کشور دانشجویان شانس یادگیری آن را خواهند داشت. چراکه روسیه دورهای آموزشی بسیار زیادی در زمینه آموزش زبان روسی برگزار می‌کند و دانشجویان با شرکت در این دوره ها می‌توانند این زبان را بیاموزند.

دریافت دو مدرک دانشگاهی

با توجه به سیستم آموزشی سطح بالای روسیه مدارک دانشگاه‎‌های این کشور از اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند و اکثر کشورهای جهان این مدارک را تایید می‌کنند. از سوی دیگر به دلیل انعقاد توافقنامه میان روسیه و کشورهای دیگر، در حال حاضر پس از تحصیل در روسیه و فارغ التحصیلی دانشجویان یک مدرک روسی و یک مدرک دانشگاه‌های اروپایی را دریافت خواهند کرد.

امکانات زندگی

روسیه یک کشور با امکانات بسیار زیاد است به طوری که شرایط تحصیل برای دانشجویان به طور کامل مهیا است. دانشگاه‌ها و آزمایشگاه های روسیه مجهز به جدیدترین امکانات و فناوری‌ها هستند و همچنین دانشجویان می‌توانند با صرف هزینه بسیار کم از خوابگاه های دانشجویی استفاده کنند.

چند ملیتی بودن روسیه

روسیه یک کشور چند ملیتی است و افراد با ادیان و عقاید متعدد در آن زندگی می‌کنند. در روسیه آزادی و احترام به عقاید یک قانون است به همین دلیل افراد با ملیت ها و ادیان مختلف دچار مشکل نخواهند شد و می‌توانند به راحتی در این کشور زندگی کرده و به تحصیل بپردازند.

زندگی هیجان انگیز

در روسیه برای دانشجویان برنامه های مختلفی در نظر گرفته می‌شود. دانشجوها می‌توانند پس از پایان کلاس های درس خود در تئاتر، مسابقات ورزشی، گردش موزه و… شرکت نمایند. این برنامه ها تخفیف های بسیار خوبی دارند به طوری که اکثر دانشجویان در حین تحصیل در روسیه امکان شرکت در آن‌ها را خواهند داشت.

تحصیل در روسیه در مقاطع مختلف

روسیه امکان تحصیل در مدرسه تا مقطع دکتری را مهیا کرده است و افراد در تمامی مقاطع می‌توانند به تحصیل در روسیه مشغول شوند. تحصیل در هر یک از مقاطع شرایط خود را دارد که به شرح زیر هستند.

تحصیل در مدارس

مدارس بین المللی بسیار زیادی در کشور روسیه وجود دارد که گزینه عالی برای دانش آموزان محسوب می‌شود. این مدارس معمولا انگلیسی زبان هستند و یا حتی ممکن است چند زبانه نیز باشند. از برخی از بهترین مدارس بین المللی می‌توان به مدرسه بین‌المللی بروکز مسکو، کالج بالتیکا، مدرسه بین‌المللی کازان، مدرسه بین‌المللی مسکوی غرب، مدرسه بین‌المللی CIS و… اشاره کرد. لازم به ذکر است که این مدارس شهریه پرداز هستند.

مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی در روسیه ۴ ساله است و اجازه کار نیز به دانشجویان داده می‌شود. برای تحصیل در این مقطع دانشجویان موظف به گذراندن دوره پادفک می‌باشند. این دوره به منظور آشنایی و آمادگی دانشجویان برای تحصیل و تقویت زبان روسی آنان می‌باشد. دانشجویانی که قصد تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی را دارند نیز باید در این دوره شرکت نمایند.

تحصیل در روسیه | کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد یک دوره دو ساله است و دانشجویانی که سطح زبان انگلیسی و یا روسی خوبی داشته باشند، می‌توانند به راحتی به تحصیل بپردازند. شرط معدل نیز برای قبولی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های روسیه وجود دارد. دانشجویان مقطع ارشد نیز اجازه کار کردن در دوره تحصیل خود را دارند.

مقطع دکتری

دکتری تقریبا ۴ سال طول می‌کشد و دانشجویان باید به زبان انگلیسی مسلط باشند. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در روسیه در این مقطع را دارند بایستی رزومه علمی خوب و مقالات معتبر ارائه دهند. در دوره دکترا نیز اجازه کار کردن در روسیه داده می‌شود.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در کشور روسیه

اولین شرط تحصیل در روسیه این است که دانشجویان بتوانند در آزمون EGE قبول شوند. این آزمون برای داوطلبان دانشگاه‌های روسیه اجباری است. پس از قبولی در دانشگاه دانشجویان باید برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام کنند. مدارک لازم برای دریافت ویزا به شرح زیر می‌باشد.

  • دعوت نامه رسمی از دانشگاه
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • عکس پرسنلی
  • گواهی سلامت
  • فرم های مربوطه
  • اجازه والدین برای افراد کمتر از ۱۸ سال
  • مدرک توانایی مالی برای پرداخت هزینه های زندگی

هزینه تحصیل در کشور روسیه

همانطور که گفته شد تحصیل در روسیه نسبت به کشورهای اروپایی بسیار ارزان تر است و این مساله با توجه با امکانات و سطح آموزشی کشور روسیه بسیار حائز اهمیت می‌باشد. هزینه تحصیل در این کشور در مقاطع مختلف به صورت حدودی به شرح زیر می‌باشد.

مقطع تحصیلی هزینه
مدرسه ۶۳۰۰ تا ۶۳۰۰۰ دلار
مقطع کارشناسی ۳۹۰۰ الی ۸۳۰۰ دلار
مقطع کارشناسی ارشد ۲۴۰۰ الی ۸۰۰۰ دلار
مقطع دکتری ۲۸۵۰ الی ۵۹۰۰ دلار

دریافت بورسیه تحصیلی روسیه

هزینه تحصیل در روسیه نسبت به سایر کشور ها بسیار ارزان است و گزینه ای عالی برای دانشجویانی محسوب می‌شود که توانایی مالی خوبی ندارند. اما با این حال امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز در روسیه وجود دارد و دانشجویان می‌توانند با داشتن رزومه خوب و یا کسب نمره های بالا در سال های اول تحصیل بورسیه های مختلف را دریافت نمایند. بورسیه های تحصیلی با توجه به نوع‌شان می‌توانند بخشی از هزینه و یا حتی تمام هزینه ها را در برگیرند.

تحصیل در روسیه | بیمه تحصیلی روسیه

یکی از مهم ترین موارد در هنگام تحصیل در کشورهای خارجی دریافت بیمه های پزشکی است. برای دریافت مراقبت های پزشکی در روسیه باید حتما بیمه داشته باشید چراکه در غیر این صورت هزینه خدمات پزشکی بسیار زیاد خواهد شد. دریافت بیمه پزشکی یکی از واجبات تحصیل در روسیه است. هزینه بیمه با توجه به خدمات و دانشگاه فرد متفاوت خواهد بود اما به طور کلی می‌توان هزینه ای در حدود ۶۵ تا ۱۷۰ دلار را برآورد کرد.

دانشگاه های برتر روسیه

برای تحصیل در روسیه داوطلبان باید یک دانشگاه را انتخاب کرده و مدارک خود را برای آن ارسال کنند تا در صورت قبولی دانشگاه بتوانند برای ویزا اقدام نمایند. اطلاع از دانشگاه های برتر روسیه به شما کمک می‌کند تا در هنگام انتخاب دانشگاه بهتر تصمیم گیری نمایید. برخی از بهترین دانشگاه های روسیه به شرح زیر هستند.

  • لومونسوف مسکو
  • نوسیبیرسک
  • پلی تکنیک بومن مسکو
  • دانشگاه سن پترزبورگ
  • دانشگاه ایالت تومسک
  • دانشگاه HSE
  • دانشگاه RUDN
  • فدرال کازان
  • تحقیقات ملی هسته ای

دریافت اقامت دائم روسیه

بسیاری از دانشجویان تریجیح می‌دهند که پس از فارغ التحصیلی اقامت دائم روسیه را دریافت کرده و مشغول به کار شوند. اما دریافت اقامت دائم شرایطی دارد و کار چندان راحتی نیست چراکه ویزای آن‌ها تحصیلی بوده و پس از فارغ التحصیلی باید به کشور خود برگردند. اما در صورتی که دانشجو موفق به دریافت کار شود، می‌تواند ویزای کاری دریافت کرده و در روسیه بماند. در صورتی که قصد دریافت ویزای دائم روسیه را دارید می‌تواند با متخصصان این حوزه در مجموعه دانتل کو صحبت نمایید.

مشاوره تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی دارند چراکه سطح آموزشی بسیار خوبی دارد و در عین حال هزینه های تحصیل در آن نیز پایین می‌باشد. امکان تحصیل در تمامی مقاطع در کشور روسیه وجود دارد و دانشجویان می‌توانند حتی از بورسیه های تحصیلی نیز استفاده نمایند.

در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی دارید، بهتر است قبل از هر اقدامی با متخصصان این حوزه مشورت نمایید تا شرایط را بررسی کرده و بهترین راهکارها را به شما ارائه دهند. مشاوران و متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تحصیل در ر‌وسیه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. آیا امکان تحصیل در روسیه برای دانش آموزان نیز وجود دارد؟

    بله در روسیه مدارس بین الملی بسیار زیادی وجود دارد که دانش آموزان می‌توانند به تحصیل در آن‌ها بپردازند.

  2. آیا تحصیل در ر‌وسیه هزینه زیادی دارد؟

    خیر روسیه جز کشورهایی است که هزینه تحصیل در آن با توجه به امکانات آموزشی عالی نسبتا ارزان قیمت است.

  3. آیا می‌توان از بورسیه تحصیلی نیز استفاده کرد؟

    بله با وجود هزینه های ارزان، روسیه امکان دریافت بورسیه را نیز برای دانشجویان فراهم کرده است و با کسب رتبه های عالی و داشتن رزومه خوب دانشجویان می‌توانند بورسیه دریافت کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره