کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

بردن گوشی سر جلسه کنکور

کانال تلگرام تحصیلی     

آیا بردن گوشی سر جلسه کنکور مجاز است؟ داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند، جهت موفقیت در این آزمون، بایستی که علاوه بر مطالعه و برنامه‌ریزی درسی مناسب، به قوانین جلسه نیز توجه داشته باشند. از جمله نکاتی که لازم است متقاضیان در جلسه آزمون کنکور سراسری به آن توجه‌ داشته باشند. بردن موبایل و وسایل الکترونیکی سر جلسه کنکور سراسری جرم محسوب می‌‌شود و به منزله تقلب است. برای اطلاع از جزئیات این موضوع تا انتهای این مقاله از سایت دانتل همراه ما باشید.

بردن گوشی سر جلسه کنکور

از مهم‌ترین مواردی که متقاضیان باید آن را مد نظر قرار دهند، این است که جای هیچ گونه تقلبی در این آزمون وجود ندارد و در صورتی که داوطلبی در جلسه آزمون تقلب کند، بدون هیچ گذشتی از جلسه آزمون اخراج می‌شود. البته با توجه به نوع تقلبی که داوطلب انجام دهد. مجازات مختلفی از جمله جلوگیری از شرکت در آزمون و جریمه نقدی در نظر گرفته می‌شود.

یکی از مواردی که به منزله تقلب در جلسه کنکور سراسری است، بردن گوشی سر جلسه کنکور می‎‌باشد. بردن موبایل و دیگر وسایل الکترونیکی سر جلسه کنکور سراسری ممنوع است. حتی با داوطلبانی که موبایل خاموش نیز به همراه داشته باشند، برخورد می‌شود.

با توجه به اهمیت این موضوع قصد داریم در ادامه به وسایل ممنوعه در جلسه کنکور سراسری اشاره کنیم. بدیهی است که هیچ داوطلبی تمایل ندارد به دلیل به همراه داشتن برخی از لوازم، از جلسه کنکور سراسری اخراج شود و زحمات چندین ماهه او برای شرکت در جلسه آزمون از بین برود.

اطلاع از وسایل ممنوعه علاوه بر اطلاع از ممنوعیت بردن موبایل و وسایل الکترونیکی سر جلسه کنکور به شما کمک می‌کند تا کاملا مطابق با قوانین سازمان سنجش در جلسه کنکور سراسری عمل کنید. 

کیف، جامدادی و یا ساک دستی

یکی از لوازم ممنوعه برای سرجلسه کنکور سراسری، کیف و یا هر گونه ساک دستی است. در صورتی که داوطلبی کیفی به همراه داشته باشد، از ورود آن به جلسه کنکور سراسری جلوگیری خواهد شد.

دلیل این موضوع این است که ممکن است داوطلبان همراه با کیف، لوازم دیگری شامل کتاب، جزوه و … را نیز وارد جلسه آزمون کنند و از آن‌ها برای پاسخگویی به سوالات استفاده کنند.

نت، یادداشت، کتاب و جزوه

در هنگام ورود به جلسه امتحان، کتاب و جزوه نیز همانند بردن گوشی سر جلسه کنکور تقلب به شمار می‌رود.

متقاضیان کنکور سراسری به جز کارت ورود به جلسه آزمون، نباید هیچ گونه کتاب و یا جزوه‌ای به همراه داشته باشند. در صورتی که داوطلبی به هر نحوی یکی از این وسایل را همراه خود به جلسه کنکور ببرد و از آن جهت پاسخگویی به سوالات استفاده کند، در صورت اطلاع مراقبین از پاسخگویی به سوالات محروم خواهد بود.

بردن گوشی سر جلسه کنکور | ماشین حساب

هر گونه ماشین حساب در انواع معمولی و یا مهندسی، در جلسه کنکور سراسری ممنوع است. در برخی رشته‌ها و در برخی آزمون‌ها استفاده از ماشین‌حساب مجاز است. متقاضیان این رشته‌ها می‌توانند با اطلاع دادن به مراقبان از آن استفاده کنند. اما در کنکور سراسری رشته‌های نظری، استفاده از ماشین‌حساب ممنوع می‌باشد و تخلف است.

همراه داشتن گوشی سر جلسه کنکور

تلفن همراه و موبایل نه تنها در جلسه کنکور سراسری بلکه حتی در آزمون‌ها و امتحانات داخلی مدارس نیز ممنوع است. دلیل این موضوع نیز روشن است چراکه داوطلبان به واسطه آن می‌توانند به صورت صوتی و یا پیامکی با دیگر افراد ارتباط برقرار کنند.

علاوه بر این به همراه داشتن هر گونه وسیله الکترونیکی شامل تبلت، ساعت‌های هوشمند، پیجر، دستبند هوشمند، عینک، هندزفری، انگشتر هوشمند، خودکار و پاک کن هوشمند و … نیز در جلسه کنکور سراسری ممنوع می‌باشد و به همراه داشتن هر یک تقلب محسوب می‌شود.

دلیل ممنوعیت ساعت هوشمند این است که برخی از نمونه‌های ساعت‌های هوشمند دارای ماشین حساب هستند. ضمن اینکه امکان برقراری ارتباط صوتی و پیامکی نیز توسط آن‌ها وجود دارد.

البته توصیه می‌کنیم که برای توجه به زمانبندی پاسخگویی به سوالات، حتما یک ساعت معمولی را همراه خود به جلسه آزمون ببرید.

علاوه بر موارد ذکر شده برخی وسایل شامل گل سر و یا تل‌های فلزی، آینه و … نیز در جلسه کنکور سراسری ممنوع است.

مشاوره بردن موبایل و وسایل الکترونیکی سر جلسه کنکور

همانگونه که مطالعه کردید، بردن گوشی سر جلسه کنکور سراسری حتی در حالت خاموش به منزله تقلب است. 

بنابراین توصیه می‌کنیم که برای جلوگیری از بروز مشکل، به دنبال ماجراجویی نباشید و سعی کنید بر اساس قوانین سازمان سنجش آموزش کشور عمل کنید. چراکه اگر مراقبان حوزه امتحانی از داوطلبی موبایل و یا دیگر لوازم الکترونیکی را دریافت کنند، ضمن اینکه داوطلب از جلسه کنکور اخراج می‌شود حتی ممکن است از شرکت در کنکور سراسری سال آینده نیز محروم گردد.

در صورتی که متقاضیان قبل از ورود به جلسه آزمون هر یک از وسایل ممنوعه در جلسه کنکور سراسری را به همراه داشته باشند، می‌توانند در هنگام ورود آن را به محل حوزه تحویل دهند. اما حوزه برگزاری هیچ گونه مسئولیتی در قبال مفقود شدن و یا آسیب دیدن آن‌ها نخواهد داشت.

علاوه بر اینکه بهتر است شما وسایل ممنوعه و لوازمی که جرم است را سر جلسه کنکور سراسری نبرید، بهتر است برخی وسایل مجاز که در جلسه کنکور سراسری به آن‌ها نیاز خواهید داشت را نیز به همراه داشته باشید. از لوازم ضروری برای شرکت در جلسه کنکور سراسری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  • کارت ورود به جلسه کنکور سراسری همراه با یک سنجاق
  • اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه
  • مداد سیاه نرم 
  • پاک کن و تراش 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون موضوع بردن موبایل و وسایل الکترونیکی سر جلسه کنکور سراسری سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه بردن گوشی سر جلسه کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا بردن گوشی سر جلسه کنکور مجاز است؟

خیر، بردن موبایل و وسایل الکترونیکی سر جلسه کنکور سراسری به منزله تقلب است.

مجازات بردن موبایل و وسایل الکترونیکی سر جلسه کنکور چیست؟

با داوطلبانی که موبایل حتی در حالت خاموش به همراه دارند، برخورد می‌شود. اخراج از جلسه کنکور و محرومیت از شرکت در کنکور سراسری از جمله مجازات‌های در نظر گرفته‌شده برای این دسته از متقاضیان خواهد بود.

وسایل ممنوعه در جلسه کنکور سراسری شامل چه مواردی است؟

موبایل و هر گونه وسایل الکترونیکی، جزوه، کتاب، کیف و … از وسایل ممنوعه کنکور سراسری است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره