کارشناسی ارشدثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 | تاریخ و آغاز ثبت نام

کانال تلگرام تحصیلی     

داوطلبان بسیاری تمایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارند، گروهی در آزمون سراسری کارشناسی ارشد که هر ساله توسط سنجش برگزار می شود، شرکت می کنند، گروهی به دنبال رشته هایی در دانشگاه آزاد هستند و علاقه مندان بسیاری نیز به دنبال ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور هستند به همین منظور در ادامه ی این مطلب به زمان ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه های پیام نور خواهیم پرداخت.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید. 

 

کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

دانشگاه پیام نور در واقع فرصتی برای داوطلبانی ایجاد کرده است که در کنکور کارشناسی ارشد سازمان سنجش شرکت کرده و پس از اعلام نتایج مردود شده اند و اکثر داوطلبانِ ناکام نیز، با هدف ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد به سراغ ارشد فراگیر پیام نور می روند.

دانشگاه های پیام نور از طریق سازمان سنجش اقدام به برگزاری آزمون و جذب دانش پذیر می کنند، بدین معنا که پس از ثبت نام در آزمون و انتخاب حداکثر 20 کد رشته محل و سرانجام رسیدن به یک کد رشته محل واحد، منابع دروس ترم اول به دانش پذیر ارائه می شود و وی موظف است مطالب را به دقت مطالعه کند و در زمان مقرر در امتحانات دانشگاه پیام نور شرکت نماید. در صورت بدست آوردن حدنصاب معدل قبولی، دانش پذیر قبول شده و به عنوان دانشجو وارد ترم دوم می شود و به ادامه تحصیل می پردازد.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

در باره زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور باید گفت، تا به امروز زمان دقیق ثبت نام ارشد فراگیر 99 اعلام نشده است اما از آنجا که در سال های گذشته طبق یک روالی در یک زمان برگزار شده است، پیش بینی کارشناسان مرکز دانتل نیز این است که ؛ زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر 99 در اواخر مهرماه و یا حتی اوایل آبان ماه خواهد بود چراکه این آزمون برای جذب دانشجو برای نیمسال دوم و ورودی بهمن می باشد.

داوطلبانی که تمایل به ادامه تحصیل در این دانشگاه ها دارند موظف هستند به سایت سنجش مراجعه کنند و فرم اینترنتی مخصوص به ارشد فراگیر پیام نور را تکمیل کنند.

لازم به ذکر است پس از اعلام زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور داوطلبان حداکثر تا ده روز زمان دارند تا از طریق سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام نمایند. هرساله هستند در میان داوطلبان که به دلایلی از ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جا می مانند، شما میتوانید از طریق تماس با مشاورین مجرب مرکز مشاوره دانتل، ضمن آگاهی از زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر، از یک مشاور برای انتخاب رشته و نحوه قبولی در این آزمون نیز کمک بگیرید چراکه نحوه ی برگزاری این آزمون با آزمون هایی که تابحال دیده اید متفاوت خواهد بود.

تمدید زمان ثبت نام 

اگر بخواهیم طبق روال هر سال و هر آزمونی که در سایت سنجش برگزار می شود صحبت کنیم، باید بگوییم بله هرسال پس از اعلام زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و شروع ثبت نام داوطلبان، در اواخر بازه ی ثبت نام معمولا سه روز مهلت ثبت نام را تمدید می کنند تا داوطلبان جامانده نیز عقب نمانند.

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

هر ساله پس از اعلام زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، بدین منظور سازمان سنجش دفترچه ای را تحت عنوان دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور منتشر می کند و داوطلبان مایل به ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه ها موطف به دریافت دفترچه و مطالعه ی خط به خط آن هستند.

هر کس با توجه به شرایط خود باید کد رشته محل های مورد علاقه خود را استخراج نماید و در سایت سازمان سنجش ثبت کند.

زمان برگزاری آزمون

داوطلبان به دلیل اینکه در آزمون ارشد فراگیر پیام نور شرکت کرده اند، آزمونی متفاوت خواهند داشت و طبق توضیحات بالا این آزمون در واقع مشروط به نمره قبولی دروس ترم اول رشته انتخابی خواهد بود و معمولا مثل امتحانات ترم اول دانشگاه هر رشته دیگری در پایان آذرماه برگزار می شود.

همانطور که گفته شد قبولی داوطلبان در گرو نمرات دروس امتحانی خواهد بود اما در صورتی که داوطلب دارای مدرک کارشناسی پیوسته باشد معدل دوره ی کارشناسی و درصورتی که دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته باشد معدل دوره ی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته نیز در قبولی وی موثر خواهد بود.

بدین صورت که 20 درصد معدل دوره ی کارشناسی پیوسته و یا کارشناسی ناپیوسته و کاردانی و 80 درصد نمرات قبولی در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در قبولی داوطلبان تاثیر گذار است.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره