تحصیل در خارجسایر موضوعات

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه

کانال تلگرام تحصیلی     

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه یکی از سوالات و دغدغه‌های اساسی دانشجویانی است که قصد مهاجرت تحصیلی دارند. هزینه مهاجرت به اکثر کشورها بسیار گران است و به همین دلیل بسیاری از داوطلبان از ادامه تحصیل در کشورهای خارجی ضرف نظر می‌کنند. این در حالیست که روسیه با داشتن امکانات عالی آموزشی هزینه های بسیار پایینی نیز دارد و بهترین گزینه برای مهاجرت محسوب می‌شود. دریافت بورسیه تحصیلی نیز باعث کاهش بیشتر هزینه ها می‌شود. در صورتی که قصد اطلاع از هزینه تحصیل پزشکی در روسیه را دارید، می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

 

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه

کشور روسیه در سال های اخیر تبدیل به یکی از قطب های مهاجرتی برای دانشجویان سرتاسر جهان شده است. این کشور سیستم آموزشی با کیفیت بسیار بالا دارد و در عین حال هزینه تحصیل در دانشگاه ها نیز بسیار ارزان است. نه تنها تحصیل و شهریه دانشگاه که هزینه زندگی در روسیه نیز نسبت به سایر کشورها بسیار کمتر می‌باشد. دانشجویانی که وضعیت مالی خوبی ندارند و به دنبال مهاجرت تحصیلی هستند، بهترین گزینه برایشان تحصیل در روسیه می‌باشد.در این مقاله هزینه تحصیل پزشکی در روسیه را بررسی خواهیم کرد.

 

مزایای تحصیل پزشکی در روسیه

هر ساله افراد بسیار زیادی برای مهاجرت به کشور روسیه اقدام می‌کنند که اکثر آن‌ها از ویزای تحصیلی برخوردار هستند. افزایش تعداد مهاجران تحصیلی نشان دهنده مزایای بسیار زیاد تحصیل پزشکی در روسیه می‌باشد. برخی از این مزایا به شرح زیر هستند.

  • کیفیت بالای آموزش و داشتن امکانات رفاهی عالی
  • اعتبار بین الملی مدارک دانشگاه های روسیه
  • هزینه تحصیل پزشکی در روسیه بسیار ارزان است
  • پذیرش و دریافت ویزا با کمترین مشکل
  • چند ملیتی بودن کشور روسیه و داشتن محیط امن
  • ارائه رشته های پزشکی به زبان انگلیسی و روسی
  • عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی
  • تجربه زندگی هیجان انگیز در روسیه با داشتن برنامه های مختلف

 

تحصیل پزشکی در روسیه بدون آزمون

اکثر دانشگاه های روسیه برای پذیرش و ثبت نام دانشجو آزمون ورودی برگزار می‌کنند که معمولا مدرک این دانشگاه ها مورد تایید وزارت بهداشت و دیگر کشورهای جهان هستند. اما برخی از دانشگاه ها نیز به صورت بدون آزمون دانشجو پذیرش می‌کنند که البته بسیار محدودند مدرک آن‌ها در سطح جهان مورد تایید نیست.

دانشگاه سن پترزبورگ یکی از دانشگاه های معتبر روسیه است که امکان تححصیل پزشکی بدون آزمون را نیز فراهم کرده است. داوطلبان برای قبولی در این دانشگاه به صورت بدون آزمون باید معدل بالای 18 و مدرک زبان روسی B2 را کسب کرده باشند.

 

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در روسیه

رشته پزشکی در اکثر دانشگاه‌های روسیه به زبان روسی ارائه می‌شود که مدرک آن‌ها نیز اعتبار بیشتری دارند. تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه امکان پذیر است اما دانشگاه‌ها محدود هستند و از سوی دیگر هزینه تحصیل پزشکی در روسیه در این دانشگاه‌ها نیز بیشتر خواهد بود. مدرک پزشکی انگلیسی روسیه توسط وزارت بهداشت ایران مورد تایید قرار می‌گیرد اما دانشجویان باید حتما در آزمون زبان روسی سطح A2 را دریافت کرده باشند.

از دانشگاه هایی که رشته های پزشکی به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، می‌توان به رودن مسکو، پیراگوا مسکو، پاولوف سن پترزبورگ و دانشگاه فدرال کازان اشاره کرد. دانشجویانی که به زبان روسی تسلط ندارند، می‌توانند در دوره های آموزش زبان که توسط دولت روسیه برگزار می‌شود شرکت کرده و این زبان را بیاموزند. دوره های آموزشی زبان روسی هزینه‌ای دارند که مبلغ آن‌ها را می‌توان در حدود ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار برآورد کرد.

 

شرایط دریافت ویزای تحصیلی روسیه

مهم ترین شرط ورود به روسیه و ثبت نام در دانشگاه دریافت ویزای تحصیلی از سفارت است. داوطلبان پس از قبولی در دانشگاه و دریافت دعوت نامه رسمی بایستی به سفارت مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم و انجام مصاحبه ویزای خود را دریافت نمایند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی به شرح زیر می‌باشد.

  • گواهی پذیرش در دانشگاه
  • دعوت نامه رسمی از سوی دانشگاه
  • مدارک شناسایی
  • تکمیل فرم های مربوطه
  • عکس
  • نامه سلامت (عدم ابتلا به ایدز)

 

مراحل دریافت ویزای تحصیلی

  • دانشگاه محل تحصیل خود را انتخاب کرده درخواست خود را برای دانشگاه ارسال نمایید.
  • پس از قبولی در دانشگاه باید دعوت نامه رسمی دریافت نمایید.
  • و هزینه تحصیل پزشکی در روسیه را پرداخت کرده و مدارک آن‌ها را نگه دارید.
  • پس از دریافت نوبت به سفارت مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل دهید تا ویزای تحصیلی برای‌تان صادر شود.

 

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه | دانشگاه های برتر

دانشگاه های زیادی در روسیه وجود دارند که در سطح جهان مورد تایید هستند و  از گزینه های عالی برای تحصیل پزشکی در روسیه هستند. هزینه تحصیل پزشکی در روسیه در هر یک از دانشگاه‌ها متفاوت خواهد بود. از بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سماشکو (دندانپزشکی)
  • لومونسوف مسکو
  • نوسیبیرسک
  • دانشگاه ایالت تومسک
  • پاولف
  • سچینوف (داروسازی)
  • پلی تکنیک بومن مسکو
  • دانشگاه سن پترزبورگ
  • تحقیقات ملی هسته ای
  • فدرال کازان
  • دانشگاه HSE
  • دانشگاه RUDN

 

هزینه تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه ها روسیه

رشته های پزشکی شهریه متفاوتی دارند و ممکن است یکی از رشته ها هزینه بیشتری نسبت به دیگر رشته ها داشته باشد. از سوی دیگر دانشگاه محل تحصیل نیز در میزان شهریه بسیار تاثیرگذار خواهد بود. شهریه رشته های مختلف پزشکی در دانشگاه های روسیه به شرح زیر می‌باشد.

 

شهریه رشته پزشکی در روسیه

دانشگاه هزینه تحصیل پزشکی در روسیه (سالانه)
دانشگاه لومونسف مسکو 510 هزار روبل
دانشگاه ملی سن پترزبورگ 390 هزار روبل
دانشگاه فدرال کازان 370 هزار روبل
انشگاه پیراگوا مسکو 500 هزار روبل
دانشگاه پاولوف 315 هزار روبل
دانشگاه نووسیبیرسک 6500 دلار

 

شهریه رشته دندان پزشکی در روسیه

دانشگاه هزینه دندان تحصیل پزشکی در روسیه
دانشگاه پیراگوا مسکو 500 هزار روبل
دانشگاه سن پترزبورگ 363 هزار روبل
دانشگاه پاولوف 367 هزار روبل
دانشگاه فدرال کازان 365 هزار روبل
دانشگاه سماشکو مسکو 550 هزار روبل

 

شهریه رشته داروسازی در روسیه

دانشگاه شهریه در سال
دانشگاه فدرال کازان 245 هزار روبل
دانشگاه لومونوسف مسکو 450 هزار روبل
دانشگاه پیراگووا 350 هزار روبل

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

هزینه زندگی در روسیه

علاوه بر هزینه تحصیل پزشکی در روسیه که در واقع شهریه دانشگاه می‌باشد، دانشجویان باید هزینه مجزایی را به زندگی در روسیه نیز اختصاص دهند. مهم ترین نیازهای زندگی در روسیه و هزینه های آن‌ها به شرح زیر می‌باشند.

مواد غذایی

اولین نیازی اساسی پس از هزینه تحصیل پزشکی در روسیه مواد غذایی و خوراک است که دانشجویان باید اقدام به تهیه آن نمایند. هزینه خورد خوراک به عواملی همچون سبد خرید، شهر محل زندگی و سوپرمارکت یا فروشگاه بستگی دارد. در صورتی که مواد غذایی مورد نیاز فرد متشکل از مواد اولیه‌ای همچون نان، گوشت، سبزیجات، برنج، میوه و پاستا باشد، می‌توان هزینه ای در حدود ۶۸ دلار را برای آن‌ها در نظر گرفت.

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه |‌ پوشاک

هزینه خرید پوشاک در روسیه بالاست زیرا اکثر لباس ها متعلق به برندهای معروف هستند قیمت گرانی نیز دارند. اما با کمی دقت می‌توانید از زمان حراجی ها مطلع شده و لباس های مورد نیاز خود را با هزینه های بسیار کمتری خریداری نمایید. خرید یک بلوز و شلوار در روسیه  هزینه ای در حدود 30 دلار خواهد داشت.

رفت و آمد

برای زندگی در روسیه و رفتن به دانشگاه باید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید که خرید بلیط هزینه ای را خواهد داشت. به طور کلی می‌توان گفت که یک ماه رفت و آمد با مترو هزینه‌ای در حدود 8 تا 20 دلار دارد.

مسکن

دانشجویان برای تحصیل در کشور روسیه باید در خوابگاه و یا واحدهای دانشجویی اقامت کنند. هزینه اقامت در خوابگاه های دانشجویی بسیار ارزان تر از واحدهای شخصی است. به طور میانگین دانشجویان باید برای اجاره مسکن تقریبا 450 دلار در نظر بگیرند و هزینه تحصیل پزشکی در روسیه را پرداخت کنند.

هزینه اینترنت

دسترسی به اینترنت یکی از نیازهای اساسی برای زندگی در کشور روسیه می‌باشد. برای این منظور باید یک سیم کارت خریداری کنید. با در دست داشتن پاسپورت و ویزا خود می‌توانید به فروشگاه های تلفن موبایل مراجعه کرده و یک سیم کارت تهیه کنید. هزینه سیم کارت ۴ تا ۸ دلار می‌باشد. توجه داشته باشید که خوابگاه های دانشجویی مجهز به اینترنت هستن و دانشجویان می‌توانند به صورت رایگان از آن‌ها استفاده نمایند.

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه |‌ سرگرمی

در طول مدت تحصیل دانشجویان زمان‌هایی را هم باید به سرگرمی و تفریح اختصاص دهند. برای ثبت نام در باشگاه های ورزشی باید در حدود ۲۰ دلار هزینه کنید. همچنین قیمت بلیط موزه، سینما و تئاتر نیز تقریبا ۱۰ تا ۴۰ دلار می‌باشد. البته لازم به ذکر است که دانشگاه ها معمولا برنامه های تفریحی را به صورت رایگان و یا با تخفیف های بسیار خوب برگزار می‌کنند.

 

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه | هزینه مسکن

مهم ترین نیاز دانشجویان برای تحصیل و اقامت در روسیه مسکن است که در واقع می‌توان گفت بیش ترین هزینه تحصیل پزشکی در روسیه را نیز شامل می‌شود. دانشجویان می‌توانند از دو گزینه خوابگاه و یا آپارتمان استفاده نمایند که هریک هزینه متفاوتی خواهند داشت. هزینه مسکن برای تحصیل پزشکی در روسیه به شرح زیر می‎باشد.

 

خوابگاه دانشجویی

خوابگاه توسط دانشگاه‌ها در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و کمترین هزینه را نیز در بر دارد. خوابگاه‌های روسیه معمولا بسیار مجهز هستند و تمامی امکانات رفاهی را دارند. در هر خوابگاه تقریبا ۲ تا ۴ نفر ساکن می‌شوند. هزینه خوابگاه با توجه به دانشگاه محل تحصیل متفاوت است اما می‌توان به طور کلی هزینه ای در حدود ۵۰ دلار را برای یک ماه به هزینه تحصیل پزشکی در روسیه اضافه کنید. دانشجویانی که بورسیه تحصیلی دریافت کرده‌اند، هزینه خوابگاه برای‌شان رایگان شده و یا بسیار ارزان تر می‌شود.

 

اجاره آپارتمان

راه دیگر برای اسکان در روسیه اجاره آپارتمان است. آپارتمان هزینه بیشتری دارد اما در عین حال دانشجویان مستقل هستند و مشکلات خوابگاه را نخواهند داشت. هزینه اجاره آپارتمان با توجه به شهر محل تحصیل بسیار متفاوت خواهد بود اما به به طور کلی در حدود ۳۰۰ تا ۷۰۰ دلار در ماه هزینه خواهد داشت.

برای اجاره آپارتمان باید بسیار مراقب باشید و از افراد متخصص کمک بگیرید چراکه هر کشوری قوانین خاص خود را دارد و عدم آشنایی با قوانین اجاره مسکن ممکن است باعث کلاهبرداری و از بین رفتن سرمایه‌تان بشود.

 

هزینه بیمه پزشکی روسیه

بیمه پزشکی جز شروط مهاجرت به کشور روسیه است و افراد در هر حال پس از ورود به کشور باید بیمه خود را تهیه کنند که بدون شک هزینه ای را نیز خواهد داشت. خدمات پزشکی چه در بیمارستان‌ها و چه در مراکز خصوصی تنها با پرداخت هزینه ارائه می‌شود. خدمات پزشکی هزینه زیادی را در بر می‌گیرند و به همین دلیل دانشجویان باید حتما بیمه خود را دریافت کنند تا در صورت نیاز با مشکل موجه نشوند.

با توجه به دانشگاه محل تحصیل و مدت اعتبار بیمه هزینه آن نیز متفاوت خواهد بود اما به طور کلی می‌توان هزینه ای در حدود ۶۵ تا ۱۷۰ دلار را برای بیمه پزشکی در نظر گرفت. از خدمات بیمه دانشجویی می‌توان به معالجه عمومی، آزمایش و چکاپ، تهیه نسخه و مشاوره پزشکی تخصصی اشاره کرد.

 

بورسیه تحصیلی در روسیه

یکی از بهترین ویژگی های تحصیل در روسیه این است که امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز وجود دارد. همانطور که در طول مقاله گفته شد روسیه کشوری ارزان قیمت است و با این وجود دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویانی که وضع مالی خوبی ندارند یک گزینه عالی محسوب می‌شود چراکه هزینه تحصیل پزشکی در روسیه تقریبا برایشان رایگان می‌شود.

دانشجویانی که رزومه خوبی دارند می‌توانند از بورسیه تحصیلی بهره‌مند شوند. همچنین در صورتی که دانشجو در سال اول تحصیل خود نمرات بسیار خوبی کسب کند نیز شانس دریافت بورسیه تحصیلی را به دست می‌آورد. در صورتی که قصد دریافت بورسیه را دارید، می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید.

 

مشاوره هزینه تحصیل پزشکی در روسیه

کشور روسیه امکانات آموزشی عالی دارد و به همین دلیل یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل محسوب می‌شود. هزینه تحصیل پزشکی در روسیه از بسیاری از کشورهای دیگر کمتر است. دانشجویان با توجه به رشته، دانشگاه و شهر محل تحصیل باید مبلغ متفاوتی را پرداخت نمایند. همچنین دانشجویان می‌توانند از بورسیه تحصیلی نیز استفاده کرده و هزینه های خود را کاهش دهند.

در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه را دارید اما دچار ابهام و یا سردگمی شده‌اید، می‌توانید با کارشناسان متخصص در این حوزه مشورت کرده و بهترین راهکارها را دریافت نمایید. مشاوران و متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه هزینه تحصیل پزشکی در روسیه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا می‌توان در کشور روسیه از بورسیه تحصیلی نیز استفاده کرد؟

    بله کشور روسیه با وجود هزینه های ارزان قیمت امکان دریافت بروسیه را نیز برای دانشجویان مهیا کرده است.

  2. هزینه خوابگاه در روسیه چقدر است؟

    خوابگاه‌های روسیه امکانات عالی دارند و معمولا ارزان قیمت هستند. هزینه خوابگاه در روسیه در طول متن گفته شده است.

  3. هزینه تحصیل پزشکی در روسیه چقدر است؟

    هزینه تحصیل پزشکی در روسیه با توجه به دانشگاه محل تحصیل متفاوت خواهد بود که در طول متن به آن اشاره شده است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره