کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

دانشگاه صدا و سیما | شرایط ثبت نام و رتبه قبولی رشته ها

کانال تلگرام تحصیلی     

خوشبختانه برای داوطلبان علاقه‌مند به فعالیت در صدا و سیما فرصت خوبی در کشورمان فراهم است و افراد می‌توانند با کسب رتبه مناسب در کنکور سراسری شانس خود را برای قبولی در صدا و سیما، امتحان کنند. برخی افراد علاقه‌مند از بسیاری از شرایط ورود به این دانشگاه اطلاعات کاملی ندارند به همین منظور در این مطلب به معرفی کامل دانشگاه صدا و سیما خواهیم پرداخت.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دانشگاه صدا و سیما می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

معرفی دانشگاه صدا و سیما

دانشگاه صداوسیما در سال 1348 با هدف تامین نیروی مورد نیاز صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران و همینطور زیر نظر این سازمان تاسیس شد. پردیس اصلی این دانشگاه دولتی، در شهر تهران قرار دارد.

پذیرش در دانشگاه صدا و سیما بر خلاف تحصیل در آن بصورت نیمه متمرکز است و داوطلبان پس از شرکت در کنکور سراسری و کسب حد نصاب رتبه به صورت سه تا پنج برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می‌شوند.

دانشکده‌های دانشگاه صدا و سیما

دانشگاه صدا سیما در حال حاضر با پنج دانشکده تخصصی در حال فعالیت می‌باشد. این دانشکده‌ها به شرح موارد زیر می‌باشد.

  • دانشکده تولید رادیو و تلویزیون صداوسیما _ تهران
  • دانشکده فنی و مهندسی رسانه صدا و سیما _ تهران
  • دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صداوسیما _ تهران
  • دانشکده دین و رسانه صدا و سیمای قم

رشته‌های ارائه شده در دانشگاه صدا و سیما

دانشگاه صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

رشته‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی

جدول زیر رشته‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی دانشگاه صداوسیما را نمایش می‌دهد.

گروه آزمایشی رشته های ارائه شده
گروه آزمایشی هنر کارگردانی تلویزیون، تلویزیون و هنرهای دیجیتال با گرایش انیمیشن، تلویزیون و هنرهای دیجیتال با گرایش گرافیک رایانه ای
گروه آزمایشی علوم انسانی روزنامه‌نگاری
گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی مهندسی برق مخابرات، کاردانی برق با گرایش فرستنده، کاردانی برق با گرایش صدابرداری،   کاردانی برق با گرایش صدا و تصویر

رشته‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد

جدول زیر رشته‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صداوسیما را نمایش می‌دهد.

گروه آزمایشی رشته های ارائه شده
کنکور کارشناسی ارشد مجموعه هنرهای نمایشی و سینما تهیه‌کنندگی تلویزیونی، تهیه‌کنندگی رادیو، نویسندگی رادیو، ادبیات نمایشی با گرایش فیلمنامه‌نویسی (دانشکده صداوسیما – قم و مقطع روزانه ویژه طلاب)، تولید سیما (دانشکده صداوسیما – قم و مقطع روزانه ویژه طلاب)
کنکور کارشناسی ارشد مجموعه مهندسی برق مهندسی صدا، مهندسی برق مخابرات سیستم
کنکور کارشناسی ارشد مجموعه علوم ارتباطات اجتماعی مدیریت رسانه، تحقیق در ارتباطات، تبلیغات بازرگانی، روزنامه‌نگاری، علوم ارتباطات اجتماعی (دانشکده صداوسیما – قم و مقطع روزانه ویژه طلاب)

شرایط لازم برای ثبت نام

داوطلبان ضمن داشتن شرایط قید شده در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری، برای ورود به این دانشگاه باید شرایط عمومی و اختصاصی زیر را نیز داشته باشند.

شرایط عمومی

داوطلبان برای ورود به رشته‌های موردعلاقه خود در دانشگاه صدا و سیما باید دارای شرایط عمومی زیر باشند.

  • به دین اسلام معتقد باشند.
  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران داشته باشند و دارای پدر و مادر ایرانی و در واقع ایرانی الاصل باشند.
  • به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور معتقد باشند.
  • پیشینه کیفری نداشته باشند.
  • دانشجویان در صورت پذیرفته شدن ملزم به رعایت کامل مقررات، آیین نامه ها و ضوابط هستند.
  • دانشجویان در صورت پذیرفته شدن علاوه بر گذراندن دروس مصوب باید در دروس خاص ارائه شده از سوی دانشگاه نیز نمره قبولی را بدست آورند.

شرایط اختصاصی

داوطلبان برای ورود به دانشگاه صدا و سیما باید دارای شرایط اختصاصی زیر نیز باشند.

  • داوطلبان در بدو ورود به دانشگاه باید حداکثر 30 سال داشته باشند که این سن با احتساب دوران خدمت نظام وظیفه داوطلبان آقا در نظر گرفته شده است.
  • دانشجویان روزانه پس از پذیرش در دانشگاه بابد یک تعهد محضری با مضمون اینکه پس از فارغ التحصیلی در صورت معرفی دانشگاه و نیاز سازمان صدا و سیما در صورتی که شرایط استخدامی دانشگاه صدا وسیما را داشته باشد، در هر یک از مراکز مورد نیاز سازمان باید به میزان دو برابر مدت تحصیل و با دریافت حقوق ماهانه، خدمت نمایند.
  • ارائه مجوز کتبی در زمان پذیرش مصاحبه حضوری در رابطه با موافقت با ادامه تحصیل کارمندان رسمی یا پیمانی سازمان صدا و سیما و دانشجویان دانشگاه که متعهد به خدمت در سازمان می باشند.
  • کارکنان رسمی سازمان صدا و سیما با حداقل 10 سال سنوات خدمت امکان شرکت در آزمون را خواهند داشت.
  • ادامه تحصیل فارغ التحصیلان در مقاطع بالاتر و متعهد به خدمت در سازمان مانعی نخواهد داشت.
  • اگر دانشجویان در دوره تحصیل خود به دلایل مختلفی همچون انتقالی، انصراف و یا اخراج و یا پس از فارغ التحصیلی، در صورتی که حائز شرایط استخدامی در سازمان صدا و سیما نباشند، ملزم به پرداخت کلیه هزینه‌های تحصیلی و خسارات مالی ناشی از آن خواهند بود.
  • به کارکنان رسمی و پیمانی سازمان صدا و سیما، کمک هزینه تحصیلی، خوابگاه و امکانات رفاهی تعلق نمی‌گیرد.
  • دانشجویان در صورت قبولی در دوره‌های روزانه و قبولی با رتبه‌های دورقمی در کنکور از کمک هزینه ویژه بهره‌مند خواهند شد.

مصاحبه صدا و سیما

تحصیل در دانشگاه صدا و سیما بصورت متمرکز است اما ورود به این دانشگاه بصورت نیمه متمرکز است بدین صورت که داوطلبان پس از شرکت در کنکورسراسری در زیرگروه‌های آموزشی مربوطه، پس از کسب حدنصاب رتبه قبولی، به صورت چندبرابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می‌شوند.

در مصاحبه حضوری از داوطلبان سوالاتی در زمینه‌های مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و جغرافیایی روز ایران و جهان، مسایل دینی، احکام،  عقیدتی و تاریخی، آشنایی با سازمان ها و تشکیلات سازمانی کشور پرسیده می‌شود.

مزایای تحصیل 

مسلما دانشگاه صدا و سیما وقتی با صرف وقت زیاد و حساسیت بالا دانشجو می‌پذیرد، برای پذیرفته شدگان مزایای خوبی به همراه دارد که به شرح موارد زیر می‌باشد.

  • دانشجویان دانشگاه صداوسیما در صورتی که دانشجویی روزانه باشند، هر ماه مبلغی را بعنوان حقوق دانشجویی دریافت می‌کنند.
  • برای دانشجویان روزانه، استفاده از خوابگاه دانشجویی، سرویس حمل و نقل  رایگان می‌باشد. (دانشگاه تعهدی برای خوابگاه دانشجویان دوره شبانه و دانشجویان متاهل ندارد)
  • غذای دانشجویان در تمامی روزها با قیمت بسیار پایین و مناسبی ارائه می‌شود.
  • اساتید دانشجویان در دانشگاه صداوسیما، جزو اساتید معروف و برجسته صدا و سیما خواهد بود.
  • دانشجویان آقا در صورتی که دوره  خدمت سربازی نرفته باشند و همینطور دانشجوی دوره روزانه نیز باشند، می‌توانند دوره خدمت سربازی را به صورت امریه در سازمان صداوسیما بگذرانند.
  • دانشجویان دوره‌های روزانه در صورت نیاز می‌توانند از مزایای صندوق رفاه دانشجویان مطابق آیین نامه وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز استفاده نمایند.
  • اغلب فارغ التحصیلان دوره روزانه دانشگاه در این سازمان استخدام می‌شود و در صورتی که فارغ التحصیلان روزانه شرایط استخدام را داشته باشند بصورت رسمی و با بیمه تامین اجتماعی استخدام خواهند شد.

دانشکده دین و رسانه – استان قم

یکی از دانشکده‌های دانشگاه صداوسیما در استان تهران، دانشکده دین و رسانه در استان قم می‌باشد. با تصویب شورای سیاست گذاری سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، این دانشکده با هدف تامین نیروی مورد نیاز صدا و سیما از میان علاقه‌مندان با تحصیلات سطح دو حوزوی در مقطع کارشناسی ارشد و در جهت تولید برنامه هایی مطابق با موازین اسلامی در سال 1376، تاسیس شد.

دانشکده دین و رسانه دارای دو گروه آموزشی که هر کدام دو رشته در زیرمجموعه خود دارد، تشکیل شده است. این موارد به شرح جدول زیر است.

گروه آموزشی دانشکده دین و رسانه رشته آموزشی مرتبط با گروه
هنرهای رسانه ای تولید سیما، ادبیات نمایشی گرایش فیلمنامه نویسی
فرهنگ و ارتباطات اسلامی علوم ارتباطات اجتماعی، دین و رسانه

داوطلبان برای دریافت جزئیات بیشتر در مورد ورود به دانشکده دین و رسانه دانشگاه صدا و سیما می‌توانند به مطلب ” دانشکده دین و رسانه” که پیشتر از طریق سایت دانتل منتشر شده مراجعه کنند.

رتبه قبولی صدا و سیما

به دلیل اینکه دانشگاه صدا و سیما هر ساله، معمولا داوطلبان را بصورت سه تا پنج برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می‌کند پیش بینی رتبه افراد پذیرفته شده تا حدودی سخت است اما قابل ذکر است معمولا رتبه‌های برتر کنکور سراسری در این دانشگاه جذب می‌شوند.

برای دریافت مشاوره در زمینه دانشگاه صدا و سیما می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫18 دیدگاه ها

  1. سلام من رشته ریاضی فیزیک پایه دهم هستم و مدرسه خیلی خوبی درس میخونم….میخواستم برم رشته هنر های دیجیتال میتونم با کنکور ریاضی قبول بشم؟چون حیف هست که مدرسه و رشتمو عوض کنم…و اینکه برای قبولی باید رتبه مثلا زیر100کنکور ریاضی رو بیاریم؟؟؟؟!؟!؟!؟؟!

  2. سلام وقت بخیر ببخشید حداقل رتبه قبولی برای کنکور ارشد برق برای دانشگاه صداوسیما چقدر هست؟

  3. سلام خسته نباشید من رشته مهندسی برق با مدرک لیسانس هستم میخواستم بدونم حداقل رتبه برای قبولی در مهندسی صدا چقدر هست و چه گرایشی میشه رفت؟برای کنکور ارشد برق

  4. سلام و وقت بخیر چرا در دفتر چه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه صدا و سیما ذکر نشده ایا سال بعد دانشجو نمیپذیرد ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره