دکتریمشاوره تحصیلی آزمون دکتری

حد نصاب و تراز قبولی دعوت به مصاحبه دکتری

کانال تلگرام تحصیلی     

در زمان انتخاب رشته آزمون دکتری، بسیاری از داوطلبان، به دنبال پاسخی برای این سوال هستند که با ترازی که به دست آورده اند؛ آیا به مصاحبه دکتری پذیرفته خواهند شد؟ جواب این سوال در حداقل تراز دکتری 99 نهفته است.  برای اینکه در روند انتخاب رشته آزمون دکتری به کمک شما بیاییم حداقل تراز قبولی دعوت به مصاحبه دکتری را برای شما در این مقاله آورده ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه تراز قبولی دعوت به مصاحبه دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

حداقل تراز قبولی برای مصاحبه دکتری چیست؟

در جواب باید بگوییم که همان مبنای دانشگاه ها برای دعوت به مصاحبه است. حداقل تراز قبولی در آزمون دکتری، یک عدد است در قالب یک تراز که به شما کمک می کند که بتوانید در زمان انتخاب رشته تصمیمات درستی بگیرید و در نظر بگیرید که می توانید به پذیرش در کدام دانشگاه ها امیدوار باشید.

اهمیت حداقل تراز قبولی 

اهمیت حداقل تراز قبولی، به تعیین کنندگی ورود شما به مرحله بعدی یعنی مصاحبه دکتری است. روند مصاحبه این گونه است که هر دانشگاهی تراز مورد نظر آن دانشگاه را به سازمان سنجش اعلام می کند و سازمان سنجش بر اساس حداقل ترازهای قبولی در آزمون دکتری که توسط دانشگاه های مختلف اعلام شده است، کارنامه ای را به دست داوطلبان می دهد که در آن کارنامه، دانشگاه هایی که داوطلب آزمون دکتری 99 برای مصاحبه پذیرفته شده است، مشخص شده اند.

حداقل تراز قبولی در آزمون دکتری 99 چگونه تعیین می شوند؟

داوطلبان آزمون دکتری ، پس از شرکت در آزمون کتبی دکتری و دریافت کارنامه نتایج اولیه کنکور باید انتخاب رشته خود را انجام دهند. داوطلبان آزمون دکتری 99 بر اساس انتخاب رشته خود، یعنی برای دانشگاه هایی که حداقل تراز قبولی در آزمون دکتری را برای آن دانشگاه به دست آورده باشند به مرحله مصاحبه آن دانشگاه دعوت می شوند. در کارنامه، دانشگاه هایی که داوطلب آزمون دکتری 99، در آنها دعوت به مصاحبه شده مشخص می شود.

داوطلب در تمامی دانشگاه هایی که تراز آزمون کتبی دکترایش از حداقل تراز در آزمون دکتری  اعلام شده از سوی آن دانشگاه بیشتر باشد، دعوت به مصاحبه خواهد شد. در مرحله بعد داوطلب آزمون دکتری 99 باید در مورد حضور پیدا کردن در مصاحبه دکتری دانشگاه های مختلف تصمیم بگیرد،که می خواهد در مصاحبه کدام دانشگاه حضور پیدا کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تراز قبولی دعوت به مصاحبه دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره