کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99 | دفترچه و نحوه ثبت

کانال تلگرام تحصیلی     

در طول سالیان گذشته در روند ثبت نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی فنی و حرفه ای، ابهاماتی برای متقاضیان وجود داشته است چرا که انتخاب رشته این آزمون باوجود تفاوت‌هایی نسبت به سایرآزمونها انجام می‌گیرد. درادامه این مطلب برای رفع ابهامات و شفاف سازی مسئله انتخاب رشته این آزمون به موضوع انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99 می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99

سازمان سنجش و آموزش کشور بابرگزاری کنکور کاردانی فنی و حرفه ای، فرصت ادامه تحصیل برای داوطلبان با مدرک دیپلم نظام جدید از دبیرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش را فراهم می‌سازد، اما همانطورکه گفته شد نوع ثبت نام و انتخاب رشته این آزمون کمی متفاوت‌تر از آزمونهای دیگراست.

بد نیست اشاره کنیم که مهلت ثبت نام رشته‌های با آزمون، دوره‌های کاردانی فنی و حرفه ای 99 به پایان رسیده است؛ اما طبق اطلاعیه سازمان سنجش مبنی برفرصت مجدد ثبت نام و انتخاب رشته برای شركت در رشته‌های پذيرش براساس سوابق تحصيلی، دوره‌های كاردانی فنی و حرفه ای سال 1399، داوطلبان می‌توانند برای جذب در اين رشته‌ها از روز سه‌شنبه یازدهم شهریورماه سال 99 تا روز جمعه چهاردهم شهریورماه سال 99 به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99

ازآنجا که داوطلبان کنکور کاردانی فنی و حرفه ای درزمان ثبت نام باید فرم انتخاب رشته خود را نیز تکمیل کنند نیاز به کدرشته محل‌های موردنظر خود خواهند داشت.

سازمان سنجش کد رشته محل‌های رشته‌های ارائه شده در مقطع کاردانی برای دوره‌های باآزمون و بدون آزمون را در قالب یک دفترچه باعنوان دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه‌های فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال 1399، در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد و لازم است تمامی متقاضیان پیش ازهراقدامی این دفترچه را بطور کامل مطالعه نمایند.

این دفترچه از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت است اما برای تسهیل روند دریافت دفترچه، لینک دانلود آن در این قسمت از متن قرار داده شده است، کافی است برای دانلود برروی لینک زیر کلیک کنید.

لینک دانلود دفترچه راهنما و انتخاب رشته کاردانی 99

 

لیست رشته‌های با آزمون کاردانی فنی و حرفه ای 99

همانطور که گفته شد کنکور کاردانی فنی و حرفه ای در دو دوره باآزمون و بدون آزمون برگزار می‌شود و رشته‌های باآزمون معمولا متقاضیان بیشتری دارد. اسامی برخی رشته‌های باآزمون به شرح موارد زیراست و داوطلبانی که مایل به انتخاب آنها هستند باید در فرم انتخاب رشته، کدرشته محل مربوط به آنها را قرار دهند.

  • الکتروتکنیک
  • کامپیوتر
  • مکانیک خودرو
  • تاسیسات مکانیکی
  • معماری
  • حسابداری
  • تربیت بدنی
  • گرافیک
  • صنایع غذایی

انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای

تفاوت انتخاب رشته آزمون کاردان فنی و حرفه ای با دیگر آزمون های برگزار شده توسط سازمان سنجش این است که در اين آزمون، انتخاب کد رشته محل های تحصيلی همزمان با ثبت نام انجام می شود و داوطلبان باید نسبت به انتخاب كدرشته محل های مورد علاقه خود در زمان ثبت نام اقدام کنند.

نحوه ثبت انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99

داوطلبان برای ثبت نام و انتخاب رشته، در رشته‌های باآزمون و بدون آزمون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای سازمان سنجش کافی است مراحل زیر را طی کنند.

  • مرحله اول: به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنید.
  • مرحله دوم: دفترچه راهنما ثبت نام و انتخاب رشته آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه‌های فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی سال 99 را دانلود کنید و کدرشته محل‌های موردنظر خود را از داخل آن استخراج نمایید.
  • مرحله سوم: در این مرحله داوطلبان باید هزینه ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای را از طریق لینک مربوط به آن در سایت سنجش پرداخت کنند اما توجه داشته باشند این مبلغ فقط برای انتخاب کدرشته محل‌های دانشگاه‌های دولتی است، کسانی که تمایل به انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی دارند باید کارت اعتباری جداگانه برای آنها تهیه نمایند. در غیراینصورت مجاز به انتخاب این کدرشته محل‌ها نیستند.
  • مرحله چهارم: پس از خرید کارت اعتباری، باید برروی گزینه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی و حرفه ای کلیک کنید و فرم انتخاب رشته را دریافت نمایید.
  • مرحله پنجم: سپس باید فرم دریافتی را بر اساس کدرشته‌های استخراج شده از دفترچه تا حداکثر 50 کدرشته محل تکمیل کنید.
  • مرحله ششم: پس از بررسی چندین باره فرم انتخاب رشته، باید گزینه تایید نهایی را انتخاب نمایید چراکه پس از ثبت، امکان ویرایش وجود ندارد و پس از آن باید از فرم ثبت نام خود یک برگه پرینت دریافت کنید.

انتخاب رشته‌های بدون آزمون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای

همانطور که در مطلب فوق نیز اشاره شد به جز رشته‌های باآزمون ذکر شده، بقیه رشته‌های مقطع کاردانی فنی و حرفه ای بصورت بدون آزمون ارائه می‌شود و انتخاب رشته بدون آزمون این رشته‌ها نیز همزمان با ثبت نام داوطلبان صورت می‌پذیرد.

نکته‌های مهم

  • نکته اول:  داوطلبان در زمان ثبت نام فقط می‌توانند کد رشته محل‌های مرتبط با مدرک دیپلم نظام جدیدشان را انتخاب کنند و اگر کد رشته غیر مرتبط با مدرکشان انتخاب کنند در صورت قبولی، قبولیشان لغو می‌شود.
  • نکته دوم: هرداوطلب می‌تواند در فرم انتخاب رشته خود حداقل یک و حداکثر پنجاه کدرشته محل را انتخاب نماید.
  • نکته سوم: با توجه به اینکه در اغلب رشته‌های بدون آزمون مقطع کاردانی فنی و حرفه ای پذیرش براساس سهمیه بومی انجام می‌شود لازم است هرداوطلب این نکته را در انتخاب رشته درنظر بگیرد و رشته‌های ارائه شده در استان محل سکونت خود را در الویت قراردهد.

زمان انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99

با توجه به اینکه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای بصورت همزمان انجام می‌شود پس زمان انتخاب رشته در همان زمان ثبت نام خواهد بود که همانطور که گفته شد این مهلت برای رشته‌های باآزمون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای به پایان رسیده است و داوطلبان بدون آزمون این مقطع نیز درتاریخ‌های گفته شده فرصت مجدد برای ثبت نام و انتخاب رشته دارند.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره